globalmoto_kveten





Téma: dobíjení KTM 250EXC-F
 
23.6.2014 v 10:27
Zdravím bando, mám nějaký problém s dobíjením baterie na KTM EXC-F 250 09.
Když při běžícím motoru změřím výstupní napětí na + balelu (při odpojené baterii) proti zemi, naměřím pouze 2,8V. Když měřím dobíjecí proud do baterie při běžícím motoru, naměřím 0,8A.

Řekl bych ze proud je OK, ale nampětí by mělo být min. 12V, že?

Díky.

1 reakcí na tento příspěvek dobíjení KTM 250EXC-F

23.6.2014 v 12:06 | Nahoru | #1
Tak rozhodně bych baterku při běžícím motoru neodpojoval To si koleduješ o odpálení regleru a zapalování

(reakce na) dobíjení KTM 250EXC-F

23.6.2014 v 12:40 | Nahoru | #2
seikos> Odpojil jsem při zhaslém motoru. Čili ničemu to nemůže vadit.

Naposledy editováno 23.06.2014 12:40:30

dobíjení KTM 250EXC-F

7.7.2014 v 09:08 | Nahoru | #3
Nikdo neví?

dobíjení KTM 250EXC-F

7.7.2014 v 14:04 | Nahoru | #4
Vše je v pořádku a sám jsem si teď prošel KTM schématy od piky.Pokud není zaplý spotřebič(žárovka,baterka,klakson atd) tak regulátor prostě onu větev nezásobuje a naměříš tam oněch 2.8V.Navíc tam je více okruhů a jejich smyslnost regulace konvenčnímu myšlení zcela odporuje.Vyzkoušet si to můžeš na předním světle ,bez žárovky(zaplé) tam je jen 2.8V se zaplou 12.4V.Odpojená baterka v tvém ročníku ještě byla v pohodě od 2010 je to problém,spotřebiče nefungujou bez ní!
Mě upadl kontakt na druhém okruhu cívek na alternátoru,který zásobuje blinkry,klakson a zadní světlo s brzdovým.A bohužel to ovlivnilo i funkci prvního okruhu, kdy byl větším napětím odpalován jeden spotřebič za druhým(žárovky).Třetí okruh co jde do CDI a napájí chod motoru byl OK,ten je samostatný.Motorka 125 exc.

Co konkrétního se ti děje vůbec?

MANUAL
Je stejný jako na 125exc jen přibyl startér a baterka s relém a spínačem.Pokud máš mrtvou větev celou je to na cívkách alternátoru dole,nebo umřel regulátor.Poznáš to proměřením dvou přívodních drátů z alternátoru(white a yelou) jsou to dvě větve do regulátoru,vyzkoušej jestli není přerušená nějaká.Pokud to nedává nic až za regulátorem (hnědý/žluto-červený tak je v háji on,doma jeden nyní mám,koupil jsem jej unáhleně ,až pak jsem našel přerušení na cívce dole.

Naposledy editováno 07.07.2014 14:31:37

1 reakcí na tento příspěvek dobíjení KTM 250EXC-F

8.7.2014 v 10:52 | Nahoru | #5
Díky Marko za rady Problém mám, že se nestačí dobíjet baterie a musím nakopávat.
Nikdy jsem tento problém neměl. Možná bude v háji baterie, ale v gelovce elektrolyt neproměřím.

Zkusím tedy proměřit dva přívodní dráty z alternátoru(white a yelou) jestli nejsou přerušený. Za regulátorem (hnědý/žluto-červený)bych měl napařit tedy 12,4V, a to i s odpojenou baterií nebo musí být připojená? Když bude připojená, teoreticky naměřím napětí z baterie (a ne výstup z regulátoru) si myslím.

Rudy

Naposledy editováno 08.07.2014 11:05:45

(reakce na) dobíjení KTM 250EXC-F

9.7.2014 v 11:19 | Nahoru | #6
KTM-Rudy> Přívodní dráty do regulátoru dávají u volnoběhu 50V a jdou až do 120V ve vysokých a je to samozřejmě střídavé napětí,z regulátoru nejde skoro nic pokud tu větev nezatížíš,tak jednoduše strč nějakou žárovku místo baterky a změř to pod zátěží.Zkoukni taky kontakty startéru a jeho chod mimo motor,může být spálené vinutí i na něm a nedává co má,nebo je zarezlý mechanicky.Je to těžko radit doposud jsi musel sledovat jak se to vyvíjí.Pokud nabiješ baterku externě nabíječkou tak po nasazení se chová jak,točí v plné síle nebo hned zdechne?Jinou baterku co je OK(z auta třeba) jsi zkoušel,nebo jiný dobrý zdroj?Vyluč tu baterku a hned se posuneš dál.

dobíjení KTM 250EXC-F

18.2.2016 v 14:19 | Nahoru | #7
Zdar, vím že už je to mimo věc, nicméně touže někomu pomoct. Ktm používá dvojcestné regulátory ( tj ze jedna půlvlna střídavého napětí se pouze reguluje-proto se rozsvěcí světla až po nastartování a nikoli z baterky,světla jsou tedy napájena střídavým proudem.., a druhá půlvlna se usměrnuje a reguluje- ta slouží u starších ročníků pouze pro display a u novějších od 08 pro dobijení,blinkry a display) Toto zapojení a použití regulátoru je dostacující pouze pro 2t moto kde startér nemá takoví odběr jako 4t motory a to ještě musí být dobrá baterie. U4t motoru doporučuji nahradit stávající regulátor klasickým 1f regulátorem (třeba vape) a pak máte pokoj,ptz stavající altík,tedy vinutí kokusan 2k3 dává max zkrat proud 9A a to znamená že když používá jednu pulvlnu a vezme se vpotaz spotřeba ještě ventilátor,display blikny atd.. tak na dobijení zůstává necelá 1Amp,a to když se ještě rozsvítí halogen a brzdovka,tak to do nějakých 6tis otáček motoru vůbec nedobijí,pak to začíná pouštět pulzy okolo 4-6 Amp což je málo a napetí stoupá jen velmi pomalu,takže zkrátka pokud zapnete všechny spotřebiče a vyrazíte na cesty s prázdnou baterkou tak ji ani za 4hod jizdy nenabijete na 80% kapacity,natož když někde v extremu vám spíná větrák a je třeba často startovat...Když se použije jiný regulátor,Jediné co je třeba, tak se musí na alternátoru odpojit uzemění vinutí a vytáhnout ho nahoru do regleru.( bílí je konec vinutí a na žlutý se zapojí začátek místo vyvedeného středu) pak se dá klasický 1f regler a budete mít hned kdyspozici 8-9 Amp stejnosměrného proudu o napětí 14,4V.Kdo nepochopil včem je rozdíl tak-v případe že použijete druhou variantu moto dobijí hned od volnoběhu,je tam dostatečná rezerva i na ventilacku a v případě že máte vybitou baterii tak stačí vypnout světla a všechno jde na dobijení. Jedna nevýhoda je- Musí se udělat vypínač na světla(jinak by svítila furt na baterii) a druha je ze moto musí mít kapacitu (baterku nebo kondenzátor) jinak se regulátor s frekvencí rozhoupe a hodí napět špičku která vám zničí žárovky..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist