globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stavba tříkoláku
14.8.2014 v 17:29
Ahoj všem,
už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.












Anketa: Co si o tom myslíte?
Líbí se mi to, vypadá to zajímavě
74%
98
Nelíbí se mi to, je to blbost
20%
26
Měl bych zájem se podílet
2%
3
Chtěl bych s tím jezdit
5%
6

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

24.8.2014 v 14:56 | Nahoru | #1
bafse> Sice nemám zkušenost se sériovou výrobou svazků do vozidel, ale tak nějak tuším, že musí udělat jakási "mustrtabule" s vodicími lištami a kolíky, aby se dala nastříhat správná délka vodičů a natvarovat přibližný tvar svazku a jeho větví. Ale je třeba vymyslet i tažení a uchycení svazku, hlavně průchodky - svazek samotný sice např. projde 20m průchodkou, ale když na konce nacvakáš všechny štekry, už to neprotáhneš. Ale v autech to bude asi podobné (viz třeba průchodky ve stěně mezi motorovým prostorem a kabinou), takže nejspíš se stejně udělá jen svazek a štekry se krimpují až po jeho usazení do auta. Třeba se tu ozve někdo, kdo má s výrobou svazků zkušenost.

assassin> Jak už bafse napsal níže, je tam do značné míry i ten fakt, že dneska se na dílnách většinou jen vyměňuje, než opravuje a opravdu dobrých a zkušených opravářů je jako šafránu - stačí jen prohledat fórum, kolik už tu bylo vláken o tom, jak se někdo napálil a na dílně mu nadělali víc škody, než užitku a ještě si za to naúčtovali majlant. Proto čím dál víc lidí má opět snahu zvládnout co nejvíce oprav sám. Máš recht, že těžko bude vozit v kufru náhradní ECU v ceně desítek tisíc. Ale oproti tomu zmíněná membrána do karbce, nebo svíčky, kladívko, palec a víčko rozdělovače, popř. cívka a metr VN kabelu, to rozhodně tolik nestojí a ani v kufru to moc místa nezabere. Nejspíš to bude zvyk už od dětství, ale já osobně se zkrátka cítím jistěji v něčem, v čem vím, kde co je a co co dělá a pokud se nestane nic opravdu vážného (ruplý kloub, zadřený lágr v kole...), tak to max. během hodiny opravím a jedu dál, než v něčem, co se zastaví a já nebudu mít šanci poznat, kde je chyba, bez kabelu a laptopu se nehnu a ještě budu na cestě shánět a řešit drahý odtah = náklady navíc. Nemluvě o autě, kde bez rozebrání půlky předku nevyměním ani žárovku a tak výměna žárovky v ceně desítek Kč znamená výjezd mobilní dílny, taktéž s nejméně tisícovými náklady. A ještě čekání, zdržení - v tom si snad rozumíme, že konkrétně tento fakt by odradil a každého a vezme raději vůz, u kterého vymění žárovku během minuty a jede dál.
Toto bych ale dál nerozváděl, ať neplevelíme vlákno.
Ještě k tomu 3D - nevím sice, který konkrétní program máš na mysli, zas tak dobře se v nich nevyznám, ale snad by na to tedy má sestava mohla stačit. Ohledně toho aCAD07 - dost jsem toho okolo něj pochytal dle jednoho YT kanálu, kde kluk vše vysvětloval na sestavě nějaké nejspíše lanové klady s úchytem na strop, celkem to šlo ,ale jak jsem v tom už několik měsíců nedělal, začínal bych zase od začátku a jak už jsem zmínil, tolik času v poslední době nemám. Ale netvrdím, že tomu časem nepřijdu na chuť a nevlítnu na to. Jen konkrétně tady, ohledně stavby tříkoláku, pro mě skutečně bude ve finále 100x ryhclejší udělat svazek dle hotového prototypu, nebo jen kastle, než se učit a laborovat se softwarovou konstrukcí.

DreitTheDragon> S tím rušením od komutátoru DC motoru bych to neviděl tak tragicky. Každý starter je dnes též obyčejný sériový motor, nemá u uhlíků žádné kondenzátory a cívky a neruší ani okolí, ani zapnuté rádio v autě (pokud se tedy při zapnutí starteru nevypíná elekrika k rádiu, větráku a ostatnímu). I když tady hodně rušení pohltí baterka, fungující jako celkem velký kondenzátor. A i servomotorky v oknech, špíglech, světlech, motorky stěračů a ventilátoru, všechno jsou to stejnosměrné klasiky a s rušením u nich také není problém. A používat indukční motor s měničem jen kvůli couvání, které je zpravidla otázkou několika vteřin, mně přijde zbytečně nákladné.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

24.8.2014 v 15:13 | Nahoru | #2
J.M.K.> Co jsem slyšel, tak nějaká škodovka neprošla crash testem díky tomu, že se při nárazu přerušil svazek a díky tomu se neodemkly dveře.

Nevím jak jinde, ale u nás se třeba rádio a větrák při startování zastavuje docela ochotně.
Nojo, zase jsem to nedomyslel. Ono přece napájení startéru a zbytku auta má společný bod právě na baterce, takže to jinudy ani jít nemůže a baterka to všechno vyfiltruje.

(reakce na) Stavba tříkoláku

24.8.2014 v 17:24 | Nahoru | #3
J.M.K.> Elektrika u tříkoláka nebude zas tak složitá. Vzhledem k tomu jaký máš přehled. Tak si myslím, že to dáš z jednou rukou v ..... Tříkolák bude mít přední a zadní světla, směrové ukazatele, zapalování motoru a napájení řídící jednotky(to možná, ale jak nám karburátory vymírají, tak si myslím, že je to pravděpodobné), osvětlení při zpátečce, možná mlhovku,osvětlení palubní desky, stahování okýnek nám odpadá, klimatizace typu Hlava venku napájení nepotřebuje a jestli bude mít Tříkolák topení a nějaké foukání na nohy, to zatím nevím.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist