globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Skůtr-Mrtvola,prosím o rady
17.11.2014 v 18:37
Přistál mi v garáži tenhle číňan na opravu a docela si s ním nevím rady.
Proběhl test jiskry-svíčka hází i na vzdálenost dva centimetry od hmoty motoru.Odšroubován karburátor a vstřiknutí benzínu do sacího kanálu,stejně nic.Posléze jsem kontroloval rozvody a zapalování jestli není protočený rotor.Zdálo se že nastavení rozvodů neodpovídá horní úvrati,napínák rozvodového řetězu byl na konci.Sundána hlava,kontrola pístu,ventilů,těsnění.Poté jsem nastavil horní úvrať s vačku na značky.Smontování,palivo do sacího kanálu,stále nic.Kontrola svíčky-v motorové pile běžela.
Vše je na první pohled v pořádku,stejně nechce běžet.Jediné,čeho docílím je při ucpání karburátoru rukou(při velmi bohaté směsi) občas zabafá.Takže přemýšlím co dál.Jestli jsou rozvody správně nastavené(nezdá se mi že by to mohlo takhle přeskočit),jestli má zapalování dostatečný náboj i pod tlakem,jestli třeba není nedostatečná komprese.
Má někdo zkušenosti s nastavením ventilového rozvodu,případně kde a jak hledat problém?
Díky za případné přínosné náměty.
Předchozí
1 2
Následující

Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

17.11.2014 v 18:59 | Nahoru | #1
tyhle ciny maji vysoke vibrace ale pritom kov nic moc kvalita..vzhledem k tomu se dost casto stava ze ventilova vule se meni na zadnou ventilovou vuli..v manualu je i dokonce ze se ventilove vule maji delat po 1000km..udelej ventilovou vuli viz youtube ventily loncin...a bude to ok

Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

17.11.2014 v 19:03 | Nahoru | #2
jestli se to potkalo tak nedosednou ventily..změř tlak ve válci

Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

17.11.2014 v 19:11 | Nahoru | #3
Ventilové vůle zkontrolovány.Jsou kapánek větší,ale to na funkci nemá vliv.Ventilové sedla zkontrolovány nalitím benzínu do spalovacího prostoru.Benzín se neztrácel.Navíc,pokud by neseděly ventily,byly by vůle velmi velké.

1 reakcí na tento příspěvek Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

17.11.2014 v 19:22 | Nahoru | #4
To ste čítali čo tam napísal? Ako môžeš strkať sviečku s píly do štvortaktného skútra? Ja som také ešte nevidel, ale možno to existuje to musí byť nejaká zvláštna píla keď má takú sviečku ako skúter. Veď na píle majú sviečky krátky závit a skúter štvortakt má dlhý. Daj tam sviečku, aká tam má byť.

Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

17.11.2014 v 19:29 | Nahoru | #5
tak se drz toho co pises ohledne zaktyti dlani...asi to nekde falesne nasava..zkontroluj jeste elektriku zda jde proud co ma jit(vibracema se casto povoli ukostreni)at mas jistotu ze to neni elektrika ale nejakej pruvan

(reakce na) Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

17.11.2014 v 19:42 | Nahoru | #6
krokoš> Jak můžu strkat svíčku ze skůtra do pily?Třeba protože je má téměř identické provedení?Co takhle poradit místo pitvání se v nesmyslech?

Bramborovy kral:Každý zdravý čtyřtakt by měl na stříknutí benzínu do sání zablafat.Tenhle klumprt to neudělá.Co se týče elektriky,není to tak jednoduché.Startér točí jako o život,zapalování je kapacitní takže nějaký špatný přechod z baterky se nekoná.Navíc jsem zkontroloval stroboskopem okamžik přeskoku jiskry,a ten byl na značce F na rotoru.

Naposledy editováno 17.11.2014 19:42:39

Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

17.11.2014 v 19:52 | Nahoru | #7
Ja som Ťa nechcel uraziť, ale čo ja som videl a robil skútre tak majú sviečky závit L dlhý a sviečky do píl majú krátky závit, kratší ešte ako normálny. Ale všetko môže existovať, ale toto sa mi nezdá. To, že si tam našiel sviečku s píli v skútri, neznamená, že tam patrí, chcel som Ti len poradiť, čo by mohla byť chyba.

Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

17.11.2014 v 19:57 | Nahoru | #8
Změř kompresi. Nedávno se mnou jeden klučina řešil Hydroskunka XRX125 po prasklé vačce a i když na pohled byly ventily v pohodě, stejně byl jeden nepatrně hnutý, okem to bylo nepozorovatelné, ale komprese prakticky nulová. Takže hlavu poslat do Ostravy a nazdar. Zkus ještě stříknout pár kubíků benzinu přímo do válce (dírou po svíčce) a když ani pak nezablafe, tak buď komprese, časování, nebo špatná svíčka. Svíčky umějí být zrádné, klidně v pile může běžet, ale ve skútru si neškrtne.

E: Krokoš má pravdu, čertví ,zda ve skútru je vůbec svíčka, jaká tam má být, jestli je to tedy svíčka, s jakou se Ti dostal na dílnu. Aby nebyl nakonec zakopaný pes tam. I na odtrhu svíčky záleží.

Naposledy editováno 17.11.2014 19:59:06

Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

17.11.2014 v 20:00 | Nahoru | #9
J.M.K.byl rychlejsi: Zmer kompresni tlak. Mel by byt min. 9ATM. Neni? Hledej mehnickou chyby [ventily, hlava, tesneni pod hlavou, sestava valec/pist]. Je? Vysroubuj svicku a strikni par ccm benzinu do valce. Zasroubuj a zkus natocit. Blaflo? cesta benzinu od karburace do valce. Neblafl? Elektrika pocinaje baterkou, CDI, kabl, svicka.

Prace na hodku, dve!

Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

17.11.2014 v 20:09 | Nahoru | #10
Proč si to málokdo přečte celé?Pod svíčku,do sání jsem stříkal,neblafe.Ventily kontroloval.Předpokládám že,pokud udrží benzín,udrží kompres a hnuté nejsou.Komprese je malá,může to být absencí olejového filmu smytého přechlastáním.Proto jsem šel dovnitř abych zkontroloval píst a kroužky.Rozvody jsem nastavoval tak jak na "zbytku světa",pokud to nemají číňani jinak,mělo by to být v pořádku.Svíčka je stejná jak na pile,akorát porcelánové tělo má ta z pily kratší.Jinak je to ten typ svíček co se začal používat poslední dobou-s dlouhým tenkým závitem.Pochybuji že pojede v pile a ve skůtru ani nezablafá.

sered:Jasné,elektrika.Zbývá vyřešit,jak zkontrolovat správné hodnoty budícího vinutí pro CDI,jak sehnat správné hodnoty pro indučku,snímač...Zážeh zkontrolován stroboskopem.

Naposledy editováno 17.11.2014 20:21:14

1 reakcí na tento příspěvek Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

17.11.2014 v 20:24 | Nahoru | #11
Ešte by tam mohla byť jedna špecialitka. To som našiel u činskych skútrov a mali namontované špeciálne kurvítko, nad ktorím som dlho pátral akú to má pôvodne funkciu. Je tam taká krabica, do ktorej ide odvetrávanie s kľukovky, alebo hlavy a tá krabice je riadená podtlakom zo sania medzi karburátorom a hlavou.. Princíp je v tom, že pri štarte je odvetrávanie kľuky normálne otvorené a pri zvýšení otáčok sa to odvetráranie zavrie. Je to kvôli emisiám. Toto sa zvykne pokaziť a saje to potom falošný vzduch do sania a skúter sa nedá naštartovať. Z tej krabice ide hadica potom do vzd. filtru. Oprava spočíva v tom, že sa otvor v saní zaslepí a odvetrávanie sa napojí do vzduchového filtra. Tých mŕtvol som opravil už vyše 50, ale fakt som nevidel, aby v nejakom bola sviečka z píly. Dokonca aj priemer závitu je menší, možno tam niekto podrbal závit a narezal tam väčší a nemohol ho dorezať až do konca, lebo sa tam proste nezmestí a potom tam strčil sviečku s píly. Toto o tej sviečke to je len moja teória. J.M.K díky, že si sa ma zastal. Snaž sa niekomu pomôcť a kopne ťa do guliek.

Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

17.11.2014 v 20:27 | Nahoru | #12
Aha, prepáč Anti s tou sviečkou, jedná sa zrejme o štvortaktnú pílu, to si mal skôr napísať, teraz mi to došlo, to s tými sviečkami beriem späť a ešte raz prepáč, ale mohol si to napísať.

Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

17.11.2014 v 20:30 | Nahoru | #13
Jestli neni komprese aspon tech 9Atm., tak nevykladej o absenci olejoveho filmu ALE HLEDEJ CHYBU. Bez komprese pochopitelne neblafne ani nahodou!!!
Hledej mechnickou zavadu a nevmyslej pitchoviny o tom, jak nekdo necte tvuj elaborat.
S J.M.K.jsme to psali nezavisle na sobe a oba tu snad nejsme za blbc, zvl.kdyz jsme dosli ke stejnym zaverum!!!
Tak hledej Smudlo hledej a nepis kokotiny!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

17.11.2014 v 20:32 | Nahoru | #14
krokoš> Hlavně že si rozumíme. .Nějakou tu praxi už taky mám,když píšu sem,nebude to nic triviálního...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

17.11.2014 v 20:40 | Nahoru | #15
Anti> Ono to s tou praxi asi [pri vsi ucte] nebude tak zhave, kdyz se divis ze motor bez komprese neblafne!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

17.11.2014 v 20:44 | Nahoru | #16
sered> Když budeš deset let dělat s motory které mají objem 400-650 na válec,budeš mít cit jak má vypadat komprese na padesátce?Já ji nemám.Komprese tam je,ale nevím nakolik je (ne)dostatečná.

(reakce na) Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

17.11.2014 v 20:54 | Nahoru | #17
Anti> proto Ti pisu ze u takovehle malorazky min. 9Atm., jinak nedojde k zapalu! Nedelam profesne motory, ale zavodil jsem v aute i na motorce kdyzs zrejme jeste nebyl na svete a par motoru jsem v zivote udelal!!!

2 reakcí na tento příspěvek Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

17.11.2014 v 21:09 | Nahoru | #18
Anti to kurvítko ako som písal vyššie tam nemáš? Prečítaj si ten môj elaborát. Možno to bude v tom.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

17.11.2014 v 21:13 | Nahoru | #19
krokoš> Četl,ale by nevysvětlovalo,proč nezablafá ani po stříknutí do sání.Dneska na kašlu,zítra zkusím.Namzat válec a změřit kompres.Pokud bude malá,budu holt muset vytáhnout ventily.

(reakce na) Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

17.11.2014 v 21:14 | Nahoru | #20
krokoš> kdyz pise ze to m bez komprese, tak tam muze byt kurvitek jedno za druhym ale kompresi by to melo!!!

(reakce na) Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

17.11.2014 v 21:23 | Nahoru | #21
Anti> to nemusej bejt jen ventily. Jak psal J.M.K treba vacka nebo podle me tesneni pod palici, valec, pist, krouzky...

1 reakcí na tento příspěvek Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

17.11.2014 v 21:30 | Nahoru | #22
Všechno jsem kontroloval.Válec,píst kroužky,ventily,vůle.Mimochodem,musel bys závodit v sedmi letech abych nebyl ještě na světě .
Dneska mám den blbec,zítra to rozseknu a dám vědět...

(reakce na) Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

17.11.2014 v 21:34 | Nahoru | #23
Anti> vzhledem k tomu ze je mi sestasedesat, tak Ti ty pocty nejak nevychazej! Jsem jen o 3 roky mladsi nez Ivan Dvoutaktak!

1 reakcí na tento příspěvek Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

18.11.2014 v 05:32 | Nahoru | #24
Ha,podle profilu je ti o dvacet méně.

Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

18.11.2014 v 08:23 | Nahoru | #25
To že tam má být minimálně 9Atm je absolutní nesmysl. Tyhle skútry fungují i při 6 Atm Pokud to klesne pod těch 6 je již problém. Ale natočit lze i při 4,5 Atm U těchto mašin je většinou v hajzlu podtlakový ventil, nebo se uvolní v karburaci trubice jehly - dosti často je špatně nalisovaná. Pak to opravdu nelze nastartovat a chová se to jako když nemá benzín.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

18.11.2014 v 15:09 | Nahoru | #26
Anti>
Vzhledem k tomu, co jsi všechno udělal a jak píšeš, nejsi žádné začátečnické jelito a motor bez komprese poznáš.Min 9Atm je blbost. Nedávno jsem měl půjčeného skútra, kde jsem na startpáce necítil skoro žádný odpor a motor normálně chytil. To samé na Kývačce před GO. Na zámcích kroužků skoro 2 milimetry vůle a píst tam lítal jako cikán v hospodě. (ano, je to 2T, ale podmínky k zapálení směsi v okamžiku komprese jsou stejné ba ještě horší dík zbytkovým spalinám). Auta se 7 Atm normálně jezdila.

Rozdělávat hlavu když jsi ventily zalil benzínem je zbytečné, větší vůle nevadí, pojede to i s 1mm, fouklé těsnění u vzducháče uslyšíš. Uvolněné pouzdro jehly jsi vyloučil vsříknutím benzínu, rozvody máš správně, CDI háže podle stroboskopu jiskru v pravý okamžik ... to musí jet. Napadá mne snad jen pokud je tam to ekologické kurvítko pro přisávání spalin, mohlo by to přes něj při špatném ventilu přisávat falešný vzduch. Rozlisovalo se mi, přisávalo mi to, nechtělo to chytnout a taky jsem kolem toho chodil celý den jako nemocný osel. Zkus ho vyřadit a případně ucpat všechny ovládací podtlaky přímo na přípojení, ne na konci hadic.

PS: Vždy mne pobaví, když se zkušenosti měří věkem. Že se stářím přichází moudrost je pověra. Velmi často přichází stáří zcela osamoceno, jen roste přesvědčení, že všechno vím.

(reakce na) Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

18.11.2014 v 17:28 | Nahoru | #27
fidlimydli> Ta posledni veta je zrejme na me: sice je mi o par let vic nez tobe, ale jeden nebo mozna dokone DVA 2T motory jsem v zivote udelal. A z me skleroticke zkusenosti cloveka kterej nez zacne chaoticky pouzivat metodu vymenkar TAK MERI vyplyva ze prave 2T s kompresi pod sedm je nenatocitelnej. Ta i velkej odbornik Anti misto kvakani by mohl napsat komprese je.... nebo vule v kruhach je....

Naposledy editováno 18.11.2014 17:30:23

Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

18.11.2014 v 17:46 | Nahoru | #28
skutr-mrtvola-cinan-zakopat-zapomenout

1 reakcí na tento příspěvek Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

18.11.2014 v 19:56 | Nahoru | #29
Takže pánové,vypadá to že sered má pravdu.Kompres jsem také považoval za problém,proto jsem se rozhodl změřit.Nejdříve jsem změřil křovinořez a 4T sekačku na trávník.Obě mají něco přes šest.Na skůtru to bylo podobné.Už jsem se smířil s tím,že je problém v elektrice.Pak jsem se rozhodl skůtr roztlačit.Stačila na to vrtačka o ořech.Po roztočení skůtr chytnul a běžel.Myslím si,že problém je právě v kompresi,vzhledem k tomu že startér natlačí jen šest ale vrtačka deset.

(reakce na) Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

18.11.2014 v 20:43 | Nahoru | #30
Anti> Podekovani?????
Ono OPRAVDU 4T staci >5, ale 2T je na tohle fakt svinstvo. Tech 9 je minimum!

Naposledy editováno 18.11.2014 20:44:42
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nechce chytit Kentoya Zoom 50 4T Jenda2511 1 4.9.2023 v 21:31 Johny_Servis
občas nechytne Kentoya Zoom 50 4T krokodylek3 0 26.7.2022 v 13:41 krokodylek3
Kentoya Zoom 4T Kentoya Zoom 50 4T Burst 8 19.4.2021 v 14:46 Burst
Skurt Kentoya Zoom 50 4T Robin92 0 13.4.2021 v 17:33 Robin92
Těsnění na válec kentoya Kentoya Zoom 50 4T michalmajky 6 4.4.2019 v 21:52 michalmajky


TOPlist