globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".
12.12.2014 v 18:46
Zdarec všem. Tentokrát téma tak trochu související se zimou a sice srovnání běžně prodávaných rádobystartkabelů - "zrádců v nouzi" a návod, kterak kvalitní a akdekvátně nadimenzované kabely vyrobit.

Zde kabely, sehnané už před léty buď na pumpě, nebo v supermarketu (vyjde to nastejno), údajně dimenzované na 300A:












Pod 8mm tlustou izolací se skrývá lanko, dle průměru odpovídající průřezu cca 2.5mm2, ovšem čistý normovaný průřez (poctivé spočítání licniček a sečtení průřezů) činí pouhých 1.58mm2, což je pro udávané proudy naprosto nereálné.

Např. při proudu 200A pak na 2m dlouhých kabelech činí napěťová ztráta 8.9V, tedy 75%... každému snad bude jasné, že není reálné, aby takové "startováky" vůbec motorem otočily.

Z těchto startováků jsem tedy ustřihal svorky a místo té předražené gumy použil kabel CYA 35mm2:







Je tam vidět, že i svorky jsou docela aušusové, ovšem káble po této úpravě fungují dobře. Kabel CYA je ale docela tvrdý a nepohodlný na manipulaci (zvlášť v zimě), proto bylo rozhodnuto postavit poctivé kabely, včetně svorek:

Svorky jsou kvalitní, ze silného plechu, s nanýtovanými čelistmi a demontovatelným kabelovým očkem:












Použit je kabel CGZ 35mm2, zde detail očka nekrimpovaného na kabel, pro sichr je ještě procínováno:







Očko namontované ve svorce, před natažením izolace:







A zde hotové kabely, 4m dlouhé, kabel po montáži ještě ošetřen sprejem na pneu:







Dle výpočtu na takových kabelech bude napěťová ztráta (při 200A) 0.8V, což je cca 7% a to není vůbec nic. Startování 1.9l dieselu s vybitou baterkou jedna báseň.

Výrobní náklady 1144Kč (kabel 113Kč/metr a dvě sady svorek á 120Kč). Nemíním nikoho pomlouvat, nebo naopak něčemu dělat reklamu, ale nedávno se mně dostal do rukou leták AutoKelly a v něm byly káble za 230, nebo 260Kč - je snad jasné, že v žádném případě nemohly být adekvátně nadimenzované a celkem jistě půjde o stejný podvod na zákazníky, jako ty káble zmíněné výše.

Snad tento návod-recenze bude někomu co k čemu. Připomínky samozřejmě uvítám, dost možná budou káble někomu připadat zbytečně předimenzované - klidně ať napíše svou zkušenost a praxí odzkoušené průřezy.

Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

13.12.2014 v 08:44 | Nahoru | #31
Mám kabely Filson na 500 A za pár Kč. A úspěšně proběhl zimní start i této mašiny: wirtgen

(reakce na) Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

13.12.2014 v 10:11 | Nahoru | #32

ALESANDREA píše: Stačí trochu přemýšlet a postačí i ty obyčejné za 300,-kč. Napojím a deset minut počkám až nastartované auto dobije vybitou baterku a pak naskočí i desetiválec.



Problém je v tom, že tenhle odpad se prodává jako startovací, nikoli dobíjecí kabely, a v případě použití zcela reálně hrozí riziko úrazu díky přehřátí a následnému roztavení izolace.
Když kupuji výrobek k něčemu určený, chci aby onu funkci plnil.

1 reakcí na tento příspěvek Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

13.12.2014 v 10:47 | Nahoru | #33
Já dopadl úplně stejně.. levný šmejd z OBI.. potřeboval jsem z auta 2.3D s baterií 80Ah nastartovat Rocketa III (2300ccm) no a vůbec nic.. kabel rozpálený a motorka to sotva jednou převalila motor.. takže jsem se taky zdravě nasr.. a zakoupil kabely odpovídajícího průžetu a použil jen ty svorky, které stojí všem taky za pendrek, ale postačí... teď už je vše Ok.. je to dražší, ale na něčem se prostě šetřit nemá a když tohle má někomu pomoc a místo toho se z kabelů stane přenosný telepný ohřívač

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

13.12.2014 v 11:25 | Nahoru | #34
charlie.vtx1800> Super postřeh, děkuju. Ta očka jsem také nahříval horkovzduškou, hadrem tedy neomotával, nicméně guma na kabelu se nepálila - alespoň to ukázalo její kvalitu (kabel je made in Spain, ne čína). S plastovým kabelem by nebyla šance, ten už by dávno hořel. Prvně jsem nacínoval vnitřní plochy očka, pak namáznul tavidlem konec kabelu, očko zmáčknul a pak zacínoval. Používám toto tavidlo, s kalafunou by to byla děsná piplačka, pokud by to vůbec šlo. Ještě, že jsem jej před půlrokem koupil, nedávno se hodil i při letování vývodů článků při repasi baterek do akuvrtačky. Nejspíš bude dobrý i na pocínování nově vyrobeného tišťáku, než natírat kalafunou rozpuštěnou v lihu. Ale na samotné letování elektroniky vhodný není.
Co se týče svorek, tak ty jsem měl za 120Kč/pár. A odkaz na ten článek je také parádní, ten si uložím.

1 reakcí na tento příspěvek Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

13.12.2014 v 11:31 | Nahoru | #35
...jen pro porovnání kabely z lídlu,testováno na benzin,diesel osobácích a bez problému.Píšou tam poměděný hliník













2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

13.12.2014 v 11:40 | Nahoru | #36
banda1250> Tak ty podle fotek vypadají, že jsou to skutečně 25mm2, sice nejsou měděné, ale alespoň to prodejce přizná. Takže ty už jsou "jiná liga", než ty aušusy z Agipu, Tesca, Penny a podobných odpadkáren, které i za dvě stovky jsou předražený klumpr a označení "zrádce v nouzi" na ně sedí jako prdel na hrnec.

(reakce na) Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

13.12.2014 v 11:49 | Nahoru | #37
J.M.K.> No zatím vydržely,i když to je ta jejich značka Ultimate Speed cenu už si nepamatuju,ale tuším 399,-nebo 299,-...nevím
e:mám je tak 4-5 let

Naposledy editováno 13.12.2014 12:07:57

1 reakcí na tento příspěvek Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

13.12.2014 v 12:00 | Nahoru | #38
startovací kabely si dělám svoje, nevěřím těm podvodníkům :D z CIA 25mm2, pořádný svorky a jsou nafurt :)

(reakce na) Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

13.12.2014 v 12:09 | Nahoru | #39
patt_01> ...dyť jo,souhlasím,já to sem dal jen pro srovnání

(reakce na) Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

13.12.2014 v 12:31 | Nahoru | #40
Kabriolin> Tak já sem na startovací kabely a zásuvky asi trochu magor - mám startovací zásuvku i na motorce Honda VTX 1800 . Jenže je to daný tím, že na firmě mám pár vysokozdvižných vozíků, pár náklaďáků a pár dodávek. A firma je v údolí u řeky, kde sem už párkrát zažil mrazy i pod - 25 C. A pokud máš nastartovat v takovýmhle mrazu dieselovej VZV nebo třeba Avii či Liazku tak pořádný kabely + startovací vozík jsou základ. Teď už technika pokročila, "nový" MANy jsou o něčem jiným, ale i tak je třeba být připravenej a v mrazech mít radši baterky na nějaký udržovací nabíječce. Jednou sem narazil na odkaz na startovací zásuvku na motorku + kabely, bylo to za slušnej ranec, ale zapátral sem a zjistil že se jedná o zásuvka 3P plast Jaeger 151131 +251100. Takže jsem nakoupil zásuvky i vidlice a do vší techniky jsem zabudoval zásuvky - na kamiony, VZV, když už sem předělával motorku, tak i do mý VTX 1800 (přeci jen je to motor jak kráva a jezdim i třeba teď, tak proč trápit tu malou baterku). Zásuvky jsem zabudoval i do nabíječky s pomocným startem, všude sem to pojistil plochou pojistkou na traktory na 100 A (krátkodobě při startu snesou pojistky, kabely i zásuvky i 150A dle měřáku na nabíječce) a vyrobil z 10 mm2 kabelů a těch zástrček propojovací kabely + jednu zástrčku jsem dal i na nabíječku OPTIMATE 6. Teď jen zapojim buď OPTIMATE na noc, nebo tu velkou nabíječku na pomocný start, nebo motorku připojim na autobaterku co mi nějak vybyla navíc a dobíjim nebo startuju dle potřeby. Žádný oddeklování baterek, žádný nasazování kleští někdy ráno potmě, žádný čtvrthodinový zdržení. Těch 10 mm2 ma pomoc při startu z nějakýho externího zdroje většinou bohatě stačí a je to hodně znát jestli se v mrazu starter ledva koulí nebo zabere a motor jede. Jak říkám, sem asi magor, ale když potřebuju mít téměř jistotu že vždycky nastartuju tak už sem se poučil a připravil - a baterky můžu používat třeba i o rok-dva dýl, i když už nejsou na zimní starty v 100% kondici - ono se to pak v ceně nasčítá.
O zimních startech LIAZky nebo AVIE bych totiž moh psát romány...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

13.12.2014 v 13:30 | Nahoru | #41

DucS píše: No ale točilo ti to,nebyla vybitá uplně, potřeboval jsi jen menší podporu ...představ si, když někdo nechá zapnuté světla a přijde za půl dne. Tam si ani neškrtneš s tenkým kabelem.


Tak jsem se nebyl línej jít podívat, maj 10mm2, čili na osobáky/motorku to bohatě stačí.
Krom toho, když někdo nechá zaplý světla přijde za půl dne, stejně může tu baterku leda vzít a zahodit. Protože pokud počítáme 2x55W na potkávačky a nebude to trakční baterie s alespoň 120Ah, tak bude stejně zničená, anebo bude mít dramaticky zkrácenou životnost.

(reakce na) Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

13.12.2014 v 18:30 | Nahoru | #42

Krovak píše: Tak jsem se nebyl línej jít podívat, maj 10mm2, čili na osobáky/motorku to bohatě stačí.
Krom toho, když někdo nechá zaplý světla přijde za půl dne, stejně může tu baterku leda vzít a zahodit. Protože pokud počítáme 2x55W na potkávačky a nebude to trakční baterie s alespoň 120Ah, tak bude stejně zničená, anebo bude mít dramaticky zkrácenou životnost.



To nemusí-několikrát se mi stalo že jsem nedovřel u feldy dveře nebo kufr světlo vybilo aku tak že nerozsvítila ani kontrolky,nasadil sem nabíječku z teska za 400kč po půl hodině start,zbytek dobil altik a baterka funguje už dlouho a troufám říct že eště něco vydrží. na vojně mjr Matoušek -náčelník pro elektrozdroje říkával že olověný aku potřebuje pro svoji životnost pohyb tj vybít nabít -prostě provozovat,sám když na zimu vytáhnu aku z multicary (150Ah) tak ji jednou nebo i dvakrát za zimu žárovkou vybiju až sotva žhaví a znovu nabiju,a baterka vydržela hodně dlouho.

(reakce na) Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

13.12.2014 v 19:22 | Nahoru | #43
J.M.K.> clovece tak jsem na tom stejne koukal jsem v krame na ten prumer i s izolaci jelikoz pracuji s kabely tak jsem vzal podobne tlusty 35ku delka 3m a kleste normovane na 1000A pak me kamarad prinesl kabely ze supermarketu na opravu a ja cumim ze je tam jen mini lanko jinak sama izolace no s kabely me vyroby jsme nekolikrat startovaly traktor i kamion klidne bez baterie (nechava se tam kvuli vyrovnani proudu) a ani se neohraly jinac auto mam kombik a tam neprekazi takze je vozim porad sebou a casto jsou potreba lidi maj auta v bordelu tvrdy jsou to jo ale pracovat s nimi jde






Naposledy editováno 13.12.2014 19:47:16

2 reakcí na tento příspěvek Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

13.12.2014 v 23:10 | Nahoru | #44
Rozhoduji se mezi těmito dvěma: 1 a 2 Ty druhý vypadají samozřejmě líp, ale ani ty první by nemuseli být špatný podle popisu. Co myslíte?

(reakce na) Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

14.12.2014 v 08:42 | Nahoru | #45
albik> chce se podivat kolik je prumer medi v tech kabelech ale pri cenach kabelu nevim i ty druhe jsou hodne levne vzhledem k tomu ze jsou dlouhe 4m jmk jsem daval cenu za metr ja pouzivam pouze LAPP kabel takze jsem cenove jeste trosku vys

(reakce na) Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

14.12.2014 v 08:46 | Nahoru | #46

J.M.K. píše: charlie.vtx1800> Super postřeh, děkuju. Ta očka jsem také nahříval horkovzduškou, hadrem tedy neomotával, nicméně guma na kabelu se nepálila - alespoň to ukázalo její kvalitu (kabel je made in Spain, ne čína). S plastovým kabelem by nebyla šance, ten už by dávno hořel. Prvně jsem nacínoval vnitřní plochy očka, pak namáznul tavidlem konec kabelu, očko zmáčknul a pak zacínoval. Používám toto tavidlo, s kalafunou by to byla děsná piplačka, pokud by to vůbec šlo. Ještě, že jsem jej před půlrokem koupil, nedávno se hodil i při letování vývodů článků při repasi baterek do akuvrtačky. Nejspíš bude dobrý i na pocínování nově vyrobeného tišťáku, než natírat kalafunou rozpuštěnou v lihu. Ale na samotné letování elektroniky vhodný není.
Co se týče svorek, tak ty jsem měl za 120Kč/pár. A odkaz na ten článek je také parádní, ten si uložím.


proc horkovzduskou? ja to delal velkou pajeckou 300W

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

14.12.2014 v 10:38 | Nahoru | #47
albik> Na ty první zapomeň, cna 189Kč mluví za vše - to bude dost možná ještě větší abfál a podvod na kunčafta, jak to, co uvádím v hlavičce vlákna.
A ohledně těch druhých už Ti z velké části odpověděl knedlo - i když od pohledu vypadají dobře a na samotné jádro kabelu je vidět, stále podle fotky nepoznáš, zda prodejce nelže o tom, že je to opravdu měď a ne poměděná hlína. Je sice vidět přímo na jádro kabelu a nejde tak maskovat tlustou izolací, ovšem poznat skutečnou tloušťku kabelu dobře nejde a cena je dost podezřelá - při délce 4m (8m kabelu) by musel kabel stát 42Kč/m, počítám-li cenu svorek kolem stovky.
A právě ta průhledná izolace může být zádrhel, jelikož 100% to bude nějaký plast, takže kor za nízkých teplot bude tvrdá a časem (a nedivil bych se, kdyby to začalo vcelku brzo) začne praskat (a může zkratovat o kastli). Tvrdý kabel je jednak dost nepohodlný na manipulaci, ale hlavně může být i nebezpečný tím, že díky "pnutí" může kor při otřesu vozidla ve chvíli zapnutí starteru způsobit sesmeknutí svorek z kontaktů baterky a sesmekne-li se plusová a padne někam, kde se dotkne kostry, je o ohňostroj-průser postaráno.
Zkrátka nejlepší je kabel z co nejjemnějších licniček a s gumovou izolací, který i za mrazu zůstane měkký a poddajný. A gumu je dobré čas od času ošetřit sprejem na pneu, nebo natřít glycerinem, zvýší se tak životnost.

knedlo> Tak silnou pájku bohužel nemám, někde se mně sice válí nějaké socialistické 60W, dle vzhledu zřejmě klempířské, ale i když mají vyměnitelný hrot ve formě tyčky cca 8mm v průměru, co jsem je zkoušel, nemají šanci se nahřát tak, aby vůbec tavily cín, natož dokázaly něco letovat. S trafopájkou není šance a s mikropájkou už vůbec. Nejlepší by na toto asi byl PB hořák, jaký se používá třeba na letování měděných trubek, ale ten jsem bohužel též dodnes nepořídil. A na takovéto zacínování oček na kabelu by dost možná byla dobrá i indukční smyčka, ale tu je nesmyl stavět kvůli několika očkům.

1 reakcí na tento příspěvek Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

14.12.2014 v 11:32 | Nahoru | #48
a proč to letovat, když to očko můžeš na ten kabel zalisovat kleštěma? V práci všechny kabely a očka jenom lisujeme a nikdy nebyl problém. Ono na druhou stranu když ten cín zateče dál do kabelu, tak pak ta část není tak odolná na ohyb a praskne to tam. Na motorce většinou všechny konektory a očka jen lisuju - neletuju, protže se ten spoj se časem vibracema uklepe...

Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

14.12.2014 v 11:45 | Nahoru | #49
Hmmm...Ja vcera v 8 vecer chytil amok a jel do garaze pro motorku.Chtel jsem nastartovat a motor se chvilku tocil a byla prazdna baterka :( .Svoji ulohu v tom sehraly asi i prazdne karbece po asi mesicni pauze.Mel jsem 2 klubka kabelu po cca 50 metrech asi YYJ 3x2,5,strihnul 4 metry a odizoloval a napojil na auto a motku.Na hulvata jsem jen zahaknul odizolovane konce kabelu a startoval 2 x 5sekund a jak naskocila tak jsem slysel jak se pripojovaly valce,nejdriv bezely 2 za chvilku 3 a pak 4,takze si myslim ze opravdu nebyl zadny benal v karburaci.Nechal jsem ji chvily klapat uz s odpojenyma kabelama a pak ji chcipl a znova nastartoval jen stavou z aku v motce a nabehla na prvni otoceni starteru :) .Kutilove s.r.o vybehly z garazi a koukaly co se deje a klepaly si na celo,kdyz jsem projizdel kolem nich ,ale ja mel rohlik od ucha k uchu a najel jsem cca 60 nocnich kilaku s minimalnim provozem plechovkaru.Jeste kdyz jsem v ulicich prohrival pneu tak protijedouci auta zastavovaly,pac nevydely na dalku co se deje,ze neco jen s jednim svetlem klickuje po tmave ulici )

(reakce na) Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

14.12.2014 v 13:18 | Nahoru | #50

rrss píše: Jednoduchý - jakmile jde kabel ohnout kolem ruky, tak je to shit.
Vyrobil jsem si vlastní (potřeboval jsem delší), sice 20 m lana stálo litr, ale výhoda je, že mi fungují :)



Nechápu - kolem ruky ohnu bez nějakého problému průžez 25 - 35

Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

14.12.2014 v 13:45 | Nahoru | #51
jak muze nekdo verit na kvalitu startovacich kabelu ktery prodava obchod se zradlem a to jeste spatnym

1 reakcí na tento příspěvek Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

14.12.2014 v 15:08 | Nahoru | #52
Tou cenou bych se asi tak neridil. Samozrejme do 300 je zarucen shit, ale rict, ze v obchode maj metr dobryho kabelu za tolik, takze to nemuze nikdo prodavat levnejc, je blbost. Ty co toho berou stovky kilometru maj urcite jinou cenu nez kdyz si v obchode koupis 3 metry.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

14.12.2014 v 15:36 | Nahoru | #53
J.M.K.> ta 300W pajecka se hodi na hodne veci ja s ni treba opravuju hodne i alternatory nebo startery akorat cekas 15 minut nez se nahreje ten spalek medi mini5





jinak tu starou pajku nikdy nevyhazuj pac tyhle stary vydrzi vsechno ja z tech novych znicim minimalne jednu rocne a to maj vykon kolem 150W pak mam jeste tatovu 100W a ta vydrzela zatim vsechno




(reakce na) Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

14.12.2014 v 15:41 | Nahoru | #54
patt_01> jasne ja jsem taky pro lisovani ale urcite k lisovani pridam i pocinovani jestlize je spoj vystaven soli ci vode oxidace je previt a dale cinuji i kdyz spojuji vetsi prumery kabelu sichr je sichr pri tech proudech

(reakce na) Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

14.12.2014 v 15:44 | Nahoru | #55
Redguy> neni upne pravda samozrejme ze pri vetsim odberu mas vyraznou slevu ale vykupni cena medi je neuprosna

(reakce na) Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

14.12.2014 v 17:57 | Nahoru | #56
knedlo> Tak takové hovádko se mně bohužel do rukou a na mou dílnu nedostalo. Měl jsem na mysli tuto pájku, 70. léta, výrobce Omnia Tuřany, dle štítku 100W, ale na tělísku je vyraženo 75W:

















Už nevím, kde je před léty brácha schrastil (mám je dvě), ale co s jednou z nich zkoušel letovat, vůbec se nenahřála tak, aby vůbec dokázala tavit cín (jak trubičku, tak klempířskou "štangli"). A příkon na to asi bude právě docela malý (75W), i když mikropájku mám Solomon SL-30 s perem 48W a když nasadím největší, placatý hrot a nastavím 300°C, v pohodě zvládá i letování páskových vývodů NiCd článků pro baterku k vrtačce. A 60W má už i tavicí pistole.

Jinak trafačku používám tuto plastovou 75W klasiku:







Funguje dobře, akorát jako na potvoru má zrovna tu nepovedenou objímku, v které se imrvére povoluje žárovka. Ale dle jednoho kolegy prý stačí kulačkami mírně zvlnit rantl objímky a pak už žárovka drží (vytvoří se jakási "pružina").

patt_01> Co se toho cínování týče, tak jak už jsem psal výše, jen jsem nacínoval vnitřní plochu očka (v místě jazyků), kabel jen namáznul tavidlem, namáčknul očko a prohřál, takže se jen přicínoval kabel k očku, něco cínu jsem pak nanesl z čela kabelu, takže dovnitř natéct nemohl, to by byl průser.
Podobně leckdo ještě dnes dělá chybu, že cínuje měděná lanka, která pak přijdou pod šrouby. Nacínované lanko se pak chová de facto jako hliníkový drát se všemi nectnostmi.

1 reakcí na tento příspěvek Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

14.12.2014 v 19:17 | Nahoru | #57
Startoval jsem minulej tejden s tima ze shellky - jak daval foto DucS - ten dratek a zpracovani je legracni, ale baterka mrtva, uz neotocila motorem, nechal jsem to pripojene cca 5min a pak to chytlo v pohode - 2.5ropak, omega...

Ono predstava ze potrebuju aby pres ty draty slo 600A je podle me mimo - to by se fakt muselo tim motorem pres kabely tocit pul dne - jasne starej nakladak se takhle rozjizdi - ale asi ne startkablema z benzinky... Navic hezky kdyz se spocitaj prurezy, ale pak ta svorka ma na baterce skoro bodovej dotyk s prurezem 0

(reakce na) Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

14.12.2014 v 20:00 | Nahoru | #58
Já mám už pár let kabely z akce z Kelly, deklarovaných 400A a jsou fakt tuhé, při smotávání je cítit, jak se jim nechce. A ropák 2,5 litru s nimi s vymlácenou baterkou chytne v pohodě. Stály v akci 180 kaček, teoreticky by to podle některých měla být dumpingová cena

Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

14.12.2014 v 20:33 | Nahoru | #59
Já měl nějaký shit káble za dvě stovky, po tom co sem s nima nenatočil ani favorita bez komprese sem je rozdělal, dráty měly průměr stěží 1,5mm. Tak sem dráty hodil po psovi, koupil 6m obyčejný zemnící lanko průřez 16mm a přidělal sem ho na ty původní svorky.. Už je mám takhle pár let, nastartovalo to i dvoulitrovej dízl s úplně mrtvou baterkou, ani se neohřály. Takže i ty nejobyčejnější svorky stačí, akorát sou ty dráty tvrdý... ale za tři kila co mě to stálo, proč ne...

Kvalitní startkabel vs "zrádce v nouzi".

15.12.2014 v 09:01 | Nahoru | #60
Já jsem si vyrobil start.kabely z měděných kabelů 1x35mm2 co se používají ke svářečkám;chce to koupit ty co jsou izolované gumou-ne tím pvc či co to je to co se musí ohýbat v zimě pomocí autogenu(to platí mimochodem i o hadicích ke kompresoru) stojí to dost lovů páč měď v gumě je drahá ale zase není problem to používat i v mrazech,kleště koupeny v kšeftu Kelbl Hrušovany kde se prodávají díly a doplňky pro nákl auta,proletovány očka durch páč mám dost zkušeností ze svářeček a vím co za paseku dělají přechodové odpory-rozumné zatečení do káblu nevadí,je to fixováno izolací,a vedením na kleštích navíc v domácích podmínkách při použití když moc tak 2x za rok se to ulomí tak mým pravnukům (nejspíš ani těm ne) v hokně jsem tak proletoval káble ke svářečkám a už to slouží mnoho let v pohodě při hodně častějším používání-pozor to co píšu samozdřejmě platí tím méně čím více se snižuje průřez kabelu(lana) a zvyšuje pohyblivost kabelu,ale u startováků těchto průřezů se toho nebát.



Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist