globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?
17.9.2014 v 18:56
Zdar, dnes jsem našel v zadní pneu hřebík asi 2cm, takže žádný krovák a čistý průstřel. Zkaženou náladu jsem měl jen pro to, že jsem se místo projížďky musel vydat do servisu. No a tam mě vyděsili. Že výrobci pneu nedoporučují opravovat. Při nejlepšim bude utíkat a při nejhorším se vyvalí a praskne, což demonstrovali ukázkou části předni pneu, kterou měl borec opravovanou a roztrhla se ve 200km/h. Dali mi tam takovej ten gumovej hřeb s velkou plotnou zevnitř. Takovej měla i ta bouchlá guma. Říkali, že moto pneu mají nějaký nekonečný kord, který se přeruší pravě defektem. Jen pro info, jde o motoservis s dobrou pověstí. Na druhou stranu si takto opravovat pneu nechávají všichni. Mám to na 1200GS, je to v podstatě nová guma Metzeler. Jaké máte zkušenosti, komu to takhlě řamplo a zabil se. Nechávate si opravovat nebo kupujete nový. Chci se nechat uklidnit :), že hledám problémy kde nejsou.
Anketa: Co děláš po píchnutí pneu na moto
Koupim novou
13%
17
Opravim nějakou sadou sám (knotem) a neřešim
60%
77
Nechám opravit v pneu servisu
27%
35

Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

18.9.2014 v 07:45 | Nahoru | #31
ježdění na opravované gumě je nebezpečné - jakoby ježdění na motorce bylo bezpečné samo o sobě

Většinu lidí, co znám jezdí na opravované pneu do sjetí vzorku. Beru teda v potaz standardní díry průměru takového, že lze ještě zvětšit tím "vybrušovákem" co je v sadě s knoty.

Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

18.9.2014 v 08:20 | Nahoru | #32
Ani se nebudu vyjadřovat......

Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

18.9.2014 v 08:53 | Nahoru | #33
Mám opravenou zadní pneu hřibem, najeto 1500km a zatím bez problémů.

Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

18.9.2014 v 10:51 | Nahoru | #34
Pneuservis se jen krije, že opravu určitě nedoporučují, ale když jinak nedáš tak teda na tvou žádost opraví Ještě samo osobě nutně neznamená, že je servis špatný a nemá cenu k němu chodit, řekl by to i dobrý servisák komukoliv koho nezná... Nic nového, žádný výrobce žádných gum s vyšším rychlostním indexem "nedoporučuje" opravovat, dle představ výrobců se gumy nejlépe vyhazují ihned po přezutí a penízky se sypou. Není to ovšem v žádném vztahu s realitou, pokud bude opravena dobře, tak na běžné ježdění je dobrá až až.

Vylétlé hříbky aprasklé gumy jsou možná efektní strašák, ale běžnou jízdou mi ani na moto ani autech oprava nepraskla, ta guma vždy vydrží. Že bude ucházet je blbost, pokud je dobře opravená tak ucházet nebude. Ne víc než jinýma netěstnostma běžně na ráfku nebo přes ventilek. V nejhorším může špunt vyletět a guma bude jen postupně měknout. Nemá jak se "jen tak" roztrhnout, tu gumu bys spíš sjel třikrát než by byl kord v takovém stavu, aby praskl. Pokud guma praskla tak buď tam byla ještě nějaká jiná vada už z výroby nebo na něco najel a dost možná by praskla i tak a to neovlivníš. Máš to na cesťáka, budeš s tím lítat 300 z místa po zadním na okruhu nebo +- dle předpisů což je asi tak polovina zátěže, na kterou je ta guma navržena?

S těma servisama je to fakt, zažil jsem už tolik dorvaných šroubů, zkažených oprav a blbých vyvážení, že trvalo nějakou dobu než sem našel rozumný servis, kde se domluvím co a jak je zapotřebí udělat a je uděláno pečlivě přesně podle představ.

4 reakcí na tento příspěvek Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

18.9.2014 v 10:58 | Nahoru | #35
vyhodit a koupit novou.....pokud je to v Německu zakázané, tak moc dobře vědí proč a že to zalepení nevydrží vysoké rychlosti, kdy se pneumatika extremně zahřívá, roztahuje a smrštuje... šetříš 5000, zaleží na kolik si ceníš sebe a motorky :D a nebo si kup ojetou za 500, snad každá bude lepší než lepená

(reakce na) Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

18.9.2014 v 11:00 | Nahoru | #36

blackmamba777 píše: , snad každá bude lepší než lepená


to kurva ani omylem!

(reakce na) Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

18.9.2014 v 11:04 | Nahoru | #37

blackmamba777 píše: nebo si kup ojetou za 500, snad každá bude lepší než lepená



To ani omylem, protože

Mám to na 1200GS, je to v podstatě nová guma Metzeler.


Rozhodně je lepší skoro novou opravovanou než jakoukoliv jetou.

Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

18.9.2014 v 11:52 | Nahoru | #38
taky máte ten pocit, že všichni ti, co ještě nikdy nejeli na lepené gumě, jsou tvrdě proti lepení? Nemají zkušenost a budou tu něco kázat. Oproti tomu ti, co už něco nějakým způsobem opravili si to nemůžou vynachválit knot je skvělá věc, lepil jsem s ním teď v neděli, než si borec na autě na benzince nafoukal kola, tak jsem měl všechno opravený.

(reakce na) Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

18.9.2014 v 12:22 | Nahoru | #39

blackmamba777: vyhodit a koupit novou.....pokud je to v Německu zakázané, tak moc dobře vědí proč...


V Německu je v platnosti spousta všelijakých hovadin. Tím, že Němci vědí proč, bych se rozhodně neoháněl

Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

18.9.2014 v 13:06 | Nahoru | #40
Taky jsem dojížděl píchlou gumu (Battlax) s obyčejným knotem, bylo to v zadní pneu, tak dva centimetry od středu ke kraji. 2 000km v poho a pak se knot nějak uvolnil a začalo to tamtudy utíkat což se projevilo vlněním v zatáčkách.

1 reakcí na tento příspěvek Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

18.9.2014 v 13:26 | Nahoru | #41
Kdyby jste měli nějaký zánovní píchlý gumy rozměru 120/70 a 180/55 rád je od Vás odkoupím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

18.9.2014 v 13:34 | Nahoru | #42

shewcza píše: Kdyby jste měli nějaký zánovní píchlý gumy rozměru 120/70 a 180/55 rád je od Vás odkoupím

Mám zadní - píchlá 2 cm od venku a uvnitř poškozená i na boku (cca 5 cm hřebík).

Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

18.9.2014 v 13:52 | Nahoru | #43
Na moto typu SS, náhače atp, bych píchlou a opravovanou gumu neriskovat. Moto zaměřením spíše terenní bych to tak neřešil. U cestovních Endur bych začínal trochu váhat. To by záleželo kde a jak moc to bylo píchlé.

1 reakcí na tento příspěvek Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

18.9.2014 v 16:38 | Nahoru | #44
Dávám sem příspěvek, který jsem psal v jiné diskuzi:

Píchnul jsem zadní gumu malinkou šponou. Gumu se mi nechtělo vyhazovat (Pirelli Diablo), protože nemá moc najeto, tak jsem sundal kolo, nechal ji svlíknout z ráfku (doma to fakt nešlo ), vyvrtal dírku vrtáčkem cca 2mm, vše očistil, zevnitř prostor pro "hříbek" odmastil, srovnal a zdrsnil, pak namazal lepidlem jak gumu, tak i záplatu a nechal 10 minut zavadnout. Pak jsem namáznul "nožičku" toho hříbku taky stejným lepidlem, aby to dobře klouzalo, zevnitř protáhl ten vodící drátek záplaty a pak už jen tahal a přitlačoval zevnitř záplatu, nakonec pořádně uhladil okraje a zvenčí to vše zastřihnul. Asi za 10 minut jsem už růčo gumu na ráfek nahodil a nafouknul kompresorem na 5 atm. a pak ufouknul na správný tlak. Kolo jsem nakonec na doma vyrobené vyvažovačce vyvážil, tak uvidíme, jestli to vydrží. Cena opravy cca 40 Kč za hříbek a lepidlo, sundání v pneuservisu bylo grátis
Jo ale jelikož byl potřeba ořech 36 mm na sundání zadního kola, který jsem neměl a musel ho za 290 Kč koupit, tak se oprava trochu prodražila
Asi po týdnu: tak už jsem jezdil, sám i ve dvou, zkusil jsem i 250 po dálnici a kolo je podomácku vyvážený super a tlak nemizí. Ten hříbek nemá šanci se propasovat 2mm dírkou, když má vevnitř základnu cca 3 - 4 cm.
















Naposledy editováno 18.09.2014 16:41:38

Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

18.9.2014 v 17:09 | Nahoru | #45
Na CBRku jsem píchl snad každou gumu co jsem tam měl (Michelinky), vždycky zalepeno a bez problému sjeto až na plátno. A kolikrát jsem s tím hřebíkem v gumě třeba měsíc jezdil než jsem se dostal do pneuservisu

(reakce na) Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

18.9.2014 v 18:43 | Nahoru | #46

Hogon píše: Mám zadní - píchlá 2 cm od venku a uvnitř poškozená i na boku (cca 5 cm hřebík).



Edituji inzerát: Píchlou "bokem" nechci. Ideálně jak je na obrázku výše

3 reakcí na tento příspěvek Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

19.9.2014 v 00:06 | Nahoru | #47
V první řadě je třeba si uvědomit že nejde jen o tvůj život, ale i oživot těch,který sestřelíš
až to bouchne. Nechci nikoho strašit může se to povést a nemusí být problém, ale když se
to nepovede? Přemýšlej o tom,jen chvíli, a pak si spočti kolik stojí nová guma
a pak počítej znova kolik stojí rozflákaná moto.+ dejme tomu něčí auto a možná jeden +-
lidský život prostě za mne novou není to auto tam když praskne jedna nevadí. ok?
A ještě něco já kdybych si ji nechal zalepit,asi bych na tom jezdil jako na odjištěnym
granátu pořád bych na to myslel,možná bych na chvíli zapoměl ale jenom na chvíli nová je nová
budeš mít čistou hlavu.každopádně rozhodnutí je jen na tobě,tak hodně najetejch km kolama
dolů

1 reakcí na tento příspěvek Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

19.9.2014 v 00:18 | Nahoru | #48
Knotem jsem naposledy látal pneu 215-něco R17 na Golfa, ale to je šumák. Předtim mnohokrát (jako provizóro opravu, ale třeba i zadní kolo 10 tunovovýho nakladače, kterej zadníma kolama pořád hrabe po betonu (ale ne "tunersky", nýbrž naváží další 4 tuny materiálu a kolikrát mnohem víc hrne před sebou do 40° úhlu - do kopce). Už je to přes rok, je v provozu den co den a světe div se - nic zvláštního se neděje.

Jinak opravy "hříbkama" na denním pořádku ...

1 reakcí na tento příspěvek Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

19.9.2014 v 01:32 | Nahoru | #49
Mi kdysi na podzim se v jenom místě na zadní gumě objevilo plátno, jen takový obdelník asi 3×2 cm.. Myslel sem si že to dojezdím do konce sezony, jenže v tom místě se mi ta guma asi ve 130 na dálnici rozthla Naštěstí to bylo pár metrů, před odpočívadlem, tak sem tam nějakým způsobem dojel, vytáhl opravnou sadu, CO2 bombičku na nouzové dofouknutí a popojížděl s motorkou abych našel tu dírku. Když sem ji našel, tak se mi do ní vlezla skoro pěst, tak sem zase vše schoval a vytáhl mobil a obvolával známe s dodávkou na odvoz :D

(reakce na) Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

19.9.2014 v 07:26 | Nahoru | #50

Fogi píše: Mi kdysi na podzim se v jenom místě na zadní gumě objevilo plátno, jen takový obdelník asi 3×2 cm.. Myslel sem si že to dojezdím do konce sezony, jenže v tom místě se mi ta guma asi ve 130 na dálnici rozthla Naštěstí to bylo pár metrů, před odpočívadlem, tak sem tam nějakým způsobem dojel, vytáhl opravnou sadu, CO2 bombičku na nouzové dofouknutí a popojížděl s motorkou abych našel tu dírku. Když sem ji našel, tak se mi do ní vlezla skoro pěst, tak sem zase vše schoval a vytáhl mobil a obvolával známe s dodávkou na odvoz :D



No vidíš to, spousta lidí tu jezdí na plátno, ale knotu se bojí

Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

19.9.2014 v 09:10 | Nahoru | #51
Chce to soudnost jako ve vsem.

Mnohem horsi je sjizdet gumu na platno

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

19.9.2014 v 09:18 | Nahoru | #52
KATRTER> A jak jezdis na novy gume ? Vono totiz riziko ze ti ujde dobre zalepena guma je uplne stejny jako ze pichnes. I projev je uplne stejnej proste guma zacne pomalu uchazet, takze se to projevi nejspise tak, ze to zacne uchazet a rano prijdes k motorce, ktera ma prazdny kolo (kdy uz se neco stane).
Ber to tak ze kdyz to ma vylitnout, tak to obvykle vylitne pri nazouvani protoze tam hupnes 8baru aby si to skocilo na rafek.

1 reakcí na tento příspěvek Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

19.9.2014 v 09:49 | Nahoru | #53
Na enduro, cross bych to mozna zalepil, samo hribkem zevnitr ne knotem,ale silnicni gumu bych nikdy nelepil , vazim si zivota vic nez gumy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

19.9.2014 v 09:50 | Nahoru | #54
andrewsb> a ceho se bojis ? ze ti guma rupne nebo ze necekane ujde ?

Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

19.9.2014 v 09:57 | Nahoru | #55
- Tady je tlustý led, tady to přejdeme.
- Hele, užovka.
- Žádný strach, chlapi, to je nulák.
- Ty, že jsi mafián? Nevěřím!
- Neboj, není nabitá.
- Tady brzdit nemusíš, tady to znám, tady žádné zatáčky nejsou.
- Pusťte mě k tomu, já tomu rozumím!
- Ti chlapi z rozvědky stojí za hovno. Žádné miny tu nejsou
- Pozor, ať ti to nevybouchne.
- Ta větev mě udrží.
- Věř mi, tohle sem už dělal milionkrát.
- Studenti, klid. Tenhle experiment dělám už roky.
- Uklidni se. To jsou jen turbulence. Za chvíli to přestane.
- Neboj, to předjedeme, jsme rychlejší než ten vlak.
- Neboj, ten strom spadne vedle
- Praskání v lešení je normální

2 reakcí na tento příspěvek Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

19.9.2014 v 10:04 | Nahoru | #56
Obojiho, neverim tomu, ze kdyz nekde propichnes gumu ze nemuzes narusit kord, z toho mam asi obavy. To ze ujde je lepsi pripad, kdyz ma ta guma neco najeto tak treba na stredu je tlouska par mm mozna ani ne, pokud je to lepene tam, tak bych si na to nesedl.Pri brzdeni , akceleraci , jizde po zadnim se tam ty tlaky na gumu dost lisi takze za sebe bych to neriskoval

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

19.9.2014 v 10:07 | Nahoru | #57
andrewsb> Tak proti obave z naruseni kordu nemohu slouzit, tedy vono staci se podivat a jeto videt, ale...
Proti strachu z nahle ztraty tlaku, staci si tam dat dusi a je po ptakach.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

19.9.2014 v 10:12 | Nahoru | #58

gugo píše: andrewsb> a ceho se bojis ? ze ti guma rupne nebo ze necekane ujde ?



to je jako kdyby horolezech šetřil na vybavení...

Pánové, bavíte se tady o sračkách, život versus peníze. Já to nechápu, typický češi....stojí to za hovno, ale ušetřím. Vždycky jsem se snažil minimalizovat rizika a vy za cenu úspor děláte opak!!!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

19.9.2014 v 10:15 | Nahoru | #59
efas> TO je zase prirovnani... kdy pujdu lozit tak taky muzu jistit s kyblikem za 500 a nebo si muzu nejaky jistitko za 2k. Osobne me kybl nebo 8 vyhovuje takze v tom problem nevidim.

2 reakcí na tento příspěvek Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?

19.9.2014 v 10:18 | Nahoru | #60
Jo , nemam zkusenost s dusi na supersportech, je to kazdeho vec , pisi jen svuj nazor, na enduro bych si to zalepil , ale na silnicni moto bych , kdyz ti to pak nekde rupne ve trech kilech nebo nahle ujde tak bych u toho byt nechtel ale vim ze x lidi takhle funguje i lita na gumach sjetych na draty ale to nechavam bez komentu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rumunsko BMW R 1200 GS Tom73x 1 28.5.2024 v 20:09 DolphinXXL
Potreboval bych radu jestli si nekd... BMW R 1200 GS fajgara 7 25.4.2024 v 19:21 ja1
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Zkušenost s firmou Mxtech BMW R 1200 GS RobocopCAP 20 5.4.2024 v 19:42 Anetoska
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl


TOPlist