3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) proč se fichtlovi říká fichtl
J.M.K. píše: Přidám se s podobným dotazem - je nějaký zažitý, nebo i oficiální český název pro "runaway diesel", tedy samovolné a nekontrolovatelné rozběhnutí dieselmotoru, typicky, když odejdou ložiska dmychadla a do sání se tak dostane olej, který začne motor nekontrolovatelně spalovat. Pak jedině motor udusit přes spojku, kvalt a brzdy, nebo ucpáním sání. Např. zde, nebo zde. Vrtá mně to hlavou už delší dobu a nejsem štonc přijít na nějaké rozumné české pojmenování tohoto jevu.
My jsme tomu říkavali, že prostě jede na olej, případně chytne spodek.
boyover píše: co myslíte, jak to vzniklo, nebo snad víte ,
Tipl bych, že to bude mít souvislost s firmou Fichtel&Sachs. Například Stadion S11 byl hodně podobnej s jejich mopedem, myslím že do toho S11 dokonce původně plánovali ten motor z S11, nebo naopak. Možná tam byla nějaká spojitost i s tím pionýrem.
Naposledy editováno 24.10.2014 00:09:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) proč se fichtlovi říká fichtl
zdeny65> Pravda, nenapsal jsem to dobře - samozřejmě jsem myslel bežící motor, který se najednou vymkne kontrole, jako na těch dvou odkazech. A ještě jsem si v této souvislosti vzpomněl na jednu starou příručku, kde v tabulkách závad mi právě v hlavě utkvěl případ, kdy "motor nejde zastavit - přeběhne max. otáčky a dále rychle rozbíhá". Coby příčina (a nad tím se právě pozastavuju) tam bylo uvedeno: "vždy v čerpadle - zadřený píst, nebo prasklé pružiny" a řešení: "zastavit udušením, nebo vysunutím spojky v náhonu čerpadla" (u tatrovky).
Podle popisovaného chování to vypadá právě na "splašený motor", ale s čerpadlem (myšleno klasická řadovka) toto těžko může mít něco společného, jelikož při zadření pístu, nebo rupnutí pružiny se čerpací jednotka prostě zastaví a tlak od podávací pumpy vstřiky neotevře. Leda, že by se autor blbě vyjádřil a měl na mysli třeba zaseknutí hřebenu (regulační tyče) na pozici plného plynu. Pak by pomohlo zastavit čerpadlo, nebo v nouzi (rada jednoho starého kamioňáka) popadnout kus železa a "třísknout do skleničky". Ale motor běžící na olej vyřazení čerpadla rozhodně nezastaví.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) proč se fichtlovi říká fichtl
fatik píše: Tipl bych, že to bude mít souvislost s firmou Fichtel&Sachs. Například Stadion S11 byl hodně podobnej s jejich mopedem, myslím že do toho S11 dokonce původně plánovali ten motor z S11, nebo naopak. Možná tam byla nějaká spojitost i s tím pionýrem.
jj taky jsem to slyšel že je to od Fichtel
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zvyšování výkonu Pařeza Jawa 50/555 Pionýr | Guc | 25 | 2.5.2024 v 14:28 laďa-prášil |
karburátor Jawa 555 [1, 2] Jawa 50/555 Pionýr | 888888 | 47 | 8.3.2024 v 05:26 FJRPEPA |
Poraďte s doklady Jawa 50/555 Pionýr | Alík76 | 13 | 28.2.2024 v 12:13 JohnCoat |
Pionýr jede pomalu (pomaleji než by... Jawa 50/555 Pionýr | WardrexCZ | 17 | 22.2.2024 v 19:10 WardrexCZ |
stk na jawu 555 Jawa 50/555 Pionýr | stompik | 16 | 28.12.2023 v 23:01 JirkaPařez |