bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zkrácení zdvihu USD vidlice
 
28.12.2014 v 16:44
Překopávám svoje DR 600 a instaluju tam vidle z RMZ 250 2004. Problém je, že je třeba omezit zdvih, aby kolo nenaráželo do svodů při maximálním propružení (zhruba je to nějakých 60 mm). Máte nějaký nápad jak omezit zdvih vidlice?

Kam instalovat podložku?
Předchozí
1 2
Následující

Zkrácení zdvihu USD vidlice

28.12.2014 v 16:49 | Nahoru | #1
lehce-stačí vyšší hladina oleje.tím ten zdvih omezíš,ale chtělo by to asi i tvrdší pružinu,protože do bude ze začátku hodně měkké a najednou šutr.

no jedině vyzkoušet.....

1 reakcí na tento příspěvek Zkrácení zdvihu USD vidlice

28.12.2014 v 17:07 | Nahoru | #2
s tím olejem, to je koleda o to, abys jednou vyfasoval pořádnou sprchu

2 reakcí na tento příspěvek Zkrácení zdvihu USD vidlice

28.12.2014 v 17:35 | Nahoru | #3
olej a pružinu ponechme stranou - tím se bude ladit až finální nastavení tlumiče. Potřebuju hardwarově omezit zdvih, aby vidle prostě za žádnou cenu níž nešla - i bez pružiny a oleje.

Vím, že se to dělá, jen s tím nemám osobní zkušenost. Dle zahraničních webů se instaluje distanční podložka, která toto řeší, ale pokud jsem to dobře pochopil, dává se až pod cartridge. Je tak?

Naposledy editováno 28.12.2014 17:37:13

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrácení zdvihu USD vidlice

28.12.2014 v 18:06 | Nahoru | #4

los-fazeros píše: s tím olejem, to je koleda o to, abys jednou vyfasoval pořádnou sprchu

to je nesmysl,výškou hladiny se "doraz" ladí běžně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrácení zdvihu USD vidlice

28.12.2014 v 18:08 | Nahoru | #5

Heki píše: olej a pružinu ponechme stranou - tím se bude ladit až finální nastavení tlumiče. Potřebuju hardwarově omezit zdvih, aby vidle prostě za žádnou cenu níž nešla - i bez pružiny a oleje.

Vím, že se to dělá, jen s tím nemám osobní zkušenost. Dle zahraničních webů se instaluje distanční podložka, která toto řeší, ale pokud jsem to dobře pochopil, dává se až pod cartridge. Je tak?



osobní zkušenost s tím asi nebude mít nikdo,kolik lidí cpe vidle s motokrosu do starého endura...

prolez pořádně ty zahraniční fóra,tak je to mnohem víc...

Naposledy editováno 28.12.2014 18:08:57

(reakce na) Zkrácení zdvihu USD vidlice

28.12.2014 v 18:19 | Nahoru | #6

Dolph-cz píše: to je nesmysl,výškou hladiny se "doraz" ladí běžně



No ladi se tim konec chodu, ale urcite to nemuze delat mechanickej doraz - tzn ze by v dorazu nemel uz olej kam jit...

Zkrácení zdvihu USD vidlice

28.12.2014 v 18:26 | Nahoru | #7
Heki: prvni vec - pruziny - podle meho musis dat pruziny s tuhosti takovou aby odpovidala tomu zdvihu co chces docilit. Kdyz tam nechas pruzinu co tam je ted a jen posunes doraz - bude to chodit po dorazech moc casto.
Zkusit sehnat silnejsi pruziny, nebo trosku vic prasacke reseni - riznout ty origo - chtelo by to ale predem spocitat o kolik.

Ad ten doraz - doraz je u vidlic s cartridgi resenej jako hydraulickej - na konci drahy pistnice zajizdi takovej "kuzilek" lterej je spojenej s pistnici do luzka s kuzelovou dirou - tim vytlacuje olej cim dal mensi mezerou a doraz tak neni uplne "natvrdo" - tzn chce to rozebrat vidlici, vyndat cartridge a kouknout jak je tam ten system dorazu udelanej - nasledne nejak sikovne posunout ten kuzel na pistnici aby do toho protikusu zajel o 60mm driv. Z hlavy tu vidlici neznam. Zkusim kouknout nekde na netu jak je to tam reseny abych te mohl navest mene "obecne"

(reakce na) Zkrácení zdvihu USD vidlice

28.12.2014 v 18:27 | Nahoru | #8

Dolph-cz píše: osobní zkušenost s tím asi nebude mít nikdo,kolik lidí cpe vidle s motokrosu do starého endura...

prolez pořádně ty zahraniční fóra,tak je to mnohem víc...



Sveho casu je mel vespa na drz400 - delal jsem mu na tu konverzi nejake dily. Ale byly to vidle z RM starsiho data vyroby, ne usd ale klasika....

(reakce na) Zkrácení zdvihu USD vidlice

28.12.2014 v 18:30 | Nahoru | #9

Heki píše: olej a pružinu ponechme stranou - tím se bude ladit až finální nastavení tlumiče. Potřebuju hardwarově omezit zdvih, aby vidle prostě za žádnou cenu níž nešla - i bez pružiny a oleje.

Vím, že se to dělá, jen s tím nemám osobní zkušenost. Dle zahraničních webů se instaluje distanční podložka, která toto řeší, ale pokud jsem to dobře pochopil, dává se až pod cartridge. Je tak?



Jo to je druha moznost, nez posouvat dorazem na pistnici, podlozit celou cartridge - kdyz ji podlozis o 60mm - je to jakoby vidlice v nezatizenem stavu byla 60mm ve zdvihu a tim padem i dojde driv do toho hydraulickeho dorazu. Nevyhoda je ze kompresni ventil nebude na dne vidlice, ale o 60mm vejs - ale asi by to nemelo delat problemy. Jen pokud bude vidlice "chcat" prestane fungovat driv .. :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrácení zdvihu USD vidlice

28.12.2014 v 20:07 | Nahoru | #10

Dolph-cz píše: to je nesmysl,výškou hladiny se "doraz" ladí běžně



Výškou hladiny se "neladí doraz", ale upravuje progrese pérování.

(reakce na) Zkrácení zdvihu USD vidlice

28.12.2014 v 21:05 | Nahoru | #11

radi5 píše: Výškou hladiny se "neladí doraz", ale upravuje progrese pérování.



celkem vím jak to funguje už jsem si pár vidlí dělal k obrazu svému.

každopádně stojím si zatím,že by celá jeho úprava ze začátku mohla klidně spočívat ve vyšší hladině oleje ,případně i trošku hustší olej, požadavek je ubrat jen 6 cm,to by na motokrosové vidli,která je už i origo laděná dost na tvrdo neměl být problém.
nebude ho to stát vůbec nic a viděl by,co to bude dělat...

stejně tady nevíme na co to vlastně chce-jestli na cestu,nebo do lesa,nikdo tady neřešil délku té vidlice proti originálu...ono je tam těch ale více....

pokud to chce do lesa a jen tam dá nějaké podložky,aby ta vidle byla kratší,tak to nebude mít u konce téměř žádnou progresi a půjde na doraz těch podložek-podle mně bez dalších úprav jako je právě zvýšení hladiny oleje,posunutí toho balonku co zmiňoval assasin atd. je to vyložená prasárna...

1 reakcí na tento příspěvek Zkrácení zdvihu USD vidlice

28.12.2014 v 22:14 | Nahoru | #12
Dolph: zkratit vidlici myslim nechce - stejna dylka, jen mensi zdvih. Urcite se musi hnout dorazem - jsou k dispozici dve cesty viz vyse. Nasledne bych ladil ostatni - urcite pruzinu prizpusobit/ vymenit pro ten jinej zdvih. Hladinou oleje by se mohlo hejbat taky, v podstate se da pridat 60mm na hladine pro dosazeni puvodni progresivity vidlice.

Bez toho dorazu to smrdi "prusvihem" jasne, fungovalo by to ok, ale do chvile nez by vymetl nejakou diru, slo by to nadoraz vzniklej mnozstvim oleje - nestlacitelnost kapaliny - nejspis by to prorazilo gufera - vse od oleje.

Zkrácení zdvihu USD vidlice

28.12.2014 v 22:40 | Nahoru | #13
Proti origo vidli je tadle delší cca o 20 mm. Zato zdvih je delší o dost (dáno konstrukcí). Série zdvih 226 mm, RMZ má 300. Nebýt těch svodů, nechal bych to, ale takhle se může (spíš teoreticky) stát, že se kolo setká se svody. Proto je třeba ten zdvih omezit. Jezdím tak 60% silnici, zbytek terén, ale nebojím se toho. To si ale myslím, že není podstatné. V každé vidli je něco, co dělá mechanický doraz - kam se teoreticky lze dostat. ikdyž tam není pružina ani olej, je vidle uzpůsobena tak, že se někde zastaví a tady to chci omezit. Olej a pružinu budu řešit až potom.

