V anketě jsou zahrnuty i BMW F 650 GS a BMW F 650 CS plus Honda XL 650 V Transalp, které jsou proti zbývajícím trochu dražší / dejme tomu se hýbou kolem 60-65 tis - tedy to je hranice kterou bych nepřekročil /. Ovšem primární výběr je s cenou do 50 tis. - pár otázek je s ohledem na to, zda nad 50 tis se vyplatí konkrétní typy doplatit a zvednout limit.
Důležitá kriteria: začátečník ovšem již otec rodiny..., výška 186cm, váha cca 115 kg, využití motorky převážně na okresky, silnice I. a II. třídy, jízda pouze v ČR se vzdáleností do max. 200-300km, většinou však v rámci kraje. Samozřejmostí je, aby motorka dobře zvládla občasné odbočení a jízdu na polní a lesní cestě, jízdu loukou. Nebude však využívána jako klasická cross motorka.
Požadavky: cestovní rychlost do max. povolené tedy do cca 130km/hod na dálnici by měla být každopádně pohodlná "bez trápení". Jízda asi jen v jednom, zcela výjimečně ve dvou.
Rozhodující je pro mě celková spolehlivost, nenáročnost údržby, dostupnost a cena dílů, spotřeba.
Díky moc
Naposledy editováno 27.12.2014 19:54:59
2 reakcí na tento příspěvek Anketa výběr cestovní - spíše enduro
1 reakcí na tento příspěvek Anketa výběr cestovní - spíše enduro
Jinak pro zakladatele - za mně dvouvál, TA650, Supertenere750 nebo koukni na toho Elefanta.
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa výběr cestovní - spíše enduro
TomElefant750 píše: fafo, Palomoto - a čtete taky zadání? Chce motorku za 50, v extrémním případě za 65 - ukažte mi kde se za to dá koupit nebouranej VStrom v použitelným stavu.
Jinak pro zakladatele - za mně dvouvál, TA650, Supertenere750 nebo koukni na toho Elefanta.
Čau, Tom
Budes se divit, ale ctu.
Ono je (bohuzel) hooodne dulezity od koho kupujes a za jakou cenu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa výběr cestovní - spíše enduro
1 reakcí na tento příspěvek Anketa výběr cestovní - spíše enduro
ratatui píše: fafo> tak za 50 keby zohnal vstrom to by bud trafil kup desatrocia alebo by kupil rachotinu .
Ale jo, to ja prece netvrdim. Taky muze koupit za 50 rachotinu. Taky koupim to, na co mam.Ono nekdo si dokaze lecos udelat. Ale nekdo zas jen plati a plati za opravu.
XTeZeto píše: Hele chlape ač jsi měl mezi řízením delší pauzu,tohle se prostě nezapomíná. Pokud ten věk v profilu souhlasí,tak už máš snad rozum.
Věk souhlasí a rozum snad již mám -:) Rozum mi tedy velí pořídit něco "rozumně silného", nikoliv však drahého a hlavně to, co využiju, tedy na co motorku plánuji využívat. Pálit to 180/hod bych si nedovolil, jednak si rád ochráním svůj řidičák a jednak bych se asi připosr... během jízdy.
Ohledně výběrů: V-Strom hezká, také bych jí zkousl, ale pěkné a udržované jsou cenově dle inzerátů až moc vysoko. Jak říkám, tak primární výběr by byl do těch 50 tis a nepředpokládám, že by se ze mě stal motorkář tělem i duší a že budu koukat každý rok po jiném modelu. Pro mě je hlavní výběr kvalitní motorky bez nutnosti trávit každou chvíli v servisu a nebo dělat pravidelný servis za dlouhé peníze. Pokud bude dobře sloužit, tak nemám důvod jí pouštět a vydržím s ní velmi dlouho, možná napořád, tedy než ji zdědí syn.
Ačkoliv jsem v původním tematu psal, že BMW F650CS se mi nelíbí, tak nějak jsem změnil názor a docela se mi pozdává. Četl jsem pozitivní ohlasy jak na údržbu tak i na provoz - řemen, nízká spotřeba atd. Ovšem jak říkám, ceny jsou již nad 50.
Honda XL 650 V má asi nejlepší renomé ze mnou vybíraných, zcela jistě je spolehlivá a přiznám se, že se mi samozřejmě i líbí vzhledově.
Do výběru jsem zařadil / jen s ohledem na cenu / taktéž Honda NX 650 Dominator, která má pro mě ovšem tak nějak nejmenší půvab - už to není asi moc cestovní, ale spíše vhodnější do terénu....
Zbylé motorky se mi po přečtení diskuzí nezdají jako špatná volba a pokud bych měl vyřadit Transalpy a BMW, tak jako další v řadě bych já osobně vybral KLE 500.
Za mě osobně ( kdybych nebyl limitován, případně pokud to situace dovolí a budu moci přišetřit ) bych bral 1) Transalp XL 650 V, 2) BMW 650 GS, 3) BMW F 650 CS 4) Honda XL 600V Transalp 5) Kawasaki KLE 500 6) Aprilia Pegaso 650
Naposledy editováno 27.12.2014 20:39:36
1 reakcí na tento příspěvek Anketa výběr cestovní - spíše enduro
Zas bych to tak neprožíval.Zkus vybírat podle svých představ.Nikde není psáno že ti premiant třídy sedne.
Navíc jsi v podstatě nový uživatel.Takže nevíš co můžeš čekat a co ti vlastně bude vyhovovat...
Naposledy editováno 27.12.2014 21:45:43
Anti píše: Tyhle ankety nemají téměř cenu.Vždy se tam pouze odrazí počty uživatelů a "internetový kolovrátek".Takže se dovíš že jediná volba z levných je TransAlp a jediná volba z dražších je BMW...
Zas bych to tak neprožíval.Zkus vybírat podle svých představ.Nikde není psáno že ti premiant třídy sedne.
Já si chci jen udělat názor - věřím, že zde budou lidé odpovídat na základě zkušeností.... Jak jsme psal jinde, konečný výběr je stejně na každém z nás. Hlavně se v tom nepohybuji, takže raději se nejdřív zeptám, pak vybírám ( až přeberu jak se říká ) a nakonec snad koupím.
PS: zapomněl jsem velmi důležitý parametr k výběru motorky, a to velikost obuvi...Takže tedy má velikost 47, což jak jsme koukal, bude trochu limitující i u Transalpu 650 ( tedy v případě jízdy se spolujezdcem ) Ovšem člověk si asi naprostý ideál nevybere
1 reakcí na tento příspěvek Anketa výběr cestovní - spíše enduro
TA : dvouválec, méně vibrací, klidnější motor, jednoduchý na údržbu, ventily jsou přes vahadla, štelují se šroubkem a matičkou jako na Škodě 120, karbecy, sytič,musí se synchronizovat, 2 membrány, 2 rozvoďáky, 2 napínáky
BMW : jednoválec, větší vibrátor, výbušnější a zábavnější motor, ventily se seřizují podložkama = trošku pracnější, vstřikování, sem tam chcípne na volnoběhu než se zahřeje, odpadá synchronizace, jeden rozvoďák i napínák
Na obě koupíš poměrně levně pneu od Mitas-u, ovšem BMW jsem pod 50 tis. nenašel...
Ani s jednou nešláípneš vedle, ale hlavně abys nekoupil nějakou vylítanou mrchu...
kuzmič píše: ....BMW : jednoválec, větší vibrátor, výbušnější a zábavnější motor....
Tenhle se moc jako jednoválec nechová.Spíš bude podobný tomu TA...Pokud bude roční kilometrový nájezd takový jako uvedl autor vlákna ve své předchozí diskuzi(cca 2 tisíce),nemá cenu řešit pracnost seřízení ventilů nebo rozvody.
Jinak ano,dle preferencí autora ani s jednou neudělá chybu a rozhodovat bude spíš cena,protože TA je sice ve své kategorii asi trochu dražší,leč BMW je cenově dost mimo...
Naposledy editováno 28.12.2014 05:14:17
Náš první limit, když se poprvé doma mluvilo o motorce, byl 80k i s výbavou. Poté, co jsem začal zjišťovat, co koupíme, zvedli jsme limit na 100k, no a výsledek byl, utratili jsme 160k komplet. Motorka mě stála 103k + přihlášení, registrace a první servis (113k). Zbytek šlo na výbavu, která měla původně stát 25k.
Ano, mohl jsem ušetřit a koupit starší ročník (do 2004), nakonec zvítězil 2009. Co jsem se projel, tak nelituji, zbytek našeho rozhodnutí prověří čas. Jo a BMW, mě lidé, kterých jsem se ptal a jezdí, moc nedoporučovali, že má drahé díly a když si neopravíš sám, tak i servis. Nevím, jestli je to pravda, ale dal jsem na ně.
Naposledy editováno 28.12.2014 09:09:19
1 reakcí na tento příspěvek Anketa výběr cestovní - spíše enduro
Na mx a enduro, mám ostrý závodní enduro.
Kdybych ty 2 motorky měl prodat a koupit co nejvíc univerzální moto do 50tis co trochu jede, upravit stroj aby byl lehčí, tak
Jednoznačně XTZ 750!
sirr píše: Na silnici mám silniční,
Na mx a enduro, mám ostrý závodní enduro.
Kdybych ty 2 motorky měl prodat a koupit co nejvíc univerzální moto do 50tis co trochu jede, upravit stroj aby byl lehčí, tak
Jednoznačně XTZ 750!
Nechci to tu moc zasírat, ale znám dost lidí který maj upravený cestovní enduro - většinou odlehčení + lepší podvozek do terénu - a základem bejvá Afrika, Transalp nebo Big, netvrdím že by to ze Supertenerky nešlo ale ještě jsem to neviděl.
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek Anketa výběr cestovní - spíše enduro
na těch malejch 1válcech a transalpech se ve 2 lidech neda bezpecne predjet autobus do kopca, co to tak sleduju
enduro to je , zvlada i mensi skoky , takze 115 kg pasazer bude na podvozek na polnacce a lesik OK
do 50 se vleze aji se servisem a jeste zbyde
300km v tahu to ujede
130 kmh to jede v klidecku bez pretaceni
ale je to uz stará vrána...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 | dobryvojaksvejk | 32 | Dnes v 16:52 krokoš |
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... | hatrson | 5 | 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal |
Horní úvrať a ventilové vůle [1, 2] Cagiva Canyon 500 | Zerog | 57 | 9.5.2024 v 23:39 Deadman |
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp | Sodaxxx | 2 | 29.4.2024 v 16:48 nevo7 |
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp | Enamtide | 14 | 25.4.2024 v 20:06 H0racio |