globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Trojka v určitých otáčkách škube
Zdravim draci a dračice,
potřebuji radu.....Mám Kawu ZX9R rok 1999 a jedná se o to, že když mám zařazenou trojku, tak po normálním přidáním plynu zhruba kolem 4-6 tis. otáček se motorka nejdřív na chvilku jakoby zadusí a po-té lehce škubne jakoby vynechal benzín a pak se rozjede klasicky. Už se mi podařilo i ten moment toho škubnutí ,,přejet,, což jde ale velmi pomalu aby to neškublo. Naopak při prudkým přidání plynu už před 4tis.otáčkami se motorka zadusí víc a i víckrát škubne než pouze jednou jako při klasickém (nesportovním) přidání plynu. Co se týče ostatních kvaltů, tak průběh výkonu je naprosto v pořádku. Dělá to pouze trojka a pouze v rozmezí 4-6tis.otáček a dvakrát se mi stalo, že i kolem 7-8tis.otáček. Co se týče údržby, tak olej klasicky každej rok+filtr olejový, minulý rok na jaře (zhruba před 10tis.km) seřízené ventily+vyčištěné karburátory, nový vzduch filtr (ten je čistý momentálně) a nové svíčky. Řetězovka ČZ stará 3 roky, najeto je na ní cca 18tis.km.
Tak a teď prosím o rady..

Trojka v určitých otáčkách škube

4.8.2014 v 20:22 | Nahoru | #1
trojka v řiti

Trojka v určitých otáčkách škube

4.8.2014 v 20:24 | Nahoru | #2
tak tak

Trojka v určitých otáčkách škube

Skvělá odpověď, děkuji! 4.8.2014 v 20:29 | Nahoru | #3
Ještě sem ti našel, že je to snad i konstrukční nedokonalost převodovky modelů 98-99.. "The transmission issue on the '98 and '99 is a third and fourth gear issue. I rebuilt a bike with a catastrophic failure, but my bike which I bought new had a minor issue with 3rd gear. The '98 and '99 has third and fourth on the output shaft on a common bearing with a small snap ring outside each gear. This causes any thrust on either gear, due to worn dogs, to push on the small snap ring behind the other gear. The single bearing set-up with two snap rings allows the gears get a bit sloppy and let them slip until engaging fully, this is what happened to the transmission in the bike I bought new. Now the bike I rebuilt, the snap rings had been pushed completely out of grooves allowing third and fourth to be completely loose and grinding things all to hell. The 2000's and newer have seperate bearings for third and fourth and use three snap rings, the third one is between the gears, which are much heavier than '98 and '99. As far as I'm concerned if the bike is babied it will last fine but there are only so many hard 2nd to 3rd upshifts the tranny will take."

zdroj: kawiforums

Naposledy editováno 04.08.2014 20:32:17

Trojka v určitých otáčkách škube

Skvělá odpověď, děkuji! 5.8.2014 v 13:25 | Nahoru | #4
Tohle je opravdu konstrukční vada u ZX9R.Jen já znám 3 devítky které to dělali..A vždycky ozubené kolo třetí rychlosti..

Trojka v určitých otáčkách škube

Skvělá odpověď, děkuji! 7.8.2014 v 00:08 | Nahoru | #5
Zdravim Andrew 88.
Myslim si ,ze by si mal hladat chybu v palivovom systeme , alebo v zapalovani.
Nepredpokladam , ze by to mohla byt mechanicka chyba v prevodovke na 3 rychlosti.
Ak by bola 3 pokazena asi by skor tretia rychlost vyskakovala , alebo by mala prevodovka nejake podivne zvuky , ale ze by sa Kawa zacala dusit pri 3ke v 4 - 6000 ot/min a potom zacne tahat ?
Pises ze sa Ti motorka kratko dusi medzi 4-6 000 ot.a potom zaberie a zacne sa rozbiehat.
Zapalovanie meni predzapal pri pridavani plynu a pri vyssich otackach motora.
Pri 1100 ot. je to 10 stupnov pred hornou uvratou , ale pri 5000 ot je to 32,5 stpnov pred hornou uvratou.
Mozno pri prudom pridani plynu nejak zapalovanie zahapruje a nestiha sa prisposobit a v ten kratky cas sa Kawa dusi a potom sa vsetko ustali a zacne moto zaberat.
Neviem presne akym spôsobom to elektronicke zapalovanie vyhodnocuje vsetky informacie a podla coho sa prestavuje , ale mne sa javy ze tu niekde by mohla byt chyba.
Pri pomalom pridavani plynu sa Kawa na 3-ke nedusi a plynule prechadza zo 4000-6000 ot.
Ak mas moznost pozicaj si od niekoho zapalovanie a vyskusaj si ci to bude aj potom robit.
Tak nech sa ti dari P

Trojka v určitých otáčkách škube

Skvělá odpověď, děkuji! 7.8.2014 v 13:15 | Nahoru | #6
Přesně tak mi to přišlo, když sem jel na jednom fazeru s poškozenou dvojkou..jako chyba v zapalování. Dám plnej a až někde v 8tis cuk cuk a jede dál..jako by vynechala. Dvojka v řiti.

Trojka v určitých otáčkách škube

Skvělá odpověď, děkuji! 7.8.2014 v 19:30 | Nahoru | #7
Zdravim kvůli tobě sem se registroval.
Úplně stejný problém sem měl teď,ale úplně! Stejné otáčky, stejná moto atd. Jedná se skutečně o mechanickou závadu. Jsou lehce očesaná ozubená kola a opotřebená možná i vidlice řazení. Tzn. motor ven a rozebrání převodovky. Kompletně sem to opravoval a jelikož sem to rychle potřeboval. Dal sem to do odborného servisu. :D Oprava trvala 2 měsíce a cena neskutečná, která nemá cenu do takové motorky dávat. Už to nikdy neudělám asi. Při rozebraní totiž zjištěno, že kol je opotřebených víc. A rovou tedy sem dal 4 kola a 2 vidlice a plus nějáke blbosti co bylo špatné + práce. Práce na tom asi 20 hodin. Ale k věci, určitě je to tohle. Na chlup stejné příznaky. Pokud tedy zvolíš opravu tak pozor kam to budeš dávat. Je to opravdu drahá záležitost. Raději bych vyměnil asi celej motor. Jinak kolo asi 3200 Kč/ks. Vidlice 2000 Kč/ks.

Trojka v určitých otáčkách škube

Skvělá odpověď, děkuji! 12.8.2014 v 15:42 | Nahoru | #8
ahoj napisu sem taky zkusenost s prevodovkou u me devitky ninji . kdyz sem ji kupoval byl sem ujisten ze prevodovka je delana a ze to je v poho ... no jak sem mohl ocekavat problemy nastaly jen o rok dele ... zacala mi vyskakovat trojka ale ne v zaberu ale naopak pri podrazovani no nic odhodlal sem se dat ji k cloveku kteremu co se tyce oprav motorek hodne verim ( spravoval mi rozstrelene gsxr750 co mi kamos upravil o plot ) no samosebou vyhodil ven motor rozpulil a zaclo hledani zavady jelikoz si to sam projel tak vedel kde ma zacit behem dne mi volal a ja si zapisoval co se bude kupovat ... v prve rade sem mu rikal ze pry je prevodovka delana .. na coz mi odpovedel jo nekdo se vtom vrtal a menil vidlicky ... jenze to nebyla hlavni pricina vypadavani rychlosti bohuzel... no rozdelal prevodovku a zjistil ze je opotrebovana kulisa razeni a mezi 3 a 4 prevodovym stupnem je divnej "vakl" ... no nic sehnal sem kulisu razeni ktera byla jak nova cena 1300 kc .. dale sme se shodly ze by nebylo od veci obnovit opracovani zubu na koleckach .. zde to zacinala byt sranda ... dal sem ty kolecka jednomu velmi sikovnemu strojari ale bylo mi receno ze "podbrouseni" v okynkach neni mozne po premereni mi rekl ze okenka podbrousena jeste jsou naopak zuby uz nikoli nastalo tedy brouseni zubu coz neni uplne sranda nesmi to byt moc a musi byt ubran kazdy zub o stejny kus a na stejny uhel aby to v okenkach proti nim zabiralo stejnou plochou a vsechny zuby stejne ... po tom co to vsechno obrousil udelal vsechna kolecka se zuby jsem to dovezl zpet na slozeni dalsi problem je ze vule mezi koleckama byla uz dost velka tudiz zuby zapadaly a sedely na male plose tudiz je to nachylnejsi na vymackani vyresilo se to kalenou podlozkou mezi kolecka ... dalsi vec je ze ozubene podlozky ktere jsou pred segerovkou maji malou stycnou plochu s koleckem a vyjede se v nich drazka po case a halde kilometru = dalsi vule. po otoceni podlozek a po vlozeni podlozky mezi kolecka uz byla vule o poznani mensi a zacalo pasovani jestli nebude nekde necemu neco vadit ...nakonec spasovano a na "sucho" odzkouseno .. no vysledek je ze rychlost nevypadava a razeni jde lehceji nez predtim ostatni ukaze az cas ... zatezkavaci zkouska byla dovca na slovensku a koncem srpna zkusim brno ... to poznate az vas tam bude brzdit modra ninja

Trojka v určitých otáčkách škube

24.11.2014 v 19:30 | Nahoru | #9
přisavani vzduchu

Trojka v určitých otáčkách škube

25.3.2015 v 12:30 | Nahoru | #10
mrkni jestli nemáš odpojený sání na masce

Trojka v určitých otáčkách škube

27.3.2015 v 21:25 | Nahoru | #11
já už problémy s převodovkou vyřešil natrvalo do zx9r pasuje převodovka z jinej mašiny stejný poměry jen to trochu přeskládat a vyměnit podložky aby byly vůle cajk.... za 6000 napořád pokoj nezávidím vám to

Trojka v určitých otáčkách škube

22.5.2015 v 21:14 | Nahoru | #12
Je to špatná 3ka.A pokud to neopravíš,poserou se i další kvalty.

Trojka v určitých otáčkách škube

13.6.2015 v 13:52 | Nahoru | #13
Njn taky jsem u zelenejch měnil neustále převodovky u Suzuki pro změnu zase motory no nejni lepší vyměnit regulátor u Hondy a jen jezdit ?

Trojka v určitých otáčkách škube

13.6.2015 v 15:08 | Nahoru | #14
tu máš jedno z možných řešení
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Neválí se někomu doma guma k blinkr... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Kawasaki... enusim2 11 22.4.2023 v 21:04 Lech
Moje nová mašina - supersport kdo p... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Ducati 1... jásumotorkář 28 21.4.2023 v 21:47 Phajatos
ZX9R F1 rv 2002 - madla spolujezdce Kawasaki ZX-9R Ninja Phajatos 8 21.4.2023 v 21:01 Phajatos
Písty ZX9R Kawasaki ZX-9R Ninja Radovanh1 1 16.12.2022 v 02:27 hondaman1


TOPlist