1 reakcí na tento příspěvek Odškrcení CBR 600F - ani po odškrcení nejede
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odškrcení CBR 600F - ani po odškrcení nejede
Pokud chceš 100% vyloučit vliv řídící jednotky (a tedy vyloučit její jinou verzi pro modely 25kW), musíš dát motorku na brzdu a provést měření pro 4 a pak 5 nebo 6 rychlostní stupeň. Pokud jsou grafy svýma otáčkama v omezovači stejné, nejde o problém řídící jednotky. Pokud se liší, je jasné že jednotka upravuje impulsy pro zapalování. A protože Honda nepoužívá snímač zařazené rychlosti, jde informace s čidla rychlosti (na převodovce).
Standartně jsou impulsy rychlosti vedeny přímo do rychloměru a řídící jednotka s těmahle impulsama nepracuje. Ale můžou být v tomhle směru odlišnosti, zvlášť pokud jde o německý trh, do roku 2000. Pak došlo k dalším změnám, které defacto platí už i pro ČR.
Řídící jednotky jsou pro jednotlivé kategorie jinak kódované, a tedy s největší pravděpodobností i jinak naprogramované. Bohužel, s tím jsou ale taky spojené změny v kabrurátorech a taky v sacím traktu. Jiné kódy jsou totiž jak na karburátorových sadách, tak i na nátrubcích mezi motorem a karburátory. Jaké jsou ale fyzické změny ví jen bůh a výrobce. Případně značkové servisy.
Co se týče zajetí motocyklu, tak to má vliv na samotnou dynamiku motoru. Ale pokud ti na 5-ku přijde omezovač v 10k a na 4-ku nebo nižší přijde omezovač až ve 13k, pak to nemůže být problém ve špatném zajetí!