globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
 
2.7.2014 v 11:49
Rád bych se dozvěděl, jak je to v praxi...co hrozí a tak..

kámoš má vozejk na motorky, s cekovou hmotností 1300kg...já mám auto s provozní hmotností 1845kg, který má kouli na 2 tuny, celkovou(nejvyšší technicky přípustnou) 2505kg, a maximální váha soupravy 4050kg...tedy , už potřebuju Céčko...

mám v tom chybu? vím, že existuje vyjímka, kdy nepřesáhnu 3500kg a auto je těžší než vozejk, můžu zapřáhnout káru i těžší než 750kg..ovšem tohle by se mně týkalo, jen v případě, kdyby se to počítalo z váhy provozní...ze který se to vypočítává?

a druhej případ...kolega má tranzita, 1750kg provozní, 2880kg celkovou a má kouli(2tuny)....může vést vozejk, kterej má do 750kg? i když přesáhne 3500kg? nebo už musí mít B+E, popřípadě C? popřípadě lehčí vozejk?
Předchozí
1 2 3 4
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

9.7.2014 v 22:27 | Nahoru | #91
Netušíte, jak je letošní varianta českého oprávnění na vozík kompatibilní s Německými řidičáky? Pokud bych měl přívěs nad 750, ale celkovou do 3,5t, můžu s tím jet do Německa? A skupina B96, znají ji Helmuti? Znamená tam to co u nás?

Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

9.7.2014 v 22:37 | Nahoru | #92
no na 99% to znaj, protože tenhle českej nedomrdek je překlad směrnice EU.

(reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

10.7.2014 v 02:59 | Nahoru | #93

Deadman píše: Netušíte, jak je letošní varianta českého oprávnění na vozík kompatibilní s Německými řidičáky? Pokud bych měl přívěs nad 750, ale celkovou do 3,5t, můžu s tím jet do Německa? A skupina B96, znají ji Helmuti? Znamená tam to co u nás?


V EU platí to, že pokud máš něco v souladu s pravidly své země, platí to v celé EU. Takže pokud by např. platilo, že u nás nemusíš mít v autě lékárničku, nemusíš ji mít ve svém autě ani v Německu.
Proto se snaží EU o to, aby měly její země stejné legislativy...

(reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

10.7.2014 v 08:24 | Nahoru | #94

Deadman píše: Netušíte, jak je letošní varianta českého oprávnění na vozík kompatibilní s Německými řidičáky? Pokud bych měl přívěs nad 750, ale celkovou do 3,5t, můžu s tím jet do Německa? A skupina B96, znají ji Helmuti? Znamená tam to co u nás?


mam pocit, ze tahle posledni zmena se delala prave proto, abychom byli kompatibilni s Evropu. Protoze to predtim nasi cesti zakonodarci ponekud domrdali.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

10.7.2014 v 08:27 | Nahoru | #95

prackarr píše: Přátelé, pozor na jednu věc:
Pokud máte auto do 3,5t a vozík do 750kg, může mít souprava 4250kg. Ale pokud máte vozík nad 750kg, tak souprava nesmí mít 4250kg,ale pouze 3500kg!! Např. auto 2500kg + přívěs 1300kg = 3800kg, a to už být nesmí k sk. B.


Ale Mlho, o tom uz tady dobre osm dni diskutujeme! .

(reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

10.7.2014 v 08:31 | Nahoru | #96

Medved píše: Ale Mlho, o tom uz tady dobre osm dni diskutujeme! .


To je dobře, jen diskutujte...

Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

10.7.2014 v 09:01 | Nahoru | #97
Kdyz uz tady debatujeme o vozikach, tak je to s tou "schvalenou rychlosti 130" treba na voziky od Agadosu.
Slysel jsem, ze nemci na nase "schvaleni" prdi. Pry tam nejak zalezi na aute, ktere vozik tahne.

1 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

10.7.2014 v 09:08 | Nahoru | #98
Tak uz jsem to nasel

Jen kdyz si ho kupujete, tak Vas na to nikdo neupozorni
Jak je to tedy s privesy v zahranici. Treba zminene nemecko?

Naposledy editováno 10.07.2014 14:27:14

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

10.7.2014 v 10:06 | Nahoru | #99

spalovac píše: Tak uz jsem to nasel

Jen kdyz si ho kupujete, tak Vas na to nikdo neupozorni
Jak je to tedy s privesi v zahranici. Treba zminene nemecko?


V Nemecku je s vlekem 80km/h max. Lze si poridit nalepku Tempo 100 (da se ziskat i na nekterych STK v CR) a pak muzes jezdit 100km/h - ale je s tim dost srani.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

10.7.2014 v 10:59 | Nahoru | #100

Medved píše: V Nemecku je s vlekem 80km/h max. Lze si poridit nalepku Tempo 100 (da se ziskat i na nekterych STK v CR) a pak muzes jezdit 100km/h - ale je s tim dost srani.



chápu dobře, že musí mít každé vozidlo "své" tempo 100?
když vyměním auto, musím si nechat dělat druhý papír tempo 100?

(reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

10.7.2014 v 11:52 | Nahoru | #101

Medved píše: V Nemecku je s vlekem 80km/h max. Lze si poridit nalepku Tempo 100 (da se ziskat i na nekterych STK v CR) a pak muzes jezdit 100km/h - ale je s tim dost srani.



Hmmm tak to je na pikacu Predpokladam, ze rakusaci maji to same nebo neco obdobneho.
Proste vozik je na hovno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

10.7.2014 v 12:28 | Nahoru | #102

mariano píše: chápu dobře, že musí mít každé vozidlo "své" tempo 100?
když vyměním auto, musím si nechat dělat druhý papír tempo 100?


Kazde vozidlo ne. Ale kazda souprava ano. Pokud bys tahal stejnym autem dva ruzne vleky, tak na kazdou tu soupravu musis mit vlastni Tempo 100. Totez, pokud bys tahal jeden vlek dvema auty. Je k tomu protokol, ktery musis vozit sebou a v nem je napsane konkretni tazne auto.
Takhle mi to vysvetlili v Dekre a ja jsem se na to vysral .

e: a navic budes mit drazdanskou nalepku Tempo 100, takze si o tobe bude kazdy myslet, ze jsi Ossie. Coz mne by treba dost sralo .

Naposledy editováno 10.07.2014 12:31:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

10.7.2014 v 12:37 | Nahoru | #103

Medved píše: Kazde vozidlo ne. Ale kazda souprava ano. Pokud bys tahal stejnym autem dva ruzne vleky, tak na kazdou tu soupravu musis mit vlastni Tempo 100. Totez, pokud bys tahal jeden vlek dvema auty. Je k tomu protokol, ktery musis vozit sebou a v nem je napsane konkretni tazne auto.
Takhle mi to vysvetlili v Dekre a ja jsem se na to vysral .

e: a navic budes mit drazdanskou nalepku Tempo 100, takze si o tobe bude kazdy myslet, ze jsi Ossie. Coz mne by treba dost sralo .



to je na piču - když půjčím někomu vozejk, stejně nemůže jet kilo

ad edit: jasně, podle spztky budeš rakušan

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

10.7.2014 v 14:46 | Nahoru | #104

mariano píše: to je na piču - když půjčím někomu vozejk, stejně nemůže jet kilo

ad edit: jasně, podle spztky budeš rakušan


dyk pisu, ze je s tim oser a ze jsem se na to vysral ...

ne - podle rz budu cech ... coz je pro skopcaky sice taky untermensch, ale zdaleka ne takovej jako ossie .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

11.7.2014 v 08:55 | Nahoru | #105
Medved> Asi jsem trotl, co je Ossie? Jako "východňár"?

Jinak "k tématu" - ještě, že mám mimo D všechno

(reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

11.7.2014 v 10:26 | Nahoru | #106

Piwell píše: Medved> Asi jsem trotl, co je Ossie? Jako "východňár"?

Jinak "k tématu" - ještě, že mám mimo D všechno


tak rikaji zapadni nemci vychodnim. Mozna se to pise jinak, v nemcine jsem vzdycky plaval .

1 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

11.7.2014 v 10:46 | Nahoru | #107
Čest chlapi, celý jsem to fakt nečetl, ale jen abych si to ujasnil, cituji zákon:

"B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e),
jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, s nejvýše 8 místy k sezení
kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené
hmotnosti nepřevyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg nebo v případě rozšíření rozsahu nepřevyšuje 4 250
kg, "

Když si to vyložím takhle: Pokud povolená hmotnost jízdní soupravy převyšuje 3500Kg, musím tahat vlek těžší než 750 Kg?

Nějak logicky mě to z toho vyplývá právě kvůli tomu slovíčku "pokud", tedy musí být splněny obě podmínky nebo žádná

(reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

11.7.2014 v 16:29 | Nahoru | #108
Eagleking> přečti si to, je tam vše, protože jinak tu budou zase další 4 stránky různejch doměnek a stejně se nic nedozvíš.

3 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

11.7.2014 v 19:59 | Nahoru | #109
Když máme Trafica celková je 2.8t a táhneme vlek 2000 kg a táta má řídičák na kamion (12 tun) tak může ?
A kontrolní otázka vejde se BMW GS 800 do trafica ? Díky

(reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

12.7.2014 v 07:23 | Nahoru | #110
kuldaracing> Jistě. Akorát je nutné, aby měl tatínek řidičák i na kombajn.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

12.7.2014 v 09:22 | Nahoru | #111

kuldaracing píše: Když máme Trafica celková je 2.8t a táhneme vlek 2000 kg a táta má řídičák na kamion (12 tun) tak může ?
A kontrolní otázka vejde se BMW GS 800 do trafica ? Díky



Jak na 12 tun? To má jako jenom C1 + E? Kolik mu je, že má tuhle podskupinu? To je spíš kinder-kamion než kamion

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

28.7.2014 v 17:29 | Nahoru | #112
Co se týče nejvyšší povolené rychlosti s vlekem u nás, není o čem diskutovat. Rychlost 130km/h je pouze kontrukční a nemá žádný vliv na
§18 odst. 3)
Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km.h-1; na dálnici a silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 130 km.h-1. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km.h-1.
O jízdní soupravě ani slovo, takže s vlekem opatřeným nálepkou "130" se v devadesátce můžete nechat akorát tak vyfotit.. radarem!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

4.8.2014 v 14:28 | Nahoru | #113

7tech píše: Co se týče nejvyšší povolené rychlosti s vlekem u nás, není o čem diskutovat. Rychlost 130km/h je pouze kontrukční a nemá žádný vliv na
§18 odst. 3)
Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km.h-1; na dálnici a silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 130 km.h-1. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km.h-1.
O jízdní soupravě ani slovo, takže s vlekem opatřeným nálepkou "130" se v devadesátce můžete nechat akorát tak vyfotit.. radarem!



§2 Vymezení základních pojmů
Pro účely tohoto zákona:
f) vozidlo je motorové vozidlo, nemotorové vozidlo nebo tramvaj,
g) motorové vozidlo je nekolejové vozidlo poháněné vlastní pohonnou jednotkou a trolejbus
h) nemotorové vozidlo je vozidlo pohybující se pomocí lidské nebo zvířecí síly, například jízdní kolo, ruční vozík nebo potahové vozidlo,
i) jízdní souprava je souprava složená z jednoho nebo více motorových vozidel a jednoho nebo více přípojných vozidel,

(5) Řidič nesmí překročit nejvyšší povolenou rychlost vozidla a jde-li o jízdní soupravu, nejvyšší povolenou rychlost žádného z vozidel soupravy.

ty mas ridicak?

(reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

4.8.2014 v 14:28 | Nahoru | #114

kuldaracing píše: Když máme Trafica celková je 2.8t a táhneme vlek 2000 kg a táta má řídičák na kamion (12 tun) tak může ?
A kontrolní otázka vejde se BMW GS 800 do trafica ? Díky


kamion a 12tun?

Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

8.8.2014 v 20:24 | Nahoru | #115
Klucíí nechte ho, chudáka malýho on myslel jistě to, že táta má velký/normální ,,C" pro náklaďáky nad 12t.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

25.8.2014 v 20:48 | Nahoru | #116

Medved píše: §2 Vymezení základních pojmů
Pro účely tohoto zákona:
f) vozidlo je motorové vozidlo, nemotorové vozidlo nebo tramvaj,
g) motorové vozidlo je nekolejové vozidlo poháněné vlastní pohonnou jednotkou a trolejbus
h) nemotorové vozidlo je vozidlo pohybující se pomocí lidské nebo zvířecí síly, například jízdní kolo, ruční vozík nebo potahové vozidlo,
i) jízdní souprava je souprava složená z jednoho nebo více motorových vozidel a jednoho nebo více přípojných vozidel,

(5) Řidič nesmí překročit nejvyšší povolenou rychlost vozidla a jde-li o jízdní soupravu, nejvyšší povolenou rychlost žádného z vozidel soupravy.

ty mas ridicak?



Ale Méďo lední, to se přece vůbec nevylučuje. Musíš dodržet všechna ustanovení zákona.
Já řidičák mám, ale Ty o něj brzo přijdeš.

(reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

26.8.2014 v 09:13 | Nahoru | #117

7tech píše: Ale Méďo lední, to se přece vůbec nevylučuje. Musíš dodržet všechna ustanovení zákona.
Já řidičák mám, ale Ty o něj brzo přijdeš.

nejsi nahodou mestsky pendrek? Tvoje znalosti zakonu a schopnost chapat cteny text by tomu celkem napovidaly.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist