bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bioethanol E 85
15.8.2014 v 20:08
Ahoj všici, jen se chci zeptat, jestli jezdíte někdo na E 85, jak ho ředíte v jakém poměru a nebo je to blbost? Mám CB 750 seven fifty. Jela by na to? Díky za reakce.

Bioethanol E 85

16.8.2014 v 11:44 | Nahoru | #31
no jakto tady ctu tak ten kdo jezdi pod 4kc/km tak je hovno motorkar

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol E 85

16.8.2014 v 11:55 | Nahoru | #32

dj_hroch píše: Líh, který by bylo rozumnější raději vypít, je přece škoda lít do nádrže

Jo, ten debilní líh mě pěkně vydrbal letos ve Francii. Zvyklý z GSka, které pobralo cokoliv co teklo nějak bez protestů, jsem nalil jen pár litrů jen slabě ředěné E10 do nádrže a Hornet už udělal "fuj, todle teda fakt žrat nebudu" takže u menších benzínek (většina cesty) to znamenalo tankovat 98



Síla sugesce, hlavně že nedávno provedený test benzínů, včetně německého E10, ukázal, že max. obsah etanolu i v E10 byl kolem 6% a v některých Naturalech se blíží této hodnotě.

(reakce na) Bioethanol E 85

16.8.2014 v 11:56 | Nahoru | #33

Skalik píše: Pro ostatní, stříkačka si s tím neporadí! Protože E85 dává úplně jinej lambda signál a pak to jede na zbytečně bohatou směs. Auta co s tím počítají mají v nádrži čidlo, který přes vodivost paliva (benzín nevodí, E85 ano - bacha na to někdy výrobce nepočítal u čerpadla s vodivostí paliva!) a podle informace si jednotka upravuje informaci od lambdy.



Vysvětli to mý motorce, která už na E85 najela odhadem 30 000 km. A to je čínská, tj. měla se asi před 37 000 km rozpadnout na prach.

Bioethanol E 85

16.8.2014 v 12:07 | Nahoru | #34
Pane Bože!
Do tak krásné a spolehlivé mašiny jako je CB lít takovou sračku! To je snad jen špatnej vtip.. Co ti udělala tak zlýho, to ji trestáš za spolehlivost?
Bych brečel...

(reakce na) Bioethanol E 85

16.8.2014 v 12:24 | Nahoru | #35

rrss píše: Síla sugesce, hlavně že nedávno provedený test benzínů, včetně německého E10, ukázal, že max. obsah etanolu i v E10 byl kolem 6% a v některých Naturalech se blíží této hodnotě.



Jasně, volnoběh místo zdravých 1200 někde mezi 500 a smrtí, totální nemožnost jakkoliv nastartovat bez "správného" puštění sytiče ani zavřený ani otevřený jinak to nejelo vůbec, prdění a hluchý vršek, jelo to jen udržovat v otáčkách, hlavně nechcípat a s dalšíma nádržema problém opět sám od sebe zmizel tak, jak se znenadání objevil - to je pouze síla sugesce, že?

Sugesce to není, nic zlého jsem netušil když s jinou mašinou před lety jsem to v pohodě jezdil navíc ani v partě na stejný benznín stejná benzínka Strom neprotestoval a bavorské zbytky týmu také jely normálně. Neříkám, že mám vše ideálně seřízené u sebe, to ani omylem, ale už sem byl prostě tak na limitu, že to mašině holt i takové malé procenta vadily

1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol E 85

16.8.2014 v 12:44 | Nahoru | #36
http://www.dat.de/e1...vertraeglichkeit.pdf

jestli motku zničíš nebo ne si přečteš v tomhle listu výrobců (bike jsou až dole). Jak to bude jezdit, je otázka druhá. Parťák s XJR 1200 špiritus natankoval a jeho koment - "nedělej to !". Chcípá, škube, jinak reaguje na heft, když zvedl volnoběh, houpalo to ...
Není lepší koupit třeba Vespu 125, když už chci šetřit ???

(reakce na) Bioethanol E 85

16.8.2014 v 13:00 | Nahoru | #37
DirtyHarry> Dík za list, německy bohužel neumím, ale pokusy už dělat nebudu. V německu to je v pohodě, benínka X pistolí všeho druhu, takže N95 najdeš vždy. Na francouzských zvláště pidi samoobslužných benzínkách to často ale bylo 3 prdele černých pistolí pro chrochtadla nevím naco, když by stačila jedna, a pak možná 2 stojany s E10. Někde teda jeden stojan s E10 i 98. Klasická 95 vůbec, takže to nebyl nejapný pokus ušetřit, ale prostě nic jiné nebylo Oproti situaci před 2 rokama posun k horšímu nehorázně.

Výběr levnější E10, normální 95, nebo 98 jsou až ty velké třeba kolem dálnic.

Bioethanol E 85

16.8.2014 v 14:26 | Nahoru | #38
tvl,ona je nejaka nova tlevize EZO-TV MOTORS??? páč některý bludy snad nemůžou tady nekteri ani myslet vazne, jen asasín tu vi o co gou.

Bioethanol E 85

16.8.2014 v 15:36 | Nahoru | #39
Jak je vidět, rozpoutal jsem tady pěknou debatu. Do motorky bych to nikdy nenalil. Jednou jsem to dal do auta na zkoušku 1:1 s benzinem jenom ze zvědavosti. Takže do mojí CB to nikdy nenaleju. Jinak díky za názory.

1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol E 85

16.8.2014 v 21:01 | Nahoru | #40
Petr3105: hele ono by to slo... Jen je potreba tam dostat toho "benzinu" vic coz by u sevenfifty znamenalo pretryskovat. Zadnej navod na to nenajdes protoze tahle uprava nebude moc bezna - tzn bud to musis naladit sam(chce to nejake znalosti/zkusenosti/vybaveni) a nebo to musis dat odbornikovi - lidem kteri by to dokazali se do toho moc nebude chtit.... Takze to bude celkem drahy - tou investici na naladeni v podstate zlikvidujes jakoukoliv usporu z levnejsiho paliva - tolik km asi na moto nenajedes. Tzn pokud si to na etanol nedokazes predelat sam, je to nerentabilni. Pokud bys na to jezdil bez upravy tak to nejspis pojede mizerne a navic na chudou smes - tzn je tam i riziko nejakejch poskozeni.
Tzn neni to uplne nerealne, ale nema to ekonomickej smysl. Taky se jeste do motoru leje e85 kvuli vykonu - kdyby se upravil kompresni pomer, je tam i sance nejakyho vykonu navic.

U tech aut to v nekterejch pripadech i trochu funguje bez uprav - preci jen se tam vstrikovani nejakym zpusob prizpusobuje kde cemu, tzn nenaladi se samo "idealne" ale trosku jo (taky je to kus od kusu, kazdej ten system je odlisnej)

Spousta lidi od motorek ma nejaky zkusenosti z aut - automechanici atd - a casto prenasi svoje zkusenosti z aut na motorky a tvrdi ze se vstrikovani samo prizpusobi tomu a onomu. Coz je problem, protoze spalovaci motory aut a motorek maj to rizeni dost odlisny a prenaset se to neda. Trosku vic podobnosti je tam az u poslednich modelu motorek, kde uz jsou pomerne slozite ridici jednotky a pribylo tam spousta veci co bylo driv jen u aut - lambdy, senzory klepani atd...

Naposledy editováno 16.08.2014 21:05:09

(reakce na) Bioethanol E 85

16.8.2014 v 21:07 | Nahoru | #41
assassin> Zas ty UK krabicky na E85 se dneska prodavaji za smesny peniz aukro.cz/jezdi-levneji-a-ekologicky-e-85-i4509356626.html

Nemyslim ted tu jeho karbecovku, ale mam v garazi komplet nahradni vstriky z kterych by se dala sundat elektrika a upravit k pripojeni na krabku. Pak uz si to dostelujes sam. Za petikilo az se mi bude chtit to asi prubnu

2 reakcí na tento příspěvek Bioethanol E 85

16.8.2014 v 21:12 | Nahoru | #42
Creck: no tak v ty krabicce bude jen neco co prodluzuje dylku vstriku ... Je otazka jestli to bude stihat i pri vyssich otackach nez v aute - preci jen ten ele obvod nebude zadnej vrchol el.konstrukce. V podstate by se to same dalo naladit commanderem treba ...

Bioethanol E 85

16.8.2014 v 21:48 | Nahoru | #43
Do fekálu jsem občas lil 4:1 (4l benálu+1l Ethanolu), jelo to furt stejně, ušetřil jsem hovno hovno nic....

Bioethanol E 85

16.8.2014 v 22:14 | Nahoru | #44
Necet jsem tu diskuzi, ale ze zkusenosti, kdy jsem to mel v aute (majitel prede mnou to tam asi nechal dodelat) muzu rict, ze usetris asi 30% na palivu a asi o 25% to vic zere, takze je to uplne k hovnu. K tomu spousty problemu, kvuli vlastnostem. Proste ne. Ae urcite to tu padlo.

1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol E 85

16.8.2014 v 22:29 | Nahoru | #45
povypravim jeden pravdivy pribeh ,cca 2012 kamos uz mel olitany pegaso a taky nemohl odolat vuni etanolu asi mesic si to rozmyslel a pak to tam jednoho dne cestou do práce nalil - plnou nadrz aby to stalo za to - v praci meil - jede to uplne stejne vse super !! - rikam ok drzim pesti - o pul ctvrty telefon - "ty poslochee nemas vozejk mne v tom buchlo a ted to nejede" smíchy jsme se div ne valel po zemi - tak jsem ho nastrasil s podpalenejma ventilama aby si udella hezky odpoledne nakonec to "jen" střelilo do sani a protrhlo membránu - cily skore bylo + 100kc za usetreny benzin , -500 za membránu a postovny + zkazeny odpoledne a domu na voziku + další odpoledne na opravu - to jepodle mne super skore a podle mne dopad ještě dobře

(reakce na) Bioethanol E 85

16.8.2014 v 22:36 | Nahoru | #46

milanek81 píše: povypravim jeden pravdivy pribeh ,cca 2012 kamos uz mel olitany pegaso a taky nemohl odolat vuni etanolu asi mesic si to rozmyslel a pak to tam jednoho dne cestou do práce nalil - plnou nadrz aby to stalo za to - v praci meil - jede to uplne stejne vse super !! - rikam ok drzim pesti - o pul ctvrty telefon - "ty poslochee nemas vozejk mne v tom buchlo a ted to nejede" smíchy jsme se div ne valel po zemi - tak jsem ho nastrasil s podpalenejma ventilama aby si udella hezky odpoledne nakonec to "jen" střelilo do sani a protrhlo membránu - cily skore bylo + 100kc za usetreny benzin , -500 za membránu a postovny + zkazeny odpoledne a domu na voziku + další odpoledne na opravu - to jepodle mne super skore a podle mne dopad ještě dobře



Hezka historka. Pekne se to cetlo i jsem se usmal

Bioethanol E 85

16.8.2014 v 23:29 | Nahoru | #47
Hlavně ani žádná úspora do budoucna vůbec nebude a všechny ty plyny, ethanoly apod. jsou nehorázná blbost, která se možná vyplatila sporně jen někomu a ze začátku. Teď to bude jen horší a horší bo zatím to je brané na dani. Až to bude nějakou slušivou direktivou EU o EURO666 povinně mít každé auto, tak bude daň na ethanolu/plynech naražená uplně stejná jako teď na benzínua úspora nebude žádná, jen naopak za vyšší spotřebu.

Čili čekat od toho zázraky je těžce naivní.

Bioethanol E 85

16.8.2014 v 23:58 | Nahoru | #48
Pro E85 u karburátoru je ideální nejen přetryskovat a doladit(obohatit) volnoběžný okruh,ale i polohu +tvar jehly pro provoz ve stř. pásmu zatížení,vhodné je pokud má i vyhřívání,nejlépe vyladit na brzdě včetně mapy předstihu(jiné časy prohoření směsi)."Pěkná" vlastnost paliva je i dost odlišná kvalita +jsou dvě verze-zimní a letní které se složením dost liší. Další specialitou je že spalováním tohoto paliva dochází k většímu znehodnocení oleje=častěji měnit,+vzniká i více vody=koroze.Při použití na motorce je navíc nutno řešit delší odstavení(např.sezonní)což taky není jeho silná stránka.Je ale možnost využít jeho potenciál-vysoké oktan. číslo.U motorů se vstřikováním paliva přechod není tak jednoduchý jak se zdá sice lambda sonda směs obohatí,otázka je zda bude stíhat vstřik. systém.Navíc při spalování ideálního směš. poměru pro E85 vzniká trošku odlišná směs plynů než na jakou je lambda regulace nastavena.

(reakce na) Bioethanol E 85

17.8.2014 v 16:18 | Nahoru | #49

assassin píše: Creck: no tak v ty krabicce bude jen neco co prodluzuje dylku vstriku ... Je otazka jestli to bude stihat i pri vyssich otackach nez v aute - preci jen ten ele obvod nebude zadnej vrchol el.konstrukce. V podstate by se to same dalo naladit commanderem treba ...



Sice tě jeden místní diskutér osočil že tomu rozumíš:) ale tohle máš jen napůl správně... nevíš totiž, zda bude stíhat vstřikovač. On může být originální jednotkou otevřen déle a na další prodloužení vstřiku už pak nezbývá prostor.

Mě to funguje, protože Číňan zjevně použil vstřiky, které ukrmí větší kubaturu. Takže ŘJ podle lambdy zajistí stechiometrickou směs i při čistém E85. Vždy, protože lambda funguje s benzínem, lihem i PLG/CNG úplně stejně - žádná jiná se nevyrábí.

Jediný případ, kdy výše uvedené neplatí, je studený motor, kdy lambdy nefungují a vstřikování se řídí pevně nastaveným bodem palivové mapy. Pak samozřejmě některé háklivější motory hůř chytají nebo nedrží za studena volnoběh. Jakmile se lambdy ohřejí, problém zmizí.

dj_hrochovi se s dlouhou odpovědí psát nebudu... vezmu to stručně - kromě tebe, kterému motor na E10 nefunguje, také ostatním třeba funguje, smiř se s tím. Ty stojany na E10 a E85 wse nestaví kvůli 1% řidičů, snad aspoň to bys mohl uznat. I když - ať to uznáš nebo ne, pravdu tím nezměníš.

Pokud jde o cenu/daně - ropa z principu dochází, zatímco zbytky z cukrovky, kukuřice, cukrovky atd. budou vždy a něco se s nimi dělat musí. Jak nám klesá živočišná výroba (kvůli kvotám EU, s daní z paliv to nemá nic společného), bude jich víc a víc.

Je to něco úplně jiného než bionafta a biomasa, kdy pěstuješ energetickou plodinu jen abys ji spálil. Výroba lihu z odpadů je celkem rozumná věc.

Bioethanol E 85

17.8.2014 v 16:33 | Nahoru | #50
neni to uplna blbost, ale motor se musi predelat jinak jedine ceho docilis bude extremni narust spotreby a motor ti odejde. na auto stoji konverzni kit asi petku. jestli je to aplikovatelny na motorku netusim, ale podle me to nema smysl

Bioethanol E 85

17.8.2014 v 17:06 | Nahoru | #51
Rrss: 20procent rezervu by mohly mit vsechny vstrikovace co se davaj. Tam kde uz by ta rezerva nebyla takova tak maj motorky druhou rampu vstrikovacu (tzn vsechny modernejsi sporty) a je mozne pripadne ridit jeste tuhle rampu vstriku.

Jinak ja sem netvrdil ze v motorce bude ta krabicka z auta fungovat, naopak sem spis naznacil pochybnost a nazor ze bych to radeji u motorky zkusil pres commandera (jeho novejsi verze pro novejsi moto totiz umi ovladat i sekundarni vstriky)

3 reakcí na tento příspěvek Bioethanol E 85

18.8.2014 v 09:16 | Nahoru | #52
Musím se přiznat, že celou tuhle debatu nechápu. Motorka je svým způsobem nadstandard a pro mně koníček. Pokud chci dělat nějakého koníčka, musím počítat s tím, že mně to bude něco stát.
Nebudu do motorky dávat palivo které tam nepatří, nebudu bádat po tom jak předělat půl motoru aby to šlo, nebudu tam dávat ani jiné šuntovní věci.Budu na ní prostě jezdit, protože mně to baví, starat se o ní, protože mně to baví a nebudu se snažit kolem provozu s něčím vychcat např. na úkor životnosti, výkonu....Kdysi jsem dělal horolezectví a jeskyňářství. Věříte, že mně tehdy nikdy nenapadlo vymýšlet, čím nahradit dost drahé horolezecké lano?

(reakce na) Bioethanol E 85

18.8.2014 v 09:24 | Nahoru | #53
Milos1> Asi tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol E 85

18.8.2014 v 10:17 | Nahoru | #54
Milos1> Tak si ji dej do vitrinky My co mame motorku na jezdeni klidne alternativni paliva vyzkousime.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol E 85

18.8.2014 v 11:00 | Nahoru | #55
Creck> Jo, pokud to máš jako přepravní prostředek z místa A do místa B, tak to opravuj vázacím drátem, lej do toho olej vypuštěný z náklaďáku, biosračku a vůbec dělej co chceš. Jenom si nepochopil o čem píšu, jinak OK

Naposledy editováno 18.08.2014 11:01:49

Bioethanol E 85

18.8.2014 v 11:03 | Nahoru | #56
Znamy na to jezdí v autě a je spokojenej, sice to víc žere, ale pořád se to vyplácí + motor se nehoupe a jede to o dost líp(+ 10 - 20 koní)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol E 85

18.8.2014 v 11:05 | Nahoru | #57
Milos1> Opravovat vazacim dratem a lit do motorky lih je dost odlisny pojem

Do motorky lih neliju, jen jsem rekl za bych to klidne vyzkousel. Lih mi prijde jako daleko cistsi palivo nez benzin.

Pochopil jsem naprosto co pises, akorat nevim proc pises o necem o cem vubec nic nevis.

Na alkohol se jezdilo uz za valky, jenze ropa - potazmo benzin je daleko levnejsi na vyrobu nez alkohol, pokud je to dnes levnejsi, nebo stejne vyhodne jako benzin proc se k alkoholu nevratit, motor tim nijak netrpi a zivotni prostredi to oceni.

Naposledy editováno 18.08.2014 11:21:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol E 85

18.8.2014 v 11:24 | Nahoru | #58
Nepochopil, psal sem, že motorka je můj koníček. O tom snad něco vím. Nebo myslíš že ne?

(reakce na) Bioethanol E 85

18.8.2014 v 11:38 | Nahoru | #59
Milos1> Tak sve argumenty zkus obhajit, proc si myslis ze je lih horsi palivo.

1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol E 85

18.8.2014 v 11:45 | Nahoru | #60
Chceš se hádat a vybíjet si agresivitu, nebo o co ti jde? Opravdu si nepochopil co jsem psal.
Doslova: "Nebudu do motorky dávat palivo které tam nepatří...." Nepsal sem vůbec nic na téma horší a lepší palivo. Nepatří tam, protože druh paliva, který tam patří a na který je ten motor stavěný, je napsaný v techničáku. Psát mi něco dalšího nemá smysl, protože s touto
"baladou o trusu" končím.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist