bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dobíjení po Xté
8.8.2014 v 09:07
Uz jsem tu mel dost temat, ale porad se to nevyresilo.
Ted mam motorku v servisu, vsechno vypada dobre a kdyz je to studeny dobiji to jak ma pri otackach kolem 14,5....ale jakmile ujedu dejme tomu 40-60km uz nenastartuju.

Nova baterka YUASA kupovana mesic/dva zpet.
Regulator v kvetnu novy od ELESYS.

Poznatky: po te ujete trase z niceho nic prestane dobijet, nebo dobiji hodne malo az klekne motor (zplasenej otackomer, pohasle budiky apod)

O vikendu trasa cca 500km....tam 250km, 3x startovani vse v poho. venku hic, po dalnici.
Cesta zpet. 150 km, 2 startovani, pri 3 startovani motorka jen cvakla z nicehonic....nastartovano pres kabely z auta, odjeto +-8 km jen z baterky, baterka tuhá.

Propojeni alternatoru a regulatoru 3 mi vodici, konektor se hodne hreje, je mozny takovy ubytek napeti, treba 4V to uz by stacilo aby neslo dobijet. Co jsem projizdel triumphrat, maj tam predelany konektory.

Jinak, kdyz otocim klickem sviti mi automaticky svetla, jakmile motorka vychladne i s temi svetly to nastartuje, mel jsem rouznute i dalkove, blinkry, proste vse co spotrebovava ele. a dobijeni porad kolem 14,...V

...kdyz si jeste na neco vzpomenu dam vedet

Naposledy editováno 08.08.2014 09:13:28

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení po Xté

8.8.2014 v 09:16 | Nahoru | #1
Jestli se ti hřeje konektor, tak ho pochopitelně předělej. Pokud to za studena nedělá, tak je to určitě nějaký spoj, který se časem přehřeje a přestane vodit.

(reakce na) Dobíjení po Xté

8.8.2014 v 09:25 | Nahoru | #2
Fidži_CZ> Ja mam udelanej regulator na ty bullet konektory (viz profil )a tam se to nehreje, ale samotnej konektor je po 1-2min horkej,ruka se na nem udrzi, ale topi dobre

Naposledy editováno 08.08.2014 09:26:09

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení po Xté

8.8.2014 v 09:38 | Nahoru | #3
Hodne hreje je co ? VIdel jsem tenhle konektor uplne rozteklej. Nato ti bude stacit klidne 5-10W, cehoz dosahnes pri odporu pod 1 Ohm.
Bejt tebou si to dobijeni zmerim za jizdy at vis kdy to prestane dobijet, opak bych resil dal. Vono to taky nemusi byt tim konektorem (a podle me kdyby to jim bylo, tak uz bude davno na kasi) klidne muzes mit slusly vinuti, a projevi se to prizahrati kdyz se draty vohrejou a roztahnou.

Takze dle meho postup: napichnout napeti za jizdy a jet. Az to spadne pod uroven ze to jeste dobiji, nechat bezet motor, a pichnout svorky multimetru na vystup z altiku, postupne na vsechny faze mezi sebou. POKud budes symetrickej a na nejaky rozumny urovni napeti tak altik to neni.

Dobíjení po Xté

8.8.2014 v 09:38 | Nahoru | #4
A máš je udělané dobře? Není tam studeňák? Protože tyhle pozlacené dutinky se nemůžou hřát, jsou stavěné na vyšší proudy než tam tečou. Ale já bych je úplně vyházel, na tyhle účely jsou naprosto nevhodné. Jsou dělané na časté rozpojování, takže krom těch slabých pružinek nemají žádné jištění proti vysunutí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení po Xté

8.8.2014 v 09:50 | Nahoru | #5
gugo> uprimne nevim jak to zmerit za jizdy, nic takovyho nemam a pod prdel se mi multimetr nevejde nebo tak a nekdy to udela po 70km jindy jak jsem psal po 150,- to nevychytam.... s tim ze se hreje, nevim jak popsat jak teply to je, sahni si na svetla u motorky po jizde, uber 1/3 a mas to :D ale rozteklej konektor neni

ohledne toho vinuti, jak je tam altik delanej, nebo delanej obecne. Tam je tesneni, takze to v necem beha?

Fidži_CZ> jo ja vim ze jsou na prdel, ale byly nejlepsi po ruce :D....v servisu predelaj, to rekli sami od sebe

Naposledy editováno 08.08.2014 09:55:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení po Xté

8.8.2014 v 10:04 | Nahoru | #6
Blacksite1991> Tak si to měl dát napřímo bez nich

(reakce na) Dobíjení po Xté

8.8.2014 v 10:05 | Nahoru | #7
Fidži_CZ> Ja to tak mel, naprimo, ale tim zpusobem, ze jsem konce stocil k sobe a zapajel a obmotal ele. paskou....vypadalo to hrozne, tohle aspon vypadalo lip

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení po Xté

8.8.2014 v 10:10 | Nahoru | #8
Blacksite1991> tak ja taky nevim jak je tam altenator delanej , ale kazdej alternator muze mit proslusne vinuti. Pocitam ze tam bude s permanentnim magnetem ve voleji.

Ad multimetr,,, to snad nejni takovej problem si vzit malej multimetr , izolackou ho pridelat na riditka a draty odvest k baterce ne ??? Trochu premejslim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení po Xté

8.8.2014 v 10:13 | Nahoru | #9
gugo> permamanentni magnety ma, a olej je nejakej "alternatorovej" spesl, nebo jak......no a nemuze to bejt mereny z vyvodu co jsou na zapalovac? Nebo radsi primo na baterku? Kvuli zkresleni apod

Naposledy editováno 08.08.2014 10:13:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení po Xté

8.8.2014 v 10:16 | Nahoru | #10
Blacksite1991> No to je fuk prote napeti v palubni siti, mer to klidne ze zastrcky na zapalovac

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení po Xté

8.8.2014 v 10:18 | Nahoru | #11
gugo> a ten olej na ten altik, kdyby se nahodou dostali k tomu, ze je v riti?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení po Xté

8.8.2014 v 10:33 | Nahoru | #12
Blacksite1991> le altik je na 99% normalne v prostoru motoru, proste na druhy strane nez je spojka je vetsinou altik a je ve voleji porad a nic se mu nedeje.

(reakce na) Dobíjení po Xté

8.8.2014 v 10:41 | Nahoru | #13
gugo> jojo to jsem pochopil, i vim, kde je, ale jestli ho budu vyndavat, tak ten volej mi vytece, tak jestli ho mam chytat a dat zpatky, nebo dat jinej a pokud jo, jestli je pro ty alitky nejakej specialni volej, nebo je to normalni placnu motorovej :D

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení po Xté

8.8.2014 v 11:32 | Nahoru | #14
Žádný "speciál olej" tam není, prostor, v kterém je stator a rotor alternátoru (magneta), není nijak těsně oddělen od zbytku prostoru karteru, takže olej, v kterém alternátor "plave" (primitivní výraz, nikdy není ponořen celý), je normální motorový olej, co je v celém motoru (opět nepřesný výraz, musí to být olej pro motocyklové motory, jelikož krom motoru maže i převodovku a spojku).
Jinak opravdu bude nejlepší si někam na řidítka, nebo na nádrž přichytit měřák a dráty natáhnout k baterce, zásuvce, prostě kdekoli, abys měl kontrolu, kdy dobíjení "vypadne". A jak psal gugo, v tom momentě zastavit, nevypínat motor, rozpojit štekr mezi altecem a reglerem, měřák přepnout na rozsah "200V AC" a změřit napětí jdoucí z altecu - na volnoběh cca 20 - 30V a všechna tři napětí musejí být stejná. Pak bude altec (magneto) v pořádku a tak znovu připojit k regleru a tentokrát měřit (rozsah "20V DC") mezi (+) výstupem regleru a (+) svorkou baterky. Tak zjistíš, jestli není úbytek napětí právě tam a když tam bude, je někde v tomto vedení chybný kontakt, přechodový odpor a musíš celou cestu prohlédnout a přeměřit.
Ještě předtím měřit mezi (+) výstupem regleru a (-) svorkou baterky (nebo kdekoli na kostře - kostřicí šrouby, na rámu, plášť motoru...) a když půjde příliš nízké napětí už z regleru, tak je regler jasně vadný, za předpokladu, že magneto je s jistotou v pořádku.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení po Xté

8.8.2014 v 11:44 | Nahoru | #15
J.M.K.> a proc se asi hreje ten konektor? trochu blba otazka ale coz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení po Xté

8.8.2014 v 11:50 | Nahoru | #16
Blacksite1991> Když se štekr hřeje, tak je buď nekvalitní, nebo poddimenzovaný. Přehřátím a vlivem dilatací pak klidně může ztrácet kontakt úplně. Jak už tu zaznělo, nejjistejší je dráty sletovat a zaizolovat napřímo, bez štekru, ale zase pak pro případ dalších oprav nerozebiratelný spoje není zrovna to nejlepší - místo rozpojení štekru pak musíš stříhat dráty a znovu letovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení po Xté

8.8.2014 v 11:51 | Nahoru | #17
Blacksite1991> Ty me prijdes jak zenska co da dotaz jak by si to asi tak mela udelat aby dospela k orgasmu. To se po 35 odpovedi taky clovek nasere a rekne ze by ji to radeji prijel udelat sam.


Uz jsem stravil vic casu ctenim tvych dotazu nez by zabralo zjisteni problemu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení po Xté

8.8.2014 v 11:55 | Nahoru | #18
gugo> a jak si to ma zenska udelat aby dospela k orgasmu ? ...pochop, ja jsem v praci, motorka v servisu, uz mi volali, ze zejistili hovno, tak zkusi neco povymenit na zkousku a projet to, takze ja tu tvrdnu (jakoze sedim v praci ) nemam to jak ozkouset, proto se radsi zeptam na kazdou ficovinu a pak prijdu king k motorce, nez se nezeptat prijit, narazit na problem a zakladat nove tema

Naposledy editováno 08.08.2014 11:56:26

(reakce na) Dobíjení po Xté

8.8.2014 v 13:02 | Nahoru | #19
Blacksite1991> JJ chapu, vymen servis. Kdyz uz davas moto do servisu tak je dobry aby ses nemusel sam starat

(reakce na) Dobíjení po Xté

8.8.2014 v 15:22 | Nahoru | #20
J.M.K.> Jelikož jsou tyhle dutinky do 80A, tak se o poddimenzovanost nebojím.

Dobíjení po Xté

8.8.2014 v 21:35 | Nahoru | #21
tipnu regulátor v háji.

Dobíjení po Xté

9.8.2014 v 19:20 | Nahoru | #22
elesys regulator je nezničitelnej , ale dráty chce napájet napřímo v te střidáve části co spoj to problém

Dobíjení po Xté

13.8.2014 v 22:16 | Nahoru | #23
Triumph a jeho elektrika = VELKÝ PRŮSER!!! Nejednou jsem to na této moto řešil.

Vždy jsem dával regulátor Elesys protože myslím, že je nejlepší co můžeš sehnat. Vyřaď konektory mezi alternátorem a regulátorem, na některých ročnících byla svolávačka, kabel byl tenký a navíc šel přes dva konektory. Zkus výstup regulátoru zapojit přímo na baterii a uvidíš, že to bude OK.

Viděl bych to jako špatný propoj mezi regulátorem a baterií.... Přesně toto jsem řešil. Stejná závada, stejná motorka... Tak hodně zdaru!

Dobíjení po Xté

13.8.2014 v 22:24 | Nahoru | #24
a to, že se ti víc hřeje konektor k alternátoru, může být taky známka rozpojeného výstupu k baterii. Regulátor nemá kam dávat, tak "zkratovou regulací" jede na maximum protože mu nic jiného nezbývá... A to buď rád, že máš Elesys, protože neznám jiný regulátor, který takovýhle provoz bez baterie přežije.

Dobíjení po Xté

13.8.2014 v 22:31 | Nahoru | #25
Jestli se ti hreje konektor, tak to bude v něm (je tam velký přechodový odpor)- špatný spoj.
Oprav to co nejdříve, aby jsi neodrovnal i baterku, pokud již není. Neměla by mít dlouho napětí pod 10V.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Flyscreen/štítek Triumph street tri... Triumph Street Triple Lozik 1 26.4.2024 v 07:38 danycb
nedobiji, regulator, jaky? [1, 2] Triumph Street Triple Blacksite1991 50 31.12.2023 v 15:54 Strider
Street Triple Quickshifter problém Triumph Street Triple, Triumph Street Triple R LeifCZ 9 13.12.2023 v 12:50 Cipeace
Koupě Triumph Street triple nebo jiné Triumph Street Triple, Triumph Street Triple R Josef142 6 4.8.2023 v 08:23 Josef142
Triumph street triple 675 Triumph Street Triple anderko666 9 2.8.2023 v 08:25 Roubi_R1


TOPlist