globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stavba tříkoláku
14.8.2014 v 17:29
Ahoj všem,
už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.












Anketa: Co si o tom myslíte?
Líbí se mi to, vypadá to zajímavě
74%
98
Nelíbí se mi to, je to blbost
20%
26
Měl bych zájem se podílet
2%
3
Chtěl bych s tím jezdit
5%
6

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

24.8.2014 v 15:13 | Nahoru | #1
J.M.K.> Co jsem slyšel, tak nějaká škodovka neprošla crash testem díky tomu, že se při nárazu přerušil svazek a díky tomu se neodemkly dveře.

Nevím jak jinde, ale u nás se třeba rádio a větrák při startování zastavuje docela ochotně.
Nojo, zase jsem to nedomyslel. Ono přece napájení startéru a zbytku auta má společný bod právě na baterce, takže to jinudy ani jít nemůže a baterka to všechno vyfiltruje.

(reakce na) Stavba tříkoláku

24.8.2014 v 15:34 | Nahoru | #2
DreitTheDragon> O tom nevím, ale možné to je. I když mně to připadá docela přetažené za vlasy - toto by se týkalo kabeláže někde uvnitř vozu, nebo kolem průchodky dělicí stěnou a při nárazu tak silném, že by se kabeláž přetrhla, se logicky musí kastle zdeformovat tak, že dveře stejně nepůjdou otevřít ani zevnitř vyrazit, takže odemčení/neodemčení dveří už pak jaksi postrádá na významu. Dříve beztak centrály nebyly a nikdo to neřešil, i když při slabších nárazech to může mít význam.
I když všechna tato zabezpečení jsou do určité míry dvojsečnou zbraní - třeba některé vozy mají na spodku a kolem motoru požární kouřové snímače, které při "poplachu" taktéž auto odemknou. Ty jsou ale aktivní stále a pak stačí pod autem, blízko senzoru, podržet kus zapálených novin, auto se během chvilky odemkne a můžeš vykrást vnitřek, co hrdlo ráčí. A kor, když toto zajištění se týká zpravidla "luxusnějších" aut. Všechno má holt svá pro i proti, ale to jen taková perlička, už se zase dostáváme mimo téma.

K tomu odpojování elektriky - dneska snad každý vůz při zapnutí starteru vypíná okruh napájející stěrače, ventilátor, rádio, hlavní světla apod. aby se co nejvíc odlehčila baterka, ale třeba u Punta 1. generace bylo rádio napájené stále a fungovalo i při zcela vypnuté spínačce a vytaženém klíči. A jestli to odpojovalo i světla a větrák, si už nejsem jistý, musel bych prolézt schéma elektriky v dílenské příručce a na to teď nemám čas. Ale toto všehcno jsou stejně jen opatření v rámci "blbuvzdornosti" - já osobně vždy před vypnutím motoru vše povypínám a taktéž před startem zkontroluju, zda je vše vypnuté.

(reakce na) Stavba tříkoláku

24.8.2014 v 18:34 | Nahoru | #3
DreitTheDragon> Když Tě zajímají elektro auta a pod. Tak ze dále podívej na ten dálník, pak tam najdeš , tuší, že to nazývají Zerotracer, dálník s elektromotorem a díky skvělé aerodynamice vzcházel dojezd okolo 400km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

24.8.2014 v 20:26 | Nahoru | #4

DreitTheDragon píše: J.M.K.> Co jsem slyšel, tak nějaká škodovka neprošla crash testem díky tomu, že se při nárazu přerušil svazek a díky tomu se neodemkly dveře.



To jsi slyšel skoro správně... jednalo se o crash testy v rámci vývoje vozidla... svazek se nepřerušil ale při nárazu se utrhávala celá baterie, která následně vypochodovala skrz světlo ven A ano, byl to pruser přesně kvulo tomu odemykání dveří... funkce automatického zamykání dvěří po rozjezdu vozidla, po bouračce by se k nim nedostali hasiči...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist