globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
 
17.8.2014 v 17:11
Ahoj všem,
pár fotek z úprav motoru TL1000R na 1120ccm... Jdem na to s Pepou1098 cestou litinových vložek (nikasilu v tomhle objemu nevěříme z důvodu slabých stěn válce a jejich hrozícímu se zborcení), zesílených zakázkových "H" ojnic a písty darovalo YFM700Raptor. Tak držte palce a snad koncem týdne bude motor dokončen TL1000 S/R zdar
Veškeré dotazy co by někoho zajímaly vám s Pepou v tomto topicu zodpovíme...

Naposledy editováno 20.05.2015 08:46:30
Anketa: Pojede???
Jak fík
50%
26
Nepojede
0%
0
Rozlítne se při startu
2%
1
Zařve na brzdě
13%
7
Ani nechytne
0%
0
Bude to bez problému
6%
3
Najede něco km a konec
29%
15

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

5.1.2015 v 19:22 | Nahoru | #1
OK, asi jsem mohl pouzit lepsi nazvy...
Vidim, ze slovne je to asi dost blbe pochopitelny...

obrázek 1


Padlo tu, ze je ojnice ohybana v rovine prochazejici osou valce a kliky. To je podle me nesmysl, protoze tady ta ojnice musi vydrzet pouze silu od tlaku plynu, ktera ale diky tomu, ze je pist kruhovej, pusobi v ose válce (=vzper). Cili nevznika tam zadnej moment sily (neni zde zadne rameno, na kterem by sila tvorila moment - ani bocni vuli ojnice nelze povazovat za nejake rameno - je to zanedbatelne).
pozn. aby se ojnice prohnula jako na obrazku, tak profil I je tomuto odolny mene (mensi moment prurezu v tomto "smeru"), kdezto profil H je zde vyhodnejsi (necekane diky vetsimu momentu prurezu)

obrázek 2

Oproti tomu v rovine prochazejici osou valce a kolme na osu kliky (tzv. rovina pohybu ojnice ) je ojnice namahana nejen na vzper, ale i na ohyb (viz pripad f) na drivejsim obrazku). Aby se ojnice takto neohnula, je lepsi zvolit profil I (opet muj oblibenej vetsi moment pruzeru v tomto "smeru"). Proti tomuto ohnuti je profil H horsi (jasne, ma mesi moment prurezu, jak jinak....).

obrazek 3

S tema momentama prurezu (=v nasem pripade jednoduse receno odolnost vuci ohybani) je to krasne videt na tom obrazku z corvette fora....
Profil I je dany (druha kresba zleva), ma nejake parametry (rozmery, plocha...), je tu pro srovnani s ostatnimi pripady.
Pokud ho budi chtit ohybat kolem vodorovne osy (tj nahoru nebo dolu), bude se ojnice tomuto ohybani "branit" - to vyjadruje velicina moment prurezu (zde 0,138 in4).
(pozn. je to oznaceno jako I, ale nema to co delat s tim, jestli je ojnice I nebo H, je to proste jen velicina oznacena zrovna pismenem I)
OK, a co profil H (kresba vpravo)? Ma stejnou plochu (tj. vydrzi stejne namahani tah/tlak - v nasem pripade smerem dovnitr a ven z monitoru), ale vuci ohybani nahoru nebo dolu (kolem vodorovne osy) se bude "branit" pouze momentem prurezu 0,057 in4. Coz je mene, nez u toho I, cili profil H se ohyba snadneji!!! (date si traverzu v baraku jako I nebo jako H?)

Takze pokud chci u profilu H dosahnout stejnej moment prurezu (aby ta ojnice vydrzela na ohyb to samy jako ojnice I), tak musim udelat u toho H vetsi plochu, abych nahnal tu hodnotu momentu prurezu (treti kresba).

Cili pokud ma ojnice H vydrzet na ohyb (podle obrazku 2 zde v prispevku) stejne, jako ojnice I, pak bude tezsi (vetsi plocha prurezu). Samozrejme je nutne srovnavat ojnice ze stejneho materialu, se stejnym tepelnym zpracovanim, se stejnym zpusobem vyroby (kovani, liti, frezovani ...), se stejnymi vnejsimi rozmery atd. - aby se skutecne porovnal jen a pouze rozdil H vuci I.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

5.1.2015 v 20:47 | Nahoru | #2
Dargas> tady je článek co říká že I je lepší, ale řekl bych že argumentaci má dost odlišnou. Nicméně tomu nemusím dobře rozumět.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist