bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Palivový kohout
13.8.2014 v 11:11
Dobrý den. Ozřejmil by mi někdo správnou funkci palivového kohoutu?
Jedná se o Suzuki GSX 750 F, ročník 1998. Kohout má 3 polohy, označené na kapotáži RES, ON a PRI. Nějak jsem usoudil, že RES bude reserva, ON otevřeno a PRI zavřeno. Když jsem motorku koupil (asi před dvěma týdny), s troškou benzínu, jezdil jsem na RES - krátká projížďka a k benzínce. Po natankování jsem přepnul na ON. Při poslední projížďce, palivoměr byl cca uprostřed červeného pole, motorka za jízdy ztratila výkon až do úplného zastavení. Přepnul jsem kohout na RES, ale ani na tuto polohu se mi nepodařilo nastartovat. Musel jsem ji v půli cesty odstavit a domů potupně stopem. Druhý den jsem se pustil do rozborky. Jak jsem psal, mám ji už 2 týdny, takže demontáž kapotáže už mám relativně nacvičenou. Při odpojování benzínové hadičky jsem zjistil, že v poloze RES a ON benzín neteče, teče pouze v poloze PRI. Nechal jsem přepnuto na PRI, motor normálně naskočil.
Někde v diskusích jsem zachytil něco o podtlakovém ovládání kohoutu a je pravda, že do kohoutu kromě benzínové vede ještě jedna hadička, ale stejně v tom nemám úplně jasno.
Co tedy znamenají jednotlivé polohy kohoutu, kdy kterou používat a jak kohout funguje?
Omlouvám se za tuto relativně začátečnickou otázku, vyplývající z toho, že oněch zmíněných posledních 14 dní je mou jedinou zkušeností s jednou stopou.

Palivový kohout

13.8.2014 v 11:29 | Nahoru | #1
PRI - dlouhá odstávka použít pro přímé plnění karbců benzinem
RES - rezerva
ON - normální běžný stav - benzin teče když se motor točí pokud je podtlak mezi motorem a karbcem ( tam je napojena ta slaba hadička ) zapne ventil a teče benoš. pokud je hadička prasklá a neudrží se podtlak ( netěsní to ) a nebo pokud je prdlá membrána v kohoutu tak to nepoteče ani zaboha.

Pozor PRI použít a zase přepnout do ON , hrozí zaplavení motoru benzinem a přes kroužky do oleje a když se ti povede zkoušet zaplavený motor ohneš ojnici

Palivový kohout

13.8.2014 v 11:49 | Nahoru | #2
Chtělo by to ještě zjistit, kolik bylo v nádrži benzinu ve chvíli, kdy motor nešel ani na rezervu - podle množství by se dalo poznat, jestli je v chyba v tom, že je cesta rezervy ucpaná, takže neprotéká vůbec, nebo naopak je kohout vadný tím způsobem, že rezerva protéká stále a tudíž jsi ji nevědomky vyčerpal. otéž mně kdysi udělala GS500 1994 a po dotlačení na pumpu a dotankování jela dobře. Šla ale z domu dřív, než byl čas kohouty rozebrat a zjistit závadu.
Značka je stejná, tak předpokládám, že kohout u GSX750 bude podobný, ne-li stejný jako u GS500 a potom hadice podtlaku je napojena na zadní stranu kohoutu a druhým koncem bude napojena na sací hrdlo pod některým z karbců. Tak z hrdla hadici odpojit zlehka potáhnout podtlak ústy, ale raději třeba injekční stříkačkou (ať si nelokneš benzinu, kdyby byla membrána v kohoutu prasklá) a při podtlaku musí začít benzin skrz kohout téct v poloze ON i RES. Nezačne-li je třeba kohout vymontovat, rozdělat a zkontrolovat membránu.

E: Uspořádání hadic u GS500 ... dost možná to u GSX bude podobné. Důležité je zapojení hadic na hlavním (třípolohovém) kohoutu.

Naposledy editováno 13.08.2014 11:51:12

Palivový kohout

13.8.2014 v 12:08 | Nahoru | #3
Děkuji za odpověď.
Mnohé to vysvětluje.
Tím, že mi na ON došel benzín, nemohl se točit motor, aby otevřel kohout na RES. A o funkci PRI jsem nevěděl. (Díky této neznalosti jsem tlačil cca 1/5 kilometru, abych ji neopustil v polích, ale aspoň v civilizaci)
Benzínu bylo cca do půlky červeného, přičemž dříve jsem na RES vyjel až téměř ke spodní hraně červeného. Po nalití cca 13-15 litrů (nádrž by měla být 20tilitrová), byla nádrž téměř plná. V nádrži tak ve chvíli, kdy motorka na ON chcípla, mohlo být cca 3-5 litrů.
Budu se muset na kontrolu kohoutu zaměřit. Aspoň ve smyslu, jestli se ve všech polohách chová tak, jak má.

Palivový kohout

13.8.2014 v 12:20 | Nahoru | #4
Když po vyjetí nádrže po rezervu až zhasne motor, tak právě musíš kohout na pár minut přepnout na "PRI", aby mohly karbce znovu natéct (tato pozice vlastně otevře cestu rezervy a ještě přemostí podtlakové otevírání kohoutu). Šlo by to sice i na rezervu, ale musel bys dlouho trápit starter, aby se vytvořil v sání alespoň nějaký podtlak a kohout se pootevřel. Což je v praxi nesmysl. Zkontroluj, zda (odpojíš výstupní hadici benzinu z kohoutu od karbců a strčíš ji do nějaké flašky) benzin spolehlivě poteče v pozici PRI a potom ještě odpoj podtlakovou hadici, nějak "uměle" vytvoř podtlak (viz výše) a zda za této podmínky benzin poteče i v pozici RES a ON (na ON jen tehdy, když bude v nádrži hladina nad úrovní výšky trubičky určující hranici rezervy. Případně podržet podtlak a takto s kohoutem v pozici ON nádrž úplně vypustit, potom (stále s podtlakem) přepnout na rezervu a schválně, kolik paliva potom ještě vyteče. Tak se ukáže, zda rezerva jako taková vůbec funguje. Kdyby se ukázalo, že rezerva "protéká stále", může to mít dvě příčiny - buď je vadný samotný kohout a cesta rezervy protéká stále, nebo může být v nádrži upadlá trubička určující hladinu pro pozici ON - potom pochopitelně nevědomky vyčerpáš benzin "do dna".

Palivový kohout

13.8.2014 v 12:20 | Nahoru | #5
Podle toho, co píšeš, vypadá kohout v pohodě. Rafičku jsi měl v červeným poli = už jsi jel cca na rezervu, jen ten kohout pobíral nějaký zbytky v nádrži v poloze ON do doby, kdy už to fakt nešlo - pak to chcíplo.
Hladina ukazovaná rafičkou určitě nikdy nebude sedět se skutečnou hladinou v nádrži ve vztahu ke kohoutku.
Kdybys přepnul po chcípnutí kohout do polohy PRI, počkal minutu, mohl jsi jet dál Pak po startu přepnout na RES.
Na to PRI to startuj např. když necháš motorku delší dobu odstavenou.

Palivový kohout

15.8.2014 v 10:09 | Nahoru | #6
Tak zdá se, že kohout je skutečně v pořádku. Včera jsem zkoušel jet na všechny 3 polohy a na všechny motorka jede. Takže jen má neznalost mi připravila pár starostí. Holt chybami se člověk učí.

Palivový kohout

12.2.2016 v 23:14 | Nahoru | #7
NO to se mi taky hodí....

Naposledy editováno 12.02.2016 23:32:43
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Palivoměr Suzuki GSX 750 F Tkolda 7 31.3.2024 v 13:31 Tkolda
Suzuki GSX 750 F nerfunkční dálkové... Suzuki GSX 750 F Balthus 14 27.9.2023 v 16:04 Balthus
Suzuki GSX F 750 2001, led blinkry ... Suzuki GSX 750 F Balthus 17 4.5.2023 v 20:41 Balthus
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
Suzuki GSX F 750 2001 chrupne při ř... Suzuki GSX 750 F Balthus 9 21.8.2022 v 16:31 Balthus


TOPlist