globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: proč se fichtlovi říká fichtl
23.10.2014 v 23:40
co myslíte, jak to vzniklo, nebo snad víte ,

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) proč se fichtlovi říká fichtl

24.10.2014 v 00:08 | Nahoru | #1

J.M.K. píše: Přidám se s podobným dotazem - je nějaký zažitý, nebo i oficiální český název pro "runaway diesel", tedy samovolné a nekontrolovatelné rozběhnutí dieselmotoru, typicky, když odejdou ložiska dmychadla a do sání se tak dostane olej, který začne motor nekontrolovatelně spalovat. Pak jedině motor udusit přes spojku, kvalt a brzdy, nebo ucpáním sání. Např. zde, nebo zde. Vrtá mně to hlavou už delší dobu a nejsem štonc přijít na nějaké rozumné české pojmenování tohoto jevu.



My jsme tomu říkavali, že prostě jede na olej, případně chytne spodek.

boyover píše: co myslíte, jak to vzniklo, nebo snad víte ,



Tipl bych, že to bude mít souvislost s firmou Fichtel&Sachs. Například Stadion S11 byl hodně podobnej s jejich mopedem, myslím že do toho S11 dokonce původně plánovali ten motor z S11, nebo naopak. Možná tam byla nějaká spojitost i s tím pionýrem.

Naposledy editováno 24.10.2014 00:09:26

(reakce na) proč se fichtlovi říká fichtl

24.10.2014 v 00:10 | Nahoru | #2
fatik> Pozdě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) proč se fichtlovi říká fichtl

24.10.2014 v 13:09 | Nahoru | #3
fatik> Děkuju, to docela sedí.

zdeny65> Pravda, nenapsal jsem to dobře - samozřejmě jsem myslel bežící motor, který se najednou vymkne kontrole, jako na těch dvou odkazech. A ještě jsem si v této souvislosti vzpomněl na jednu starou příručku, kde v tabulkách závad mi právě v hlavě utkvěl případ, kdy "motor nejde zastavit - přeběhne max. otáčky a dále rychle rozbíhá". Coby příčina (a nad tím se právě pozastavuju) tam bylo uvedeno: "vždy v čerpadle - zadřený píst, nebo prasklé pružiny" a řešení: "zastavit udušením, nebo vysunutím spojky v náhonu čerpadla" (u tatrovky).
Podle popisovaného chování to vypadá právě na "splašený motor", ale s čerpadlem (myšleno klasická řadovka) toto těžko může mít něco společného, jelikož při zadření pístu, nebo rupnutí pružiny se čerpací jednotka prostě zastaví a tlak od podávací pumpy vstřiky neotevře. Leda, že by se autor blbě vyjádřil a měl na mysli třeba zaseknutí hřebenu (regulační tyče) na pozici plného plynu. Pak by pomohlo zastavit čerpadlo, nebo v nouzi (rada jednoho starého kamioňáka) popadnout kus železa a "třísknout do skleničky". Ale motor běžící na olej vyřazení čerpadla rozhodně nezastaví.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) proč se fichtlovi říká fichtl

24.10.2014 v 17:23 | Nahoru | #4

fatik píše: Tipl bych, že to bude mít souvislost s firmou Fichtel&Sachs. Například Stadion S11 byl hodně podobnej s jejich mopedem, myslím že do toho S11 dokonce původně plánovali ten motor z S11, nebo naopak. Možná tam byla nějaká spojitost i s tím pionýrem.



jj taky jsem to slyšel že je to od Fichtel
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zvyšování výkonu Pařeza Jawa 50/555 Pionýr Guc 25 2.5.2024 v 14:28 laďa-prášil
karburátor Jawa 555 [1, 2] Jawa 50/555 Pionýr 888888 47 8.3.2024 v 05:26 FJRPEPA
Poraďte s doklady Jawa 50/555 Pionýr Alík76 13 28.2.2024 v 12:13 JohnCoat
Pionýr jede pomalu (pomaleji než by... Jawa 50/555 Pionýr WardrexCZ 17 22.2.2024 v 19:10 WardrexCZ
stk na jawu 555 Jawa 50/555 Pionýr stompik 16 28.12.2023 v 23:01 JirkaPařez


TOPlist