Právě jsem doskládal svůj motor na DR 650. Dával jsem tam nový Wiseco píst a kroužky 96mm. Teď ale řeším záběh. Ze dvou nezávislých zdrojů jsem se dozvěděl, že se na záběh který by měl trvat jen 1000 km, používá pouze minerální olej 15W40. Něják mi to ale nedá, abych neuvěžoval nad tím, proč to tak je a jestli se něco nemůže pokazit. Na stránkách WISECO jsem totiž tuto informaci nikde nenašel.
Víte někdo o tomhle? Dík moc
Naposledy editováno 10.06.2014 21:25:36
1 reakcí na tento příspěvek Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?
1 reakcí na tento příspěvek Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?
a) "minerál" a "syntetika" je rozdělení, které je poplatné tak max. někdy v minulém tisíciletí, hodně dlouho to jsou už stejně směsi na více bázích plus aditiva plus přísady k mokré spojce, takže tohle označení nevypovídá vůbec o ničem... viz mýty
b) SAE X Y je jen a pouze označení viskozity, ničeho jiného. Tedy ne technologie nebo původu oleje
c) Pokud jsi dával nový píst a nové kroužky tak hádám proto, abys měl menší vůle a moto méně vyběhané. Také chceš moto zajíždět. Tak proč na to proboha používat HUSTŠÍ 15W50 olej? Řidčí bych tak možná ještě pochopil, ale tohle vůbec. Zbytečně to budeš akorát více namáhat, celé je to nápad k hovnu
Jinak ano, po tisíci vyměnit olej, abys zkontroloval jak vypadal, samozřejmě můžeš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?
KubaLC8 píše: zajizdej to na nornmalni olej a nevymyslej kraviny. Ono se to rika, ze mineral protoze je min kvalitni tak se to driv "zajede". Je ale mozne, ze z mineralu vzniknou karbonove usazeniny, ktere pak plna syntetika rozpusti a posle je motorem. Takze nalej syntetiku a vymen ji po 1000km.
to by musel na minerál jezdit x desítek tisíc km. Po tisícce mu s minerálem nehrozí nic.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?
Také jsem do jebky před generálkou rval 15W50 bo to žralo vše ve velkém, vrchem spodem, ale po výbrusu, pístní sadě, přetěsnění opět předepsaný 10W40, teplota oleje není vysoká, nežere, takže není jediný důvod tam cpat hustší.
Mělo by to význam kdyby měl vylágrované všechno, jak vyjeté pístky tak hlučnou převodovku, a do ani jednoho nehrabal. Pak natu hustší 15 nebo i 20W50 může ještě nějakou dobu jezdit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?
Plus doplnění: "úsady" a oleje pro veterány o kterých je řeč, se řešilo v motorech co nemají účinné filtrování, tam je třeba aby věci spláchnul olej a někde rozumně na vaně usadil, pak se propláchlo s výměnou oleje.
Dneska jsou všude olejové filtry, které poberou kdejaký bordel a při výměně se vyhodí, takže i kdyby se něcousadilo / uvolnilo tak o houby jde, zachytí je filtr.
Naposledy editováno 11.06.2014 08:37:58
Elf Moto 4 cruise
Teoreticky by měl minerální olej dovolit lehkej obrus kroužků a válců, a tím lepší dosednutí těhle ploch. Ale dohadovat se že je to pravda, nebo že je blbost dělení olejů na minerál, polo, a plnou syntentiku - což blbost sama o sobě není, se nebudu
Naposledy editováno 11.06.2014 10:17:07
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?
dj_hroch píše:
Mělo by to význam kdyby měl vylágrované všechno, jak vyjeté pístky tak hlučnou převodovku, a do ani jednoho nehrabal. Pak natu hustší 15 nebo i 20W50 může ještě nějakou dobu jezdit.
10W50 15W50 i 20W50 bude za provozni teploty stejne viskozni, ty odborniku To pred W mas "zimni" pouzitelnost a oznacuje cerpatelnost za studena ... ale pokud je to letni trida SAE50, tak pri 100 stupnich +- bude viskozni uplne stejne, resp ve stejnem rozsahu.Jinak by byl sae 40, 30 nebo 60 ...
Edit: me to vyznelo tak, ze povazujes 20W50 za hustsi nez 15W50, podle toho stupnovani nebo ... pokud to tak neni, tak se omlouvam za zbytecne utocny ton
Naposledy editováno 11.06.2014 10:59:30
1 reakcí na tento příspěvek Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?
Tim nechci rict ze to tak je v motoru aby me nekdo nebral za slovo, jen to davam jako informaci, ze nekde to takto byt muze.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?
Ozzy_ píše: 10W50 15W50 i 20W50 bude za provozni teploty stejne viskozni, ty odborniku To pred W mas "zimni" pouzitelnost a oznacuje cerpatelnost za studena ... ale pokud je to letni trida SAE50, tak pri 100 stupnich +- bude viskozni uplne stejne, resp ve stejnem rozsahu.Jinak by byl sae 40, 30 nebo 60 ...
Edit: me to vyznelo tak, ze povazujes 20W50 za hustsi nez 15W50, podle toho stupnovani nebo ... pokud to tak neni, tak se omlouvam za zbytecne utocny ton
Xw50 je "hustší" než XW40 za všech teplot
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?
Stev píše: Xw50 je "hustší" než XW40 za všech teplot
Nesouhlasim, 5W40 bude "ridsi" nez 15W50 pod nulou ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?
e: měl jsem napsat že 10W50 je vždycky hustší než 10W40 ...
Naposledy editováno 11.06.2014 11:43:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?
Stev píše: Ozzy_> no jo, napsal jsem to blbě, i když ty teď taky Za provozní teploty je ale SAE 50 hustší než SAE 40
e: měl jsem napsat že 10W50 je vždycky hustší než 10W40 ...
anol takhle souhlas
1 reakcí na tento příspěvek Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?
Ozzy_ píše: anol takhle souhlas
Přesně napsané, na tom se už shodnem
A právě za provozu platí co jsem psal výše - vyšší viskozita, hustší olej, hustší film, větší namáhání kroužku, větší namáhání čerpadla, které také u starého motoru už nebude mít obrovskou rezervu... Já bych rozhodně po opravě rovnou na hustší, a pak tam dávat zpět zase řidší, teda nezajížděl. Zbytečně si to namáhat hned po opravě, hustší bych tam cpal až v případě, že by bylo třeba.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?
gugo píše: dj_hroch> Vetsi namahani cerpadla .
co je na tom směšného?nebo se hustý olej čerpá lépe než řídký?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?
Určitě hodně z Vás bylo u Mekáče a pili jste brčkem colu nebo milkshake. A zkuste si vzpomenout kolik "práce" dalo nasát milkshake. A to je přesně to, co dělá čerpadlo při čerpání "hustého"/ milkshake/ nebo " řídkého" /cola/ oleje v motoru.
Všeobecně pro záběh raději použít minerální nebo méně aditivovaný olej, který "špatně" maže a rychleji zaběhne třecí plochy. Samozřejmě zkrátit výměnu. Existují i speciální záběhové oleje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 | frool | 16 | 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein |
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE | Smrči-GSX-F | 5 | 25.12.2023 v 23:51 2stroke |
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... | ZdendaZB | 135 | 10.11.2022 v 08:49 Gahan37 |
Suzuki DR650 R Spojka Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE | FerryUltra | 13 | 28.10.2022 v 16:12 Drakl |
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... | Perkz | 2 | 24.10.2022 v 14:02 Eddie83 |