globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak ošetřit opískovaný motor Jawy pérák?
30.11.2014 v 13:21
Ahoj,
dáváme s tátou dohromady Jawu Pérák, původně je to 250 FJ ze 48.roku s vyměněným motorem za 350/18. Jde o to, že motor byl natřený štětcem šílenou barvou - zřejmě asi vypalovací. Nechali jsme to tedy opískovat balotinou, ale co teď s tím? Pokud se to neošetří, tak hliníková víka i kartery budou časem oxidovat a tmavnout. Různě vídám, že má spousta lidí víka leštěná do zrcadlového lesku, což rozhodně nechci. Poradíte, co s tím a nebo jestli to nechat tak? Díky za rozumné připomínky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ošetřit opískovaný motor Jawy pérák?

1.12.2014 v 15:08 | Nahoru | #1

Kynklačka píše: V_i_c_i> viděl jsi někdy otryskaný (ne opískovaný!) blok balotinou? A když se to udělá tlakem okolo 4 atm.? To ani nepoznáš, že s tím někdo něco dělal. Všechno záleží na uměmí dotyčného mistra. Mě hlavně zaráží, že ta vlna nevole proti tryskání se zvedla před lety, kdy tady bylo pět tryskáren v republice a dělaly to na jedno brdo - hrubý písek a 12 atm. Od té doby se to mezi veteránisty rozšířilo jako nemoc a vůbec je nezajímá že už dneska existuje tolik rozdílných metod tryskání...tryskat se dá i drcenými skořápky z ořechů, suchým ledem, škvárou atd. Odstraňovat barvu z bloku chemií je trochu loterie, abys neodstranil i část karteru.



Podívej se na mé stránky M-72.webnode.cz na fotky motoru z mé renovace a pak si můžeme povídat. Ale pokud někdo řekne pískování myslí se tím tryskání křemičitým pískem a tím povrch prostě zničíš. Obzvláště když někdo řekne že to šlo blbě dolu. Samo existují i jiná a vhodnější abraziva, případně ještě v kombinaci s odstraňovači nátěrů, ředidly apod. Ale o tom tady řeč nebyla...

(reakce na) Jak ošetřit opískovaný motor Jawy pérák?

1.12.2014 v 20:28 | Nahoru | #2
V_i_c_i> píše o balotině a to hned v prvním příspěvku. Na to mu tu 10 lidí napíše, že pískování je zvěrstvo, tak mi to vysvětli? Z toho plyne, že nevědí co to ta balotina je a mají jen zaškatulkované "pískování=zlo"! Já neřeším nic, mě je jedno kdo jak zachází se svou věcí, jestli to bude pískovat broky, zataví do komaxitu a pochromuje si i sedlo, a rád bych očekával stejný postoj i od ostatních a ne že své názory pořád všude vnucují. Důvod proč nejezdím na veteránské srazy je ten, že nejsem zvědavý, aby mi tam kde jaký kokot vysvětloval a pohoršoval se nad tím, co na MOJÍ motorce bylo a nebylo, já to totiž vím možná lépe než on.
Neber to jako narážku na sebe, to chraň bůh, jen se snažím vysvětlit, co mi vadí a ptám se proč tomu tak je?

Dolin> Já jsem viděl lakované kartery+hlavy péráků, ne u všech, ale dost často to tak je. A i na prvních kývačkách. Ale na ničem po roce 1958 jsem lak neviděl. Vlastně viděl, dva motory z jawy 350/360, spíše mi to ale přišlo jako samo domo. Takže tvůj názor nevyvracím, ale myslím si, že to bylo na pár kusech, v porovnání s tím, co mi prošlo rukama a po laku na tom nebyly ani stopy.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Rám pérák Jawa 350/18 j.tommy 4 28.3.2020 v 23:44 Dolin
Perák 350cena [1, 2] Jawa 350/18, Jawa Perak tatrula 50 31.1.2020 v 12:10 cmiral
Přední SPZ - popis Jawa 350/18 Smradson 12 2.11.2018 v 22:58 Smradson
Retro rukavice Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350... maky_bart 6 9.7.2018 v 10:41 udinar


TOPlist