globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: polořemenice variátoru
12.12.2014 v 22:08
Hledá důvod proč se mi strhl mnohohran na polořemenici variátoru. Nemáte s tím prosím zkušenost?

polořemenice variátoru

12.12.2014 v 22:38 | Nahoru | #1
Poškodilo aj tisíchran na kľuke?

polořemenice variátoru

13.12.2014 v 07:10 | Nahoru | #2
Důvodů je několik.Přetěžování stroje,znamená nad hmotnostní limit co uveze.Někomu před Tebou se namotal řemen a zablokováním došlo k načatí tisícihranu.Přidřená druhá plovoucí polovina řemenice s válečky na pouzdru.Zůstává tak viset řemenice např.na druhým stupni a ty se pak rozjíždíš jako v autě na dvojku.Je to mnohem těžší na přenos kroutícího momentu.Špatná spojka,buďto byla a nebo ještě je.Jestli stojíš na hlavním stojanu a zadní kolo které se protáčí neudržíš prstem,tak opět je řemenice namáhaná v režimu,kdy by neměla.To znamená,jestli stojíš na místě a motorka popojíždí,tak ji brzdíš a řemenice přenáší opět sílu,kdy je to nežádoucí.Jina verze mě nenapadá.

polořemenice variátoru

13.12.2014 v 07:50 | Nahoru | #3
možná špatně dotažená matka, nebo chybně poskládáno.

polořemenice variátoru

13.12.2014 v 08:16 | Nahoru | #4
Většinou špatně dotažená matka.Pokud to máš oholené i na klice tak Tě asi nová klika nemine,nebo to dát navařit a udělat znovu.Tam ale nebude dlouhá životnost.

polořemenice variátoru

13.12.2014 v 09:38 | Nahoru | #5
No ještě by mohl napsat,kdy to zjistil?Myslím,jestli rozdělal varec a vysypaly se na něj součásti a nebo povolil matku a bylo to odhulený.

1 reakcí na tento příspěvek polořemenice variátoru

13.12.2014 v 10:24 | Nahoru | #6
Mno možná znám odpověď. Pod variátorem je dilatační podložka. Hodně lidí si myslí, že to je restrikční kroužek, kterých když vyhodí ven tak tomu zvednout výkon. Bohužel tomu tak není a matka, která drží polořemenici s variátorem nevydrží tlak a povolí se, tím povolením se vyčvachtává tisícihran.
Tudíž jednoduchá otážka: Měl jsi pod variátorem jednu podložku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) polořemenice variátoru

14.12.2014 v 08:06 | Nahoru | #7

ffugas píše: Mno možná znám odpověď. Pod variátorem je dilatační podložka. Hodně lidí si myslí, že to je restrikční kroužek, kterých když vyhodí ven tak tomu zvednout výkon. Bohužel tomu tak není a matka, která drží polořemenici s variátorem nevydrží tlak a povolí se, tím povolením se vyčvachtává tisícihran.
Tudíž jednoduchá otážka: Měl jsi pod variátorem jednu podložku?


To jako myslíš kde?Podložka je pod maticí a jiná nikde není.Jestli myslíš pod přítlačnou deskou,ze strany válečků,tak tam nic není.Takže jednoduše řečeno pouze nesprávně dotažená matice.

(reakce na) polořemenice variátoru

14.12.2014 v 09:13 | Nahoru | #8

zdeny65 píše: To jako myslíš kde?Podložka je pod maticí a jiná nikde není.Jestli myslíš pod přítlačnou deskou,ze strany válečků,tak tam nic není.Takže jednoduše řečeno pouze nesprávně dotažená matice.



zkusim pohledat, pod matici je jedna a pak ma bejt myslim az pod variatorem. je takova silnejsi.

1 reakcí na tento příspěvek polořemenice variátoru

14.12.2014 v 09:19 | Nahoru | #9
http://www.motorkari...aha-majesty-125.html
tady si stáhni servisní manuál, třetí odspodu. Na stránce 61 máš kompletní složení variátoru. Tam mám na mysli položkou 8. Jsou tam ještě dvě, ale ty by měli být součástí rozpěrného válečku.

1 reakcí na tento příspěvek polořemenice variátoru

14.12.2014 v 09:52 | Nahoru | #10
Je to presne tak, ako píše ffugas. Ja som o tom čítal na fóre o úpravách skútrov. Jednalo sa o to, že maník radil tú podložku presunúť, preložiť spred polremenice pod maticu. Šlo o ten fíge1, aby polremenica bola troško bližšie k druhej. No a keď niekto tú podložku vyhodil preč, tak sa nedá dotiahnuť matica. Ono dotiahnuť sa dá, ale nepritláča tú polremenicu, čiže matica je dotiahnutá, ale sa neopiera o polremenicu. Mal som to rozobraté a skusmo som to poskladal bez tej podložky a ajhľa, matica dotiahnutá a polremenica mala vôľu. Z toho dôvodu dôjde k priekaku. Len som si dovolil doplniť ffugas.

(reakce na) polořemenice variátoru

15.12.2014 v 06:53 | Nahoru | #11

ffugas píše: http://www.motorkari.cz/motokatalog/yamaha/yamaha-majesty-125.html
tady si stáhni servisní manuál, třetí odspodu. Na stránce 61 máš kompletní složení variátoru. Tam mám na mysli položkou 8. Jsou tam ještě dvě, ale ty by měli být součástí rozpěrného válečku.


No položka 8 je ložisko.Stačí dát do vyhledávače cuscinetto=ložisko.Ale nezapomenout na to,že tam jsou dvě gufera.Nevím,ale když jsem rozdělával variátor,nikde podložky nebyly.Ani by se tam nevešly.A kdyby se tam vešly,tak co řemenice na spojce?Ta by byla rozhozená vůči variátoru.Co vím jistě,tak je podložka u spojkovýho zvonu.Teda alespoň na čtyřstovce.A pochybuju,že by u stopětadvácy dávali mezi vedení-pouzdro- řemenice podložky.

Naposledy editováno 15.12.2014 06:59:36

(reakce na) polořemenice variátoru

15.12.2014 v 07:10 | Nahoru | #12

krokoš píše: Je to presne tak, ako píše ffugas. Ja som o tom čítal na fóre o úpravách skútrov. Jednalo sa o to, že maník radil tú podložku presunúť, preložiť spred polremenice pod maticu. Šlo o ten fíge1, aby polremenica bola troško bližšie k druhej. No a keď niekto tú podložku vyhodil preč, tak sa nedá dotiahnuť matica. Ono dotiahnuť sa dá, ale nepritláča tú polremenicu, čiže matica je dotiahnutá, ale sa neopiera o polremenicu. Mal som to rozobraté a skusmo som to poskladal bez tej podložky a ajhľa, matica dotiahnutá a polremenica mala vôľu. Z toho dôvodu dôjde k priekaku. Len som si dovolil doplniť ffugas.


Jo tak jo.Technická změna.Je to ale stejně divný.No nic.Tak jestli tam ta podložka fakt nebyla,tak je to jasný.Tak sorry

1 reakcí na tento příspěvek polořemenice variátoru

15.12.2014 v 21:11 | Nahoru | #13
zdeny65: já ti tu informaci o tej podložce píšu se stoprocentní jistotou. Sám jsem to měl nepočetně rozebraný a s tím problémem jsem se už setkal. Bohužel si nepamatuji jak jsou tam gufera. Dal jsem ti i odkaz na servisní manuál u kterýho si měl začít.
To co píšeš, že by se rozhodila polořemenice spojky je pěkná kravina, ta se seřídí podle variátoru podle kontrastní pružiny a díky tomu je řemen stále napnutý.

Když sundáš všechno z kliky, mělo by to být asi takto: matka, podložka, polořemenice, variátor se středovým čepem, podložka. Ale nejsem si jist pořadím.

polořemenice variátoru

15.12.2014 v 21:20 | Nahoru | #14
podložka bývá často i za polořemenicí myslim, že i u majesty



Naposledy editováno 15.12.2014 21:20:49

polořemenice variátoru

15.12.2014 v 21:35 | Nahoru | #15
Máš pravdu, zde link, majesty sem nenašel, ale bude to stejný. Je to ta pozice 14.


Naposledy editováno 15.12.2014 21:35:55

(reakce na) polořemenice variátoru

17.12.2014 v 08:18 | Nahoru | #16

ffugas píše: zdeny65: já ti tu informaci o tej podložce píšu se stoprocentní jistotou. Sám jsem to měl nepočetně rozebraný a s tím problémem jsem se už setkal. Bohužel si nepamatuji jak jsou tam gufera. Dal jsem ti i odkaz na servisní manuál u kterýho si měl začít.
To co píšeš, že by se rozhodila polořemenice spojky je pěkná kravina, ta se seřídí podle variátoru podle kontrastní pružiny a díky tomu je řemen stále napnutý.

Když sundáš všechno z kliky, mělo by to být asi takto: matka, podložka, polořemenice, variátor se středovým čepem, podložka. Ale nejsem si jist pořadím.


Rozumíš,já to nerozdělávám a ani 125 nemám.Tak se nemusíš hned nasírat.Čtyřstovka Majesty to má úplně jinak.Bez podložek.Jediná podložka je mezi sojkou a zvonem.Před ní jsem měl čínu a tam taky podložky nebyly.To je tak všechno.

1 reakcí na tento příspěvek polořemenice variátoru

17.12.2014 v 08:36 | Nahoru | #17
zdeny65: Já se nenasírám, takovou povahu nemám a hlavně nemám důvod se nasírat, pouze vysvětluji jak to tam je. Abych pravdu řekl, tak nevím jak je to u 400, já osobně mám 250 a tam je to úplně jinak než u 125, jsou tam podstatný rozdíly.

polořemenice variátoru

17.12.2014 v 13:14 | Nahoru | #18
My sa tu bavíme o niekoho skútri a ten nebol schopný ani odpovedať na moju otázku, ktorú som mu hneď dal: máš poškodený aj tisíchran na kľuke? Ten pažmen na nás .... aj na naše podložky. Lebo od toho by sa odvíjali ďalšie rady.

(reakce na) polořemenice variátoru

17.12.2014 v 14:25 | Nahoru | #19
ffugas> Tak je vidět,že co stroj,to jiná konstrukce.Hele třeba moje čtyřstovka.V techničáku má rok výroby 2007,ale je to nultá serie a tak mám na to díly až z roku 2009.Čiže to taky nechápu.Třeba řemen,oproti roku 2007 je delší o dva centimetry.Prostě ani u jedný motorky nebyly ty podělaný podložky,no a u tý co má pažmen nepochopitelně jsou.Takže tak.
krokoš:To máš pravdu.Tady řešíme jeho stroj a je mu to u řitě.Tak vůbec nechápu,proč se ptá,když ho to nezajímá.

polořemenice variátoru

17.12.2014 v 18:48 | Nahoru | #20
kluci máte pravdu, seru na něj

zdeny65: To moc nechápu, jak nultá série, možná byl prohozenej motor. Když máš stroj z roku 2007, jak na to můžou pasovat díly až 2009, to se v tom musel přece někdo hrabat a něco prohodit. Ještě jsem neviděl na silnějším skútrú podložku, já ji tam taky nemám, navíc varec mám kompletně sešroubovaný, to u slabších taky neni. Jinak máš pěknou leštěnku.

1 reakcí na tento příspěvek polořemenice variátoru

17.12.2014 v 20:35 | Nahoru | #21
Pre zdeny65: dneska som čítal na skuterforu o tých variatoroch a som sa dočital, že remene sa dávali dlhšie preto, aby bol väčší rozsah prevodu. Pri rozjazde, keď máš dlhší remeň je vpredu na malom priemere a vzadu, keď je dlhší, tak je na väčšom priemere ako pôvodne, lebo môžu byť k sebe bližšie tie taniere vzadu. To umožní razatnejší rozbeh. Vraj.Čau

polořemenice variátoru

17.12.2014 v 20:36 | Nahoru | #22
No hele,to jsem zjistil při dotazu na výrobní závod v Belgii,kde mi na můj dotaz ohledně VIN oznámili,že 0 na desáté pozici je testovací řada.Číslo motoru souhlasí z rámem a opuštěním z výroby.Tak to taky nechápu,ale nic s tím neudělám.Jinak na variátoru nejsou žádný podložky.Je to pouze tak,jak se to porodilo a jediná podložka je na spojkovým zvonu.Tu jsem objevil náhodou.Ale dík .Chudinka to teda byla.Leštěnku z ní teprve dělám.Je to prostě krásnej stroj a je mi vcelku u zadnice,jestli mojí motorku někdo nazve skútrem,nebo motorkou.

Naposledy editováno 18.12.2014 07:43:06

(reakce na) polořemenice variátoru

18.12.2014 v 11:54 | Nahoru | #23
krokoš>
No v tom máš pravdu.Řemen sedí skoro na pouzdru a v principu sedí na hraně řemenice spojky.Taky oproti starším modelům je trochu rychlejší.Ale má jedno a to je,že má větší rozteč mezi osama,jak ty starší modely.Dělá to pár mm,ale stejně je to znát.

Naposledy editováno 18.12.2014 11:54:30

polořemenice variátoru

27.12.2014 v 13:52 | Nahoru | #24
Chlapy děkuju za rady. Opravdu žadná podložka tam nebyla a ani nebude.Problém byl asi ve válečkách.Dal jsem tam těžký a nejspíš málo dotáhl.Koupil jsem multivar a je po problému. Kliku mám sice trochu načatou, ale není to krize.Tím jak to zatáhneš vůli vymezíš.Už když jsem to dal dohromady tak se mi zdál řemen nějaký volný. Chyba začátečníka

1 reakcí na tento příspěvek polořemenice variátoru

27.12.2014 v 22:19 | Nahoru | #25
pažmen: řemen se dotáhne automaticky po prvním nastartování díky kontrastní pružině

(reakce na) polořemenice variátoru

28.12.2014 v 19:50 | Nahoru | #26
ffugas> Blbě jsem to smontoval.A asi moc šetřil silou.
Už to mám v hromadě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Majesty 125 nestartuje Yamaha Majesty 125 DavidSen 14 15.3.2024 v 21:55 Chosse123
skůtr Yamaha Majesty 125 Yamaha Majesty 125 eda 18 15.3.2024 v 20:19 Chosse123
Ztráta a opět nabytí výkonu Yamaha Majesty 125 Maslič 14 25.10.2023 v 19:53 standox
Majesty 125 Yamaha Majesty 125 DavidSen 0 20.9.2023 v 09:44 DavidSen
Platné Vin Yamaha Majesty 125 Karel53 14 29.4.2023 v 12:29 Prasčenko


TOPlist