globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: meziplyn
26.11.2014 v 09:36
Ahoj všem,
v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky

A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.

Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

12.10.2016 v 12:37 | Nahoru | #1

1100Virago píše: Motocyklová převodovka má z principu konstrukce neutrál mezi každým kvaltem, jen mezi 1 a 2 má ten neutrál aretaci aby se tam udržel. Pokud by mezi kvalty neutrály nebyly, tak by jednak nešlo přeřadit bez destrukce a jednak by nikdy nemohl skočit tzv. "falešný neutrál", což se ale občas povede.



Hledáš, koho chytit za slovo?
Ano pochopitelně že tam je "neutrál", nebavíme se tu snad o variátoru. Jen je tak trochu blbě dostupnej, rozhodně pro meziplyn v jeho původním významu nepoužitelnej.
Ovšem vzhem k tomu, že si tu velká část diskutujících plete meziplyn s jeho pouhým přidáním před podřazením, nemá smysl se výše uvedeným hlouběji zabývat.
Jak už tu, dávno, kdosi naznačil, meziplyn je MEZI "kvalty", čili kvalt-spojka-neutrál-MEZIPLYN-spojka-kvalt. Né to naše "vrknutí".
Spíš bych tuhle debatu hledal na fóru o Vé3eSkách, než na motorkářích

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

12.10.2016 v 13:52 | Nahoru | #2
Hornetyk> Jenže fůra lidí to nechápe tak domaticky, takže při použití zjednodušené definice, že meziplyn je přidání plynu během přeřazení, tak to platí pro auta i motorky Ono totiž oboje má za následek zrychlení otáček hřídele i lamel . Ať už důsledným sepnutím spojky (auta) nebo díky "zbytkovému" tření při vymáčknuté spojce (moto).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist