už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
assassin> Jak už bafse napsal níže, je tam do značné míry i ten fakt, že dneska se na dílnách většinou jen vyměňuje, než opravuje a opravdu dobrých a zkušených opravářů je jako šafránu - stačí jen prohledat fórum, kolik už tu bylo vláken o tom, jak se někdo napálil a na dílně mu nadělali víc škody, než užitku a ještě si za to naúčtovali majlant. Proto čím dál víc lidí má opět snahu zvládnout co nejvíce oprav sám. Máš recht, že těžko bude vozit v kufru náhradní ECU v ceně desítek tisíc. Ale oproti tomu zmíněná membrána do karbce, nebo svíčky, kladívko, palec a víčko rozdělovače, popř. cívka a metr VN kabelu, to rozhodně tolik nestojí a ani v kufru to moc místa nezabere. Nejspíš to bude zvyk už od dětství, ale já osobně se zkrátka cítím jistěji v něčem, v čem vím, kde co je a co co dělá a pokud se nestane nic opravdu vážného (ruplý kloub, zadřený lágr v kole...), tak to max. během hodiny opravím a jedu dál, než v něčem, co se zastaví a já nebudu mít šanci poznat, kde je chyba, bez kabelu a laptopu se nehnu a ještě budu na cestě shánět a řešit drahý odtah = náklady navíc. Nemluvě o autě, kde bez rozebrání půlky předku nevyměním ani žárovku a tak výměna žárovky v ceně desítek Kč znamená výjezd mobilní dílny, taktéž s nejméně tisícovými náklady. A ještě čekání, zdržení - v tom si snad rozumíme, že konkrétně tento fakt by odradil a každého a vezme raději vůz, u kterého vymění žárovku během minuty a jede dál.
Toto bych ale dál nerozváděl, ať neplevelíme vlákno.
Ještě k tomu 3D - nevím sice, který konkrétní program máš na mysli, zas tak dobře se v nich nevyznám, ale snad by na to tedy má sestava mohla stačit. Ohledně toho aCAD07 - dost jsem toho okolo něj pochytal dle jednoho YT kanálu, kde kluk vše vysvětloval na sestavě nějaké nejspíše lanové klady s úchytem na strop, celkem to šlo ,ale jak jsem v tom už několik měsíců nedělal, začínal bych zase od začátku a jak už jsem zmínil, tolik času v poslední době nemám. Ale netvrdím, že tomu časem nepřijdu na chuť a nevlítnu na to. Jen konkrétně tady, ohledně stavby tříkoláku, pro mě skutečně bude ve finále 100x ryhclejší udělat svazek dle hotového prototypu, nebo jen kastle, než se učit a laborovat se softwarovou konstrukcí.
DreitTheDragon> S tím rušením od komutátoru DC motoru bych to neviděl tak tragicky. Každý starter je dnes též obyčejný sériový motor, nemá u uhlíků žádné kondenzátory a cívky a neruší ani okolí, ani zapnuté rádio v autě (pokud se tedy při zapnutí starteru nevypíná elekrika k rádiu, větráku a ostatnímu). I když tady hodně rušení pohltí baterka, fungující jako celkem velký kondenzátor. A i servomotorky v oknech, špíglech, světlech, motorky stěračů a ventilátoru, všechno jsou to stejnosměrné klasiky a s rušením u nich také není problém. A používat indukční motor s měničem jen kvůli couvání, které je zpravidla otázkou několika vteřin, mně přijde zbytečně nákladné.