globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 15W místo 10W do vidlic
24.6.2014 v 07:48
Čau!
Včera jsem projel bandita po výměně tlumičového oleje v předních vidlích za hustší. Olej už měl svoje roky a všude se píše, že 15W je lepší. První pocity nic moc. Pro sólo jízdu mi to přišlo až zbytečně moc tvrdý a uskákaný. V náklonu jsem k tomu nepociťoval důvěru prostě jsem si to moc neužíval. Otázka je, co udělat s předpětím pružin vpředu, když jsem tam dal tu patnáctku. Neexistuje někde nějaká tabulka, jak správně nastavovat odpružení? Vím že to je individuální věc, podle stylu jízdy, hmotnosti atd. Ale aspoň nějaký základy, jak na to. Nerad bych si to rozhasil. Snad nebudu první, kdo tam dá zpátky zase 10W
Díky za konstruktivní rady.
Anketa: Jaký tlumičový olej?
10W
36%
5
15W
57%
8
Nic, olej neměnim, aspoň neteče gufero
7%
1

1 reakcí na tento příspěvek 15W místo 10W do vidlic

24.6.2014 v 08:34 | Nahoru | #1
Předpětím pružin neovlivníš jejich tvrdost! Pružiny zůstanou pořád stejně tvrdé (měkké). Co předpětím nastavíš je to, že když na mašinu sedneš tak se ti vidle ponoří jen tak moc jak sis nastavil. Ale při brzdění, hrbolech atd. se pružiny (se stejným olejem) stlačí o stejnou délku jako dříve s jiným nastavením předpětí. Ale, toto stlačování probíhá na ze začátku méně stlačené vidlici (díky tomu předpětí) a tudíž by ti měla zůstat větší rezerva ve zdvihu.

Taky mám hustější olej v předních vidlích a pro mě to byl rozhodně krok dopředu. Říkáš, že 15W je moc. Teď si nejsem jistý jestli se dají tyto oleje míchat a tím pádem si můžeš "vyrobit" olej s viskozitou mezi 10W a 15W. Mělo by to být napsané na lahvi oleje, fakt si nejsem jistý jestli to míchat jde.

Změnou viskozity měníš naráz jak kompresi tak odskok. Komprese slouží ke stlačování vidlice dovnitř. K stlačení vidlice (kompresi) potřebuješ menší sílu, než k roztažení vidlice (odskoku). Komprese nemá být ani moc měkká, aby ses nedostal na doraz vidlice, ani moc tvrdá, aby ti to neutrhlo ruce. Odskok by neměl být ani moc rychlý, tzn. aby kolo zase nepřenášelo rázy do řídítek, ani moc pomalý aby se kolo neodlehčilo od povrchu.

Přečti si tady toto: VUT

Asi v půlce: hlavní dokument.pdf Je to moje bakalářka na toto téma, neříkám že je to něco světoborného, ale základy tam jsou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 15W místo 10W do vidlic

24.6.2014 v 08:54 | Nahoru | #2
vozem> předpětím pružiny nastavuješ dráhu po jaký se pohybujou a ta je závislá i na hmotnosti jezdce. Takže předpětím se dá ovlivnit pro pocit jízdy docela dost, jednak pocit tvrdosti - žehlení nerovností, pak pocit ovladatelnosti, a v extrémních případech ovlivňuje i geometrii. Taky je důležitý si uvědomit že vidlice při jízdě používaj celej zdvih, ne jen cestu dolů ale i nahoru, i to hodně ovlivňuje pocit z jízdy. To se nehádám, jen doplňuju.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... Banditak650 14 24.4.2024 v 15:53 Banditak650
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Suzuki gsf 650 Bandit, jak vyřadit ... Suzuki GSF 650 Bandit existencex 23 16.9.2023 v 17:29 Riki1978
Bandit se dusí Suzuki GSF 650 Bandit MotardM 13 5.9.2023 v 06:27 Pelikánes
2007 Suzuki GSF Bandit 650- Potkáva... Suzuki GSF 650 Bandit Pelikánes 4 4.9.2023 v 15:09 puffybodie


TOPlist