globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vadné čidlo spojky
Nejde mi nastartovat se zařazenou rychlostí a vymáčklou spojkou. Předpokládal jsem, že je to čidlo spojky na spojkové páce (čidlo bočního stojanu i neutrálu je vpořádku). Čidlo spojky jsem vyčistil a ještě u spodních brejlí jsem našel ten kablík přetržený, tak jsem to spájel. Prohlédl jsem ten kablík až ke svazku k sedlu a poškozený dál už není. Ale stejně to nefunguje. Nefunguje to ani když přímo propojím oba dráty od čidla. Tak nevím co s tím. :( Nemáte nápad co by to mohlo být dalšího? Vedou ty dráty od čidla až do řídící jednotky? Že bych natáhnul nový kablík přímo od řídící jednotky až dopředu k čidlu. Díky.

Vadné čidlo spojky

7.12.2014 v 00:45 | Nahoru | #1
me take neslo nastartovat se zarazenou rychlosti a vymacklou spojkou...tak sem to vyresil tak ze jsem tam dal neutral,nastartoval a zaradil...docela rychle a levne reseni

Vadné čidlo spojky

7.12.2014 v 03:29 | Nahoru | #2
Pojistka ?

Naposledy editováno 07.12.2014 03:30:38

Vadné čidlo spojky

7.12.2014 v 08:29 | Nahoru | #3
Bramborovy_kral: Takže až ti odejde čidlo neutrálu, tak opět zvolíš rychlé a levné řešení, budeš tlačit... :D

Sancu: Díky, pojistku jsem ještě nezkontroloval, ta se vlastně mohla přepálit při přetržení kablíku. Vyzkouším a napíšu.

Edit: Je tam vůbec nějaká pojistka, když při nevymáčknuté spojce jsou kontakty propojené a tudíž oba dráty napřímo spojené?

Naposledy editováno 07.12.2014 08:40:53

1 reakcí na tento příspěvek Vadné čidlo spojky

Skvělá odpověď, děkuji! 7.12.2014 v 14:36 | Nahoru | #4
Nemám schéma eletriky na XT660, ale pojistka specielně pro "bezpečnostní okruh" tam 100% nebude a když nepomůže ani propojení drátů od spínače na páčce, bude obvod přerušený někde dál. Obvykle jsou v okruhu dvě diody coby výhybka, tak by mohly být přerušené, nebo vadné přívody (konektory) u modulu výhybky. Chce to jít po drátech od spínače, kam vedou a proměřit je, možná budou přelomené ještě někde dál.
A bramborového krále neber vůbec vážně, je to na tomto fóru už profláknutý případ pro Chocholouška.

(reakce na) Vadné čidlo spojky

7.12.2014 v 15:14 | Nahoru | #5

J.M.K. píše: ....A bramborového krále neber vůbec vážně, je to na tomto fóru už profláknutý případ pro Chocholouška.



1 reakcí na tento příspěvek Vadné čidlo spojky

7.12.2014 v 18:31 | Nahoru | #6
J.M.K.: Tak koukám, že mě rozbalení toho celého svazku drátů nemine Kvůli těm diodám asi nepůjde natáhnout nové dráty už od řídící jednotky, co? Já sice elektrické schéma mám, ale v té kupě čar/drátů se absolutně nevyznám.

1 reakcí na tento příspěvek Vadné čidlo spojky

Skvělá odpověď, děkuji! 7.12.2014 v 19:26 | Nahoru | #7
při spojce a zařazené rychlosti musíš zaklapnout stojánek

(reakce na) Vadné čidlo spojky

7.12.2014 v 20:56 | Nahoru | #8
ja1> Chlapi, nebudete tomu věřit, ale opravdu to bylo tím stojánkem. Hned jsem běžel do garáže to vyzkoušet. Čidlo pravděpodobně pracovalo správně, i když vyčištění mu určitě prospělo. Celou závadu způsoboval jenom ten přetržený kablík. Jsem vůl, že mě nenapadlo sednout na motorku a sklopit stojánek. Díky jmenovitě J.M.K. a Sancu za zamyšlení a ja1 za vyřešení problému.

(reakce na) Vadné čidlo spojky

7.12.2014 v 21:02 | Nahoru | #9
vasucitel> Netvrdím, že ta diodová výhybka musí být zvlášť, nedá se vyloučit, že bezpečnostní okruh je součástí zapalovací jednotky a povedou do ní přímo signály od spojky, neutrálu a stojanu. Vedou-li (poznáš dle barev) dráty od spínače na páčce přímo do jednotky, stačí ty dva piny (vývody jednotky), na které vedou, navzájem propojit a když to začne fungovat, je závada jasná. Pak měřit mezi konci drátů u konektoru jednotky a u spínače (opět se orientovat dle barev) a dráty stejných barev musejí "písknout" (test vodivosti na multimetru). Ukáže-li se některý z nich jako přerušený, lepší, než rozkuchávat celý svazek, je prostě onen drát podél svazku natáhnout nový.
A schéma klidně naskenuj a nahraj sem, ale lepší asi bude jej naskenovat v co nejlepším rozlišení a pak po domluvě poslat na e-mail, jelikož kód serveru při přímém vložení obrázku, nahraného na motofotky.cz tento dost zmenší, nebo neumožní prohlédnutí celé jeho plochy (hlavně v horizontálním rozměru), sníží rozlišení, takže i po stažení je pak schéma nečitelné.

E: Během psaní odpovědi musím odběhnout a než dopíšu, je vyřešeno. Ještě ke té spojce - logika bezpečnostního okruhu je u různých motorek odlišná, někde stačí neutrál, ale třeba u novějších GS500 už je třeba zmačknout spojku vždy, bez ohledu na stojan a neutrál, jinak starter nejde zapnout. A třeba CX500 nemají vůbec spínač stojanu.

Naposledy editováno 07.12.2014 21:06:54
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XT 660 Z Ténére - Plexi Yamaha XT 660Z Tenere Help93 6 1.3.2024 v 08:31 sebajs
Jaké cestovní enduro BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT 66... ThePauli 11 20.2.2023 v 10:31 Metric
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere Laz5 29 13.1.2023 v 21:28 Laz5
Offroad Dánsko a Švédsko Yamaha XT 660 X, Yamaha XT 660 Z Tenere Boris.Big 17 19.7.2022 v 15:21 JiB
Jaký stan [1, 2] Yamaha XT 660 Z Tenere Novaja2 55 13.6.2022 v 10:45 jirka-mz


TOPlist