globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ČZ 175/487 klouže spojka
16.12.2014 v 11:06
Zdravím,mám problém s čízou,koupil jsem ji s tím že prokluzuje spojka ,tak jsem vyměnil lamely,pružinky,poloautomat odladil a potvora stejně pořád prokluzuje,rozjedu se v poho na trochu plynu ale jak dám plnej tak to klouže,nikde jsem se pořádně nedočetl co to může být,díky za rady
Předchozí
1 2 3
Následující

ČZ 175/487 klouže spojka

16.12.2014 v 11:08 | Nahoru | #1
Vůle na páčce je správná? Chodí lanko chodí, jak má?

ČZ 175/487 klouže spojka

16.12.2014 v 11:18 | Nahoru | #2
Jojoo tam je vše v pořádku

ČZ 175/487 klouže spojka

16.12.2014 v 11:23 | Nahoru | #3
Co si tam dal za olej?Máš zprávně pružiny?

ČZ 175/487 klouže spojka

16.12.2014 v 11:26 | Nahoru | #4
Pružiny jsou správně.V oleji jsem si nebyl jistý,v návodu k obsluze je psaný PP7, ten jsem chtěl v mototechně a dali mi převodový olej od Mogulu.

ČZ 175/487 klouže spojka

16.12.2014 v 11:40 | Nahoru | #5
patří tam 80W-90 jinak pružiny jsou se dvěma délkama

ČZ 175/487 klouže spojka

16.12.2014 v 11:43 | Nahoru | #6
Tím 80w si nejsem jistý,kouknu doma,jinak pružiny tam mám nové o rozměru 15.8mm x 24.5mm.

ČZ 175/487 klouže spojka

16.12.2014 v 11:46 | Nahoru | #7
Tak olej tam je 80W

ČZ 175/487 klouže spojka

16.12.2014 v 11:52 | Nahoru | #8
tak to máš buď špatně seštelovany na poloautomatu (moc zašroubovaný štelovák),krátký pružiny,zkroucený meziplechy

ČZ 175/487 klouže spojka

16.12.2014 v 12:02 | Nahoru | #9
Na poloautomatu jsem to ladil xkrát bez výsledku,pružiny jsou tam na fest a meziplechy jsou v pořádku,tak už nevím

ČZ 175/487 klouže spojka

16.12.2014 v 12:34 | Nahoru | #10
není možný,že ti prokluzuje kolečko primárního převodu na klice?

ČZ 175/487 klouže spojka

16.12.2014 v 13:29 | Nahoru | #11
vypust olej, sundej levej dekl a prohlidni to. Vyndej tycku,odpojis tim vlastne celou spojku. Kdyz zaradis a zkusis na stojanu zadni kolo, nesmi spojka klouznout. Podle me to mas blbe sesazeny, podivej se i na dylku pruzin. Budes to mit jen blbe sesazeny nebos zapomel jeden plech nebo lamelu!

2 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/487 klouže spojka

16.12.2014 v 14:01 | Nahoru | #12
A když už budeš vypouštět ten oil, tak tam mrskni PP90, ta tam má bejt... Ale v tom ten problém nebude :)

ČZ 175/487 klouže spojka

16.12.2014 v 14:21 | Nahoru | #13
No jedině že bych tam měl dané špatně ty lamely,vyzkouším a napíšu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/487 klouže spojka

16.12.2014 v 18:37 | Nahoru | #14

SojkinXR6R píše: A když už budeš vypouštět ten oil, tak tam mrskni PP90, ta tam má bejt... Ale v tom ten problém nebude :)


Česky řečeno GL 4 tu

(reakce na) ČZ 175/487 klouže spojka

16.12.2014 v 19:34 | Nahoru | #15
rancher> jasná páka Já to znám jen jako PP90 ..

ČZ 175/487 klouže spojka

16.12.2014 v 22:32 | Nahoru | #16
Ještě bych se podíval na koš spojky,může tam být prasklina a pak koš péruje a nedokáže vypnout,pokud je tam správnej počet lamel tak jedině vůle koše,sám jsem se stím dost trápil než se povedla sesadit správně,nejdřív jsem dal jen ferodo lamely,ale nakonec jsem musel dát i nové plechy a podložit pružinky podložkama.Ale stále ještě mám trochu výhrady a asi dám i novej koš.

(reakce na) ČZ 175/487 klouže spojka

16.12.2014 v 23:19 | Nahoru | #17

SojkinXR6R píše: A když už budeš vypouštět ten oil, tak tam mrskni PP90, ta tam má bejt... Ale v tom ten problém nebude :)


PP 90 je šíleně hustej olej, lepší je olej s viskozitou 80w.

to mellown:
Ale úplně nejlepší je použít olej dnešní konstrukce pro dvoutakty. Pokud řeším problém s klouzající spojkou, používám gear oil 10w30 od Motorexu. Je fakt výbornej. A to jsem zkoušel i jiný, např od Motulu, ale na spojku tak dobrej není. Jestli budeš ten motorex chtít použít, vyndej lamely a ten olej z nich vymej, ať je účinek hned znát.
Prohlídni to ještě jednou, jestli je to mechanicky sestavený správně. Někdy musím nový lamely přebrousit naplacato, aby seděly rovně.

Naposledy editováno 16.12.2014 23:21:02

ČZ 175/487 klouže spojka

16.12.2014 v 23:23 | Nahoru | #18
...a nebo tam néni ten poslední plech pod přítlačákem a tým pádem se přenáší část krouťáku přes pružiny...

ČZ 175/487 klouže spojka

16.12.2014 v 23:23 | Nahoru | #19
mě to dělal právě prasklej spojkovej koš.

ČZ 175/487 klouže spojka

18.12.2014 v 08:32 | Nahoru | #20
A pružiny už vymačkaný nejsou ?

ČZ 175/487 klouže spojka

18.12.2014 v 10:26 | Nahoru | #21
Olejem to nebude, spojka i převodovka funguje na běžný motorový motorkový olej 10W - 40 i jakýkoliv jiný, protože ve 4taktní moto maže tu stejnou převodovku i spojku. Navíc je kvalitnější než archaický PP90.
Dávám tam "vyjetý" z motokrosu, protože má najeto 500 km a je jak nový.

ČZ 175/487 klouže spojka

8.1.2015 v 17:35 | Nahoru | #22
Měl jsem na podzim ten samý problém na 180 487. V první řadě lamely musí chodit suvně bez zadrhávání!!! Tzn. obrousit tzv.nápalky. Lepší olej pomůže ale není to tím. Na 90% máš prasklý spojkový koš! nebo špatně naražené kolečko na kuželu. Před spojkovým košem.
Prasklý koš nejde vidět kolikrát okem! Sám jsem to měl tedˇ rozdělané 7X . Viděl jsem to až to exlo úplně. Byla to první věc co jsem chtěl měnit (zkušenosti) bohužel ho můj prodejce neměl . Při nižších teplotách to stejně nevyzkoušíš protože jak oil víc ztuhne klouže to vždycky. Pružiny jsou nejlepší staré ty nové náhrady spolu s lamelama od feroda nic moc.

ČZ 175/487 klouže spojka

24.7.2015 v 14:26 | Nahoru | #23
Ahoj,mám ten sám problém,spojka mi nešla seštelovat bud klouzala neba zabírala,dal sem novou lamelu a spojka klouže,lamely byly užší něž jsem vyndal ferodo.Lanko a poloautomat v pořádku,diky za rady

ČZ 175/487 klouže spojka

26.7.2015 v 16:48 | Nahoru | #24
KOš může bejt prasklej mezi tím hrncem s drážkama a vlastním ozubeným kolem, mezilamely můžou bejt vlnité, dávám vždy nové spolu s lamemama, musí bejt i pod přítlačákem, protože jinak se obíráš o jednu stranu styčný plochy poslední lamely. Drážky v koši nesmí být ani trochu zubaté, protože pak se to v nich seká a buď to nevypíná nebo nespíná. U poloautomatu to seřízení nepodcenit, spolku nastavnejprve úplně bez lanka, tak aby při vypnuté spojce, měla vypínací páka malou vůli do 1mm, až pak připoj lanko a vůlina páčce měj taky tak do 1mm. Pružiny mají různé délky, dají se vypodložit rozpěrkama.

Naposledy editováno 26.07.2015 16:48:52

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/487 klouže spojka

11.8.2015 v 19:30 | Nahoru | #25
Nové Feroda kloužou snad každému. Odstranit to jde tak že přidáte jednu plechovou lamelu pod přítlačák navíc. Olej je nejlepší Mogul M6AD nebo Castrol do diferáků. Když to nepomůže tak ještě narvat podložku navíc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/487 klouže spojka

11.8.2015 v 22:00 | Nahoru | #26

Jirka4137 píše: Nové Feroda kloužou snad každému. Odstranit to jde tak že přidáte jednu plechovou lamelu pod přítlačák navíc. Olej je nejlepší Mogul M6AD nebo Castrol do diferáků. Když to nepomůže tak ještě narvat podložku navíc.


Větší volovinu jsem tady dlouho nečet. Na téma olejů se raději nerozepisuj. Odjakživa hypoidní oleje do diferáků byly vraždou na spojku. A dneska dávat m6ad do převodoky? No ty vole, to je úlet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/487 klouže spojka

12.8.2015 v 16:10 | Nahoru | #27
alesmoto> Zkoušel jsem všechny možné převodové oleje Mogul ,Castrol se složkou GL4 i 5. Castrol do diferáků tam byl chvilku a spojka neklouzala. Vyřazování u horkého motoru se zlepšilo. Jakým způsobem vraždí spojku opravdu nevím ale ty jsi odborník přes oleje tak to popiš. M6AD používá kamarád léta a po tom co jsem ho nalil spojka přestala klouzat. Plechovou lamelu navíc dává víc lidí tak asi voloviny píšeš ty. Nejlepší asi atˇ si každý poradí sám.

Naposledy editováno 12.08.2015 16:11:26

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/487 klouže spojka

13.8.2015 v 12:25 | Nahoru | #28
No já taky leju do převodovek jednotný omastek výkonnostní třídy GL5...že abych nezvyšoval skladové položky .
Synchrony synchronizujů, spojky spojkujů a tých kilometrů, co to najelo...
Sem si taky myslel, že budu mět rozběhový automat a prdlajs.
Zkusil sem to a ejhle - funguje to.
Já bych se taky podíval na třecí lamely, jak vypadajů drážky. Měly by mět ostré hrany, obliny umožňujů vytvořit mazací vrstvičku...
Na devadesátce sme takové úpravy, mimo jiné, dělávali a bylo to poznat.
A že tam je spojka mrcha klzavá.
Eště je jedna taková "divná" úprava, jak zvýšit přenášený krouticí moment u spojky - zvětšit její průměr.
Dělá se to tak, že na soustruhu se u třecích lamel osoustruží trochu pracovní plochy od malého průměru směrem ven...lamela se ztenší tak, aby zabírala víc větším průměrem...
Ale takové úpravy dělat s citem, páč spojka má taky ten účel, aby chránila převody před velkými rázy při jízdě po nerovném povrchu.

Naposledy editováno 13.08.2015 12:29:59

(reakce na) ČZ 175/487 klouže spojka

13.8.2015 v 18:54 | Nahoru | #29
Zdenalbenal> Njn jenže někdo to musí mít přesně podle předpisu. Mě by třeba nenapadlo řešit jestli spojkové lamely za pětistovku sežere jiný převodový olej.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/487 klouže spojka

15.8.2015 v 09:47 | Nahoru | #30
Kdyby to nefungovalo, dal by se správný olej a ono by se to po čase vzpamatovalo.
Zatím sem to nezkoušel.
Nicméně třebas na Hujdě CR 250 velice dobře v převodovce funguje - tenkrát se to menovalo Madit Speciál - motorák tuším 10W30? Nebo 40?
Tam se u spojky řešila funkce, nikoliv klzání. Na enduru je potřeba cit, na kros se třeba montovaly mezilamely ocelové, tam rasantní záběr nevadil.
Motul sem tam nikdy nelél, nebyl.
Zase třebas do soutěžní Jawy 250 předepisovali převoďák, do půllitru ale Super Mogul.
Mohu tady prohlásit, že podle mých zkušeností je to úplně jedno, páč po sezóně byly na zubech pittingy, ať tam byl olej jakýkoliv a spojce to bylo taky fuk, páč tam je suchá .
Tak si vyber.
Podle mě je to skoro jedno, nedělal bych z teho kovbojku, hlavně aby tam nejaký olej byl.
Páč modrých a ohlodaných koleček sem už viděl půl kýbla.
Pokud spojka klouže, je jaksi malá třecí síla mezi lamelama a ta se odstraní jak? - jiným materiálem zúčastněných stran (lamely a olej), zvýšením přítlaku (a tím zvýšením ovládací síly) a nebo zvětšením pracovního průměru spojky (a zvýšením opotřebení).
Zatímco u prvního bodu je, podle mých dosavadních zkušeností, zvětšení třecí síly víceméně srandovní, u dalších dvou už může být řeč o něčem podstatnějším.
Pokud je ovšem spojka mechanicky v pořádku, nešmatle, néni neco prasklého a tak.
Tohle je spíš ale na mechanikovi a jeho pečlivosti při montáži a přípravě stroje.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 Rider372 15 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 milous_xx 10 24.2.2024 v 16:44 Destroyer
Vape 6v na 12v ČZ 175/487 milous_xx 5 31.12.2023 v 15:37 Kohlstein
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
ojnice originál nebo CKR ČZ 175/487 milous_xx 4 16.8.2023 v 18:26 kuba350


TOPlist