megamoto_dunlop_kveten





Téma: Po delší jízdě mám rozpálené zadní kolo
20.7.2014 v 23:47
Ahojte všichni, vyskitl se mi problém na mém skútru, a to , že po delší jízdě se mi rozpálí zadní kolo (ráfek) a to tak zě na něm těžko udržím prst. Myslel jsem, že je kolo přibržděné, ale není tomu tak. Zkusil jsem brzdu povolit a další jízdu absolvovat bez použití zadní brzdy a kolo se stejně rozpálilo. Nedávno jsem měnil variátor, řemen a kontrastní pružinu. To vše v sadě multivaru, tak mě jestě napadlo, jestli to třeba nemůže dělat řemenice na spojce ve variátoru, protože s tím kolem topí i ten hliníkový kryt variátoru. Jestli to dělalo před tou výměnou toho variátoru bohužel nevím. Nemáte někdo představu co by to nadměrné přehřátí mohlo způsobovat? Za kazdý názor budu vděčen. Mějte se a předem děkuji za pomoc. Cago

Po delší jízdě mám rozpálené zadní kolo

21.7.2014 v 00:39 | Nahoru | #1
Řek bych že topí ten variátor a udělals tam něco blbě. Ráfek sám od sebe topit nebude.
Teplo vzniká třením. Přidřené ložisko? Dotáhl jsi to moc?

1 reakcí na tento příspěvek Po delší jízdě mám rozpálené zadní kolo

21.7.2014 v 07:39 | Nahoru | #2

Myslel jsem, že je kolo přibržděné, ale není tomu tak. Zkusil jsem brzdu povolit a další jízdu absolvovat bez použití zadní brzdy a kolo se stejně rozpálilo.

a to tu brzdu jsi identifikoval takhle? zvedni zadní kolo do vzduchu a protoč s ním... mně to např. nedělala zadní brzda ale polo/umřelá spojka prostě nevypínala úplně vždy. Sáhni po jízdě opatrně na kotouč a kryt variátoru, když je kotouč vlažný/chladný tak bych tipnul tu spojku. Spoléhám, že výměna nových dílů byla provedena akurátně

1 reakcí na tento příspěvek Po delší jízdě mám rozpálené zadní kolo

21.7.2014 v 11:57 | Nahoru | #3
Jsem si dycky myslel že variátor je u motora a vzadu na kole je odstředivá spojka a řemenica s kontrastní pružinou. Na variátoře není nic co by se mělo tak hřát a hlavně není u zadního kola, podle mě ti klouže za spojka a peče se. nevím jak to máš staré ale rozeber to a mrkni na obložení myslím, že by stačilo aby to obložení bylo mastný a už to bude klouzat a hřát se to... Olej v převodu předpokládám že máš.

Po delší jízdě mám rozpálené zadní kolo

21.7.2014 v 23:13 | Nahoru | #4
Ahojte, dnes jse tedy sundal kryt variatoru a spojkovej cilindr. Spojkové obložení je v pořádku nespálené, spojkové pružinky jsou taktéž v pořádku cilindr jakbysmet. Řemen je taky v klidu a polořemenice s variátorem také. Měl jsem podezření na ložiska u převodky, ale točil jsem s kolem i spojkou a žádný problém. Tedy na první dojem. Zjevně vše v pořádku. Pro jistotu, jsem spojku vyfoukal kompresorem a očistil čističem na brzdy. Zkouška neproběhla, protože jsem to dělal dnes večer a fakt dost pršelo. Dám samozřejmě vědět, hned jak to vyzkouším, ale od toho vyčištění si nic neslibuju. Ikdyž doufám že by se to mohlo zlepšit. Pokud to nepomůže, tak do toho hold vlezu z druhé strany od kola. Zatím všem moc děkuji za názory, pomoc a rady. Jen jeste jestli by to nemohlo být tím multivarem co jsem do toho dal. Jestli to třeba není normální? Protože je fakt horkej komplet kryt variatoru a zadní kolo. Tak se zatím mějte

(reakce na) Po delší jízdě mám rozpálené zadní kolo

22.7.2014 v 08:09 | Nahoru | #5
Tygrous> Ahoj, jo jo brzdu jsem vyzkoušel tebou popsanym způsobem. Jde krasne volně, ale pro jistotu jsem ji lehce povolil kdyby náhodou přibržďovale při shoupnutí zadní části skútra za jízdy. Jinak mám vzadu buben a ikdyž jsem jel bez použití zadní brzdy a byla povolená, tak stejne kolo bylo horké a i kryt variátoru. Já bych vlastne řekl, že je horký celý variátor.

(reakce na) Po delší jízdě mám rozpálené zadní kolo

22.7.2014 v 08:19 | Nahoru | #6
kawa...pavel> Ahoj, samozřejmě je variátor v předu u motoru a vzadu je odstředivá spojka s kontrastní pružinou. Já jsem jenom psal, že jsem měnil variátorovou sadu multivar a právě nevím, jestli to topilo i s původním variátorem nebo ne. Spojku jsem kontroloval a čistil a ta je v pořádku. Jak už jsem psal tak jsem tu spojku pro jistotu celou vyčistil čističem na brzdy a vyfoukal kompresorem, ale mastna nebyla. Jinak je to rok 1997 ale vzimě proběhla celkova GO. Tak zarim ahoj a měj se.

Po delší jízdě mám rozpálené zadní kolo

22.7.2014 v 09:26 | Nahoru | #7
No tak když se ti protáčí zadní kolo v pohodě, tak jak psal kawa...pavel - unavený spojkový pružinky a spojka prokluzuje - nemá problém tvůj skůtr s pomalejším rozjezdem?
viz: http://www.scootlan...ng-jaknato/rozjezdy/
Jinak by kryt variátoru měl být samozřejmě teplý, ale ruka by se na něm asi měla udržet, ale je fakt, že teď byly velký vedra...takže možná by mohla být teplota vyšší.

Po delší jízdě mám rozpálené zadní kolo

22.7.2014 v 10:06 | Nahoru | #8

Jen jeste jestli by to nemohlo být tím multivarem co jsem do toho dal.



Ne variátor by neměl produkovat hodně tepla - nejvíc tepla tam dělá řemen a spojka
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vyber 125 skutru Yamaha Cygnus 125 smates 7 16.6.2021 v 13:46 PlusOne
motorovy olej Yamaha Cygnus 125 VW-Rumman 6 2.5.2020 v 18:23 VW-Rumman
kroska bez papírů na silnici Kawasaki EN 500, Kawasaki EL 252, Kawasaki ER 5, Kaw... brilu 20 7.1.2019 v 10:06 Menhir
oprava plexi Yamaha Cygnus 125 karavanista 2 22.2.2017 v 08:10 hagrid.hagrid
Montáž motoalarmu Yamaha Cygnus 125 Cubahuba 3 6.7.2016 v 10:51 Rooks


TOPlist