Četl jsem, že je běžné tendle zdvih omezovat například u přestaveb vidlic na supermoto (to sice není můj případ, páč dát tam kolo 17' tak je po problému).

(reakce na) Zkrácení zdvihu USD vidlice

28.12.2014 v 23:53 | Nahoru | #14

assassin píše: Dolph: zkratit vidlici myslim nechce - stejna dylka, jen mensi zdvih. Urcite se musi hnout dorazem - jsou k dispozici dve cesty viz vyse. Nasledne bych ladil ostatni - urcite pruzinu prizpusobit/ vymenit pro ten jinej zdvih. Hladinou oleje by se mohlo hejbat taky, v podstate se da pridat 60mm na hladine pro dosazeni puvodni progresivity vidlice.

Bez toho dorazu to smrdi "prusvihem" jasne, fungovalo by to ok, ale do chvile nez by vymetl nejakou diru, slo by to nadoraz vzniklej mnozstvim oleje - nestlacitelnost kapaliny - nejspis by to prorazilo gufera - vse od oleje.



jasně,celou domu se bavíme o zkrácení chodu té vidle,né její délky..

..nechci se přít-a už vůbec né s tebou,ale výškou hladiny oleje se nastavuje doraz úplně běžně a dělá to každý ladič.čím větší skoky,a těžší jezdec,tím více oleje.a stejně tak úplně běžně se stane to,že když se toho oleje dá moc,tak prostě tu vidli nedostaneš na doraz ani při dopadu "na placu" .co já vím,tak žádné poškození té vidlice nehrozí-mnohem horší je "jít na dorazy",ideálně je to tak,že se vidle zastaví cca 5mm před dorazem,aby se co nejvíce využíval její zdvih.

tím,že se tam naleje více oleje se nic nepoškodí,nic se neroztrhne,ani nevytlačí,tahle to ladí podle potřeby všichni na světě i při tom nejextrémnějším použití.

osobně si myslím,že problém bude spíše s pružinama,to DR je o dost těžší,než motokros a bude to prostě příliš měkké.něco se dá odladit na hydraulice-těžko takhle od pasu střelit s jakým výsledkem,ale nikdy to nebude ono.pružiny odpovídající tvrdosti jsou základ pokud člověk chce něco odladit...

Naposledy editováno 28.12.2014 23:58:39

Zkrácení zdvihu USD vidlice

29.12.2014 v 00:25 | Nahoru | #15
Nechápu důvod...proto je tam montuješ aby šly štelovat a aby tlumily. bud zmněn brejle nebo svody.

Zkrácení zdvihu USD vidlice

29.12.2014 v 00:27 | Nahoru | #16
doraz není..jen trubka dosedne do dna kluzáku

2 reakcí na tento příspěvek Zkrácení zdvihu USD vidlice

29.12.2014 v 08:59 | Nahoru | #17
důvody tady neřešme

Do svodů hrabat nechci - už jen proto, že se pak může stát, že budu krom vidle ladit ještě motor, aby to jelo tak jak má.

Jinýma brejlema si nepomůžu.

Olejem ten doraz ladit nechci. Celý svět to v podobných případech ladí mechanicky. Mě zatím napadlo udělat distanční mezitrubku mezi konec trubky vidlice a horní zátku vidlice, což podle vyzkoušení může tvořit doraz. Pakárna je, že takováto mezitrubka by musela mít vnější průměr o něco méně než trubka vidlice a vnitřní průměr dost široký na to, aby se dovnitř vešla pružina. Tím by se nemuselo hrabat do délky pružiny a vlastnosti by zůstaly jako před úpravou - krom toho zkráceného zdvihu. Nevýhodu bych viděl jednak v tom, že síla stěny mi vychází jen cca 2 mm a to se mi zdá docela málo. Další věcí je, že by tato trubka volně chodila nahoru a dolů kolem pružiny, protože ji nelze nikam přichytit a s tím souvisí třetí věc - nevím co by udělala pružina uvnitř tédle trubky při stlačení. Bojím se, aby se pak vidle nezasekávala.

Asi to nebude ta cesta. Jak jsem už psal - existují informace o tom, že ten zdvih omezují někde dole ve vidlici, montáží jiné distanční podložky. Ale k tomu je zapotřebí vytáhnout cartridge (víte někdo jak na to ?). Z těch popisků moc chytrý nejsem a nafocené jsem to zatím nenašel.

(reakce na) Zkrácení zdvihu USD vidlice

29.12.2014 v 09:12 | Nahoru | #18

Heki píše: důvody tady neřešme

Do svodů hrabat nechci - už jen proto, že se pak může stát, že budu krom vidle ladit ještě motor, aby to jelo tak jak má.

Jinýma brejlema si nepomůžu.

Olejem ten doraz ladit nechci. Celý svět to v podobných případech ladí mechanicky. Mě zatím napadlo udělat distanční mezitrubku mezi konec trubky vidlice a horní zátku vidlice, což podle vyzkoušení může tvořit doraz. Pakárna je, že takováto mezitrubka by musela mít vnější průměr o něco méně než trubka vidlice a vnitřní průměr dost široký na to, aby se dovnitř vešla pružina. Tím by se nemuselo hrabat do délky pružiny a vlastnosti by zůstaly jako před úpravou - krom toho zkráceného zdvihu. Nevýhodu bych viděl jednak v tom, že síla stěny mi vychází jen cca 2 mm a to se mi zdá docela málo. Další věcí je, že by tato trubka volně chodila nahoru a dolů kolem pružiny, protože ji nelze nikam přichytit a s tím souvisí třetí věc - nevím co by udělala pružina uvnitř tédle trubky při stlačení. Bojím se, aby se pak vidle nezasekávala.

Asi to nebude ta cesta. Jak jsem už psal - existují informace o tom, že ten zdvih omezují někde dole ve vidlici, montáží jiné distanční podložky. Ale k tomu je zapotřebí vytáhnout cartridge (víte někdo jak na to ?). Z těch popisků moc chytrý nejsem a nafocené jsem to zatím nenašel.

1 reakcí na tento příspěvek Zkrácení zdvihu USD vidlice

29.12.2014 v 09:24 | Nahoru | #19
Heki: ta trubka zeshora je podle me blbost. Ta podlozka dole je jak jsem psal, podlozeni cartridge - cartridge bude zespod drzet jednim sroubem - pod tenhle sroub by se udelala 60mm distancka a ten sroub by se dal o 60mm delsi...

Dolph: ten olej se tak dela, ale u vidlice kde resis konec zdvihu je i ten hydraulickej doraz, tezko rict jestli tam muze byt oleje tolik aby to vidlici zastavilo treba v pulce zdvihu - to jsem nezkousel

Zkrácení zdvihu USD vidlice

29.12.2014 v 09:54 | Nahoru | #20
Takže teď musím zjistit jak vytáhnout tu cartridge. Zespoda vidlice je šroubek na ladění, ale na tom to těžko bude držet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrácení zdvihu USD vidlice

29.12.2014 v 10:37 | Nahoru | #21

Heki píše: ... Tím by se nemuselo hrabat do délky pružiny a vlastnosti by zůstaly jako před úpravou - krom toho zkráceného zdvihu....


Pokud bys to tak udělal, může dojít k poškození trubky ... minimálně se okradeš vlastně o funkci hydrauliky (komprese), jak píše assassin.
Zbudou ti z toho jen "pumpičky"= špatná cesta, do terénu nesmysl, to si nech původní tlumiče a budou fungovat líp.
Evidentně tomu nerozumíš, já taky ne, ... zkus se domluvit s nějakým ladičem, třeba Faryn by ti mohl poradit nebo ti to udělat na profi úrovni s dobrou cenou. Je to komunikativní člověk, řekne ti, co jde/nejde/má smysl, ...
Dávám tlumiče k jinýmu borcovi , ale ten asi nebude mít čas

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrácení zdvihu USD vidlice

29.12.2014 v 12:53 | Nahoru | #22
Janek> Nevím, jestli chápeš jak jsem to myslel. Na funkci hydrauliky by to nemělo vliv. To je jedno - stejně je to asi slepá cesta. Riziko záseků je velké a fakt, že jsem nenarazil na nikoho, kdo by to takhle udělal, napovídá, že je to ptákovina.

Dík za ty kontakty. Zkusím z nich vytáhnout nějaké rozumy nebo to tam rovnou odvezu.

Moje znalosti USD vidlic končí tím, že to umím rozebrat, složit, vyměnit gufera a olej. Co se týče těchdle překopávek, rád se nechám poučit.

Zkrácení zdvihu USD vidlice

29.12.2014 v 13:26 | Nahoru | #23
Hele nebylo by lepší ty tlumiče vzít a dát je nějakýmu tlumičářovi. když mu řekneš co chceš na té vydlici udělat udělá ti tam to nejlepší řešení a ještě ti to poladí tak aby to fungovalo. Nebude to stát zase takovou dardu a budeš mít fulkční vidli. Ještě přidávám kontak na jednoho z nejlepších odborníků v na tlumiče v ČR Faltus

Naposledy editováno 29.12.2014 13:36:14

(reakce na) Zkrácení zdvihu USD vidlice

29.12.2014 v 14:44 | Nahoru | #24

Heki píše: Janek> Nevím, jestli chápeš jak jsem to myslel. Na funkci hydrauliky by to nemělo vliv. To je jedno - stejně je to asi slepá cesta. Riziko záseků je velké a fakt, že jsem nenarazil na nikoho, kdo by to takhle udělal, napovídá, že je to ptákovina.

Dík za ty kontakty. Zkusím z nich vytáhnout nějaké rozumy nebo to tam rovnou odvezu.

Moje znalosti USD vidlic končí tím, že to umím rozebrat, složit, vyměnit gufera a olej. Co se týče těchdle překopávek, rád se nechám poučit.



nic ve zlém,ale ty to nechápeš.to,že se u těchto vidlic dá dolaďovat pomocí oleje jejich progrese a doraz je jejich obrovská přednost.bez toho nebudou fungovat.právě díky tomu je ta vidle na začátku krásně měkká a o 20 cm níž už tvrdá jak šutr-tohle přesně dělá množství oleje.

tím že nějak "zařízneš"posledních 6 cm tu funkci jakoby vypneš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrácení zdvihu USD vidlice

29.12.2014 v 14:48 | Nahoru | #25

assassin píše:
Dolph: ten olej se tak dela, ale u vidlice kde resis konec zdvihu je i ten hydraulickej doraz, tezko rict jestli tam muze byt oleje tolik aby to vidlici zastavilo treba v pulce zdvihu - to jsem nezkousel



fungovat to bude-o tom jsem přesvědčený.samozřejmě se tím ale změní vlastnosti té vidle,ale to je jasné....

Zkrácení zdvihu USD vidlice

29.12.2014 v 14:48 | Nahoru | #26
Hele asi to tak stejně dopadne. Faltusovi jsem teda taky napsal. Uvidíme, kdo a s čím se ozve.

mirza: Díky za kontakt

1 reakcí na tento příspěvek Zkrácení zdvihu USD vidlice

29.12.2014 v 19:46 | Nahoru | #27
Dva kusy tohoto, je to stavitelné dle potřeby. Určo lepší než se srát s olejem







Naposledy editováno 29.12.2014 19:49:57

(reakce na) Zkrácení zdvihu USD vidlice

29.12.2014 v 22:49 | Nahoru | #28

BohusStejskal píše: Dva kusy tohoto, je to stavitelné dle potřeby. Určo lepší než se srát s olejem







Vtip?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrácení zdvihu USD vidlice

30.12.2014 v 15:04 | Nahoru | #29
Dolph-cz> Nějak jsem přehlíd Tvé poslední dva příspěvky, tak se omlouvám za pozdní reakci. V pohodě já se neurazím - však tu jsme od toho, abychom to konstruktivně vyřešili. Je mi jasné, že ta vidle má určitou progresi, ale to by šlo asi dohnat tou hladinou oleje. Těch posledních 60 mm zdvihu bych na DR stejně využil až při nějakém ostřejším doskoku či tak (a to se shodnem, že není až tak doménou toho stroje).

Nicméně jsem si volal s panem Faltusem a ten tvrdil, že se tato úprava dělá běžně pro supermoto a že to není problém, takže to asi odnesu jemu a nechám to udělat pořádně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrácení zdvihu USD vidlice

30.12.2014 v 15:17 | Nahoru | #30

Heki píše:
Nicméně jsem si volal s panem Faltusem a ten tvrdil, že se tato úprava dělá běžně pro supermoto a že to není problém, takže to asi odnesu jemu a nechám to udělat pořádně.


Čau, nevím jestli je tohle pro tebe ta správná cesta. Na supermoto se vidle upravují na menší zdvih tak, že celá zkrátí, jakoby zasune do sebe, omezí se zdvih o 40-50 mm na začátku chodu. SM nepotřebuje tak dlouhé zdvihy jako SX a zároveň se celá motorka sníží. Doufám, že píšu tak, aby se to dalo pochopit.
Geloš
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist