globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: věčné téma - mazaní řetězu
16.11.2014 v 11:03
Ahoj, co říkáte na tento způsob mazání řetězu.- sundám řetěz, dám ho do starý petlahve, naliju vodu s trochou jaru a začnu šterchat.. - to opakuju, dokud není voda čistá. pak řetěz vyndám, usuším a dám do druhé lahve s velmi hustým převodovým olejem.- tuto lahev dam do vřelé vody, aby byl olej řidčí a nechám cca hodinku. Pak nechám řetez okapat a přebytečný olej otřu.. popř. tam místo oleje dát nějaký mazací tuk.., ale jaký ? Díky
Předchozí
1 2
Následující

věčné téma - mazaní řetězu

16.11.2014 v 11:10 | Nahoru | #1
třeba to dělej přípravkama k tomu určenýma jednak na čistění tak pak na mazáni. je toho tady spousta

věčné téma - mazaní řetězu

16.11.2014 v 11:34 | Nahoru | #2
Ahoj, to by mě zajímalo kolik dní s tím musíš štěrchat, než je voda čistá?, zkus benzín, je sice dražší než voda, ale budeš štěrchat jen chvilku nebo Arva se taky ještě prodává. Řetěz na fichtlu jsem zamlada mazal tukem A00, pořádně jsem ho ohřál, pak v tom řetěz pořádně vykoupal, trochu setřel, namontoval a to pak krásně mlaskalo, všechno od toho bylo zasrané, ale aspoň to nerezlo.

2 reakcí na tento příspěvek věčné téma - mazaní řetězu

16.11.2014 v 11:35 | Nahoru | #3
To poslední, co jsem u pionýra kdy řešil, byl řetěz...já ho snad nikdy nenamazal.

(reakce na) věčné téma - mazaní řetězu

16.11.2014 v 11:38 | Nahoru | #4
Smrči-GSX-F> já si dokonce pamatuju že tam byl a to jen kvůli tomu že párkrát spadl

E: asi bych se s tím tak nepatlal, pokud tomu chceš dát péči tak jak už bylo psáno přpravky k tomu určené => nebudeš se s tím tak dlouho otravovat a výsledek bude možná i lepší

Naposledy editováno 16.11.2014 11:39:48

věčné téma - mazaní řetězu

16.11.2014 v 11:46 | Nahoru | #5
na čištění petrolej

(reakce na) věčné téma - mazaní řetězu

16.11.2014 v 12:17 | Nahoru | #6

Smrči-GSX-F píše: To poslední, co jsem u pionýra kdy řešil, byl řetěz...já ho snad nikdy nenamazal.



Na pincku jsem najezdil hodně přes 50 000 km a taky si nepamatuju,že bych se nějak řetězem zabýval. Maximálně štětec a trochu vyjetého oleje.

2 reakcí na tento příspěvek věčné téma - mazaní řetězu

16.11.2014 v 13:09 | Nahoru | #7
Kdysi nebyly pripravky ani na cisteni ani na mazani retezu. Do revoluce se to resilo vzdycky tak jednou za sezonu: sundat retez, hodit do do piksy s petrakem nebo naftou, trouchu ojet stetcem. Vyndat, osusit a dat do dalsi piksly s vyjetym olejem na el.varic a necha vyvarit. Tohle byla cela pece venovana retezu mnoho a mnoho let.
A jezdili jsme a jezdili v lete i v zime!!!

(reakce na) věčné téma - mazaní řetězu

16.11.2014 v 14:26 | Nahoru | #8
sered> Ani to nebylo potřeba,skladník národního podniku vždy našel přebytky řetězů ve skladu

věčné téma - mazaní řetězu

16.11.2014 v 15:42 | Nahoru | #9
V dávném pravěku jsem na to dával grafitovou vazelínu.

věčné téma - mazaní řetězu

16.11.2014 v 15:43 | Nahoru | #10
Umejt petrolejem a namazat v rozehřátý vazelíně .

1 reakcí na tento příspěvek věčné téma - mazaní řetězu

16.11.2014 v 15:47 | Nahoru | #11
Já teda řetěz nemažu vůbec. Ale ten spůsob kterým to děláš ty je pro řetěz ještě horší než když bys ho nemazal. Tím štěrcháním v jarové vodě si do řetězu krásně natlačíš vodu která tam pak nepustí olej, a pak to kráně rezne. A ten olej co je na povrchu ti jenom zasírá motorku.

věčné téma - mazaní řetězu

16.11.2014 v 16:45 | Nahoru | #12
Asi se to s tím mazáním řetězu trochu přehání.Byznys je byznys a přípravky se jenom rojí.
Vlastním CB 500 a tak asi jednou za 1000 km řetěz otřu a vyčistím kartáčkem a jednou po cca 500 nanesu převodový olej a za chvilku vytřu do sucha(jako v manuále).Mám na řetězové sadě přes 50 tis.km a je dobrá.

věčné téma - mazaní řetězu

16.11.2014 v 19:25 | Nahoru | #13
Ja na to kaslu uplne. Abych na to vystrikal dvacet spreju po petikilu a pak mi to vydrzelo o trochu dyl...... Nevim jestli se to vyplati. Jednou za 5000km to teda striknu aby se nereklo.....

věčné téma - mazaní řetězu

16.11.2014 v 20:28 | Nahoru | #14
též bych se chtěl zeptat, každých 500km řetěz čistým a mažu...po namazání řetěz pořádně utřu, ale stejně od toho trochu bordel lítá...používám tohle:
onlinedirect.bulletbikes.com.au/accessories/oil-and-coolant/motorcycle-grease-lubes/motorex-chain-lube-622-strong-500ml.html
je něco, co nedělá takovej humus?

1 reakcí na tento příspěvek věčné téma - mazaní řetězu

16.11.2014 v 20:33 | Nahoru | #15
Ale Sršeň říkal! A Sršeň sežral Šalamounovo hovno, takže to musí vědět!

věčné téma - mazaní řetězu

16.11.2014 v 20:52 | Nahoru | #16
čisti to přípravkem na řetězy, takhle se jen nadřeš a ještě ti zreziví... a proč ho sundáváš? sundej jen kryt, jestli tam nějaký je

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) věčné téma - mazaní řetězu

16.11.2014 v 22:38 | Nahoru | #17

sered píše: Kdysi nebyly pripravky ani na cisteni ani na mazani retezu. Do revoluce se to resilo vzdycky tak jednou za sezonu: sundat retez, hodit do do piksy s petrakem nebo naftou, trouchu ojet stetcem. Vyndat, osusit a dat do dalsi piksly s vyjetym olejem na el.varic a necha vyvarit. Tohle byla cela pece venovana retezu mnoho a mnoho let.
A jezdili jsme a jezdili v lete i v zime!!!


Jo, jako bych se viděl před 30 lety, to samý
Ale pokud se chceš přiblížit dnešním trendům a levně, kup si v Lídlu čistič řetězů a sprej na řetězy. Stojí jen pár desítek korun a je to vyzkoušený, fakt!
Jako náhradu bych to umyl petrolejem (určitě ne vodou) a stříknul to i tak tím sprejem, protože když to namažeš olejem, bude ti to všude cákat, až to budeš mít zase suchý.

(reakce na) věčné téma - mazaní řetězu

17.11.2014 v 07:39 | Nahoru | #18
mar36> psal jsem co se DELALO! Ted synek svuj 2T opecovava kazdejch [zbytecne] 500 kilometru sadou prave z Lidlu. Ja mam nastesti uz leta kardan!

(reakce na) věčné téma - mazaní řetězu

17.11.2014 v 07:50 | Nahoru | #19

mirza píše: Já teda řetěz nemažu vůbec. Ale ten spůsob kterým to děláš ty je pro řetěz ještě horší než když bys ho nemazal. Tím štěrcháním v jarové vodě si do řetězu krásně natlačíš vodu která tam pak nepustí olej, a pak to kráně rezne. A ten olej co je na povrchu ti jenom zasírá motorku.


Nějak nechápu kam do fichtloj řetězu chceš natlačit něco tam nejsou XYZŽ kroužky
Jinak já na pincku za ty 3 roky ježdění řetěz nikdy nemazal,bylo tam vždy něco rozkurvenýho k opravě než se zdržovat mazáním

Naposledy editováno 17.11.2014 07:51:40

věčné téma - mazaní řetězu

17.11.2014 v 08:34 | Nahoru | #20
Ty bláho takový sraní s fichtlem... Olejnička a občas pokapat, nic jinýho neřešit. Ještě to sundavat a dokonce vařit, chlape, ty se musíš hodně nudit Na velký motorky už obyč olej nedávej, ihned to odlítá a řetěz zas suchej, tj k hovnu, tam už to chce nějakej ten spray, zas tak drahý to neni.

2 reakcí na tento příspěvek věčné téma - mazaní řetězu

17.11.2014 v 13:57 | Nahoru | #21
hlavně je to vaření řetězu uplně senzační pro materiál... když to přeženeš, popustíš si kalený články a řetaz se vytáhne jako kšandy...

(reakce na) věčné téma - mazaní řetězu

17.11.2014 v 14:06 | Nahoru | #22

crowack píše: hlavně je to vaření řetězu uplně senzační pro materiál... když to přeženeš, popustíš si kalený články a řetaz se vytáhne jako kšandy...



Tímto jsi mě dostal Ani vroucí olej neudělá takovou teplotu, aby jsi změnil materiál.

(reakce na) věčné téma - mazaní řetězu

17.11.2014 v 15:35 | Nahoru | #23
crowack> Popouštění funguje od nějakých 150°C, i kdybys to hodil do vařící vody, tak tomu neuděláš vůbec, ale vůbec nic.
A že se řetěz vytáhne jako kšandy, tak to už je tuplem blbost. Od 150°C do cca 300°C ti dojde k rozpadu tetragonálního martenzitu na kubický, měrný objem se zmenší (->rozměry tím pádem taky) a zároveň ti pevnostní charakteristiky klesnou jen minimálně.

Jojko> Není pravda, záleží jakej olej vezmeš. Většina olejů se dostane nad 200°C, a to už ti stačí na popuštění kalených součástí.

věčné téma - mazaní řetězu

17.11.2014 v 15:38 | Nahoru | #24
A k tématu: Ještě jsem neviděl nikoho, kdo by tak důsledně čistil a mazal řetěz . Ale podle mě, zbytečná práce navíc. Párkrát za rok akorát stříknu řetěz sprejem od Motulu a v půli a na konci sezony vyčistím v petroleji. Na Varaderu mám tímto stylem na řetězu 24 000 km a je něco za půlkou životnosti, 10 000 km namotá ještě s přehledem.

1 reakcí na tento příspěvek věčné téma - mazaní řetězu

17.11.2014 v 15:40 | Nahoru | #25
Jojko> Nevím co tím sleduješ, ale struktura oceli se dá ovlivnit/změnit už od cca 100°C, od 180° už se ti začíná rozpadat zbytkový austenit.
Minerální olej obvykle začíná vřít až nad 200°C (záleží na typu, estery a "syntetiky" ještě výš), a pokud do něj nevrazíš teploměr, dost těžko jeho teplotu odhadneš.
To, že se řetěz natáhne jako kšandy mám z vlastní zkušenosti (netěsněný ČZ), takže jestli chceš moje tvrzení vyvrátit, očekávám nějaká tvrdá data (typ oceli, který se na články používá + jaká je jeho tepelná úprava), pak se o tom můžeme bavit dál, a posoudit, zda je reálné jeho martenzitickou strukturu takto ovlivnit, nebo ne.

Edit: Myna - mluvil jsem samozřejmě o vaření v oleji/loji a podobných oblíbených technik, které ti může nakukat svazarmovský "motokrosař" 70tých let.

Naposledy editováno 17.11.2014 15:43:08

(reakce na) věčné téma - mazaní řetězu

17.11.2014 v 16:02 | Nahoru | #26
crowack> Vařící olej/lůj, tak to je jiná, to souhlasím . Reagoval jsem na situaci, kterou popisoval zakladatel vlákna (láhev s olejem ponořená do horké vody) .

věčné téma - mazaní řetězu

17.11.2014 v 16:48 | Nahoru | #27
tolko sa drbat len s retazou? si robis prdel, nie? zmysel to ma len vtedy, ak ta to bavi a nemas co ine na praci, inac je to len premrhany cas

ako povedali druhi, fakt ti na hento staci sada z lidlu a mas to za par korun a za par minut
ja cistim petrolejom, alebo nejakym cisticom v spreji (proste co je po ruke), mazem elaskonom
ten lepivy humus od motulu som vyhodil, len sa na to nachytavala spina a cistit to, bol ozaj zazitok

1 reakcí na tento příspěvek věčné téma - mazaní řetězu

17.11.2014 v 18:58 | Nahoru | #28

Popouštění

Nástroje po kalení jsou křehké a náchylné k praskání. Proto musí bezprostředně po kalení následovat popouštění. Výše popouštěcí teploty se volí podle požadované tvrdosti resp. pevnosti.
Doporučené teploty popouštění jsou uvedeny u jednotlivých druhů ocelí (viz. materiálové listy). Při popouštění při teplotách nad 300°C je nutné nástroje předehřát asi na 300 až 350°C. Po vyrovnání teplot pak dále ohřívat rychlostí 20 až 50°C za hodinu. Popouští-li se v solných lázních, přenese se předehřátý nástroj do solné lázně zahřáté na teplotu popouštění. Doba výdrže na popouštěcí teplotě do 300°C by měla být minimálně 1 hodinu. Při vyšších popouštěcích teplotách asi 1 hodina na každých 20 až 25 mm tloušťky, minimálně ale 2 hodiny.

Nástroje z legovaných ocelí pro práci za studena a z ocelí pro práci za tepla se popouští obvykle alespoň 2x .
Rychlořezné oceli minimálně 3x.
Rychlořezné oceli legované kobaltem i více jak 3x.
Při vícenásobném popouštění je prodleva na teplotě asi 2 hodiny. Teplota druhého a dalších popuštění je asi o 10°oC nižší než předchozích. Násobným popuštěním se dociluje dokonalejšího rozpadu zbytkového austenitu a zároveň popuštění martenzitu, který se rozpadem zbytkového austenitu tvoří.



Osobně si myslím, že to nevaříš dlouho, ale máš-li chuť z toho udělat "guláš", tak potom to možná povolí.

(reakce na) věčné téma - mazaní řetězu

17.11.2014 v 21:17 | Nahoru | #29

Jojko píše: Osobně si myslím, že to nevaříš dlouho, ale máš-li chuť z toho udělat "guláš", tak potom to možná povolí.


Teď jsem z toho úplně blbej (teda z toho výkladu v rámečku)

Naposledy editováno 17.11.2014 21:19:05

věčné téma - mazaní řetězu

17.11.2014 v 21:25 | Nahoru | #30
Tož to nebudeme řešit Prostě vyčístíme řetěz a namažame.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zvyšování výkonu Pařeza Jawa 50/555 Pionýr Guc 25 2.5.2024 v 14:28 laďa-prášil
karburátor Jawa 555 [1, 2] Jawa 50/555 Pionýr 888888 47 8.3.2024 v 05:26 FJRPEPA
Poraďte s doklady Jawa 50/555 Pionýr Alík76 13 28.2.2024 v 12:13 JohnCoat
Pionýr jede pomalu (pomaleji než by... Jawa 50/555 Pionýr WardrexCZ 17 22.2.2024 v 19:10 WardrexCZ
stk na jawu 555 Jawa 50/555 Pionýr stompik 16 28.12.2023 v 23:01 JirkaPařez


TOPlist