globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr cestovního endura pro věk 40 let
22.12.2014 v 23:06
Zdravím všechny. Výběr srpávné diskuze byl pro mě tak trochu nepochopitelný, ale snad se to tak nějak zobrazí.
Rád bych si koupil nějaké to cestovní enduro, ale... je mi přes 40, na motorce jsem jezdil naposledy v roce 1992 a tak jsem v tomhle úplný a samozřejmý laik. Jen mě to tak trochu táhne k tomu, že než odejde zdraví a než dospěji k důchodu, kdy nebudu mít na benzín, tak bych si ještě rád zajezdil. Plánuji občasné vyjížďky po silnici, žádný terén, maximálně okresky III. třídy.
Tak nějak jsem výběrem dospěl k cestovnímu enduru. Nemíním utratit příliš mnoho, ale rád bych pořídil něco "relativně" spolehlivého a odpovídajícího. S ohledem na váhu 115kg a výšku 186cm bych výběr směřoval k něčemu od 500ccm a výše, ovšem nejdříve se s tím musím naučit jezdit -:) Přeci jenom Jawa 250 naposledy mnou ježděná v roce 1992 byla o něčem jiném.
Vzhledem k tomu, že opravdu motorkám vůbec nerozumím, požádal bych tady o radu či spíše doporučení na konkrétní vhodné typy. Líbí se mi něco ve stylu ( ponechme stranou to, že stojí mnoho ) Yamaha XT1200Z Super Ténéré či Triumph Tiger 800/800XC , Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX a naopak nechci nic ve stylu KTM 690 LC4 Enduro R. Jednoduše něco pohodlnějšího na cestování. Jezdil bych většinou sám, zcela výjimečně ve dvou.
Problém je cena, uvažuji samozřejmě o něčem starším v cenách kolem 40-50 tisíc, ročně bych s tím najel počítám tak maximálně 2000km.
Děkuji velmi za radu a omlouvám se dopředu za zcela laický dotaz. Každý nem§žeme být motorkář tělem i duší -:)


Naposledy editováno 22.12.2014 23:11:07

(reakce na) Výběr cestovního endura pro věk 40 let

23.12.2014 v 11:57 | Nahoru | #31
storeman>

1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura pro věk 40 let

23.12.2014 v 12:39 | Nahoru | #32
Ahoj, doporučil bych Yamahu XTZ 750 SUPER TENERE
Něco jako :
http://motorky.bazos...uper-tenere-51KW.php

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura pro věk 40 let

23.12.2014 v 13:51 | Nahoru | #33

sirr píše: Ahoj, doporučil bych Yamahu XTZ 750 SUPER TENERE


Jo,jo! Vypadá pěkně! ..ale!
Motorky tohoto ročníku bych doporučoval kupovat jen v přítomnosti opravdového odborníka.
Kamarád si stejný typ přivezl na jaře. Pěkná, pěkně vrčela. Doma ji sundal z vozejku a už jí nenastartoval. Stálo ho to dalších 30 klacků!

Za stejnou cenu jsou o 10 let mladší Bandit, Hornet, Fazer !

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura pro věk 40 let

23.12.2014 v 14:13 | Nahoru | #34
storeman> ano, ale nic z toho co jsi vyjmenoval nema kola 21/18 pro lehky teren.
Ano, kupovat moto s nekym kdo tomu rozumi- na druhou stranu do tech motoru nikdo predem nevleze a muze se posrat i nova

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura pro věk 40 let

23.12.2014 v 14:41 | Nahoru | #35
storeman> to by som rad vedel co za tie 30tis.do toho musel dat.

Výběr cestovního endura pro věk 40 let

23.12.2014 v 15:09 | Nahoru | #36
TransAlp je dobrá volba,hodná a dobrá motorka.Ale je tu jedno ALE.Máš výbavu na moto? Protože máš peníze na levnější motorku,ale co boty,rukavice,helma,kalhoty,bunda a další.To jsou další výdaje a ještě nejsi na silnici.Sám jsem kdysi jezdil na Aprilia 350 Tuareg Wind.Super stroj a malý obsah i výkon,ale po Jawě to jelo,pak Pegaso i toho Transalpa,ale ten mi opravdu sedl a má kamarád z naší bandy a nedá na něj dopustit.

(reakce na) Výběr cestovního endura pro věk 40 let

23.12.2014 v 16:17 | Nahoru | #37

sirr píše: storeman> ano, ale nic z toho co jsi vyjmenoval nema kola 21/18 pro lehky teren.
Ano, kupovat moto s nekym kdo tomu rozumi- na druhou stranu do tech motoru nikdo predem nevleze a muze se posrat i nova



kola 21/18 nemá ani supertenerka, ani transalp ...

1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura pro věk 40 let

23.12.2014 v 16:59 | Nahoru | #38
charlie.vtx1800> Nechtěla jsem rýpat do konkrétních příspěvků a doufám, že to ode mě nebereš zle. Souhlasím s tebou. Měl by si to přebrat. Na druhou stranu je dospělý a ve finále to bude stejně on, kdo si tu motorku koupí a snad není takový jelito, aby sem posléze chodil a stěžoval si, že "vy jste mi ale neřekli...". Navíc víš jak to tu občas chodí, sejde se dvacet příspěvků a každý radí něco jiného a ve finále je stejně lepší osobně zkusit, než se spolehat na virtuální rádce.

Navíc docela s tazatelem sympatizuju, protože nejezdím "už od 13 let", nezačínala jsem na Jawě("...jako každý správný motorkář.") a když jsem si kupovala jako svoji první ER-5 před 3 roky, měla jsem jen mlhavou představu o tom co vlastně chci. A zkrátka si myslím, že je trochu nefér někomu takhle na začátku říct, že se na to má vykašlat, když hodlá najet jen 2000km/rok.

Hezké svátky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura pro věk 40 let

23.12.2014 v 17:25 | Nahoru | #39

ratatui píše: storeman> to by som rad vedel co za tie 30tis.do toho musel dat.


Nevím! Asi vnitřnosti motoru. Ještě říkal, že oprava trvala 2 měsíce.

Pro představu o nákladech na starší, ale plně pojízdnou motorku sem nakopíruji moji statistiku z února tohoto roku, když jsem prodal KTM LC4 640

Dne 1.2.2014 jsem prodal KTM LC4 640 Enduro
Motorka koupená 7.12.2011, tzn. jsem ji měl 2 roky.
Koupena za 65000,-Kč, prodána za 49000,-Kč
Stav tchm při koupi 16940, při prodeji 20182 km.
Za ty dva roky najeto 3240 km.
Spotřebováno 257 L benzínu za 9155,-Kč.
Průměrná spotřeba 7,9 l na 100 km. Průměrná cena benzínu 35,6 Kč/L
Motorka jetá převážně v terénu. Ani těch nutných přejezdů po silnici moc nebylo.

Za náhradní díly (a práci) utraceno za ty 2 roky cca 40000,-Kč (a to je hodně přesná částka!).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura pro věk 40 let

23.12.2014 v 17:37 | Nahoru | #40

storeman píše: Nevím! Asi vnitřnosti motoru. Ještě říkal, že oprava trvala 2 měsíce.

Pro představu o nákladech na starší, ale plně pojízdnou motorku sem nakopíruji moji statistiku z února tohoto roku, když jsem prodal KTM LC4 640

Dne 1.2.2014 jsem prodal KTM LC4 640 Enduro
Motorka koupená 7.12.2011, tzn. jsem ji měl 2 roky.
Koupena za 65000,-Kč, prodána za 49000,-Kč
Stav tchm při koupi 16940, při prodeji 20182 km.
Za ty dva roky najeto 3240 km.
Spotřebováno 257 L benzínu za 9155,-Kč.
Průměrná spotřeba 7,9 l na 100 km. Průměrná cena benzínu 35,6 Kč/L
Motorka jetá převážně v terénu. Ani těch nutných přejezdů po silnici moc nebylo.

Za náhradní díly (a práci) utraceno za ty 2 roky cca 40000,-Kč (a to je hodně přesná částka!).



hele na to ti řeknu jediný. Jestli na obyčejný motorce za dva roky tratíš 56000Kč, tak si trouba. Buď si koupil paštiku, nebo si to rozvěsil tak místo toho, abys to hodil do šrotu to opravuješ.

Naposledy editováno 23.12.2014 17:37:41

(reakce na) Výběr cestovního endura pro věk 40 let

23.12.2014 v 17:52 | Nahoru | #41
Clostridia> Já to vůbec neberu zle - vše OK. A že dvacet lidí radí dvacet různých věcí je taky spíš k dobru - má názor více lidí a může vybírat neb není jediná pravda. Ale příde mi naopak fér ponouknout zakladatele k úvaze jestli to fakt má cenu kupovat mašinu, utratit prachy za ni i věci okolo a mít přitom v plánu najet jen 2 tkm/rok. Neřek sem přímo že se má na to vykašlat, jen tvrdim, že to neni nejrozumější nápad. Furt je lepší když si to teď rozmyslí a třeba do toho ani nepůjde než aby mu všichni říkali jakej že to má supr nápad a on pak teprv prokouk že to neni to co vlastně chtěl. Naopak - pokud navzdory mý skepsi do toho půjde a bude spokojenej tak mu fandím - protože ježdění na motorce obecně neni nejrozumnější nápad...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura pro věk 40 let

23.12.2014 v 18:02 | Nahoru | #42

myty_fakta píše: hele na to ti řeknu jediný. Jestli na obyčejný motorce za dva roky tratíš 56000Kč, tak si trouba. Buď si koupil paštiku, nebo si to rozvěsil tak místo toho, abys to hodil do šrotu to opravuješ.



Nez jsi to editoval tak jsi psal, ze jsi najezdil 19500 a netratil nic - ale asi tezko na srovnatelne ostre motorce, co, ty troubo

(reakce na) Výběr cestovního endura pro věk 40 let

23.12.2014 v 18:13 | Nahoru | #43

SirIndy píše: Nez jsi to editoval tak jsi psal, ze jsi najezdil 19500 a netratil nic - ale asi tezko na srovnatelne ostre motorce, co, ty troubo


jo editoval, aby se toho nechytil takvoej debil, jako ty
a jestli lc4 je ostrá motorka, tak já jezdim na kosmický raketě.

2 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura pro věk 40 let

23.12.2014 v 18:24 | Nahoru | #44
Děkuji všem na rady, tipy, doporučení a nebojte se, nejsem vztahovačný a nevadí mi ani negativní názor, či názor ten, že se na to mám vyprdnout, když míním najet poměrně málo kilometrů.
Zaznělo tu i to, že míním utratit velkou částku a přeci jen nevím co chci. K tomu jen dodám, že rozpočet na motorku odpovídá přesně tomu, co dám za rodinnou dovolenou letecky do Bulharska na 14 dnů. Rozdíl je v tom, že dovolenou mi nikdo neproplatí, kdežto motorka se dá vždy prodat a něco zpět dostanu. K výběru motorky dodám jen jedno - když se více než 20 let nebudete absolutně zajímat o situaci na trhu, tak stejně jako u mě, bude vaše znalost motorek končit u Simsona a Jawa 250/350 ( mimochodem uvažoval jsem opět nad Jawou, ale po zjištění ceny 168 tisíc za Jawu 660 jsem od toho upustil... - bazarové jsem nějak nenašel tak nevím jak se hýbou )
Taktéž je tu od vás upozornění, abych počítal s vybavením a případným servisem. Byl, bych bláhový, kdybych si myslel, že částka za koupi motorky je konečná. Jasně že počítám s tímto vším,stejně tak jako u koupě ojetého auta, které si taktéž žádá své.
Závěrem - něco vyberu, před finálním výběrem si tu samozřejmě nechám poradit a rozhodně pak nebudu nikoho obviňovat, že mi tu poradili špatně ( jak tu někdo zmínil ) neboť konečné rozhodnutí je stejně na mně, páč jsem dospělý, jak tu někdo trefně poznamenal.
Mimochodem první motorka po více než dvaceti letech je od dnešního dne doma. Od kamaráda jsem právě dostal k vánocům retro dárek, a to mírně nefunkční Babettu 207 Takže přes zimu je co opravovat a alespoň se mám na čem znovu učit jezdit. Přeci jízda na Transalpu nemůže být až tak rozdílná jak jízda na Babettce
Hezké svátky všem přeji.

Výběr cestovního endura pro věk 40 let

23.12.2014 v 18:48 | Nahoru | #45
Za mě:
1.Kašli na řeči že kvůli dvěma tisícům nemá cenu něco kupovat,nenajezdím víc a motorkama žiju.
2.Vzhledem k tvým parametrům a nezkušenosti bych doporučil vyhnout se jednoválci
3.Protože najedeš hovno,můžeš si dovolit mašinu vyžadující více pozornosti,ale o to více emočně nabitou,tak jak jsem to udělal já.
Mě z toho vychází můj Elefant
Osobně bych vsadil na dvouválcová endura let devadesátých.Tím se okruh dost zužuje,a v podstatě všechny modely tu byly vyjmenované.

Výběr cestovního endura pro věk 40 let

23.12.2014 v 18:53 | Nahoru | #46
Nedá mo to a přihřeju si polívčičku díval jsi se na Deauvillku? Myslím, že ta by se ti mohla líbit : nesmrtelný motor, pohodlná, nežere jak GAZ a za těch 50,- koupíš pěknou, zkus se mrknout...

Výběr cestovního endura pro věk 40 let

23.12.2014 v 18:54 | Nahoru | #47
Kup Transalpa 650 a nebudes litovat

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura pro věk 40 let

23.12.2014 v 20:13 | Nahoru | #48
Každopádně bych toto téma ještě neuzavíral. Pokud už v tom má jasno rdc, další příspěvky mohou napovědět ostatním.

myty_fakta> , SirIndy: Ale chlapci! Nehádejte se když máme ty vánoce.
Provoz mojí LC4 opravdu nebyl nejlevnější a to jsem si ještě za ty 2 roky našetřil ze svého skromného kapesného které mi manželka dává na skoro nové KTM350 Freeride.

Já si nestěžuji! Jen upozorňuji kolik může koupě starší motorky stát.

Do náhradních dílů jsem započítal vše, včetně oleje a filtrů, sjetých pneumatik, přetržených lanovodů, rozbitých blinkrů, nových ložisek do kol, přetěsnění tlumičů...a ještě k tomu práci, protože jsem si nechal většinu dělat u mechanika.

(reakce na) Výběr cestovního endura pro věk 40 let

23.12.2014 v 20:52 | Nahoru | #49

rdc píše: Přeci jízda na Transalpu nemůže být až tak rozdílná jak jízda na Babettce
Hezké svátky všem přeji.



Tohle bych nechal tesat do kamene, protože je to pravda. Kámoš ho měl a po přesednutí z Tygra a krátké projížďce jsem Transalpu neřekl jinak než motokolo

(reakce na) Výběr cestovního endura pro věk 40 let

23.12.2014 v 20:59 | Nahoru | #50

storeman píše: Každopádně bych toto téma ještě neuzavíral. Pokud už v tom má jasno rdc, další příspěvky mohou napovědět ostatním.



Nebudu uzavírat, uzavřu až vyberu, a to rozhodně nebude hned / to se snad ani nedá za den či dva... /
Jen jak jsem zmínil choppera ( v reakci na příspěvek o nerozhodnosti ) a Babettu, kterou vlastně od dneška mám jak jsem psal, tak s ohledem na cenu a tak nějak krásu motocyklu, bych možná vybral Kawasaki EN 500 . Ale to jsme mimo, držme se endura.

Carcharot: dobrý tip, díky. Reference spolehlivosti a nenáročnosti údržby na předchůdce, tedy na Honda NTV 650 Revere jsou velmi dobré. U Deauville to snad bude obdobné, ještě jsem zatím nečetl.

(reakce na) Výběr cestovního endura pro věk 40 let

23.12.2014 v 21:24 | Nahoru | #51

storeman píše:
myty_fakta> , SirIndy: Ale chlapci! Nehádejte se když máme ty vánoce.
Provoz mojí LC4 opravdu nebyl nejlevnější a to jsem si ještě za ty 2 roky našetřil ze svého skromného kapesného které mi manželka dává na skoro nové KTM350 Freeride.

Já si nestěžuji! Jen upozorňuji kolik může koupě starší motorky stát.

Do náhradních dílů jsem započítal vše, včetně oleje a filtrů, sjetých pneumatik, přetržených lanovodů, rozbitých blinkrů, nových ložisek do kol, přetěsnění tlumičů...a ještě k tomu práci, protože jsem si nechal většinu dělat u mechanika.



no když už se tu ten trouba sirindy chce hádat, tak sem toho asi na svoji motorce dělal ještě víc, jak ty, a přitom sem na tom netratil - seřízení karbů, nové membrány a pružinky, 5x pneu, přední vidlice repas, 3x olej, 3x ventily, ložiska př. kola, 3x destičky
Tak já nevim no. Pravda, dělám si to sám. Ale tuten trouba sirindy by mi tak mohl něco říkat. On koupil svoje dr-z, který se mu taky rozsypalo, tak si asi myslí, že má ostrou motorku a že to je normální, že se do toho dávaj takový peníze

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura pro věk 40 let

23.12.2014 v 21:58 | Nahoru | #52
rdc> Doporučím taky Transalpa 600/650. Jsou to držáci. A kolik najedeš je jedno, užij si každej kilometr

(reakce na) Výběr cestovního endura pro věk 40 let

23.12.2014 v 22:04 | Nahoru | #53

JirikM píše: rdc> Doporučím taky Transalpa 600/650. Jsou to držáci. A kolik najedeš je jedno, užij si každej kilometr



Výběr cestovního endura pro věk 40 let

23.12.2014 v 22:04 | Nahoru | #54
Nemáš zač, Revere a Deauville je prakticky to stejný, jen je kapotovaná..

Výběr cestovního endura pro věk 40 let

23.12.2014 v 23:04 | Nahoru | #55
Jen si dovolím "ohřát polífčičku" co už sem tu "servíroval" .To první Pegaso(karbecové) co kůpil kámoš ikdyž je neuvěřitelný klikař na všecko ho stálo 15tisíc .Sice nevypadalo(i proto a i kvůli podezřelé ceně ho nikdo nechtěl,podobně jako já s mým GSkem ikdyž to vypadalo gut ale mělo nabrkáno),ale nechtělo to zas tolik a byla to funkční mašina .Kupte za ty prachy Alpa ikdyž je moc fajn nebo třeba Smrka ikdyž ten je levelově trochu víš.Jo potkali sme na Plitvičkách ogary od nás,jeden měl Pegála a sháněl kůsek drátu na opravu elektriky který sem mu poskytl,ale jinak jel!Pokud máte kliku,dá se sehnat aj levně a dobře a eště vám zostane na vybavení,servis a třeba i tu dofču.Motorka neni nejlevnější kůň a i podle toho jaké to je stádo stojí,ale to zakladatel ví

Výběr cestovního endura pro věk 40 let

24.12.2014 v 07:57 | Nahoru | #56
nesmrtelné xt 600.

Výběr cestovního endura pro věk 40 let

24.12.2014 v 10:28 | Nahoru | #57
Triumph Tiger, moc jich není, ale semtam se na bazaru objeví zajímavý kousky za fajn ceny. Stará karburátorová verze kolem 40 tis, první stříkačky o 10-20 vic. Mám 885i rok 2000 a za ty peníze je to skvělá motorka. Výkonná, super podvozek na silnici a když si to rozmyslíš s terénem, tak na špalkách to projede taky všelicos..

1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura pro věk 40 let

24.12.2014 v 13:42 | Nahoru | #58
Ještě tu nepadl návrh na Hondu Africa Twin 750, s tou jeho hmotností í výškou bych řekl, že mu bude Alp 650 menší, a hlavně v případě, že na tom bude chtít jet s batůžkem.

(reakce na) Výběr cestovního endura pro věk 40 let

24.12.2014 v 13:46 | Nahoru | #59

Brian1986 píše: Ještě tu nepadl návrh na Hondu Africa Twin 750, s tou jeho hmotností í výškou bych řekl, že mu bude Alp 650 menší, a hlavně v případě, že na tom bude chtít jet s batůžkem.



Protoze je prilis draha

Výběr cestovního endura pro věk 40 let

24.12.2014 v 14:02 | Nahoru | #60
kruci, ted jsem se díval a inzeráty a je jech velice málo, a poměrně za kupu peněz od té doby, co jsem Afu pořídil, tak už inzeráty moc nesleduju, takže jsem ztratil pojem a současné ceně
V tom případě bych šel určitě do toho Alpa 600/650. Přítelka před rokem pořídila Alpa 650 a je spokojená
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pyreneje,Sardinie,Korsika 2024 Yamaha XT1200Z Super Tenere 31081 11 14.4.2024 v 02:55 MiKXX
XT1200Z - elektrika - Blikaju pravé... Yamaha XT1200Z Super Tenere hudekd 11 4.3.2024 v 19:22 hudekd
Yamaha XT1200Z super ténéré Yamaha XT1200Z Super Tenere jannyjohn112 8 7.1.2024 v 11:03 _pat_
Teploměr vzduchu kecá Yamaha XT1200Z Super Tenere MartyBar 7 19.12.2023 v 06:30 Lopp
Spojka Yamaha XT1200Z Yamaha XT1200Z Super Tenere Boda 11 17.12.2023 v 22:59 Slávek-TDM


TOPlist