dnes jsem domontoval VAPE sz13. jiskru hází, jen motorka ne a ne chytnout. z kopce kdyz to pustim, tak chytne ale, hned to zdechne, je taková přidušená. tak jediné co mne napadlo, že bych měl asi řádně seštelovat předstih. neměl by někdo z okolí Tábora, resp. mladé vožice možnost k zapůjčení ůchylkoměř?
tak namontováno přesně dle návodu, kolíček tam mám, zkrácenej tak jak se píše. ohledně HU, tu jsem nekontroloval předpokládám, že od toho tam je ten kolíček. takže pro jistotu sundat svíčku a zkontrolovat to?
já ten kolíček na klikovce (Jawa 250/559) úplně oddělal a rotor nastavil přesně tak, aby při nastaveném předstihu byl výstupek rotoru v polovině snímače. Pokud ti to hází jiskru a nechytá, nebude podle mě problém v zapalování, ale v palivové soustavě. Rozdělat karburátor, vyčistit, nastavit, vyměnit benzín (staré benzín je sviňa). A pak už doufat.
Fakt dobrý .
Tuneři ladí na tisíciny a ono to funguje aj podle cólštoku .
Naposledy editováno 28.07.2014 14:50:31
To originální je katastrofa a hlavně,že se musí přes den svitit.
Kdo takovou kravinu vymyslel.Hruza.
Teď tam je Vape a jen si užívám jizdy.
Krásně startuje,super dobíjí baterku a motor je sakra živej už od spodních otáček.
Na motorvce (silnice) od H.K na Poděbrady jsem ji po rovince valil 110 km a jela super a to jsem tam měl 4-kvalt a sotva pul plynu.
Jen ta prdel mě trochu bolela z toho klepání motoru a nerovnosti vozovky.
Už s tímto jedním kotoučem to brzdí až moc dobře.
Nedovedu si představit mít ve předu brzdový buben,to už bych tady asi nebyl.
Kotouč mi už 5x zachránil krk před bouračkou zde ve městském provozu, když ta telata za volantama vozu!! neumí slušně jezdit dle předpisu a nebrzdí na semaforech atd..
Kdo nemá vepředu kotouč doporučuji zvážit výměnu bubnu za kotouč.
Osobní zkušennost.
Vyrob si přípravek na předstih ze starý svíčky. Postup: porcelán pryč, vyřež tam závit M10, dej dlouhej šroub, natoč do palice, najdi horní úvrať tak, ež si zatočíš šroub až se opře o píst. Klíčkem si tlač píst ke šroubu a povoluj šroub až se motor protočí, to je horní úvrať. Zatoč šroub o 2.5 otáčky dolů, opři píst, přes našlapovací páku si natáhni gumicuk aby ti píst držel opřenej. Kolíček vyhoď do řiti, protože je stejně většinou v blbý poloze.. nastav na snímači mezeu 0,5mm od výstupku rotoru a rotor nastav na překryv cca 4mm zleva a utáhni... Nastaveno a pojede to.
Když je na motorce dvouklíč, tím líp.
Buben je lepší starší model, tam je eště na vložku použitá litina.
nemako píše: Zdenalbenal> na to nemám vybavení a ani to neumím dal jsem nové bubny,nové obložení a ono si to prostě sedá.
No to je právě na hovno.
Páč u bubnové brzdy je důležitý i její "servoúčinek", třecí síla na paknách pomáhá vytvořit větší brzdnou sílu.
A pokud máš to výsledné působiště na pakně jinde, v životě to nebude fachčit tak, jak by mohlo, kdyby se to udělalo pořádně a hned.
O životnosti nemluvě.
Když se chce, aby to brzdilo, tak si sežeň nekeho se soustruhem.
Neb tak se to má dělat a potom to opravdu funguje.
Z druhé strany štítu teho trčí dost, co funguje jak unašeč - za čelist sklíčidla.
Celé se to obrobí přesně na činný průměr příslušného brzdového bubnu.
Musí se opatrně, žádnů stachanovsků špónu. Aby ti to nenafackovalo.
Zdenalbenal píše: Pakny se normálně namontujů na štít, mezi klíč a čelisti se vloží kůsek plechu tl. 0,5-0,8mm (z rýny je 0,65), celé se to upne do soustruhu (dělá se to tak, že se štít navleče na osku kola a koníkem se dotlačí ke sklíčidlu).
Z druhé strany štítu teho trčí dost, co funguje jak unašeč - za čelist sklíčidla.
Celé se to obrobí přesně na činný průměr příslušného brzdového bubnu.
Musí se opatrně, žádnů stachanovsků špónu. Aby ti to nenafackovalo.
Musí to udělat přesně podle teho návodu, jinak to fungovat nebude.
Někdy totiž řemeslník do správného postupu vnese nejaký svůj originální prvek a všecko možeš ve finále zahodit.
Naposledy editováno 07.09.2015 18:34:31
Zdenalbenal píše: Je potřeba mu to pěkně říct, jak tomá udělat.
Musí to udělat přesně podle teho návodu, jinak to fungovat nebude.
Někdy totiž řemeslník do správného postupu vnese nejaký svůj originální prvek a všecko možeš ve finále zahodit.
Takže odpověď na otázku co s tím je jednoduchá - zakup a namontuj baterii, stačí i ta nejmenší 12V 3Ah, která je snadno dostupná, levná, vydrží při troše péče několik let, zastane potřebné funkce a nebudou problémy, pokud jsi svými debilními nápady ten regler už nezkurvil....
Pro začátek můžeš výstup regleru připojit třeba k autobaterii, změřit jaké napětí z regleru leze a jak se chová v různých otáčkách a zatížení spotřebiči, tím zjistíš zda regulátor přežil tvoji invenci a podle OK či NOK výsledku se vypravíš do kvelbu buď pro samotnou malou baterii pro motocykl, nebo pro baterii i regler.... Stator to přežije a obvod zapalování by neměl být postižen. Ten režím že je to schopno jet i bez baterie je NOUZOVÝ STAV, který umožňuje se v případě poruchy přepravit za dodržení určitých podmínek a omezení na místo kde lze ten prpoblém vyřešit snáz než u krajnice na hlavní silnici..
Naposled jen podotknu, že při dodržení výrobcem stanovencýh podmínek je VAPE naprosto spolehlivé, trvalé a funkčně dokonalé řešení nízkého výkonu původních generátorů a odstranění občasné potřeby seřízení předstihu bezkontaktním řešením.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 | Rider372 | 15 | 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov |
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 | milous_xx | 10 | 24.2.2024 v 16:44 Destroyer |
Vape 6v na 12v ČZ 175/487 | milous_xx | 5 | 31.12.2023 v 15:37 Kohlstein |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
ojnice originál nebo CKR ČZ 175/487 | milous_xx | 4 | 16.8.2023 v 18:26 kuba350 |