globalmoto_kveten





Téma: tupozrakost spojená s rizikami na silnici
 
24.10.2014 v 09:40
zdar,je tu někdo taky tak slepí jako já s 5 dioptiemi na levým oku a řídí silniční stroj?
Docela mě to omezuje při padání do levých zatáček a celkově prostorově a odhadování vzdáleností.koukám 1 okem prakticky.fakt občas mám strach,kde to neznám,že jedu naposled.
brýle,mám,ale jsou stejně slabé a silnější mi doktor zakázal a nevejdou se mi do helmy,nebo zas se mi mlží.
je tu někdo,kdo taky má takové problémy?
Dá se to nějak řešít,i když tupozrakost je neléčitelná?
Nejspíš stejně asi moto prodám,i když mi to rve srdce a budu chodit pěšky no...ale živý.
Už jsem si docela zahrál ruskou ruletu.


2 reakcí na tento příspěvek tupozrakost spojená s rizikami na silnici

24.10.2014 v 09:44 | Nahoru | #1
Klid, tupozrakejch je odhadem tak 90% tuzemských řidičů

tupozrakost spojená s rizikami na silnici

24.10.2014 v 09:55 | Nahoru | #2
čočky?

tupozrakost spojená s rizikami na silnici

24.10.2014 v 09:58 | Nahoru | #3
Tak si kup čopra a jezdi pomalu. Ale k věci,mám také levé oko tupozraké 2,5dioptrie,prý kouká60ti procenty a nijak nemám pocit,že by mě to nějak omezovalo v jízdě na motorce.Máme to přece od mala,tak už na to koukání vlastně jedním okem musíš být zvyklý.Chce to pořádně změřit a nechat udělat dobré brýle.

1 reakcí na tento příspěvek tupozrakost spojená s rizikami na silnici

24.10.2014 v 10:05 | Nahoru | #4
Poradil bych ti, ale dle popisu jsi tak slepý, že to stejně nepřečteš...

(reakce na) tupozrakost spojená s rizikami na silnici

24.10.2014 v 10:17 | Nahoru | #5

RomanSS píše: Poradil bych ti, ale dle popisu jsi tak slepý, že to stejně nepřečteš...


tupozrakost spojená s rizikami na silnici

24.10.2014 v 10:36 | Nahoru | #6
"Tupozrakost není vada dioptrická, ale funkční, kdy zrakový analyzátor v mozku potlačuje obraz vnímaný okem s vyšším počtem dioptrií. Podle současných znalostí medicíny je léčitelná jen v dětském věku (asi do 9 roků). Často však po laserové korekci pozorujeme její zlepšení. "

tupozrakost spojená s rizikami na silnici

24.10.2014 v 11:03 | Nahoru | #7
já mám 3,5 na levym (astigmatismus) a pravý čistý. Jezdim bez brejlí a zatím v pohodě, ale někdy mám po jízdě hodně unavený oči...

Naposledy editováno 24.10.2014 11:04:19

tupozrakost spojená s rizikami na silnici

24.10.2014 v 16:55 | Nahoru | #8
ale děvče, přece neprodáš motorku pro pár dioptrí................. j.

tupozrakost spojená s rizikami na silnici

24.10.2014 v 16:55 | Nahoru | #9
í

(reakce na) tupozrakost spojená s rizikami na silnici

24.10.2014 v 17:22 | Nahoru | #10

FiZzeR píše: Klid, tupozrakejch je odhadem tak 90% tuzemských řidičů


někdy i na obě OKáčka.

tupozrakost spojená s rizikami na silnici

24.10.2014 v 17:30 | Nahoru | #11
Jezdí s náma kluk kterej nemá vůbec jedno oko a v pohodě si s náma dává dost rychlou jízdu a klidně přes 1200 km v jednom dni.

tupozrakost spojená s rizikami na silnici

24.10.2014 v 19:14 | Nahoru | #12
Já vidím celkem dobře ale nějak nestíhám číst ty čísla na značkách u silnice..furt je mají pitomci nějaký rozmazaný

tupozrakost spojená s rizikami na silnici

24.10.2014 v 19:35 | Nahoru | #13
na pravý přečtu sotva 3-4 řádky shora. ale podobný problémy nepozoruju mám i jeřábnickej průkaz takže prostorový vidění ok. dioptrie na tom "slepým" oku mi stáhla nová očařka prý se velký rozdíly v dioptriích mezi oky nemaj dělat.

(reakce na) tupozrakost spojená s rizikami na silnici

24.10.2014 v 20:03 | Nahoru | #14

FiZzeR píše: Klid, tupozrakejch je odhadem tak 90% tuzemských řidičů



Ty jsou jen tupí, to si pleteš

tupozrakost spojená s rizikami na silnici

24.10.2014 v 20:52 | Nahoru | #15
Mám na levém přes 6D. Nechápu, proč nenosíš čočku. I s těmi 5D vlevo a rovným sklem vpravo ty brejle vypadaj hoodně podivně. S odhadem vzdálenosti problém nemám. Musíš se naučit používat mozek a případně si dát větší rezervu. Třeba patníky jsou od sebe obvykle 50m a čím prudší je zatáčka, tím jejich rozestup klesá až k 10m. Ani zorné pole není omezené, Zorné pole oka je 90 stupňů na vnější straně a 60 stupňů na vnitřní. Po složení je tedy zorné pole obou očí 180 stupňů, ale prostorové vidění funguje jen v centrálním průniku zorných polí obou očí. Prostě jen těch krajních 30 stupňů vlevo vidíš rozmazaněji. Rozhodně to není stejné, jako úplné zakrytí jednoho oka. Mnohem větším problémem při řízení je zůžování zorného pole s nárůstem rychlosti pohybu, které je kupodivu méně výrazné při tupozrakosti než u zdravých očí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist