globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stavba tříkoláku
14.8.2014 v 17:29
Ahoj všem,
už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.












Anketa: Co si o tom myslíte?
Líbí se mi to, vypadá to zajímavě
74%
98
Nelíbí se mi to, je to blbost
20%
26
Měl bych zájem se podílet
2%
3
Chtěl bych s tím jezdit
5%
6

(reakce na) Stavba tříkoláku

27.8.2014 v 15:27 | Nahoru | #271
Dolin> Díky za povzbuzení Neříkej, že v té továrně pracuješ?

2 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

27.8.2014 v 18:56 | Nahoru | #272
bafse, mail som ti dal správny, ale cez 10 mega neprejde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

27.8.2014 v 21:32 | Nahoru | #273
jean192> Zkoušel jsem to rozdělit na části po asi 3,5 mega a stále nic.

(reakce na) Stavba tříkoláku

27.8.2014 v 21:41 | Nahoru | #274
bafse> neprojde to ani jako součet přes 10M i když je rozdělený po částech. Musíš posílat samostatné maily po menších částech.

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

27.8.2014 v 23:19 | Nahoru | #275
Nevím, jak jiné servery, ale ten seznamovský je na přenášení větších souborů absolutně nepoužitelný. Lepší je nahrát to na "uložto", nebo "leteckou poštu" a pak jen zprávou poslat odkaz na soubor.

(reakce na) Stavba tříkoláku

28.8.2014 v 07:43 | Nahoru | #276
J.M.K.> Díky za tipy jak na to Těch fotek zase nemám tolik a už několika lidem jsem fotky na téma Tříkolák a jeho stavba úspěšně poslal.

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

28.8.2014 v 07:53 | Nahoru | #277
A co ty fotky hodit sem,ať se můžou kouknout i ti co mlčky sledují,než tu 2-3 strany řešit maily a velikosti příloh? S takovou to můžeš nechat smazat a můžete řešit přes PMka

(reakce na) Stavba tříkoláku

28.8.2014 v 10:45 | Nahoru | #278
COMATIK> A ty by jsi ty fotky chtěl vidět jenom tak, jako třeba bouračku ve zprávách. Kdy u nich sníš večeři a co se v nich děje je Ti vlastně jedno. A nebo Tě rendery nahoře zaujaly a měl by ses chuť dozvědět více, popř. zůčastnit se?

3 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

28.8.2014 v 11:01 | Nahoru | #279
Zajímá mě,co to všechno obnáší,co potřeba k vyřízení a jaký vás čekají překážky a úřední lapálie.Prostě jen zvědavost,zda může obyčejnéj smrtelník dostat něco na papíry a co vše za tím vězí.toť můj zájem o tohle vlákno.

(reakce na) Stavba tříkoláku

28.8.2014 v 11:42 | Nahoru | #280
COMATIK> V tom případě bych Ti doporučil-.pepino., ten tříkolku, tedy jinou, ale schválil. Jinak co jsem zatím zjistil, tak možné to je.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

28.8.2014 v 16:35 | Nahoru | #281
J.M.K.> To se divím, že jsi se nesetkal s automatickým zamykáním dveří po rozjetí, už první Fabie před čtrnácti lety tuto funkci měly (pokud měly centrální zamykání), stačilo ji pouze kódováním řídící jednotky aktivovat, páté dveře taky nejdou po rozjetí auta otevřít zvenku až do otevření některých bočních dveří, to je taky vychytávka kvůli zlodějům.

(reakce na) Stavba tříkoláku

28.8.2014 v 20:07 | Nahoru | #282
jean192> dorazilo něco?

(reakce na) Stavba tříkoláku

28.8.2014 v 20:09 | Nahoru | #283
Maxipes_Fík> myslím si, že ve fóru o vozítku bez dveří se už automatické zavírání dveří probíralo dost

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

28.8.2014 v 20:09 | Nahoru | #284
Bafse, som z toho voľáky zmätený. To robíš na pozitívnu formu, alebo zatiaľ robíš len kopyto pre negatívnu? Inak, podľa mňa si si zvolil elegantný, ale najťažší a na doma najmenej vhodný spôsob výroby kokpitu. Tiež som kedysi nad tým rozmýšľal, spraviť priestorový rám celý z lamina, ale problémy s návrhom vhodného zloženia ma vrátili späť na zem k trubkám ktoré sa dajú pomerne jednoducho staticky prerátať.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

28.8.2014 v 20:12 | Nahoru | #285
rancher> fotky jsi dostal. Tak co nějaká reakce, kromě jo

(reakce na) Stavba tříkoláku

28.8.2014 v 20:13 | Nahoru | #286
COMATIK> A na co to chceš vědět, jak je to s tou legalizací?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

28.8.2014 v 20:19 | Nahoru | #287
bafse> Posadil bych to na rám tomu laminátu nevěřím, bude se to kroutit jako kánoe..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

28.8.2014 v 20:35 | Nahoru | #288
jean192> To oranžové celé je pozitivní kopyto. To v čem sedím je to kopyto ještě než jsem na něj dal separační vrstvu. Zároveň jsem si ověřil jestli se do toho vejdu a jak se v tom asi budu cítit. Podobnou technologii výroby zvanou Moldless zvolil pro svá sportovní letadla už někdy v 70.letech Burt Rutan a tisíce, možná desetisíce amatérů si podle jeho návrhů a jím zvolenými postupy postavily letadla.A co je dobré pro letadla je dobré i pro silniční přibližovadla. Tedy já si to myslím. Na přemýšlení jsem měl minimálně patnáct let. Mezi tím jsem běhal po knihovnách, kazil si oči u netu a tahal jsem z něj rozumy, nebo to spíš Willy 17, to je počítačový bůh a byl bych bez něj nejspíš v pr..., dále jsem dělal pokusy a dospěl jsem až sem. Fotky jsem Ti asi poslal také zmateně já. Zajímavé, že některé prošly a některé ne. Po Čechách šlo vše bez problému. Zřejmě máte na Slovensku přísnější cenzuru Formy bych stejně potřeboval a takhle dám víc vrstev a nemusím hledat šikovného svářeče.A schánět trubky. Můžu Ti říct, že dříve povolí trubka, než poctivý laminát.

(reakce na) Stavba tříkoláku

28.8.2014 v 20:41 | Nahoru | #289
rancher> Minulý víkend jsem dělal vzorek, potřeboval jsem si ověřit vlastnosti jednoho lepidla. Jsem domluvený s Willym17, že nafotíme jeho zátěžovou zkoušku. Zatím vypadá kurevsky pevný.Není také laminát, jako laminát. A tenhle je s leteckou certifikací.

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

28.8.2014 v 20:52 | Nahoru | #290
Bafse, šak pre malosériovú výrobu je čisto laminát lepší, ako zvárať konštrukciu, ale návrh je veľmo ťažký, aby to bolo dobré. Šak uvidíme, hádam sa to nezlomí. Ja si zas myslím, že na lietadlo pôsobia plynulejšie dynamické zmeny ako na auto (menšie rázy, aj ked veľkosť sily asi bude podobná). Prešli mi len dve fotky, takže som nevedel, čo to je. Ale som rád, že okrem písania nezmyslov na nete ty aj reálne staviaš . Ja som zatiaľ len pri tom písaní, resp. ja si laminujem veci na starú čz487, ktorá je nevhodná na renováciu. Ale nejak sa nemám k tomu, dokončiť to. Tiež bude sedačka samonosný laminát, preto sa mi zdá navrhnúť celú kasňu také ťažké.

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

28.8.2014 v 20:59 | Nahoru | #291
tak jsem foto videl,takze to nebude met zadny ram? ja myslel ze to je jen skelet-kabina do toho laminatu chces zapustit napravy a ulozeni?,co v tom skeletu je zespod zalaminovany za material??

(reakce na) Stavba tříkoláku

28.8.2014 v 20:59 | Nahoru | #292
jean192> A v čem je problém,designu, nebo jak udělat silné stěny. nevíš si rady s kopytem?

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

28.8.2014 v 21:08 | Nahoru | #293
Bafse, ale néé, pri tom mojom hraní je problém len s časom a chuťou do roboty. Ja to už prakticky mám hotové, chýba tomu len spraviť detaily. Medzitým som začal s barákom, takže na motorky nie je žiadny čas. Ja som robil pozitívnu formu, šak len jeden kus, takže to šlo rýchlo, problém je akurát to, že budem musieť tmeliť. Ale vlastne to ani nie je problém, len to bude prácne.

(reakce na) Stavba tříkoláku

28.8.2014 v 21:18 | Nahoru | #294
jungen> Skelet je celý laminát. V poslední době jsem viděl třeba v televizi jak testují panely na Airbus.Vezmou zmrzlé kuře a vystřelí ho asi 250km/h rychlostí proti testovanému panelu. Kuřete mi bylo líto a tak jsem vzal pořádné kladivo, myslím, že mělo půl kila a testoval vzorky. A věř tomu, že než vzorek zničíš, tak se docela nadřeš. Pak jsem viděl co vydrží křídla větroňů. Asi v 70. letech vzniklo v Anglii autíčko Midas, najdeš tam i jak dopadlo při bariérové zkoušce. Prozradím Ti že dobře. Laminát toho vydrží dost. I to uložení náprav.

(reakce na) Stavba tříkoláku

28.8.2014 v 21:26 | Nahoru | #295
jean192> O čase mi nemluv. To je moje prokletí a asi jeden z největších problémů při stavbě Tříkoláka. Začal jsem ho dělat v bytečku, kde jsem bydlel. Co Ti mám vyprávět, prostě idilka Přijdeš domů z práce a můžeš něco dělat, nebo o tom jen tak přemýšlet a těšit se pohledem.Bohužel mi tuhle idilku narušila manželka z dcerou a zjistily, že bez Tatínka to na čerstvém vzduchu není ono a přistěhovaly se za mnou do smradlavé Prahy. A bylo po stavbě Tříkoláka, místo toho úklid bytečku a stavba patra pro dceru na spaní. Teď jsem rád, když najdu rčas o víkendu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

28.8.2014 v 23:10 | Nahoru | #296
bafse>Není lepší napřed postavit nějaký jednoduše zpracovatelný model,kde si ověříš všechny možné rozměry,umístění všech detailů,tvarů atd.(pro které máš jistě různé možnosti)?Potom,až budeš mít jasnou představu co a jak,včetně toho co a kde použiješ od jiných výrobců, bych vše zpracoval do projektu tzn.veškeré konstrukční návrhy,potřebné výpočty atd.(dle požadavků pro schválení k provozu) se kterým už se dá začít realizovat prototyp.Nedokážu si moc představit jak do hotové, navíc kompozitové karoserie budeš osazovat postupně potřebné komponenty o kterých ještě asi ani nemáš moc představu?Takto se staví leda nějaký samo-domo káry ze šrotu.Nebo ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

28.8.2014 v 23:10 | Nahoru | #297

Maxipes_Fík píše: J.M.K.> To se divím, že jsi se nesetkal s automatickým zamykáním dveří po rozjetí, už první Fabie před čtrnácti lety tuto funkci měly (pokud měly centrální zamykání), stačilo ji pouze kódováním řídící jednotky aktivovat, páté dveře taky nejdou po rozjetí auta otevřít zvenku až do otevření některých bočních dveří, to je taky vychytávka kvůli zlodějům.



S pár Fabiemi (cvičná, sousedova, kamarádova...) jsem právě jezdil a nedělala to žádná. Ale jestli je to potřeba dodatečně naprogramovat v centrální řídicí jednotce, tak se nedivím. A centrál sice měly, ale ne dálkový.
E: Ale o tom blokování otvírání kufru slyším poprvé a ani si nevzpomínám, že by to v návodu k Fabii bylo popsané. Ale sám jsem nikdy neměl zatím auto, u kterého by víko kufru šlo zvenku otevřít bez klíče.

Naposledy editováno 28.08.2014 23:16:29

(reakce na) Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 08:54 | Nahoru | #298
coffman> Stavím samo-domo káru.A beru to jako svou hlavní přednost.V tom smyslu, že každý trochu zručný člověk by si měl být schopen postavit Tříkoláka sám. Neměl by k tomu potřebovat speciální nářadí. Což by mělo usnadňovat servis a opravy.Každý kdo by si Tříkoláka pořídil, by se měl, pakliže by chtěl, zůčastnit jeho vývoje. Takový open-source na kolech V tom, co použiju za komponenty mám docela jasno. Stejně tak jsem si udělal výpočty. Třeba bočnice by měla vydržet zatížení min. 2000kg než praskne.

(reakce na) Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 08:55 | Nahoru | #299
J.M.K.> Citroen Xantia, Peugeot 607, Trabant 601, Tříkolák

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

29.8.2014 v 09:19 | Nahoru | #300
Bafse, myslím, že myslel také veci ako uloženie motora. To by sa malo vylaminovať naraz s kasňou kvôli pevnosti. Alebo si vymyslel nejaký pomocný rám z hliníku, do ktorého sa už potom bude dať nabastliť viac rozmerovo príbuzných motorov? Nápravy budú zrejme dané vopred, tam problém nevidím. Jediné otravné je elektroinštalácia. Ale tú by som v tomto prípade spravil primitívnu, bez využitia moderných zberníc, ked to má byť opraviteľné doma. Nakoniec, v takomto jednoduchom vozítku to aj tak stačí, okopíroval by som zapojenie 634 a pridal další okruh pre druhý pár svetiel. Zas by si mal mať dopredu navrhnuté, ako to má vyzerať, či nejaké ťažké retro s Boschákom a leteckými kolískovými prepínačmi (tak to má aj nový morgan), alebo nejaký moderný autový aftermarket.

Naposledy editováno 29.08.2014 09:19:29
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist