globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stavba tříkoláku
14.8.2014 v 17:29
Ahoj všem,
už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.












Anketa: Co si o tom myslíte?
Líbí se mi to, vypadá to zajímavě
74%
98
Nelíbí se mi to, je to blbost
20%
26
Měl bych zájem se podílet
2%
3
Chtěl bych s tím jezdit
5%
6

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

24.8.2014 v 00:09 | Nahoru | #1
J.M.K.> Ty toho víš o elektrice nějak moc. Tohle není úplně moje parketa, ale popis zní super, akorát si to teď rovnám v hlavě. Každopádně moc děkuji za výklad. Znáš někoho, kdo by dokázal udělat elektriku na Tříkoláka?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

24.8.2014 v 00:28 | Nahoru | #2
bafse> Tak jako slaboproudař-mechatronik něco o tom vědět musím... o žádném kolegoj nevím, ale kdyby na to přišlo, tak když budu znát nějaké požadavky, jako např. jak bude řešené osvětlení, jaká bude elektrika kolem zvoleného motoru (zapalování, dobíjení, popř. řízení vstřiků - i když ty nemám rád, karbec je karbec - není v něm tolik "kurvítek"), případně další výbava (stěrače, ostřik a další, co k vozidlu patří), tak pokud by stačilo "klasické" řešení instalace (žádné sběrnice, provázané procesorové jednotky atd. - to není má parketa), tak návrhu instalace se mohu ujmout. Navrhnout a udělat schéma zapojení není zas tak těžké, horší je pak stanovit potřebné délky vodičů - na to už je třeba mít sestavené vozidlo fyzicky po ruce. Takto klasicky řešenou elektriku má třeba ještě Punto I. generace - tam je jen řídicí jednotka jednobodovky a zapalování a jinak zbytek je jednoduchá klasika bez sběrnic. I jednotky centrálu a oken jsou jednoduché moduly ve formátu "relátek" a propojení se servy je rovněž "obyčejné". Ne, jako třeba u ochcávky, kde je v každých dveřích jednotka "türsteuergerät", ovládající okno, zámek i špígl a jsou provázané sběrnicí... + další sběrnice mezi řídicí jednotkou, přístrojovkou, jednotkou klimačky a větrání... to nechci ani vidět.
Klasika je sice v některých případech náročnější na počet drátů, ale v jednoduchosti je síla a spolehlivost.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist