kámoš má vozejk na motorky, s cekovou hmotností 1300kg...já mám auto s provozní hmotností 1845kg, který má kouli na 2 tuny, celkovou(nejvyšší technicky přípustnou) 2505kg, a maximální váha soupravy 4050kg...tedy , už potřebuju Céčko...
mám v tom chybu? vím, že existuje vyjímka, kdy nepřesáhnu 3500kg a auto je těžší než vozejk, můžu zapřáhnout káru i těžší než 750kg..ovšem tohle by se mně týkalo, jen v případě, kdyby se to počítalo z váhy provozní...ze který se to vypočítává?
a druhej případ...kolega má tranzita, 1750kg provozní, 2880kg celkovou a má kouli(2tuny)....může vést vozejk, kterej má do 750kg? i když přesáhne 3500kg? nebo už musí mít B+E, popřípadě C? popřípadě lehčí vozejk?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
Jiří78 píše: Pokud tomu dobře rozumím, tak je jedno co mám na vleku, ale důležitá je celková hmotnost vleku. Ta je 2500kg. Tažné auto Octavia Scout celková váha kolem 2000kg, možná víc, nevím přesně, velký tachničák jsem v ruce neměl. Po sečtení, asi víc než 4500kg. To znamená, že řidičák B ne, B96 ne, takže zbývá B+E a C+E.
ano, důležitá je celková hmotnost vleku.
Octávka má na kouli 2 t?