globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: lithiová baterie - zkušenosti?
5.11.2014 v 14:14
Prosím, máte osobní zkušenosti s tímto druhem baterek... životnost? provoz? háklivost? fungování? přínos(mimo úsporu váhy)?

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

11.8.2022 v 07:07 | Nahoru | #571

PetrL3 píše: Já bych jen ještě doplnil, že za posledních cca 7 let sem měl 2 auta s topením a brácha taky 2 a nikdy s baterkama problém nebyl. Někde se to muselo programovat předem v palubním počítači, něco mám na dálkové ovládání extra, Multivan to měl mobilem (ten teda měl 2 Aku) a nikdy s kapacitou potíž nebyla (ani u těch s jednim aku).


Jo, mám to originál z fabriky, může se to naprogramovat v palubce na více dní dopředu, nebo spustit z DO. Fungovalo to bez problémů, jen poslední dobou nefungujou baterky, tak jako dříve.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

11.8.2022 v 07:11 | Nahoru | #572

mito7 píše: Já mám zas problém s aku v autě, kde využívám nezávislé topení. Potřebuji akumulátor s velkou kapacitou s rozměrem, ve kterém se dříve dělalo 70 Ah, ale hlavně musí dlouho držet při odběru cca 8 - 10 A dost velké napětí, protože pod 12V už topení vypíná. Dneska jsou všechny autobaterky dělaný na to aby daly velký startovací proud, ale při dlouhodobém zatížení napětí rychle klesá. Pokud máte nějaký vyzkoušený typ, dejte vědět. Teď tam mám nějakou 80 Ah v tomto rozměru a je jakštakš. Předtím nejvyšší Varta 77Ah a tragédie. 3 x jsem reklamoval, a stále tvrdili startovací proud to má. Po změření kapacity při poklesu do 12 V a odběru 8 A - naměřeno 36,5 Ah u zánovní baterie.



Tady pises, ze jsi pri mereni do poklesu na 12V nameril 36Ah - a ted uz ti to sleze pod 12V po vybití 2Ah…

Nabíjení modelarske baterky zas az tolik nerika, otec byl taky schopnej na letisti vytriskat auto do stavu, ze nenastartovalo…. Lita se i na docela velke kapacity - vrtulnikari u nas lítají 48V baterie a myslim ze tak 5Ah to bude… tohle nabit uz auto pocítí…

Naposledy editováno 11.08.2022 07:14:23

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

11.8.2022 v 07:22 | Nahoru | #573
assassin> Ale ne, nějakou tu baterku nabiju (5 ks čtyřčlánku cca po 4 Ah), nikdy se nestalo, že bych nenastartoval. Ale i ta modelářská nabíječka už odmítne dál nabíjet pro pokles napětí zdroje. Chová se to jako by ta olověná baterka měla jen 5 článků - proud dodá, ale napětí je nízké. A chová se tak už několikátá za sebou - asi mám smůlu.
Jaké napětí máte po vypnutí motoru? Při běhu je tam běžně 14,3V, po chcípnutí to padne na 12,6V a po pár minutách už na 12,3V - svítěj nějaké vnitřní žárovičky, hraje rádio...
Nedalo mně to, byl jsem se podívat v autě. Včera jsem normálně jezdil (100km) a teď po odemčení napětí baterky 12,1V. Zapnu klíček - 11,5V. To přece není normální - auto startuje, při startu klesne napětí na baterce asi na 9,8V.
Co s tím?
Opět vyměnit baterku? Mám tam dát 100Ah.

Naposledy editováno 11.08.2022 07:34:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

11.8.2022 v 07:48 | Nahoru | #574

mito7 píše: assassin> Ale ne, nějakou tu baterku nabiju (5 ks čtyřčlánku cca po 4 Ah), nikdy se nestalo, že bych nenastartoval. Ale i ta modelářská nabíječka už odmítne dál nabíjet pro pokles napětí zdroje. Chová se to jako by ta olověná baterka měla jen 5 článků - proud dodá, ale napětí je nízké. A chová se tak už několikátá za sebou - asi mám smůlu.
Jaké napětí máte po vypnutí motoru? Při běhu je tam běžně 14,3V, po chcípnutí to padne na 12,6V a po pár minutách už na 12,3V - svítěj nějaké vnitřní žárovičky, hraje rádio...
Nedalo mně to, byl jsem se podívat v autě. Včera jsem normálně jezdil (100km) a teď po odemčení napětí baterky 12,1V. Zapnu klíček - 11,5V. To přece není normální - auto startuje, při startu klesne napětí na baterce asi na 9,8V.
Co s tím?



1) podle těch napětí a poklesu to vypadá že ta baterka je tak na 60% nabití (100km při 14,3V bude tak hoďka a půl jízdy a to nemusí stačit, naposled jsem sledoval jak to moje "inteligentní" nabíjení v zimě morduje baterku 14,9V několik hodin jízdy než to spadlo na obvyklý hodnoty 12,7 bez a 13,5 se spotřebičema).
2) Něco tam bude asi papat (u mýho jsem takhle zjistil že pokud auto nezamknu tak je odběr 150mA, jakmile ho zamknu tak to klesne někam na 5mA).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

11.8.2022 v 08:13 | Nahoru | #575
mito7> Ja to nikdy nezkoumal, auto jezdi a vse funguje. Nezavisle topeni nemam, baterka je tam druha, ta originalni umrela po cca 270tis km.

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

11.8.2022 v 08:16 | Nahoru | #576

combust píše: 1) podle těch napětí a poklesu to vypadá že ta baterka je tak na 60% nabití (100km při 14,3V bude tak hoďka a půl jízdy a to nemusí stačit, naposled jsem sledoval jak to moje "inteligentní" nabíjení v zimě morduje baterku 14,9V několik hodin jízdy než to spadlo na obvyklý hodnoty 12,7 bez a 13,5 se spotřebičema).
2) Něco tam bude asi papat (u mýho jsem takhle zjistil že pokud auto nezamknu tak je odběr 150mA, jakmile ho zamknu tak to klesne někam na 5mA).


Ale ta baterka před tou jízdou nebyla vybitá, auto nemá inteligentní dobíjení - nabíjí trvale 14,3V-volnoběh, 14,4V za jízdy, celou noc bylo zamčené.
Jinak chová se stejně, i když jí sundám z nabíječky po dlouhém nabíjení.

Naposledy editováno 11.08.2022 08:24:11

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

11.8.2022 v 08:20 | Nahoru | #577
assassin> Originální tam byla taky asi 200 000 km a bez problémů. Pak jsem si řekl, dám autíčku novou a od té doby se s tím takhle "seru". Proč nedrží naprázdno alespoň 12,6V? Jak já bych byl spokojenej. Co jsem začal sledovat napětí, tak je to horší. Když to nesleduju, auto jezdí bez problémů, jak říkám ještě se nestalo, že bych nenastartoval.

1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?

11.8.2022 v 08:21 | Nahoru | #578
Taky zalezi kolik najezdis km, lidi co jezdi do prace par km a rano topi nezavislym topenim tak musi nabijet na nabijecce, protoze se to jizdou dobit nestaci.

Taky muze byt spatna ta baterka a nebo naka bota v aute… klidne i konstrukcni, skodofka no..

Baterka 12,6V udrzi jen pokud je nova a pokud na ni neni odber. Coz se v aute nestane, tam je nejakej odber porad…

Lithiova ti to napeti udrzi…
https://en.liteblox....mercial-vehicle-oem/

Je otazka, jestli jsi ochotny za nic dat pres 35tis my to mame v okruhovkach… (jinou radu)

Naposledy editováno 11.08.2022 08:25:50

1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?

11.8.2022 v 08:29 | Nahoru | #579
Takže příště lithiovka a bude bez problémů. Jen ta cena je trochu jinde. A tahle je kompletně ošetřena elektronikou?
V motorkách je mám taky, ale do auta mě to nenapadlo hledat. Životnost až 5x delší. Olovo dříve běžně 10 let, tahle 50 let.

Naposledy editováno 11.08.2022 08:30:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

11.8.2022 v 08:32 | Nahoru | #580

assassin píše: Taky zalezi kolik najezdis km, lidi co jezdi do prace par km a rano topi nezavislym topenim tak musi nabijet na nabijecce, protoze se to jizdou dobit nestaci.

Taky muze byt spatna ta baterka a nebo naka bota v aute… klidne i konstrukcni, skodofka no..

Baterka 12,6V udrzi jen pokud je nova a pokud na ni neni odber. Coz se v aute nestane, tam je nejakej odber porad…

Lithiova ti to napeti udrzi…
https://en.liteblox....mercial-vehicle-oem/

Je otazka, jestli jsi ochotny za nic dat pres 35tis my to mame v okruhovkach… (jinou radu)


Ale na potvoru se ta konstrukční chyba stala až po výměně baterky?

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

11.8.2022 v 08:33 | Nahoru | #581
mito7> S tema 50ti rokama bych tak uplne nepocital… ono docela dost zalezi na uzivateli. A pokud tam mas uz asi patou olovenou …

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

11.8.2022 v 09:29 | Nahoru | #582
mito7> Jestli sem to tu přehlédl, tak sorry, ale... Měřil si teda odběr toho auta, když je komplet uspaný?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

11.8.2022 v 10:04 | Nahoru | #583
PetrL3>
Měřit netřeba, je to v cajku protože přeci není možný aby se na autě z roku 2008 po několika letech něco podělalo a začalo vysávat baterky (jsem si takhle jednou dal do auta nový rádio co mi věnoval kámoš, velmi rychle jsem se naučil vyhazovat po jízdě přední panel, ta svině brala v klidu skoro 100mA nechápal jsem kde se to ztrácí). Kupuje se lithiovka pač ve škodovce pracujou dementi co to blbě vymysleli a spáchali konstrukční chybu.
Vůbec to není o tom že (dle popisu) má ta baterka evidentně vysokej vnitřní odpor (takže řídkej elektrolyt, tzn. buď není dobitá - překvapivě pro dobití napětím 14,4V na 100% by to trvalo asi 16h - nebo je už sulfatovaná protože si auto někde postálo s vybitou baterkou).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

11.8.2022 v 10:10 | Nahoru | #584
combust> Jó ty rádia. Ty už naučily nejednoho autíčkáře nastudovat si info o can-bus

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

11.8.2022 v 11:10 | Nahoru | #585

PetrL3 píše: combust> Jó ty rádia. Ty už naučily nejednoho autíčkáře nastudovat si info o can-bus

Ja nevim, co lidi vede k tomu, si davat do starejch krasnejch aut ty moderni srackoradia. Vzdycky se prijedu podivat na stare W208, W209 tak na 90% je rozrezana palubka a je v tom nejakej Blaupunkt, Panasonic nebo Pioneer, idealne modre/ruzove svitici jak vanocni stromecek (na auta, u kterych se pise "super muzika", coz znamena nejakej kobercem olepenej cinskej "subwoofer" s cinskym zesilovacem, pripojenej zvonkovym dratem uz ani nejezdim). Pokud palubka neni moc rozrezana a slo by to zachranit, dostanu na dotaz "a mate to origo radio?" vetsinou odpoved "to jsem vyhodil, nemelo ani MP3".

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

11.8.2022 v 13:28 | Nahoru | #586
PetrL3> Ještě ne, po jaké době se všechny jednotky uspí?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

11.8.2022 v 13:32 | Nahoru | #587

combust píše: PetrL3>
Měřit netřeba, je to v cajku protože přeci není možný aby se na autě z roku 2008 po několika letech něco podělalo a začalo vysávat baterky (jsem si takhle jednou dal do auta nový rádio co mi věnoval kámoš, velmi rychle jsem se naučil vyhazovat po jízdě přední panel, ta svině brala v klidu skoro 100mA nechápal jsem kde se to ztrácí). Kupuje se lithiovka pač ve škodovce pracujou dementi co to blbě vymysleli a spáchali konstrukční chybu.
Vůbec to není o tom že (dle popisu) má ta baterka evidentně vysokej vnitřní odpor (takže řídkej elektrolyt, tzn. buď není dobitá - překvapivě pro dobití napětím 14,4V na 100% by to trvalo asi 16h - nebo je už sulfatovaná protože si auto někde postálo s vybitou baterkou).


Rádio (navigace) je tam originál od výroby. Zvláštní je, že s originální baterkou (měla jen 72 Ah) nebyl problém ani do 5 let stáří. Poté už s každou (přesto, že kapacitně větší). Vysokej vnitřní odpor nemá, protože bez problémů nastartuje i v -25 stupních, dokonce i po upozornění na displeji (po pokusu použití nezávislého topení), že akum. je slabý, nastartujte motor.

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

11.8.2022 v 15:04 | Nahoru | #588

mito7 píše: Rádio (navigace) je tam originál od výroby. Zvláštní je, že s originální baterkou (měla jen 72 Ah) nebyl problém ani do 5 let stáří. Poté už s každou (přesto, že kapacitně větší). Vysokej vnitřní odpor nemá, protože bez problémů nastartuje i v -25 stupních, dokonce i po upozornění na displeji (po pokusu použití nezávislého topení), že akum. je slabý, nastartujte motor.



viz. tvůj příspěvek 573
...Nedalo mně to, byl jsem se podívat v autě. Včera jsem normálně jezdil (100km) a teď po odemčení napětí baterky 12,1V. Zapnu klíček - 11,5V. To přece není normální - auto startuje, při startu klesne napětí na baterce asi na 9,8V....

Jestliže po zapnutí klíčku to klesá pod 12V tak je jasný že to má vyšší vnitřní odpor (při startu by to nemělo jít pod 10).
Změř elektrolyt a uvidíš.

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

11.8.2022 v 15:31 | Nahoru | #589

Medved píše: Ja nevim, co lidi vede k tomu, si davat do starejch krasnejch aut ty moderni srackoradia. Vzdycky se prijedu podivat na stare W208, W209 tak na 90% je rozrezana palubka a je v tom nejakej Blaupunkt, Panasonic nebo Pioneer, idealne modre/ruzove svitici jak vanocni stromecek (na auta, u kterych se pise "super muzika", coz znamena nejakej kobercem olepenej cinskej "subwoofer" s cinskym zesilovacem, pripojenej zvonkovym dratem uz ani nejezdim). Pokud palubka neni moc rozrezana a slo by to zachranit, dostanu na dotaz "a mate to origo radio?" vetsinou odpoved "to jsem vyhodil, nemelo ani MP3".



Já mám v garáži velkou krabici, kde mám všechny rádia schovaný a při prodeji to montuji zpět a dávám do origo stavu (působí to lépe). Ale sám používám jen 2din Číny a TV tunery, protože prostě rádio neposlouchám...nebaví mě. Celou cestu bych jen přepínal stanice. Furt tam na mě křičí nějaká blbka nebo huhňá nějakej trouba.

Na dálnici je tv nepoužitelná, tak si třeba pustím na rádiu sledování TV přes net a dám tam hokej nebo dokument, pokud něco dávaj, jinak pouštím něco z karty.

Naposledy editováno 11.08.2022 15:59:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

11.8.2022 v 15:32 | Nahoru | #590

mito7 píše: PetrL3> Ještě ne, po jaké době se všechny jednotky uspí?



Asi jak které auto... Do 20 minut cca? Třeba Volvo po zamčení nechalo ještě několik minut odemcenou nádrž, teprv pak zamklo i tu a šlo spát.

Naposledy editováno 11.08.2022 15:37:10

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

11.8.2022 v 23:39 | Nahoru | #591
ito

Naposledy editováno 08.09.2022 21:48:57

1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?

23.10.2022 v 22:38 | Nahoru | #592
A co motobaterie Skyrich Lithium ? Konkrétně HJTX20CH-FP do Rsv 1000 mille. Regulátor mám 1 rok nový, ten český dobrý. Dobíjení super i s altíku. Ještě se tam upravovalo dobíjení a předělaly dráty od reglu aby nevedly do přístrojovky a zase zpět ( ztráta behem cesty ) a ted to dobíjí 14.6 místo 14,1. Jako mám tam ted zánovní radši kvuli volnoběžce trošku větší baterku Exide ETX14-BS. Rozdíl váhy - 3Kg je brutál. Ještě pod sedlem. Pokud se o baterku není potřeba nějak víc starat a dávat na něco pozor, tak to je pecka. Většinou jezdím trasy 50-120km. 50-90km trasy s jedním startem. A 120 km jeden až dva starty. Tak bych časem o té litiové pouvažoval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

23.10.2022 v 22:48 | Nahoru | #593
Supermotojunkie> Já jsem naopak kvůli litiovce dobíjecí napětí snižoval. Těch 14,6V je dle mého už moc. Obzvláště, pokud jezdíš dlouhé trasy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

23.10.2022 v 22:49 | Nahoru | #594

PetrL3 píše: Asi jak které auto... Do 20 minut cca? Třeba Volvo po zamčení nechalo ještě několik minut odemcenou nádrž, teprv pak zamklo i tu a šlo spát.


To dělaj děti taky. Dáš je spinkat a oni tvrdí, že maj hlad.

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

23.10.2022 v 22:55 | Nahoru | #595
Borntobewild> to zkoušely, když byly menší, ale nakonec stejně hlady usnuly.

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

23.10.2022 v 23:17 | Nahoru | #596
Borntobewild> Tak litiovku tam jeste nemám. Píšou tam že dobíjení 14- 15 tak ok a nemusím nic upravovat.

lithiová baterie - zkušenosti?

1.2.2023 v 08:52 | Nahoru | #597
https://obchod.biker...-2+den&utm_term=
Lithiovka nemusí být drahá!

1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?

1.2.2023 v 08:59 | Nahoru | #598
cena je fajn, ale bacha na to... je to obdoba 7-8Ah olovene baterie, takze pro male motorky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

1.2.2023 v 09:03 | Nahoru | #599
assassin> Píšou, že má i vestavěný balancér. Na moje 125ccm ideál. Na baterce je uvedeno 7-9Ah. 180 Ampér by mohlo natočit i větší, bez nároku na nějaký stdb. odběr.
Zvláštní, že v aplikační tabulce jsou i tisícovky
Už mám 2 odložené. V sobotu je vyzvedávám.

Naposledy editováno 01.02.2023 09:06:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

1.2.2023 v 09:07 | Nahoru | #600
mito7> tech 180A je hodne teoreticka hodnota. rozhodne neverim, ze je to hodnota namerena pri stejnem testu jakej predepisuje norma pro olovene baterie.

ja tyhle maly baterky delam z clanku 2.5Ah a maji podle specifikace proud maximalne 120A a to opravdu neni proud jakym bych doporucoval ji trapit.

pro 125ccm asi v pohode, ale na 125ccm motorce jsem jel naposledy pred 20ti lety

koukal jsem namatkou na tu kawu z1000 a ma v serii tu olovenou 8Ah baterku... tak to asi fungovat bude...

Naposledy editováno 01.02.2023 09:11:22
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist