bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu
2.10.2014 v 14:31
Jak se vám líbí přestavba Jawy 125 Travel a co byste třeba změnili ??? Pište.







Motorku vyrobili kluci z Mates Moto Servisu, barevné provedení a výbava je na přání zákazníka.


Naposledy editováno 03.10.2014 11:24:39

(reakce na) Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

4.10.2014 v 11:51 | Nahoru | #31
Wenca24> číslo na motoru a v TP hovoří jasně. Je tam 125 Navíc na tyhle motůrky je spousta sad a kitů na přestavbu, ale tohle je asi nové motor že?

Naposledy editováno 04.10.2014 11:52:08

Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

4.10.2014 v 12:07 | Nahoru | #32
Náhodou mě se to líbí .. nebýt chudej student tak si něco takový i pořídím

(reakce na) Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

4.10.2014 v 23:16 | Nahoru | #33

bledemon píše: jak to udělá stk?



...blbě...ale jako spousta vozidel dneska
...jen budu muset s těžkým srdcem přehodit přední kolo 21 za předepsanou osmnáctku - bude to sice vypadat blbě, ale nebudou se mít policajti po čem vozit...

Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

5.10.2014 v 09:53 | Nahoru | #34
pěkná stavba. Mám travelku a jedna nepříjemná konstrukční nedokonalost se koná - páka zadní brzdy - měla by být vedená vrchem jako to mají třeba 640ky. Edit: především když vám tam nevadí výfuk, tak se s tím dají vymýšlet divy.
Jinak pěkná práce

Naposledy editováno 05.10.2014 09:54:46

Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

5.10.2014 v 18:58 | Nahoru | #35
je to hezký trochu upravit ten výfuk a bude to pecka

Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

5.10.2014 v 21:10 | Nahoru | #36
U Mates Moto Servisu je dobré, že si člověk může vymýšlet různé individualizace. I výfuk i páka brzdy může být upravena dle požadavků zákazníka :)

Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

5.10.2014 v 22:12 | Nahoru | #37
Nechci se nějak vrtat ve vizáži toho stroje, zákazník to tak chtěl, má to.
Spíš mě zajímá, s myšlenkou na motorku pro běžné použití - retro mě neoslovuje - budu se zabývat pouze technikou a funkčností:
1) co je to za motor
2) jak se motor chová ve srovnání s dvouválcem ve Travelu 250 - zde bylo dost pochybné řazení, motor byl líný, chrastící
3) jaké má motor parametry - výkon, příp. točivý moment

Přední vidle s brzdou mi přijde jako Jawa 639, proti tomu bych neměl nic, páč vidli jsem měl na 638 a fungovala pěkně, tato kotoučová brzda není zrovna hi-tech, ale snad je lepší, než původní bubnová.

Děkuji za odpověď

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

6.10.2014 v 10:20 | Nahoru | #38
Dobrá zpráva pro všechny, co kritizovali delší výfuk. I majitel nakonec požadoval jeho zkrácení a nyní nedosahuje ani k zadnímu světlu. A doplněno je konečně i logo Jawa.





(reakce na) Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

6.10.2014 v 10:26 | Nahoru | #39

Bert-Jawatesty píše: Dobrá zpráva pro všechny, co kritizovali delší výfuk. I majitel nakonec požadoval jeho zkrácení a nyní nedosahuje ani k zadnímu světlu. A doplněno je konečně i logo Jawa.







O hodně lepší

Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

6.10.2014 v 12:59 | Nahoru | #40
Je hezký, že se něco taklovýho staví. Já bych ten tlumič výfuku budto prohnul jako na ČZ Trail, nebo prodloužil jako na enduru Jawa tzv. trubka, kde tlumič začíná u motoru a šikmo směřuje ke konci zad. blatníku. Ať se daří

Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

6.10.2014 v 15:21 | Nahoru | #41
Johny508: Myslím, že si servítky neberu, ale přední vidli z Jawy 639 (je-li to ona), bych nijak nekritizoval. Měl jsem Jawu 350/638 a právě přední vidle byla to z mála, co bylo na té motorce dobré a dobrá byla i ve srovnání s lecčím jiným. Nyní mám Suzuki SV650, novou, stejně jako byla kdysi ta Jawa, je to o čtvrt století mladší stroj, made in Japan, a z hlediska pružení je vidle na 638 o kus před touto Suzuki. O velký kus, přestože na 638 nebyla vidle nastavitelná. Neposuzuji další vlastnosti ohledně montáže kotoučové brzdy (brzd) a následnou funkčnost (tuhost). Na 638 kotouč nebyl. Jawáci prominou, že vidle byla ČZ .
Bert: Mohl bych dostat informace o tom motoru 236 ccm? Nebo je to tajné? Nebo nejsem hoden?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

6.10.2014 v 16:36 | Nahoru | #42
Bert-Jawatesty> A co na to řekne ten lakovaný papundekl v podstatě na výfuku nebo snad spolujezdecova noha ?

Naposledy editováno 06.10.2014 16:37:09

(reakce na) Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

7.10.2014 v 08:33 | Nahoru | #43
hrnous> No co, maximálne bude spolujezdec řvát, že se mu zapalujou lejtka

(reakce na) Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

7.10.2014 v 10:26 | Nahoru | #44
Zdenalbenal> , ti raději ani neodpověděl Bert-Jawatesty

Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

7.10.2014 v 12:40 | Nahoru | #45
Přes výfuk bych dal hliníkový krycí plechy .

Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

7.10.2014 v 14:05 | Nahoru | #46
odpovědi:

- itall: motor má původ v nějaké čtyřkolce, dodal ho zákazník, vzhledově a rozměrově se ani trochu neliší od původního motoru 125 ccm, výkonové parametry nevím, více po jízdních zkouškách

- hrnous: je to standartní tabulka na číslo, je od výfuku vzdálená a pevně je spojená s rámem, na fotografii chybíkryt výfuku pro nohu řidiče, zákazník si kryt pro spolujezdce nepřál

- srsen600: se zdenalem se známe osobně, bral jsem jeho příspěvek jen jako doplňující poznámku, ale u Jawy 810/125 by bylo vedení výfuku rámem opravdu komplikované a přiložená fotografie Jawy Rotax je z pozdějšího období, než ke kterému by se měl odkazovat náš Trail

- sukin: v současnosti je výfuk již vybaven krytem, malá fotografie je těsně po úpravě výfufu, který šel znovu do lakovny

Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

7.10.2014 v 14:32 | Nahoru | #47
Jedná se o motor 167FMM označovaný také jak CG250 vyráběný v několika továrnách v číně:

Engine Model: 167FMM-M
Engine Type: 1-Cylinder, 4-Stroke, air-cooled
MaxPower: 10,5 kW/7000r/min
MaxTorque: 15,8 Nm/5500r/min
Ignition: C.D.I
Start system: Electric/Kick

Naposledy editováno 07.10.2014 14:36:35

Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

7.10.2014 v 14:36 | Nahoru | #48
No, koukal jsem, že spodek motoru vypadá stejně. Vlastně i vršek... Proto se také ptám, jak si ten motor vede výkonově, jak působí celkově. Dvouválec 250 skutečně dobrý nebyl. To radši dvoutakt 350. A ten už je pro mě taky pasé, pokud bude tak, jak je. Jednoválec 250 ccm by mohl být rozumnou volbou, kdyby byl slušný, normálně to řadilo, a tak. Vlastně by to bylo naplnění nějakých představ z let osmdesátých (nějaké ty prototypy, s ČZ). Ještě i dnes by to nebyla blbá myšlenka. Ten motor by ale musel být trochu na úrovni, byť třeba z Číny. Výkon prototypu ČZ byl 19k (údajně), tak někde alespoň tam aby se výkon pohyboval. Čínské jednoválce jsem zaznamenal asi s výkonem 17k, 19k. Pak skutečně vyměnit zadní kyvku, jak tu někdo už psal a zvětšit zdvih zadního pérování, vychází mi alespoň 120 mm, motorka by pak mohla by být i ve verzi enduro (jakési). Já vše posuzuji z hlediska funkčnosti, takže enduro pro mě neznamená dát blatník a výfuk nahoru. Koneckonců 120 mm vzadu, podle mě, má mít i cesťák.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

7.10.2014 v 16:39 | Nahoru | #49
Bert: Aha, děkuji za info, údaje o motoru jsem zaznamenal až po mém předchozím příspěvku. No, výkonové parametry nejsou žádná hitparáda, ale dnes by snad nebyl problém (třeba pro Jawu) sehnat výkonnější motor. Tohle je spíš trochu lepší stopětadváca.
Já bych trval na min. 19k, a to bych se už dost ošíval, kdybych uvažoval sám o koupi. Dnes už by mě zajímala motorka ke sdílení zážitků, tedy endurko k jízdě i ve dvou, kde můžete vyjet v páru do přírody, a opravdu bez nějakého trápení motoru "vyjet" na kopec, kde je výhled (tím myslím travnatý kopec se sklonem jako červená sjezdovka) apod. Aby ta motorka jízdně něco nabízela. Nejen že vypadá trochu jako nějaký starý soutěžák a je červená. Myslím, že nejsem sám, kdo by takto uvažoval.

Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

7.10.2014 v 17:05 | Nahoru | #50
... vyfuk po uprave super...

(reakce na) Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

7.10.2014 v 17:08 | Nahoru | #51
Itall> ...napodobne. Kolikrat bych se jel chvilku projet (nemam ted moc casu), ale nechce se mi tahat bawo z garaze a ani s nim jezdit mlatit o zem nekam do tezsiho terenu. Takovahle motorka na spuntech, aspon 250 ccm a s trochu slusnym podvozkem na drsnejsi polnacky by se mi taky libila.....

Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

7.10.2014 v 17:20 | Nahoru | #52
Bert-Jawatesty- ok, taky pozdější období- libovka ,,PROTOTYP"!!!!




Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

7.10.2014 v 20:59 | Nahoru | #53
Pěkné, to jsem neviděl. Je to ovšem kombinace slabého motoru a terénního podvozku, který je stavěn na mnohem náročnější provoz. Ale zas, ten centrál s tlumičem ČZ by třeba chvíli vydržel a netekl by každou chvíli, jako při závodním provozování...Taky zadní brzda ČZ by se nemusela tak často odvzdušňovat a stavět při tom motorku vzhůru koly... Konečně - ani ty pružiny ve vidli by nemusely prasknout, jako u motokrosu, ani rám by tolik nepraskal, zkrátka mohla by to být dobrá motorka .

Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

8.10.2014 v 08:05 | Nahoru | #54
Je víc motocyklů, které v ČZ vymysleli a měli se vyrábět, škoda :(

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

8.10.2014 v 12:17 | Nahoru | #55
To jsem si také myslel, ale postupem doby, protože jsem pár motorek ČZ měl, si myslím, že to ZAS TAK velká škoda není. Hlavně proto, jak už jsem jinde psal, že toho dobrého (ve smyslu kvalitního, moderního, pokrokového) se k běžnému zákazníkovi mnoho nedostalo. Posuzovat podle sportovních výsledků se dá, ale pro běžného zákazníka opět nula. Každý motorkář chce přece jezdit na dobré motorce. Co je mu platné, že na stejné značce někdo stal mistrem světa, když ta jeho motorka nemá s tou závodní společného vůbec nic, jen tu značku. A když už se něco objevilo, co mělo odkazovat na sportovní úspěchy a částečně i vycházelo z úspěšných strojů, tak na vývoz na západ, ještě nedodělané. Byl jsem i párkrát ve fabrice, i po revoluci, v tom prostředí a za těch podmínek, nálady, lidí atd. nic kloudného asi být dotaženo nemohlo. Mluvil jsem s jedním mladým motokrosařem, jezdcem ČZ, jezdil také na japonské motorce. Při vývoji ČZ se připomínky jezdce k motocyklu nebraly, resp. prý byly zakázány, natož srovnávat s japonským výrobkem. I P. Kovář ve své knize napsal, že je nic nezajímalo, mechaniky také ne. Takhle to opravdu jít nemohlo, transformace molocha a hlavně myšlení lidí asi nebyla možná. Takže konec. Jak to dopadne s živořící Jawou, uvidíme. Tam ale myšlení lidí, řekl bych, bylo (a možná ještě je) podobné a výrobní možnosti, oproti ČZ, podstatně horší.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

8.10.2014 v 21:17 | Nahoru | #56
Já jsem myslel modely ČZ s motorem 200 ccm 4T. Bylo by to paráda, přestavovat motocykly s českým motorem. Koncepce motoru je přitom hodně podobná tomu v Jawě 125/810.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

9.10.2014 v 09:45 | Nahoru | #57
Itall> ... s tim bych souhlasil. Posledni genialni seriova motorka byl perak. Pak uz, krome nekolika souteznich specialu a sem tam nejakeho prototypu (treba 250/593, co jsem mel), neni v podstate o cem mluvit.....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

9.10.2014 v 10:08 | Nahoru | #58

Bubak-z-Nemecka píše: Itall> ... s tim bych souhlasil. Posledni genialni seriova motorka byl perak. Pak uz, krome nekolika souteznich specialu a sem tam nejakeho prototypu (treba 250/593, co jsem mel), neni v podstate o cem mluvit.....



Poslední opravdu dobrej stroj s Českým srdcem je Praga ED250.

(reakce na) Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

9.10.2014 v 10:20 | Nahoru | #59
MartinED250> ..ja mel jeho (az na motor) pomerne nepovedenyho predchudce - Jawu 250/593-1C ..neco fotek...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 125 Trail - další kousek z Mates Moto Servisu

9.10.2014 v 10:31 | Nahoru | #60
Ahoj. Já vím! pamatuju si Tě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poradí někdo Jawa 125/810 Travel 10Travel 30 Včera v 12:36 Slow
Šnek tachometru Jawa 125/810 Travel 10Travel 1 19.4.2024 v 18:29 rmly
poradte-netradiční český veterán? [1, 2] Jawa 125/810 Chopper, Jawa 125/810 Travel, Jawa 250 ... manaposledni 46 17.8.2022 v 14:55 Dolin
Jawa Travel 125 typ 810 Má poloau... Jawa 125/810 Travel pavouk0311 2 24.3.2022 v 11:28 pavouk0311
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37


TOPlist