v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky
A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.
Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
vilemx píše: Hornetyk> Jenže fůra lidí to nechápe tak domaticky, takže při použití zjednodušené definice, že meziplyn je přidání plynu během přeřazení, tak to platí pro auta i motorky Ono totiž oboje má za následek zrychlení otáček hřídele i lamel . Ať už důsledným sepnutím spojky (auta) nebo díky "zbytkovému" tření při vymáčknuté spojce (moto).
jo, ten clanek z autofora co sem nekdo daval uz taky jako meziplyn bere jen to pridani plynu, vzhledem k tomu, ze rikaji meziplyn i tomu co dela dual clutch (dsg) prevodovka - tam behem toho "pridani plynu" neradi, kvalt uz je tam davno zarazenej, jen rozpoji jednu spojku a pripoji druhou, plyn prida jen pro srovnani otacek motoru s "kolama"
taky tam pise o meziplynu u prevodovky s hydromenicem, to jsem jeste ale nevidel...