globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stavba tříkoláku
14.8.2014 v 17:29
Ahoj všem,
už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.












Anketa: Co si o tom myslíte?
Líbí se mi to, vypadá to zajímavě
74%
98
Nelíbí se mi to, je to blbost
20%
26
Měl bych zájem se podílet
2%
3
Chtěl bych s tím jezdit
5%
6

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

24.8.2014 v 11:27 | Nahoru | #1

J.M.K. píše: Pravda, taková drobnost mně pozdě v noci úplně vypadla z hlavy. Ale ono i u starteru pro auto s vysouvacím pastorkem by to nešlo, jelikož i ten má mezi kotvou a pastorkem volnoběžku. Starter s vysouvací kotvou má sice místo volnoběžky lamelovou spojku, ale ta se opět "utahuje" šroubovým elementem, takže při obráceném chodu kotvy by se taktéž naopak povolila. Kloudné řešení to bylo fakt jen u prasete a hadráku, kde byla kotva dynamostarteru napevno spojena s klikou. Ale nedovedu si dost dobře představit dynamostarter bez převodu do pomala u motoru s výkonem kolem 50k.

Ohledně toho návrhu svazku kabeláže v nějakém CADu - maximum, co zvládnu, je v aCAD07 udělát třeba plánek záhonu, nebo v 3D vymodelovat třeba hliníkovou krabici na elektriku k vstřikoformě, ale udělat model vozidla, to už je na mě moc a nedovedu si představit, jak v tom ještě modelovat kabelový svazek a odměřovat délky drátů. A čertví, jestli aCAD07 něco takového vůbec umí. Netvrdím, že bych se tomu za každou cenu bránil, taky je "vtip" v tom, že by mně trvalo 20 déle se vůbec s tím naučit pracovat, než potom udělat vlastní návrh. Odměřit si délky na hotové kastli, popř. modelu kastle a přepočítat dle měřítka, pro mě bude 100x rychlejší.

A ohledně toho, že stříkačka je "jednodušší a spolehlivější, jak karbec" - tady se asi neshodmene. Karbec je jen relativně jednoduchý "kus železa" a pracuje sám o sobě, kdežto u stříkačky jen samotný vstřik je daleko náročnější na přesnost výroby, jsou tam mnohem jemnější tolerance - stačí si vzpomenout, jak byly "o kolik tříd jinde" požadavky na výrobu klasických řadových čerpadel a vstřiků s čepovými, nebo otvorovými tryskami. Totéž požadavky na jemnost palivových filtrů. A to je řeč o klasickém dieselu s řadovým čerpadlem, který se úplně objede bez elektriky, kdežto dnešní benzinové stříkačky samy o sobě pracovat nemohou - potřebují k sobě i řídicí jednotku. Ale je to věc pohledu každého.



No dobre vyrobni tolerance na vstrik jsou male, ale po tobe asi nikdo nechce aby sis ho doma vyrabel ne? Ono karbec si taky doma nevyrobis a obsahuje taky spoustu presnejch soucastek, vyrobne je naopak karbec o dost narcnejsi - a navic karbec kterej ma nejak rozumne fungovat je dost slozitej - aby to nestrilelo tak ruzny obohacovace nebo skrceni paliva, aby to nezamrzalo tak systemy vyhrivani....
Risici jednotka taky neni nic tak slozityho a da se rict ze je temer buletproof - ja za svuj zivot nepotkal snad jedinou ktera by sama odesla...

A srovnavat benzinove vstrikovani s dieselem je mimo - diesel je na materialy a presnost vyroby o dost narocnejsi, ty jednodussi systemy fi u benzinu je takova "kovarina"

Uzivatelsky a co se tyka ladeni je to taky uplne jinde - staci jen to jaky blbosti dela karbec se zmenou vlhkosti, teploty a baramotrickeho tlaku - nadmorska vyska.

Jo a acad07 je na 3d fakt k nicemu - dalsi ukazka tvoji nechuti k pokroku, jo naucit se ve 3d nakej cas zabere, ale pak dokazes vyresit konstrukcni problemy ktery by te ani nenapadli ze vzniknou za zlomek casu, bez nekolika zpackanejch prototypu metodou pokus omyl...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

24.8.2014 v 11:46 | Nahoru | #2
assassin> Na tom něco pravdy bude, na jednu stranu je teoreticky ECU spolehlivější, ale když klekne, těžko ji opravíš na cestě. Dobré byly staré jednobodovky MonoMotronic, kde stačilo místo tělesa vstřiku nasadit karbec, zapalování namontovat jednoduché TCI a jelo se dál... Na druhou stranu motor s takovou jednobodovkou má paradoxně vyšší spotřebu, jak motor s karbcem.
Ohledně ladění je ale pravda, že je pro leckoho snažší ladit s laptopem na klíně, než se šroubovákem v ruce a rozebíráním kvůli výměně trysek.
A ohledně toho 3D - nejde ani o ochotu, jako o to, že moderní 3D SW už by asi těžko běhaly na 7 let starém PC s WinXP SP3 a bohužel nejsem zas tak bohatý, abych mohl kvůli jedné věci pořizovat novou sestavu, na které navíc už nebude fungovat kupa jiných programů, které léta používám.

DreitTheDragon> Nevím, který konkrétní moped máš na mysli, tak si to těžko dovedu představit, ale pokud by byl starter nějak zařazen mezi převodovku a spojku, takže spojka jej může odpojit od motoru, tak potom by stejně za starterem musela být další spojka, která by jej za běhu odpojila, aby se netočil při otáčení převodovky za jízdy. Bábrli, kor dvourychlostní, jsem bohužel nikdy do detailu nestudoval, ale tam určitě musí být nějaká spojka mezi pedály a převodem na motor - také se neotáčejí stále jako u "furtošlapu". Stále to nic nemění na tom, že nejsnazším řešením je použít rovnou motor se zpátečkou. Sice, jak tu zaznělo, vozidla do 400kg zpátečku mít nemusejí, ale i tak absence zpátečky může v některých situacích dost komplikovat - i s motorkou, natož s tříkolkou vážící 4 metráky.

(reakce na) Stavba tříkoláku

24.8.2014 v 12:52 | Nahoru | #3
assassin> Ono u těch 3d programů jde také o to, že aby sis to jenom tak koupil domů, tak na to je to docela drahý špás Budu rád za jakoukoli pomoc.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist