globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stavba tříkoláku
14.8.2014 v 17:29
Ahoj všem,
už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.












Anketa: Co si o tom myslíte?
Líbí se mi to, vypadá to zajímavě
74%
98
Nelíbí se mi to, je to blbost
20%
26
Měl bych zájem se podílet
2%
3
Chtěl bych s tím jezdit
5%
6

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

24.8.2014 v 11:14 | Nahoru | #1

assassin píše: Dalnik kolecka vyklapi jen pri zastavovani...

Jmk: motocyklovej motor ma obvykle na starteru volnobezku - pastorek nezajizdi do ozubeni jako u auta - takze roztocit ho obracene by slo - ale tocil by se obracene jen samotny starter.



Pravda, taková drobnost mně pozdě v noci úplně vypadla z hlavy. Ale ono i u starteru pro auto s vysouvacím pastorkem by to nešlo, jelikož i ten má mezi kotvou a pastorkem volnoběžku. Starter s vysouvací kotvou má sice místo volnoběžky lamelovou spojku, ale ta se opět "utahuje" šroubovým elementem, takže při obráceném chodu kotvy by se taktéž naopak povolila. Kloudné řešení to bylo fakt jen u prasete a hadráku, kde byla kotva dynamostarteru napevno spojena s klikou. Ale nedovedu si dost dobře představit dynamostarter bez převodu do pomala u motoru s výkonem kolem 50k.

Ohledně toho návrhu svazku kabeláže v nějakém CADu - maximum, co zvládnu, je v aCAD07 udělát třeba plánek záhonu, nebo v 3D vymodelovat třeba hliníkovou krabici na elektriku k vstřikoformě, ale udělat model vozidla, to už je na mě moc a nedovedu si představit, jak v tom ještě modelovat kabelový svazek a odměřovat délky drátů. A čertví, jestli aCAD07 něco takového vůbec umí. Netvrdím, že bych se tomu za každou cenu bránil, taky je "vtip" v tom, že by mně trvalo 20 déle se vůbec s tím naučit pracovat, než potom udělat vlastní návrh. Odměřit si délky na hotové kastli, popř. modelu kastle a přepočítat dle měřítka, pro mě bude 100x rychlejší.

A ohledně toho, že stříkačka je "jednodušší a spolehlivější, jak karbec" - tady se asi neshodmene. Karbec je jen relativně jednoduchý "kus železa" a pracuje sám o sobě, kdežto u stříkačky jen samotný vstřik je daleko náročnější na přesnost výroby, jsou tam mnohem jemnější tolerance - stačí si vzpomenout, jak byly "o kolik tříd jinde" požadavky na výrobu klasických řadových čerpadel a vstřiků s čepovými, nebo otvorovými tryskami. Totéž požadavky na jemnost palivových filtrů. A to je řeč o klasickém dieselu s řadovým čerpadlem, který se úplně objede bez elektriky, kdežto dnešní benzinové stříkačky samy o sobě pracovat nemohou - potřebují k sobě i řídicí jednotku. Ale je to věc pohledu každého.

(reakce na) Stavba tříkoláku

24.8.2014 v 11:25 | Nahoru | #2
J.M.K.> A náhodou strčit startér mezi převodovku a spojku jako to mám na mopedu by nešlo? Při neutrálu točí šlapky jen motorem a na kola se síla nepřenáší. Když naopak zařadím rychlost a držím spojku, tak šlapky přenáší sílu přes převodovku na kola a motor si může točit (nebo stát) jak se mu zachce.

PEPAFJR> To chápu, ale představa že sedím na traktoru a škubu volantem mi přišla docela vtipná

Naposledy editováno 24.08.2014 11:27:09

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

24.8.2014 v 11:27 | Nahoru | #3

J.M.K. píše: Pravda, taková drobnost mně pozdě v noci úplně vypadla z hlavy. Ale ono i u starteru pro auto s vysouvacím pastorkem by to nešlo, jelikož i ten má mezi kotvou a pastorkem volnoběžku. Starter s vysouvací kotvou má sice místo volnoběžky lamelovou spojku, ale ta se opět "utahuje" šroubovým elementem, takže při obráceném chodu kotvy by se taktéž naopak povolila. Kloudné řešení to bylo fakt jen u prasete a hadráku, kde byla kotva dynamostarteru napevno spojena s klikou. Ale nedovedu si dost dobře představit dynamostarter bez převodu do pomala u motoru s výkonem kolem 50k.

Ohledně toho návrhu svazku kabeláže v nějakém CADu - maximum, co zvládnu, je v aCAD07 udělát třeba plánek záhonu, nebo v 3D vymodelovat třeba hliníkovou krabici na elektriku k vstřikoformě, ale udělat model vozidla, to už je na mě moc a nedovedu si představit, jak v tom ještě modelovat kabelový svazek a odměřovat délky drátů. A čertví, jestli aCAD07 něco takového vůbec umí. Netvrdím, že bych se tomu za každou cenu bránil, taky je "vtip" v tom, že by mně trvalo 20 déle se vůbec s tím naučit pracovat, než potom udělat vlastní návrh. Odměřit si délky na hotové kastli, popř. modelu kastle a přepočítat dle měřítka, pro mě bude 100x rychlejší.

A ohledně toho, že stříkačka je "jednodušší a spolehlivější, jak karbec" - tady se asi neshodmene. Karbec je jen relativně jednoduchý "kus železa" a pracuje sám o sobě, kdežto u stříkačky jen samotný vstřik je daleko náročnější na přesnost výroby, jsou tam mnohem jemnější tolerance - stačí si vzpomenout, jak byly "o kolik tříd jinde" požadavky na výrobu klasických řadových čerpadel a vstřiků s čepovými, nebo otvorovými tryskami. Totéž požadavky na jemnost palivových filtrů. A to je řeč o klasickém dieselu s řadovým čerpadlem, který se úplně objede bez elektriky, kdežto dnešní benzinové stříkačky samy o sobě pracovat nemohou - potřebují k sobě i řídicí jednotku. Ale je to věc pohledu každého.



No dobre vyrobni tolerance na vstrik jsou male, ale po tobe asi nikdo nechce aby sis ho doma vyrabel ne? Ono karbec si taky doma nevyrobis a obsahuje taky spoustu presnejch soucastek, vyrobne je naopak karbec o dost narcnejsi - a navic karbec kterej ma nejak rozumne fungovat je dost slozitej - aby to nestrilelo tak ruzny obohacovace nebo skrceni paliva, aby to nezamrzalo tak systemy vyhrivani....
Risici jednotka taky neni nic tak slozityho a da se rict ze je temer buletproof - ja za svuj zivot nepotkal snad jedinou ktera by sama odesla...

A srovnavat benzinove vstrikovani s dieselem je mimo - diesel je na materialy a presnost vyroby o dost narocnejsi, ty jednodussi systemy fi u benzinu je takova "kovarina"

Uzivatelsky a co se tyka ladeni je to taky uplne jinde - staci jen to jaky blbosti dela karbec se zmenou vlhkosti, teploty a baramotrickeho tlaku - nadmorska vyska.

Jo a acad07 je na 3d fakt k nicemu - dalsi ukazka tvoji nechuti k pokroku, jo naucit se ve 3d nakej cas zabere, ale pak dokazes vyresit konstrukcni problemy ktery by te ani nenapadli ze vzniknou za zlomek casu, bez nekolika zpackanejch prototypu metodou pokus omyl...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

24.8.2014 v 12:49 | Nahoru | #4
J.M.K.> Nemusíš nic kreslit. Představuji si, že bychom se někde sešli nebo bychom to probrali po netu. Domluvily bychom se z čeho se bude elektriinstalace skládat. Nakoupil bych to a pak bychom to u mě nebo u Tebe naistalovali, nebo někde jinde. A na základě zkušeností z prototypem bychom připravily takovou tu tu tabuly na které by se potom montovala eletrika do dalších tříkoláků. A každý zájemc by potom dostal svazek kabelů, který by si vložil do tříkoláka a zapojil ho do příslušných míst.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist