globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Úprava náfuků supersportu
29.11.2014 v 22:08
Přemýšlím, jak upravit vstup náfuků na svojí GSX-R 1000 K7, ale obecně se to týká asi většiny SS, třeba už to někdo řešil.

Na vstupu je standartní pičoidní mřížka, ještě k tomu 2x zahnutá. Ta sice zabrání vcucnutí vrabce, ale nezabrání muchám, šutrům a podobnýmu sajrajtu. Navíc díky tomu zahnutí mřížky po obvodu je její čištění v průběhu sezony dost vopruz.

Tady je ta mřížka pro představu:


Otázka zní, jestli neexistuje nějaký řešení (ideálně od nějakýho výrobce), jak do vstupů implementovat něco, co by šlo jednoduše při každým mytí vyjmout a vyprat, zároveň aby to zabránilo menšímu sajrajtu lítat až do airboxu. Napadá mě třeba něco na bázi klasické filtrační tkaniny:


E: oprava obrázků

Naposledy editováno 29.11.2014 22:09:23

Úprava náfuků supersportu

29.11.2014 v 23:35 | Nahoru | #1
já sem teda nikdy nějakej větší bordel, kterej by mě donutil nad něčím podobným přemejšlet ,v airboxu nikdy nenašel.

Ta tkanina, nebo cokoli podobnýho se rychle zasere a průchodnost máš v pr... a s tím i ztrátu výkonu, vysral bych se na to, to bys to musel vyndavat a mejt po každý vyjížďce a i tak by bylo sporný, zda to samo o sbě nepobere dost z průtoku proudění vzduchu...

Úprava náfuků supersportu

30.11.2014 v 00:05 | Nahoru | #2
Taky si myslim že vymejšlíš zbytečný ptákoviny.V airboxu máš snad filtr ne ? Pustil bych to z hlavy jen tomu ubereš trochu na dechu a budeš mejt jen další věc navíc

Úprava náfuků supersportu

30.11.2014 v 06:26 | Nahoru | #3
Na vstupu vzduchu do airboxu nastříkej mazání na řetězy. Většina much a jiné havěti se přilepí.

Úprava náfuků supersportu

30.11.2014 v 07:34 | Nahoru | #4
Mel jsem na gsxr laminatovy bez mrizky, hmyzaky jednou za cas vyklepes/vyluxujes z airboxu... Pres filtr neprojdou...

1 reakcí na tento příspěvek Úprava náfuků supersportu

30.11.2014 v 08:07 | Nahoru | #5
mimochodem, jak je to u takových strojů s dlouhou jízdou v dešti?

(reakce na) Úprava náfuků supersportu

30.11.2014 v 08:12 | Nahoru | #6

misha píše: mimochodem, jak je to u takových strojů s dlouhou jízdou v dešti?



můžeš zkusit ale typoval bych že než by si tý vody nachytal tolik aby to začalo dělat problémy tak budeš mít rybník v trenkách

Je to stejný jako šnorchl na teréních autech měl jsem to taky proti směru jízdy a jediný co v lijáku to líp jelo na to aby to jelo blbě musí bejt filtr nacucanej vodou.

Naposledy editováno 30.11.2014 08:16:06

Úprava náfuků supersportu

30.11.2014 v 09:26 | Nahoru | #7
Jednou za cas vyklepnes a vyfouknes filtr z airboxu a je to. Staci bohate 1x za sezonu. Moc to hrotis.
Edit: nekoukam, nectu...viz predchozi prispevky, omluva za zasirani vlakna.

Naposledy editováno 30.11.2014 09:29:02

Úprava náfuků supersportu

30.11.2014 v 10:01 | Nahoru | #8
nojo, když já jsem trochu perfekcionista a když vidím kolik sajrajtu je jak v náfukách tak v airboxu, tak to tam prostě nechci

Úprava náfuků supersportu

30.11.2014 v 10:50 | Nahoru | #9
Han: no kdyz tam das "predfiltr" tak budes mit ten bordel tam :) nekde holt ten bordel bude tak jako tak :)

Úprava náfuků supersportu

30.11.2014 v 10:52 | Nahoru | #10
nejezdi a nebudes to tam mit

Úprava náfuků supersportu

30.11.2014 v 10:53 | Nahoru | #11
no právě ale ten předfiltr když bude umístěný hned na vstupu, tak ho budu moct při každým mytí (cca každá 3. vyjížďka) jednoduše vyndat a vyčistit.

1 reakcí na tento příspěvek Úprava náfuků supersportu

30.11.2014 v 11:56 | Nahoru | #12
no ještěže takové věci nemusíme my sport-touraři řešit
stejně by mě zajímalo, jak to tam vypadá třeba po 300km v dešti. chytneš v raichu hnus a je vystaráno...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava náfuků supersportu

30.11.2014 v 14:36 | Nahoru | #13

misha píše: no ještěže takové věci nemusíme my sport-touraři řešit
stejně by mě zajímalo, jak to tam vypadá třeba po 300km v dešti. chytneš v raichu hnus a je vystaráno...



Těžko říct. Mám zkušenost jen s jinejma motorkama jednou sem se jel projet jen na lehko tričko džíny no ale cesta se nějak protáhla a ještě v 8 hodin večer jsem byl v Matighofenu na parkovišti u KTM a prohlížel si motorky co maj vystavený v tom skleněnym akváriu.Už tam sem tušil podle mraků že cesta domu bude nejspíš náročná.Jel jsem co to šlo ale i tak mě zastih v Linci takovej chcanec že i lidi v autech zastavovali protože neviděli na cestu.Byla mi neskutečná zima říkal jsem si že to musim dát alespoň na hranice a v čechách musim někde přenocovat a usušit se.Pak jsem si říkal že musim vydržet do Českejch Budějovic ale nakonec jsem to dal s velkym sebezapřenim až do Tábora.

Celou cestu tj.cca 157km jsem čekal kdy mě to někde nechá protože mi nešlo do hlavy že by to na takovej chcanec bylo konstruovaný.Na druhou stranu si neumim představit že bych tuhle trasu v tom stejnym slejváku absolvoval na SS. Asi kdyby byl někdo odolnej a vydržel na SS jet dost dlouho mohlo by to začít bejt znát.Ale asi by to vyřešilo vysušení filtru a mohlo by se frčet dál.

E: taky by mě to docela zajímalo jestli se to může stát nebo to třeba tim prouděnim vzduchu zase usychá ? těžko říct.

v autě bejvá někdy dírka kde je gumovej hříbek a tudy to může vytéct tak jestli tam nejni něco podobnýho.

Naposledy editováno 30.11.2014 14:46:51

Úprava náfuků supersportu

30.11.2014 v 14:43 | Nahoru | #14
Taky si myslím, že to sání přicpeš a stratíš nějakého toho poníka

A co se týče jízdy v dešti s náporovým sáním, žádnej problem, i když si lokne vody, tak to ani nepoznám, protože tolik netahám. Až druhý den, motka cca5km trochu trucuje, než proschne filtr a pak letí normálně. Jenom se člověk musí vyvarovat jízdy tesně za autama, protože odstřikující špinavá voda dokáže pěkně filtr zasrat.

Úprava náfuků supersportu

30.11.2014 v 14:46 | Nahoru | #15
najezdil jsem toho v lijáku dost a i s náporovým sáním není problém.
filtr musel být 100% mokrý,ale motorce to nevadí,jede dál....

co se týká otázky mřížky-vysral bych se na to,paradoxně ty velké kusy,hmyz a pod nejsou takový problém,jako je ten jemnější prach-ten ti ucpává filtr-mouchy ne.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava náfuků supersportu

30.11.2014 v 14:51 | Nahoru | #16

BladeRider píše: Těžko říct. Mám zkušenost jen s jinejma motorkama jednou sem se jel projet jen na lehko tričko džíny no ale cesta se nějak protáhla a ještě v 8 hodin večer jsem byl v Matighofenu na parkovišti u KTM a prohlížel si motorky co maj vystavený v tom skleněnym akváriu.Už tam sem tušil podle mraků že cesta domu bude nejspíš náročná.Jel jsem co to šlo ale i tak mě zastih v Linci takovej chcanec že i lidi v autech zastavovali protože neviděli na cestu.Byla mi neskutečná zima říkal jsem si že to musim dát alespoň na hranice a v čechách musim někde přenocovat a usušit se.Pak jsem si říkal že musim vydržet do Českejch Budějovic ale nakonec jsem to dal s velkym sebezapřenim až do Tábora.

Celou cestu tj.cca 157km jsem čekal kdy mě to někde nechá protože mi nešlo do hlavy že by to na takovej chcanec bylo konstruovaný.Na druhou stranu si neumim představit že bych tuhle trasu v tom stejnym slejváku absolvoval na SS. Asi kdyby byl někdo odolnej a vydržel na SS jet dost dlouho mohlo by to začít bejt znát.Ale asi by to vyřešilo vysušení filtru a mohlo by se frčet dál.

E: taky by mě to docela zajímalo jestli se to může stát nebo to třeba tim prouděnim vzduchu zase usychá ? těžko říct.

v autě bejvá někdy dírka kde je gumovej hříbek a tudy to může vytéct tak jestli tam nejni něco podobnýho.


Já myslím, že hned kousek za začátkem toho náfuku je prohlubeň, nejnižší místo, kam ta voda stíká. Teď ale už nevím, jestli je tam dírka. Pak už je ta cesta mírně nahoru.

Naposledy editováno 30.11.2014 15:09:24

(reakce na) Úprava náfuků supersportu

30.11.2014 v 15:03 | Nahoru | #17
BlackSabbath> Taky si říkám že to maji určitě nějak ošetřený.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava náfuků supersportu

30.11.2014 v 17:25 | Nahoru | #18

BlackSabbath píše: Já myslím, že hned kousek za začátkem toho náfuku je prohlubeň, nejnižší místo, kam ta voda stíká. Teď ale už nevím, jestli je tam dírka. Pak už je ta cesta mírně nahoru.



Jelikož mám ten náfuk teď vedle sebe tak musím potvrdit tu prohlubeň. Ale dírka tam není, taky jsem ji čekal. Ta prohlubeň vypadá, že je tam udělaná speciálně na to.

(reakce na) Úprava náfuků supersportu

1.12.2014 v 20:00 | Nahoru | #19

han píše: Jelikož mám ten náfuk teď vedle sebe tak musím potvrdit tu prohlubeň. Ale dírka tam není, taky jsem ji čekal. Ta prohlubeň vypadá, že je tam udělaná speciálně na to.



otázka je,jestli máš ten náfuk originál,nebo kopii.

ten co je na obrázku je neoriginální-kopie,na suzu K1,K2...,a originál dírku měl.

takže si myslím,že K7 bude mít dírku taky..

Úprava náfuků supersportu

1.12.2014 v 23:25 | Nahoru | #20
jj, v té prohlubni by měla být myslím dírka... vyvrtat a jezdit...

1 reakcí na tento příspěvek Úprava náfuků supersportu

2.12.2014 v 00:44 | Nahoru | #21
Ono se moc vody na samotný filtr nedostane. Většinou je to konstruováno tak, že se tam vzduch nějak víří a ta voda se odstředivou silou připlácne na stěnu než stihne doletět k filtru. Podobně fungují vírové předřadné filtry.

Krásně to bylo vidět na pile Husqvarna, která měla před molitanem ještě bezúdržbový odstředivý filtr na principu víru. Kluci se Stihlkama čistili filtry plné pilin pořád a Husky jen pár smítek. Je to už ale pár let.

Úprava náfuků supersportu

2.12.2014 v 10:19 | Nahoru | #22
jasně je tam ďůrka na odvádění vody!

Úprava náfuků supersportu

2.12.2014 v 13:06 | Nahoru | #23
ty mouchy a vosy mě na tý mřížce taky pěkně sraly, už jí tam nemám nevěřím tomu že by se to tam v nějakých třeba 250+ udrželo, motorka by to sežrala a našel bys to v airboxu na tisíc kousků.

to s utopením filtru za jízdy je kravina, párkrát se mi podařilo utopit motorku v potoce tak že byl filtr úplně mokrej, a pokud je voda jen ve filtru/airboxu a podaří se to nastartovat tak je vyhráno, motor má tak obrovskou spotřebu (průtok) vzduchu že je to prakticky během chvíle vysušený

(reakce na) Úprava náfuků supersportu

2.12.2014 v 17:49 | Nahoru | #24

fidlimydli píše: Ono se moc vody na samotný filtr nedostane. Většinou je to konstruováno tak, že se tam vzduch nějak víří a ta voda se odstředivou silou připlácne na stěnu než stihne doletět k filtru. Podobně fungují vírové předřadné filtry.

Krásně to bylo vidět na pile Husqvarna, která měla před molitanem ještě bezúdržbový odstředivý filtr na principu víru. Kluci se Stihlkama čistili filtry plné pilin pořád a Husky jen pár smítek. Je to už ale pár let.



Přesně tak
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1186, 1187] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35609 Včera v 16:56 oxygen
Výroba karbonových dílů [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 BlackSabbath 47 10.5.2024 v 14:53 BlackSabbath
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 koda5 10 26.4.2024 v 12:34 psenap
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 Baca13 2 25.3.2024 v 11:45 Gahan37


TOPlist