takze sbohem naftovy sestivalce jedny z nejlepsich motoru
1 reakcí na tento příspěvek emisni limity a mercedesy na chcanky
Na popojíždění je lepší hybrid s pomocným elektrickým pohonem, jenže tam je pak zase váha akumulátorů a jejich účinnost, životnost, výroba, likvidace opět větší zátěž, než u klasické koncepce pouze se spalovacím motorem.
J.M.K. píše: Start/stop je jedno velké ekokurvítko. Pochopitelné je to, pokud by třeba v koloně motor zbytečně běžel 5 minut, ale zastavování jen na semaforech je hovadina. Jednak motor při následném startu někdy sežere víc paliva, než by spotřeboval na tu chvilku volnoběhu ale hlavně se tím dost ničí - kluzné lágry se nejvíc oddělávají právě při rozběhu a doběhu, kdy chybí tlak oleje a lágr tak běží v podstatě "nasucho", tj. kov o kov bez oddělení olejovým filmem. To ale ekodementy nezajímá - ti čumí "jen na vejfuk".
Na popojíždění je lepší hybrid s pomocným elektrickým pohonem, jenže tam je pak zase váha akumulátorů a jejich účinnost, životnost, výroba, likvidace opět větší zátěž, než u klasické koncepce pouze se spalovacím motorem.
Souhlasím.