globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Normální nebo gelová
4.9.2014 v 18:49
Sory za trochu trapnej dotaz, ale nemužu to najii. :) Gelová nebo obyč?
Díky




Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Normální nebo gelová

4.9.2014 v 20:43 | Nahoru | #31
autobaterie a motobaterie zaplavené (s kapalným elektrolytem) - poteče

A toto patří do motorky
autobaterie a motobaterie zasáknuté AGM
autobaterie a motobaterie gelové

Normální nebo gelová

4.9.2014 v 20:45 | Nahoru | #32
V současné době jsou na trhu 3 základní konstrukce motobaterií. Pvní z nich jsou klasické akumulátory obsahující volně elektrolyt, tzv. WET neboli mokré baterie. Další rozšířenou konstrukcí jsou motobaterie typu AGM (kyselina je vázaná ve skelném mikrovlákně). Ve většině případů se tyto akumulátory dodávají v suchém stavu a jejich zprovoznění je ideální těsně před použitím. Zprovoznění motobaterií doporučujeme nechat odbornému servisu. U nás je tato služba zdarma. Posledním typem motobaterií jsou Gelové, ty jsou již zprovozněny přímo v továrně a jsou pro nejnáročnější aplikace.

Normální nebo gelová

4.9.2014 v 20:46 | Nahoru | #33

(reakce na) Normální nebo gelová

4.9.2014 v 20:48 | Nahoru | #34

Registrovaný píše: autobaterie a motobaterie zaplavené (s kapalným elektrolytem) - poteče

A toto patří do motorky
autobaterie a motobaterie zasáknuté AGM
autobaterie a motobaterie gelové



Jsi takovej pacient, ze ti dla problem pochopit ze i konvencni baterie se pouzivaji v motorkach nebo ti dela problem uznat to, ze jsi tvrdil ze to tak neni ?

TA SPRÁVNÁ ENERGIE
Baterie VARTA přesvědčí v každém segmentu tou správnou baterií - pro motocykly, skůtry, čtyřkolky, vodní skůtry či motorové saně. Novým sortimentem produktů Funstart pokrývá VARTA všechny oblasti použití. Ať už Funstart AGM, Gel nebo Frashpack, VARTA nabízí pro každé použití vhodnou technologii.
VARTA - ta nejlepší volba, pokud jde o perfektní spolehlivou jízdu.



Nikdo ti nerozporuje, ze baterka s pevnym elektrolytem co netece ma asi bezpecnostni vyhodu, ale muzu te ujistit, ze jsem svoje enduro polozil v lese mockrat a nikdy me to ani nohy ani plasty nepoleptalo.

1 reakcí na tento příspěvek Normální nebo gelová

4.9.2014 v 20:52 | Nahoru | #35
Tak nemáš bezúdržbovou baterku. Máš pravdu, neznám jiné moto baterie - teda ty co se dají doplňovat elektrolytem. Měl jsem namysli krajní případ, kdy třeba baterie praskne.

Ještě je v tom článku chyba, ne FrAshPack ,ale FreshPack.

Naposledy editováno 04.09.2014 21:06:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Normální nebo gelová

4.9.2014 v 22:02 | Nahoru | #36
Registrovaný> Tak to jsem asi v řiti když jsem do staryho vergla koupil TUTO

(reakce na) Normální nebo gelová

4.9.2014 v 22:35 | Nahoru | #37

Halbu píše: Registrovaný> Tak to jsem asi v řiti když jsem do staryho vergla koupil TUTO



To jsi uplne v prdeli, to je totiz cina a polepta ti to uplne vsechno.

Normální nebo gelová

5.9.2014 v 09:41 | Nahoru | #38
Třeba zrovna do staršího TransAlpa patří dolévací baterka, myslím...
Kámoš když měl BMW 650, měl tam taky dolévací baterku...

1 reakcí na tento příspěvek Normální nebo gelová

5.9.2014 v 11:52 | Nahoru | #39
to je debata. Jelikož dělám v baterkárně, tak jsem se královsky pobavil "Registrovaný" bude evidentně expert. Pokud někdo tuší jak baterka funguje a vypadá vevnitř, tak si sám odpoví...
Baterie jsou konstrukčně skoro stejný. Klasická zalitá baterie má elektrolyt volně, mám jí v BMW 1100GS a žádný problém. Stačí na baterku občas kouknout, dolejt destilku a nabít. Osobně dávám přednost, protože se dá ta baterka leckdy zachránit
AGM a GEL baterie je konstrukčně stejná. V AGM je elektrolyt vázaný v separátoru (takový skelný vlákna) a nešplouchá tam. GEL v podstatě to samý, ale elektrolyt je vázanej ve formě křemičitého gelu.
viz. http://www.autobate...fb.html#.VAmEumPlxz0

Jinak všechny baterie se dodávaj nezalitý (klasický, AGM i GEL). Elektrody jsou v nich už naformovaný, takže opravdu, po zalití se chemickou reakcí baterie sama nabije a cca. do půl hodinky můžeš jet

Takže do motorky si pořiď co chceš, je to celkem jedno. Žádný nebezpečí tam nehrozí. Ale pokud máš baterku uloženou nějak šejdre (rozuměj na křivo), je lepší AGM nebo GEL, protože volnej elektrolyt se přelije a odkrytý elektrody elektrody v článcích ti odejdou
Takže se koukni jak máš baterku usazenou, najdi si podobnou velikost, kapacitu a startovací proud a vem co chceš. Ale osobně doporučuju Yuasu nebo Vartu s volným elektrolytem

1 reakcí na tento příspěvek Normální nebo gelová

5.9.2014 v 12:25 | Nahoru | #40
a jednoduše... pokud máš na baterce značky na hladinu (MIN a MAX), obvykle mají průhlednej kaslík, je to klasická SLI nebo EFB baterie. Na AGMkách to bejvá napsáno, rádi se tím chlubí a stojí většinou víc. Zbytek noname baterií jsou gelovky. A nedoporučuju číny, respektive opravdu levnej šmejd. Ač se zdá, že jsou podobný, Yuasa a Varta si stále udržuje vyšší kvalitu tím, že ještě nešetří na některých procesech tolik (například proplach a konzervace suchých elektrod po formaci - elektrody pak vydrží v suché baterii mnohem dýl. A jelikož obvykle baterka nějakej pátek leží na skladě, koupíš levnou čínu, naleješ a za půl roku to můžeš vyhodit, protože elektrody jsou na kaši ). Asi tak zevrubné info

Normální nebo gelová

5.9.2014 v 21:36 | Nahoru | #41
Je tu někdo, koho při nehodě na motocyklu poleptala baterka? Proč tedy není v dodávce např Peugeot boxer a jiných, kde je baterka pod nohama řidiče. Převrátíš se na střechu, jsi připoutaný, baterka ti asi bude kapat na hlavu.... Registrovaný má dost bujnou fantazii.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Normální nebo gelová

6.9.2014 v 17:37 | Nahoru | #42
The_Edge> Aspoň trochu vysvětlený
Mě by spíš zajímalo, proč se dělaj obštrukce ohledně nabíječek gelových baterií. Copak když si vyměním AGMku za GELovku, tak musím měnit i nabíjecí soustavu v motorce?

Jinými slovy:
Vybije se mi GELovka v mašině, protože jsem zapomněl třeba vypnout světla. Pomocí jiného aku a startovacích kabelů nastartuju a jedu se projet, abych baterku nabil. Dle teorie, že GELovka se musí nabíjet speciální nabíječkou bych ji takto vlastně popravil?

(reakce na) Normální nebo gelová

6.9.2014 v 21:10 | Nahoru | #43
mr.michael>
A to jsi slyšel kde? Se mi asi zdálo, jak dolejvám, měřím hustoměrem, bublá při nabíjení ....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Normální nebo gelová

6.9.2014 v 21:30 | Nahoru | #44
BohusStejskal> Protože gelovka má nižší nabíjecí napětí než klasika, nebo AGM. Takže nabíjecí soustava nastavená na AGM by ti gelovku přebíjela.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Normální nebo gelová

6.9.2014 v 23:49 | Nahoru | #45
Krovak> Aha, tak jsem trochu zagooglil a dozvěděl jsem se, že:

Gel Cell Batteries must be recharged correctly or the battery will suffer premature failure. The battery charger being used to recharge the battery must be designed or adjustable for Gel Cell Batteries. If you are using an alternator to recharge a true Gel Cell a special regulator must be installed .

To tady asi ještě nikdo nepsal, že nelze jen tak přehodit WET/AGM za GEL.

(reakce na) Normální nebo gelová

7.9.2014 v 11:13 | Nahoru | #46
BohusStejskal> A co jsem asi napsal o řádek výš? Z toho to snad zcela jasně vyplývá, ne? Navíc on nikdo gelovku stejně kupovat nebude, je zbytečně drahá.

(reakce na) Normální nebo gelová

7.9.2014 v 13:59 | Nahoru | #47

Krovak píše: BohusStejskal> Protože gelovka má nižší nabíjecí napětí než klasika, nebo AGM. Takže nabíjecí soustava nastavená na AGM by ti gelovku přebíjela.


Máš pravdu. Když vyměníš gel za AGM, zpočátku se nic pravděpodobně neděje, ale pokud není přenastavené dobíjení (nevím, jestli to jde), tak výrazně zkrátíš její životnost a budeš nadávat, co sis to pořídil za šmejd.
Lidi proč se hádáte? Přece pokud si nejsem jistý, tak si o baterkách něco přečtu a pokud to pochopím, tak vím jaký typ baterky do motorky použít. Úplně nejsnažší je tam dát baterku, kterou doporučuje výrobce motorky(může být dost drahá proto říkám nejsnažší ne nejlepší).

(reakce na) Normální nebo gelová

7.9.2014 v 21:36 | Nahoru | #48
The_Edge>
Zdar, no někdy se i výjimka povede. Měl jsem Čínu moto i s baterkou a ta vydržela víc než moto (4 roky).Někdy se zadaří, ale spoléhat se nedá ...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM exc alternativní umístění SPZ KTM EXC 450 Racing Buřina1112 3 23.4.2024 v 09:23 DrDNA01
Hydraulická spojka KTM EXC 450 Racing Šíma668 3 3.4.2024 v 15:06 assassin
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
KTM 450 EXC 2014 - Ukazatel rezervy KTM 450 SX, KTM EXC 450, KTM 450 SMC, KTM 450 SX-F, ... Lutrak 4 5.10.2023 v 20:04 Lutrak


TOPlist