1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
BobGS píše: Zbytečně se čílíte
666S999 - ušetřené kilo na motce která má 1 - 3 metráky to není žádné terno, když není místo, proč ne. Pravda je že LIFEPO4 se max nafoukne a nehoří, takže bezpečné to - zvlášť při nabíjení na 60%je
3 kila na motorce (minimálně) sice nejsou nic, tak pak jen všechno z titanu. (joke) Lepší je vyhodit motor. Ten je těžký jaxvině.
Každému, co jeho jest. Volba je na každém soudruhovi. Znám borce, co má na elektrokole navařený úchyt na autobaterku a odmontované šlapky - dojezd je dojezd (akční rádius).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
BobGS píše: Plantání o Hov_e. Přečetl si někdo ty odkazy? Navíc pokud by to bylo tak cool, tak to dělá kde kdo. Pokud někomu stačí to co je OK. Ty křivky vybíjení platí pro stav z plného nabití To že něco někomu nějak funguje není důkazem jeho znalostí a geniality. Životnost LiFePo4 by měla být 22 let, pokud někomu stačí 3 roky, 5let - je to jeho volba, ale nemůže tvrdit že balancer není potřeba a že nabíjení na 50% je OK. Radily mám nejradši
Sakra tak to na jare nenastartuju :) Myslim ze za ty roky uz se mi ji podarilo jednou vybit.
Co klasicka kyselinova baterka, ta balancer nepotrebuje?
Stev píše: Sakra tak to na jare nenastartuju :) Myslim ze za ty roky uz se mi ji podarilo jednou vybit.
Co klasicka kyselinova baterka, ta balancer nepotrebuje?
TREFA
Balancer ve výsledku potřebujou všichni na dvou kolech, bruslích, a jiném přirozeně nestabilních nářadích.
Kdo na to nemá, ať dá tříkolky a víckolky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
BobGS píše: Zbytečně se čílíte
Assasin - pokud jsi četl, balancéry se dávají proto, že články nejsou stejné. Firmy co to vyvíjí vyberou stejné články které dají k sobě, ale zatím nikdo startovací baterie nedělá právě kvůli balancování, Třeba za rok, dva.
Z grafu plyne, že baterie je při dlouhodobém nabíjení nabitá max na 60 %, při normálním provozu se toho v praxi nedosáhne. Ale nic proti, pokud je nutno, proč ne, je jen třeba vědět co to obnáší a pokud to jde pamatovat na dobíjení nejlíp nab. na 16V - to snese elektronika bez problémů a zajistí delší životnost.
Servisní konektor, nevím co na něm servisuješ, ale pokud občas baterku vybalancuješ tak je to OK, viz návod, který jsem dal do min příspěvku.
Bubrak - nebreč pořád, o nic nejde, samozřejmě že v odkazech byly věci, které zde už byly, ale i věci, které nebyly, výpisky ti z toho dělat nebudu.
666S999 - ušetřené kilo na motce která má 1 - 3 metráky to není žádné terno, když není místo, proč ne. Pravda je že LIFEPO4 se max nafoukne a nehoří, takže bezpečné to - zvlášť při nabíjení na 60%je
No na to ze ses si tak jistej svoji pravdou, tak nechapu jak je mozny ze nevis ze startovaci baterie dnes dela desitky firem a ve velkem - treba zmineny shorai, ballistic batteries - nebo holandske LP nyni prodava sit prodejen elit ...
Ano z grafu to plyne - ovsem ten graf vypada spis jako z reklamniho letaku , ale dejme tomu ze ma pravdu - tak ve svem tvrzeni jen zmenim ze baterka neni trvale nabita na 80, ale na 60 prcent - stale plati ze neni provozovana hluboko vybijecimi cykly... Nejlip nabijet na 16v ? Proc proboha? To je o 2vice nez palubni napeti motorky - tzn nevidim duvod...
Servisni konektor - ano je tam presne kvuli balancovani - jenze ja to cas od casu zmerim a vsechny clanky maji stejne napeti = neni co balancovat .
Usetrene 2-3kg mi prijde jako hodne, ostatne to bys pak mohl rict ze lehka kola jsou blbost, tam ani tolik neusetris a je to za 50 apod...
assassin píše:
Usetrene 2-3kg mi prijde jako hodne, ostatne to bys pak mohl rict ze lehka kola jsou blbost, tam ani tolik neusetris a je to za 50 apod...
Výborně, konečně jsme se dostali dál. Argumentačně nejsilnější proti použití je CENOVKA, jinak plácání do vody.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
BobGS píše: Plantání o Hov_e. Přečetl si někdo ty odkazy? Navíc pokud by to bylo tak cool, tak to dělá kde kdo. Pokud někomu stačí to co je OK. Ty křivky vybíjení platí pro stav z plného nabití To že něco někomu nějak funguje není důkazem jeho znalostí a geniality. Životnost LiFePo4 by měla být 22 let, pokud někomu stačí 3 roky, 5let - je to jeho volba, ale nemůže tvrdit že balancer není potřeba a že nabíjení na 50% je OK. Radily mám nejradši
Odkazy jsem cetl - ani jeden se netyka pouziti techto baterii jako startovaci baterie - tzn navod na nabijeni s balancerem je absolutne mimo - protoze se jedna o uplne jine pouziti.
Uz asi po dvacate opakuji ze to je cool a ze to opravdu dela kde kdo - ve statech jsou desitky firem co to vyrabi oprwvdu ve velkem
Tyto baterie uz se vyvijeji jako oem baterie do automobilu - pracuju jako konstrukter v automotive a delali jsme pro firmu ktera dodava skodovce spoustu komponent a mimo jine maji hotovou tuhle baterku, prosla testy ve skodovce na vybornou - problem je ze je stale prilis draha
Muzu se zeptat jestli si sam provadel nejake mereni pri pouzivani tehle baterek, nejake testy a jestli mas nejake elektro vzdelani?
Jinak jeste jedna informace - do motorek se tahle technologie dostala z baterioveho naradi - aku vrtacek - prvni se zacaly kuchat batterypacky vrtacek dewalt - protoze oni pouzivali clanky firmy a123 batteries ktere maji vhodne parametry. Je celkem zvlastni ze tyhle aku vrtacky prestoze se take pouzivaji v cyklech tak nemaji balancery - a to prave anj vehlasni vyrobci jako makita - mam doma prave otevrenej akupack nejvyssi rady vrtacek makita a je bez balanceru....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
666S999 píše: 3 kila na motorce (minimálně) sice nejsou nic, tak pak jen všechno z titanu. (joke) Lepší je vyhodit motor. Ten je těžký jaxvině.
Každému, co jeho jest. Volba je na každém soudruhovi. Znám borce, co má na elektrokole navařený úchyt na autobaterku a odmontované šlapky - dojezd je dojezd (akční rádius).
To snad nemyslíš vážně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
BobGS píše: To snad nemyslíš vážně
Hobužel/Božuhel, myslím...nelehce...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
assassin píše: Odkazy jsem cetl - ani jeden se netyka pouziti techto baterii jako startovaci baterie - tzn navod na nabijeni s balancerem je absolutne mimo - protoze se jedna o uplne jine pouziti.
Uz asi po dvacate opakuji ze to je cool a ze to opravdu dela kde kdo - ve statech jsou desitky firem co to vyrabi oprwvdu ve velkem
Tyto baterie uz se vyvijeji jako oem baterie do automobilu - pracuju jako konstrukter v automotive a delali jsme pro firmu ktera dodava skodovce spoustu komponent a mimo jine maji hotovou tuhle baterku, prosla testy ve skodovce na vybornou - problem je ze je stale prilis draha
Muzu se zeptat jestli si sam provadel nejake mereni pri pouzivani tehle baterek, nejake testy a jestli mas nejake elektro vzdelani?
Jinak jeste jedna informace - do motorek se tahle technologie dostala z baterioveho naradi - aku vrtacek - prvni se zacaly kuchat batterypacky vrtacek dewalt - protoze oni pouzivali clanky firmy a123 batteries ktere maji vhodne parametry. Je celkem zvlastni ze tyhle aku vrtacky prestoze se take pouzivaji v cyklech tak nemaji balancery - a to prave anj vehlasni vyrobci jako makita - mam doma prave otevrenej akupack nejvyssi rady vrtacek makita a je bez balanceru....
Opět opakuji -
1/v návodu najdeš jak a kdy balancovat.
2/ Spousta věcí se vyvíjí, jsi toho součástí trošičku Nicméně není to v prodeji, tzn že to není pro komerční použití, tzn má to mouchy až nebudou, budou baterky na trhu.
3/ Jaké vzdělání máš Ty? kolik baterkáren od desítek kWh až po MWh, kolik startovacích paků jsi technicky projednával s důrazem na požadované vlastnosti?
4/ Radil5 píše, že provozuje hodně akupaků. v jakém provozu? Jako startovací baterie? Chtělo by to popsat víc
5/ Záložní 12V baterky LiFePo4 jsou v prodeji, proč nejsou i startovací? Protože startovací baterie mají tak specifické požadavky, že je normální baterie bez úprav konstrukce je nesplní při požadované životnosti.
Pokud jste si všimli, nepsal jsem ani že to nefunguje, ani že to nejde. Jen jsou nějaká omezení. Návod na používání baterek taky nikdo nečetl, takže o balancování nic, pokud to není potřeba, tak není třeba ani servisní konektor . ne?
BobGS: ...5/ Záložní 12V baterky LiFePo4 jsou v prodeji, proč nejsou i startovací? Protože startovací baterie mají tak specifické požadavky, že je normální baterie bez úprav konstrukce je nesplní při požadované životnosti...
Jak jsi přišel na to, že se nejsou v prodeji startovací LiFePo4 akumulátory? Samozřejmě, že jsou.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
BobGS píše: Opět opakuji -
1/v návodu najdeš jak a kdy balancovat.
2/ Spousta věcí se vyvíjí, jsi toho součástí trošičku Nicméně není to v prodeji, tzn že to není pro komerční použití, tzn má to mouchy až nebudou, budou baterky na trhu.
3/ Jaké vzdělání máš Ty? kolik baterkáren od desítek kWh až po MWh, kolik startovacích paků jsi technicky projednával s důrazem na požadované vlastnosti?
4/ Radil5 píše, že provozuje hodně akupaků. v jakém provozu? Jako startovací baterie? Chtělo by to popsat víc
5/ Záložní 12V baterky LiFePo4 jsou v prodeji, proč nejsou i startovací? Protože startovací baterie mají tak specifické požadavky, že je normální baterie bez úprav konstrukce je nesplní při požadované životnosti.
Pokud jste si všimli, nepsal jsem ani že to nefunguje, ani že to nejde. Jen jsou nějaká omezení. Návod na používání baterek taky nikdo nečetl, takže o balancování nic, pokud to není potřeba, tak není třeba ani servisní konektor . ne?
1) v jakem navodu? Myslis ten co si sem dal a je to navod k jine baterii nez mam doma a pro jine pouziti?
2) mouchy to ma - ta zakladni je cena (pro oem) pro ucely kde se na cenu tolik nehledi - zavody - ty baterky na trhu jsou
3) CVUT FEL (nedokoncene) vsimni si ze odpovidam odpovedi a ne otazkou jako ty... Baterkarny jsem nedelal, o startovacich aku jsem hodne precetl, nekolik desitek jich vyrobil a sam testoval
4) odpovim na stejnou otazku za sebe - pouzivam 3 startovaci life - 4clanek - skutr, 8mi clanek TLS, 8clanek 16Ah v aute. Krom toho pouzivam nekolik desitek packu pro RC modely - life i lipol ruznych napeti, kapacit i vyrobcu - nabijim s balancery, nabijeckami od hyperionu az po profi nabijecku specialne pro lipol od cellpro.
5) opakuji jiz asi po ctvrte v tomto tematu - ty baterky na trhu jsou. Desitky vyrobcu. Shorai treba:http://shoraipower.com
..ballistic batteries a treba ceaka sit prodejen autodilu prodava holandske LP - tzn vse profi vyrobky s dvouletou zarukou...
Muzu ti sem dat navod k bateriim shorai a tam o potrebe balancovani nepisou nic.
Muzes reagovat na to co pisu? Nebo to ani nectes a jen opakujes to same dokola? Treba tvuj argument ze ty baterie nejsou na trhu - kdyz evidentne jsou - ma je nekolik lidi v mem okoli kterym jsem je doporucil misto tech svejch zbastlenejch - protoze narozdil od mych je koupi se zarukou - jakej lepsi dukaz o tom ze jsou v prodeji chces?
1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
edit: jinak pro rok 2015 jsem ji zrusil z nabidky. Amici ji jiz nechcou
Naposledy editováno 10.11.2014 09:30:47
spalovac píše: ja mam baterku LiFePo a pisou, ze ma vevnitr balancer
edit: jinak pro rok 2015 jsem ji zrusil z nabidky. Amici ji jiz nechcou
To si právě taky myslím, že solidní baterie, která vyžaduje balancování a nepředpokládá, že bude balancérem vybaveno zařízení, které bude napájet, bude mít balanc už zabudovanej. A je to!
Ostatně ať si to dělá každej, jak chce, vždyť se jen sníží životnost, nic víc.
Naposledy editováno 10.11.2014 11:16:42
2 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
assassin píše: 1) v jakem navodu? Myslis ten co si sem dal a je to navod k jine baterii nez mam doma a pro jine pouziti?
2) mouchy to ma - ta zakladni je cena (pro oem) pro ucely kde se na cenu tolik nehledi - zavody - ty baterky na trhu jsou
3) CVUT FEL (nedokoncene) vsimni si ze odpovidam odpovedi a ne otazkou jako ty... Baterkarny jsem nedelal, o startovacich aku jsem hodne precetl, nekolik desitek jich vyrobil a sam testoval
4) odpovim na stejnou otazku za sebe - pouzivam 3 startovaci life - 4clanek - skutr, 8mi clanek TLS, 8clanek 16Ah v aute. Krom toho pouzivam nekolik desitek packu pro RC modely - life i lipol ruznych napeti, kapacit i vyrobcu - nabijim s balancery, nabijeckami od hyperionu az po profi nabijecku specialne pro lipol od cellpro.
5) opakuji jiz asi po ctvrte v tomto tematu - ty baterky na trhu jsou. Desitky vyrobcu. Shorai treba:http://shoraipower.com
..ballistic batteries a treba ceaka sit prodejen autodilu prodava holandske LP - tzn vse profi vyrobky s dvouletou zarukou...
Muzu ti sem dat navod k bateriim shorai a tam o potrebe balancovani nepisou nic.
Muzes reagovat na to co pisu? Nebo to ani nectes a jen opakujes to same dokola? Treba tvuj argument ze ty baterie nejsou na trhu - kdyz evidentne jsou - ma je nekolik lidi v mem okoli kterym jsem je doporucil misto tech svejch zbastlenejch - protoze narozdil od mych je koupi se zarukou - jakej lepsi dukaz o tom ze jsou v prodeji chces?
Ad 1/ je tam popsané balancování kdy a jak - body spíš pro Tebe, pokud bude servisní konektor a někdo kdo to udělá
Ad 2/ cena není problém pro většinu lidí - podívej kolik stojí doplňky na motku cena baterie ........
Ad 3/ až tU FE dokončíš budeš vědět víc Já FS International Elektro 1 St ale není důležité ptal jsi se Ty, nabízíš provoz článků mimo parametry výrobce, proto to není na trhu
Ad 4 nejsi tiskový mluvčí, ať odpoví ten kdo zde dělá ramena. Opakuji, jako staniční aku asi ano, jako startovací tam jsou přece úplně jiné požadavky?
Použití tam co píšeš - neříkám - opakuji neříkám že to nefunguje, otázka je jen jak dlouho. Každá lama dokáže udělat akupak ale...
Mimochodem modeláři LiFePo4 dávno opustili, o Lipol a Li tu není řeč....zase mimo mísu a píšeš jak balancuješ
Ad5/ prdečky naší babičky - dej funkční odkaz na startovací baterie (to co jsi dal zatím není funkční - staniční neberu (snad víš jaký je rozdíl při Tvém vzdělání)
Jára Cimrman by odpověděl trochu lépe, snaž se mě nezarmoutit.
Naposledy editováno 10.11.2014 21:26:36
assassin píše: 3kg na kolech? 3litry benzinu ... 6kg vyfuky? 6litru benzinu, pul kila brzdice? Pul litru benzinu. 3kila baterka? 3l benzinu. .... Vsechno kraviny, natankuju o 3litry min a motorka se chova stejne...
no právě, výhody budou asi jinde
assassin píše: 3kg na kolech? 3litry benzinu ... 6kg vyfuky? 6litru benzinu, pul kila brzdice? Pul litru benzinu. 3kila baterka? 3l benzinu. .... Vsechno kraviny, natankuju o 3litry min a motorka se chova stejne...
protoze ji mas tezkou
ale ja poznam jestli mam plnou nadrz nebo cca pulku, coz je treba 5kg (=~ 7 litru), motorka jde jinak na zadni a jinak se na tom zadnim chova, tam je znat opravdu vic, poznal sem i 2mm vystrcenou rozetu kdy se namontovaly obracene tlumice razu a opet po zadnim. v tom rezimu je chovani motorky citlivejsi, samo s obema kolama na zemi uz to neni tak poznat, tam treba je vyrazne znat rozdil 12-15hp vykonu mezi GSXR1000 K2 a ZX10R 04 pri rychlostech nad 220, apod.
Nevim jake jsou jine pozadavky - da to dostatecnej proud, jaky dalsi pozadavky pro start mas na mysli?
No nevim kteri modelari, v mym okoli je stale dost lidi pouziva. Balancuju jen baterky ktere pouzivam v cyklech - vybijim/nabijim. Baterie co mam v aute a na motorce nebalancuju - neni treba
Me odkaz jede na vice zarizenich - ios/win takze asi chyba u tebe..
Tak pridam ceskeho prodejce: www.vpmtech.cz/cs/vyrobci/shorai
Ballist batteries: www.ballisticparts.com/category.php
Dalsi vyrobce: www.alienmotion.com
Dalsi: www.scorpionbattery.com/powersports-batteries/motorcycle/ss51913.html
Naposledy editováno 10.11.2014 21:51:16