Jedná se o Suzuki GSX 750 F, ročník 1998. Kohout má 3 polohy, označené na kapotáži RES, ON a PRI. Nějak jsem usoudil, že RES bude reserva, ON otevřeno a PRI zavřeno. Když jsem motorku koupil (asi před dvěma týdny), s troškou benzínu, jezdil jsem na RES - krátká projížďka a k benzínce. Po natankování jsem přepnul na ON. Při poslední projížďce, palivoměr byl cca uprostřed červeného pole, motorka za jízdy ztratila výkon až do úplného zastavení. Přepnul jsem kohout na RES, ale ani na tuto polohu se mi nepodařilo nastartovat. Musel jsem ji v půli cesty odstavit a domů potupně stopem. Druhý den jsem se pustil do rozborky. Jak jsem psal, mám ji už 2 týdny, takže demontáž kapotáže už mám relativně nacvičenou. Při odpojování benzínové hadičky jsem zjistil, že v poloze RES a ON benzín neteče, teče pouze v poloze PRI. Nechal jsem přepnuto na PRI, motor normálně naskočil.
Někde v diskusích jsem zachytil něco o podtlakovém ovládání kohoutu a je pravda, že do kohoutu kromě benzínové vede ještě jedna hadička, ale stejně v tom nemám úplně jasno.
Co tedy znamenají jednotlivé polohy kohoutu, kdy kterou používat a jak kohout funguje?
Omlouvám se za tuto relativně začátečnickou otázku, vyplývající z toho, že oněch zmíněných posledních 14 dní je mou jedinou zkušeností s jednou stopou.
RES - rezerva
ON - normální běžný stav - benzin teče když se motor točí pokud je podtlak mezi motorem a karbcem ( tam je napojena ta slaba hadička ) zapne ventil a teče benoš. pokud je hadička prasklá a neudrží se podtlak ( netěsní to ) a nebo pokud je prdlá membrána v kohoutu tak to nepoteče ani zaboha.
Pozor PRI použít a zase přepnout do ON , hrozí zaplavení motoru benzinem a přes kroužky do oleje a když se ti povede zkoušet zaplavený motor ohneš ojnici
Značka je stejná, tak předpokládám, že kohout u GSX750 bude podobný, ne-li stejný jako u GS500 a potom hadice podtlaku je napojena na zadní stranu kohoutu a druhým koncem bude napojena na sací hrdlo pod některým z karbců. Tak z hrdla hadici odpojit zlehka potáhnout podtlak ústy, ale raději třeba injekční stříkačkou (ať si nelokneš benzinu, kdyby byla membrána v kohoutu prasklá) a při podtlaku musí začít benzin skrz kohout téct v poloze ON i RES. Nezačne-li je třeba kohout vymontovat, rozdělat a zkontrolovat membránu.
E: Uspořádání hadic u GS500 ... dost možná to u GSX bude podobné. Důležité je zapojení hadic na hlavním (třípolohovém) kohoutu.
Naposledy editováno 13.08.2014 11:51:12
Mnohé to vysvětluje.
Tím, že mi na ON došel benzín, nemohl se točit motor, aby otevřel kohout na RES. A o funkci PRI jsem nevěděl. (Díky této neznalosti jsem tlačil cca 1/5 kilometru, abych ji neopustil v polích, ale aspoň v civilizaci)
Benzínu bylo cca do půlky červeného, přičemž dříve jsem na RES vyjel až téměř ke spodní hraně červeného. Po nalití cca 13-15 litrů (nádrž by měla být 20tilitrová), byla nádrž téměř plná. V nádrži tak ve chvíli, kdy motorka na ON chcípla, mohlo být cca 3-5 litrů.
Budu se muset na kontrolu kohoutu zaměřit. Aspoň ve smyslu, jestli se ve všech polohách chová tak, jak má.
Hladina ukazovaná rafičkou určitě nikdy nebude sedět se skutečnou hladinou v nádrži ve vztahu ke kohoutku.
Kdybys přepnul po chcípnutí kohout do polohy PRI, počkal minutu, mohl jsi jet dál Pak po startu přepnout na RES.
Na to PRI to startuj např. když necháš motorku delší dobu odstavenou.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Palivoměr Suzuki GSX 750 F | Tkolda | 7 | 31.3.2024 v 13:31 Tkolda |
Suzuki GSX 750 F nerfunkční dálkové... Suzuki GSX 750 F | Balthus | 14 | 27.9.2023 v 16:04 Balthus |
Suzuki GSX F 750 2001, led blinkry ... Suzuki GSX 750 F | Balthus | 17 | 4.5.2023 v 20:41 Balthus |
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... | djpajovka | 11 | 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1 |
Suzuki GSX F 750 2001 chrupne při ř... Suzuki GSX 750 F | Balthus | 9 | 21.8.2022 v 16:31 Balthus |