globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 23 světla
1.12.2014 v 07:41
Dobrý den, chci se zeptat dávali jsme novou elektriku a když jsme vše zapojili tak jsem to nastartoval a chvíli to svítilo nádherně ale pak to najednou přestalo....tak jsem vyměnil zapalování a udělalo to to samé co předtím. Co stím děkuji.

Jawa 23 světla

1.12.2014 v 08:43 | Nahoru | #1
jak ti to mohlo svitit kdyz jsi to nenastartoval? Ty tam mas baterii?

E: ted otazka dava smysl. Meril jsi ty zarovky, nebo rozsvítil z jineho zdroje? Je mozne ze na pohled vypadaji ze jsou v poradku ale nemusi byt.

Naposledy editováno 01.12.2014 14:27:58

Jawa 23 světla

1.12.2014 v 09:08 | Nahoru | #2
A nepálí náhodou žárovky? Je divné, že by shořely obě světelné cívky a po výměně magneta opět. Nebo také může být vadný přepínač, kontakty mají přechodové odpory a po ohřátí přestanou převádět.
Mimochodem, jestli máš Mustanga v Kamenici, tak Ti na tu elektriku můžu klidně mrknout, mám to 20km cesty.

Jawa 23 světla

1.12.2014 v 09:30 | Nahoru | #3
Elektriku mi dělal elektrikář je pravda že když jsem ujel tak 100 metrů ke kamarádovi tak to přestalo svítit! A žárovku jsem kontroloval ta je dobrá tak už fakt nevím! :-/

Jawa 23 světla

1.12.2014 v 11:14 | Nahoru | #4
Může být ještě někde uklepaný drát, nebo jsou na odchodu kontakty přepínače. I když není moc pravděpodobné, že by ve stejnou chvíli přestaly převádět oba páry kontaktů (přední a zadní žárovka mají samostatné okruhy, pokud máš tedy elektriku zapojenou dle originálu. A vysazují obě žárovky, nebo jen přední? To z Tvého dotazu jasně nevyplývá.

Jawa 23 světla

1.12.2014 v 12:00 | Nahoru | #5
Právě že nesvítí ani zadní!

Jawa 23 světla

1.12.2014 v 12:18 | Nahoru | #6
To je divné... buď je nějak uvolněný pohyblivý segment přepínače (zkus s ním trochu zarumplovat a povytáhnout rukojeť nahoru, jestli světla alespoň neprobliknou), nebo špatně přikostřený stator magneta k plášti motoru. I když to by mělo vysazovat i zápalko, pokud jsou tedy všechny 3 cívky přikostřené stejně. Někde se zkrátka obvod přerušuje a nezbývá, než měřit, měřit a měřit a zjistit, kde.
A záleží dost na tom, jak Ti ten maník elektriku zapojil, zda se držel původníno plánku, nebo zapojení upravil.

Má to být takto:







Ale našel jsem tento způsob, údajně přímo pro 50/23 a tam je zapojení upravené:







Světelné cívky jsou v sérii a žárovky paralelně. Leckdo to tak upravoval, jelikož "přední" cívka nestačí napájet žárovku i klakson, takže se zapnutými světly si holt nezatroubíš - nevyléčená dětská nemoc u fichtla. Nevím ale, zda to u Mustanga nebylo takto už z fabriky. Toto zapojení má ale tu nectnost, že když praskne jedna ze žárovek, magneto se "odlehčí", napětí stoupne a spálí se i druhá žárovka. To je právě u origo instalace ošetřeno tím, že každá žárovka má na magnetu samostatnou cívku. Tak koukni na magneto a na dráty od zadní žárovky, kam vedou. Jestli máš elektriku dle druhého plánku, tak stačí, aby se přerušovalo popojení mezi světelnými cívkami, nebo jejich ukostření a v tom momentě nesvítíš.

Jawa 23 světla

1.12.2014 v 20:29 | Nahoru | #7
Tak se mi podařilo trošičku rozchodit světla přední svítí jakš takš ale zadní jen při plném plynu...tak se chci zeptat jestli to není tím že mám 20w rotor a 30w zapalování?

Jawa 23 světla

1.12.2014 v 23:14 | Nahoru | #8
Za 1... formulace "při plném plynu" není adekvátní - magneto "zajímají" jen otáčky", ne pozice plynu (otáčky při konkrétní poloze plynu se mohou dosti lišit dle jízdní situace).

Za 2... "20W rotor a 30W zapalování" - opět dosti nejasná formulace. Má-li rotor (kotva) stejné rozměry, záleží jen na nabuzení magnetů v rotoru a dále na vinutí jednotlivých cívek statoru - ty jsou též vinuté dle předpokládaného magnetického toku od rotoru.
Zkus napojit obě žárovky pomocnými dráty přímo na odpovídající cívky magneta (abys vyloučil přepínač) a uvidíš, na čem jseš.

Jawa 23 světla

2.12.2014 v 07:46 | Nahoru | #9
Přepínač jsem vyměnil za jiný

Jawa 23 světla

3.12.2014 v 14:27 | Nahoru | #10
Ještě se chci zeptat mám elektroinstalaci kterou jsem koupil zde http://veteransedla...lektroinstalace.html ale dopředu do světla mi vedou dva modré a dva hnědé tak teď fakt nevím co stím

Jawa 23 světla

3.12.2014 v 23:33 | Nahoru | #11
S těmito hotovými svazky nebývají moc dobré zkušenosti, nejlepší je, když si to člověk natahá sám. Barvy drátu si nemůžu z hlavy pamatovat (a ve schématech, která mám, ani značené nejsou), tak na Tvou otázku z fleku těžko odpovím. Ale mrkni se, kam jinak ty 4 dráty vedou a měl bys tak poznat, který bude který.
Jinak jsem se dodnes nedopátral, jaký byl rozdíl mezi 20W a 30W magnetem, zda jen v nabuzení a výkonu cívek, nebo byly i rozdíly v zapojení cívek (viz schémata v příspěvku č. 6).

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 23 světla

15.1.2015 v 10:38 | Nahoru | #12
Zdravím hoši chtěl jsem se zeptat jestli má někdo skušenosti s děláním LED světla na Mustangu???
Resp. bych potřeboval vědět kolik V má fechtl na plný plyn protože jsem se na netu dočetl že 6V a pak zase 12V???

(reakce na) Jawa 23 světla

16.1.2015 v 11:13 | Nahoru | #13
Tomjawa50> Pozor na to, že cívka na magnetu je dimenzovaná na konkrétní zátěž, při které dává potřebné napětí a při odlehčení napětí dost stoupne. Zkus schválně vyndat žárovku a změřit napětí na kontaktech objímky za běhu motoru, kor ve větších otáčkách a budeš se divit. I když běžný digitální měřák může ukazovat kraviny, když střídavé napětí nebude mít frekvenci blízkou síťové - nejlepší je napětí usměrnit, nejlépe Schottky diodami a vyhladit kondíkem (min na 250V!!!) a pak měřákem na DC rozsahu zjistíš, jakou max. hodnotu napětí dokáže nezatížená cívka dát. Budou to klidně desítky V. takže do LED světla bys musel vřadit ještě usměrňovač, filtr a stabilizátor. Na tom ovšem může být relativně velká tepelná ztráta, pokud se použije klasický lineární (např. 78xx), takže je lepší jej dát mimo světlo a uchytit na kus hliníku. Nebo použít spínaný snižující měnič (jsou třeba v adaptérech autozásuvka->USB).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Fichtl nejede Jawa 50/23 Mustang Hanz647 4 Dnes v 07:17 Bugs
Jawa 23 mustang vypadává trojka za ... Jawa 50/23 Mustang Chlebnik1 8 Včera v 20:02 Frantas
Jawa 23 Mustang vynechává na trojku Jawa 50/23 Mustang jirkaven 13 12.4.2024 v 08:48 jirkaven
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy
JAWA 21 přechod volnoběh provozní r... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 2 23.3.2024 v 14:06 moje-moto


TOPlist