globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stavba tříkoláku
14.8.2014 v 17:29
Ahoj všem,
už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.












Anketa: Co si o tom myslíte?
Líbí se mi to, vypadá to zajímavě
74%
98
Nelíbí se mi to, je to blbost
20%
26
Měl bych zájem se podílet
2%
3
Chtěl bych s tím jezdit
5%
6

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

24.8.2014 v 11:46 | Nahoru | #1
assassin> Na tom něco pravdy bude, na jednu stranu je teoreticky ECU spolehlivější, ale když klekne, těžko ji opravíš na cestě. Dobré byly staré jednobodovky MonoMotronic, kde stačilo místo tělesa vstřiku nasadit karbec, zapalování namontovat jednoduché TCI a jelo se dál... Na druhou stranu motor s takovou jednobodovkou má paradoxně vyšší spotřebu, jak motor s karbcem.
Ohledně ladění je ale pravda, že je pro leckoho snažší ladit s laptopem na klíně, než se šroubovákem v ruce a rozebíráním kvůli výměně trysek.
A ohledně toho 3D - nejde ani o ochotu, jako o to, že moderní 3D SW už by asi těžko běhaly na 7 let starém PC s WinXP SP3 a bohužel nejsem zas tak bohatý, abych mohl kvůli jedné věci pořizovat novou sestavu, na které navíc už nebude fungovat kupa jiných programů, které léta používám.

DreitTheDragon> Nevím, který konkrétní moped máš na mysli, tak si to těžko dovedu představit, ale pokud by byl starter nějak zařazen mezi převodovku a spojku, takže spojka jej může odpojit od motoru, tak potom by stejně za starterem musela být další spojka, která by jej za běhu odpojila, aby se netočil při otáčení převodovky za jízdy. Bábrli, kor dvourychlostní, jsem bohužel nikdy do detailu nestudoval, ale tam určitě musí být nějaká spojka mezi pedály a převodem na motor - také se neotáčejí stále jako u "furtošlapu". Stále to nic nemění na tom, že nejsnazším řešením je použít rovnou motor se zpátečkou. Sice, jak tu zaznělo, vozidla do 400kg zpátečku mít nemusejí, ale i tak absence zpátečky může v některých situacích dost komplikovat - i s motorkou, natož s tříkolkou vážící 4 metráky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

24.8.2014 v 11:58 | Nahoru | #2
J.M.K.> Motor se zpátečkou bude jednoznačně nejlepším řešením, tohle už jsem myslel trochu mimo hru.

Mám Stadiona (Jawa 552), kde převodovka vypadá nějak takhle
Teď mi ale dochází jak myslíš tu druhou spojku, máš pravdu, startér by musel umět točit na obě strany a zároveň se nechat odpojit mechanicky. Možná nějakou odstředivou spojkou, ale to je rozhodně už lepší přidat do převodovky dvě kolečka a naučit ji couvat

Naposledy editováno 24.08.2014 11:59:20
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist