globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: meziplyn
26.11.2014 v 09:36
Ahoj všem,
v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky

A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.

Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

10.10.2016 v 19:15 | Nahoru | #1

Číkus píše: suzafon> Skoro dva roky to tady spalo, než se našel další talent, který se přiznal k tomu, že netuší, co to je meziplyn. Ale aspoň se za to nestydí.



no ono je to okopirovana cast clanku z autoforum.cz, jestli se nepletu...

(reakce na) meziplyn

10.10.2016 v 19:47 | Nahoru | #2

assassin píše: no ono je to okopirovana cast clanku z autoforum.cz, jestli se nepletu...



Taky sem to zrovna pred chvili cet. Aspon zdroj mohl uvest.

(reakce na) meziplyn

11.10.2016 v 10:14 | Nahoru | #3
assassin> Je to tak, jen jsem nevěděl, že musím napsat zdroj. Tak příště.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist