bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?
10.6.2014 v 21:13
Zdravím

Právě jsem doskládal svůj motor na DR 650. Dával jsem tam nový Wiseco píst a kroužky 96mm. Teď ale řeším záběh. Ze dvou nezávislých zdrojů jsem se dozvěděl, že se na záběh který by měl trvat jen 1000 km, používá pouze minerální olej 15W40. Něják mi to ale nedá, abych neuvěžoval nad tím, proč to tak je a jestli se něco nemůže pokazit. Na stránkách WISECO jsem totiž tuto informaci nikde nenašel.

Víte někdo o tomhle? Dík moc





Naposledy editováno 10.06.2014 21:25:36
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

10.6.2014 v 21:24 | Nahoru | #1
zajizdej to na nornmalni olej a nevymyslej kraviny. Ono se to rika, ze mineral protoze je min kvalitni tak se to driv "zajede". Je ale mozne, ze z mineralu vzniknou karbonove usazeniny, ktere pak plna syntetika rozpusti a posle je motorem. Takze nalej syntetiku a vymen ji po 1000km.

Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

10.6.2014 v 21:54 | Nahoru | #2
Normálně tam dávej, to co tam už budeš dávat pořád.

Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

10.6.2014 v 21:59 | Nahoru | #3
pokud jsi měnil jen píst a kruhy,tak téměř není co zajíždět.
olej nalej ten co vždy,200km to moc nehoň a máš zajeto.
pokud chceš být puntičkář,tak olej vyměň dřív...

1 reakcí na tento příspěvek Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

10.6.2014 v 22:47 | Nahoru | #4
proboha,

a) "minerál" a "syntetika" je rozdělení, které je poplatné tak max. někdy v minulém tisíciletí, hodně dlouho to jsou už stejně směsi na více bázích plus aditiva plus přísady k mokré spojce, takže tohle označení nevypovídá vůbec o ničem... viz mýty
b) SAE X Y je jen a pouze označení viskozity, ničeho jiného. Tedy ne technologie nebo původu oleje
c) Pokud jsi dával nový píst a nové kroužky tak hádám proto, abys měl menší vůle a moto méně vyběhané. Také chceš moto zajíždět. Tak proč na to proboha používat HUSTŠÍ 15W50 olej? Řidčí bych tak možná ještě pochopil, ale tohle vůbec. Zbytečně to budeš akorát více namáhat, celé je to nápad k hovnu

Jinak ano, po tisíci vyměnit olej, abys zkontroloval jak vypadal, samozřejmě můžeš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

11.6.2014 v 07:22 | Nahoru | #5

KubaLC8 píše: zajizdej to na nornmalni olej a nevymyslej kraviny. Ono se to rika, ze mineral protoze je min kvalitni tak se to driv "zajede". Je ale mozne, ze z mineralu vzniknou karbonove usazeniny, ktere pak plna syntetika rozpusti a posle je motorem. Takze nalej syntetiku a vymen ji po 1000km.



to by musel na minerál jezdit x desítek tisíc km. Po tisícce mu s minerálem nehrozí nic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

11.6.2014 v 07:36 | Nahoru | #6
dj_hroch> Proč ne 15w50 do vzducháče?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

11.6.2014 v 08:29 | Nahoru | #7
callowsick: O vzniku úsad nerozhoduje technologie výroby (minerál/syntetika), ale použití aditiv a detergentů. Už nejmíň 30 let se v civilizovaných zemích neprodávají oleje, které by obojí neobsahovaly a jestli ano, tak speciálně pro potřeby veteránů a pochybuju, že si laik zrovna takový olej koupí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

11.6.2014 v 08:33 | Nahoru | #8
Barney> Protože má po výměně pístu a kroužků, chceje zajíždět, tak je blbost je hned zkraje namáhat hustším více viskoznějším olejem, není to že automaticky že vzducháč tak narvat tam nejlépe tuhou vazelínu Hustší olej = tlustší film = více namáhány kroužky při stěru.

Také jsem do jebky před generálkou rval 15W50 bo to žralo vše ve velkém, vrchem spodem, ale po výbrusu, pístní sadě, přetěsnění opět předepsaný 10W40, teplota oleje není vysoká, nežere, takže není jediný důvod tam cpat hustší.

Mělo by to význam kdyby měl vylágrované všechno, jak vyjeté pístky tak hlučnou převodovku, a do ani jednoho nehrabal. Pak natu hustší 15 nebo i 20W50 může ještě nějakou dobu jezdit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

11.6.2014 v 08:34 | Nahoru | #9
1100Virago>

Plus doplnění: "úsady" a oleje pro veterány o kterých je řeč, se řešilo v motorech co nemají účinné filtrování, tam je třeba aby věci spláchnul olej a někde rozumně na vaně usadil, pak se propláchlo s výměnou oleje.

Dneska jsou všude olejové filtry, které poberou kdejaký bordel a při výměně se vyhodí, takže i kdyby se něcousadilo / uvolnilo tak o houby jde, zachytí je filtr.

Naposledy editováno 11.06.2014 08:37:58

Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

11.6.2014 v 10:16 | Nahoru | #10
Kdybych dával nový písty a měl nahonovaný válce, tak bych první dvě výměny a do 1000 km jezdil na tohle:

Elf Moto 4 cruise

Teoreticky by měl minerální olej dovolit lehkej obrus kroužků a válců, a tím lepší dosednutí těhle ploch. Ale dohadovat se že je to pravda, nebo že je blbost dělení olejů na minerál, polo, a plnou syntentiku - což blbost sama o sobě není, se nebudu

Naposledy editováno 11.06.2014 10:17:07

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

11.6.2014 v 10:22 | Nahoru | #11

dj_hroch píše:
Mělo by to význam kdyby měl vylágrované všechno, jak vyjeté pístky tak hlučnou převodovku, a do ani jednoho nehrabal. Pak natu hustší 15 nebo i 20W50 může ještě nějakou dobu jezdit.



10W50 15W50 i 20W50 bude za provozni teploty stejne viskozni, ty odborniku To pred W mas "zimni" pouzitelnost a oznacuje cerpatelnost za studena ... ale pokud je to letni trida SAE50, tak pri 100 stupnich +- bude viskozni uplne stejne, resp ve stejnem rozsahu.Jinak by byl sae 40, 30 nebo 60 ...

Edit: me to vyznelo tak, ze povazujes 20W50 za hustsi nez 15W50, podle toho stupnovani nebo ... pokud to tak neni, tak se omlouvam za zbytecne utocny ton

Naposledy editováno 11.06.2014 10:59:30

(reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

11.6.2014 v 10:37 | Nahoru | #12
Ozzy_> Ano, jenže tam přijde 10W40, ne 50, že.

1 reakcí na tento příspěvek Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

11.6.2014 v 10:58 | Nahoru | #13
Nehcu se dohadovat bo vim v tomhle smeru prd. Ale treba u Okrouzku se pro dynamickem namahani (proste jak se O(krouzek nekde pohybuje) pouziva mineralni olej, a je to psany u vsech doporuceni pro vypocet dynamickeho zatizeni Okrouzku. Jako duvod se uvadi ze mineralni olej lip maze.
Tim nechci rict ze to tak je v motoru aby me nekdo nebral za slovo, jen to davam jako informaci, ze nekde to takto byt muze.

(reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

11.6.2014 v 11:05 | Nahoru | #14
gugo> No ono by bylo uplně nejlepší, kdyby byl odděleně olej v motoru, převodovce a bez spojky, pak by se dalo optimalizovat a používat jen to nejlepší pro každé namáhání, takhle se spíš dělají kompromisy, aby to každému vadilo co nejméně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

11.6.2014 v 11:09 | Nahoru | #15

Ozzy_ píše: 10W50 15W50 i 20W50 bude za provozni teploty stejne viskozni, ty odborniku To pred W mas "zimni" pouzitelnost a oznacuje cerpatelnost za studena ... ale pokud je to letni trida SAE50, tak pri 100 stupnich +- bude viskozni uplne stejne, resp ve stejnem rozsahu.Jinak by byl sae 40, 30 nebo 60 ...

Edit: me to vyznelo tak, ze povazujes 20W50 za hustsi nez 15W50, podle toho stupnovani nebo ... pokud to tak neni, tak se omlouvam za zbytecne utocny ton



Xw50 je "hustší" než XW40 za všech teplot

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

11.6.2014 v 11:31 | Nahoru | #16

Stev píše: Xw50 je "hustší" než XW40 za všech teplot



Nesouhlasim, 5W40 bude "ridsi" nez 15W50 pod nulou ...

Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

11.6.2014 v 11:33 | Nahoru | #17
Je to trochu z jinýho soudku, ale třeba u Jaw mělo víc kluků, včetně mě, problémy se zajížděním po výbrusu a "plnou syntetiku", motor sice sedl, jel, ale v horku při větším zatížení se to mělo snahu kousat... píst si nevydřel svou cestu , zatímco po pár nádržích s M2T to krásně Jawsky zvonilo , ale chápu, že to jsou dvoutakty...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

11.6.2014 v 11:42 | Nahoru | #18
Ozzy_> no jo, napsal jsem to blbě, i když ty teď taky Za provozní teploty je ale SAE 50 hustší než SAE 40

e: měl jsem napsat že 10W50 je vždycky hustší než 10W40 ...

Naposledy editováno 11.06.2014 11:43:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

11.6.2014 v 11:59 | Nahoru | #19

Stev píše: Ozzy_> no jo, napsal jsem to blbě, i když ty teď taky Za provozní teploty je ale SAE 50 hustší než SAE 40

e: měl jsem napsat že 10W50 je vždycky hustší než 10W40 ...



anol takhle souhlas

1 reakcí na tento příspěvek Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

11.6.2014 v 12:06 | Nahoru | #20

Viskozitní třídy motorových olejů podle SAE J300 (7/2001)
a) = 0W-40, 5W-40 a 10W-40
b) = 15W-40, 20W-40, 25W-40 a 40
§ = hraniční teplota čerpatelnosti *) = při 150 °C



... Takže dá se říct 10W40 je -25°C až +40°C a 15W50 je -20°C až +50°C

A teď co je pro použití v Česku ve vzducháči lepší?

(reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

11.6.2014 v 15:26 | Nahoru | #21
Barney> Nejjednodušší a nejlepší je držet se toho co ti předepisuje výrobce motoru .To že je motor vzduchem chlazený automaticky neznamená že je lepší používat olej 15W50,záleží na výrobci jak motor nastavil např.chlazení oleje,konstrukce pístu popř. chlazení ostřikem,materiál a opracování válce(má vliv na stabilnější vůle)a spoustě dalšího.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

11.6.2014 v 15:39 | Nahoru | #22

Ozzy_ píše: anol takhle souhlas



Přesně napsané, na tom se už shodnem

A právě za provozu platí co jsem psal výše - vyšší viskozita, hustší olej, hustší film, větší namáhání kroužku, větší namáhání čerpadla, které také u starého motoru už nebude mít obrovskou rezervu... Já bych rozhodně po opravě rovnou na hustší, a pak tam dávat zpět zase řidší, teda nezajížděl. Zbytečně si to namáhat hned po opravě, hustší bych tam cpal až v případě, že by bylo třeba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

11.6.2014 v 15:44 | Nahoru | #23
dj_hroch> Vetsi namahani cerpadla .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

11.6.2014 v 17:58 | Nahoru | #24

gugo píše: dj_hroch> Vetsi namahani cerpadla .



co je na tom směšného?nebo se hustý olej čerpá lépe než řídký?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

11.6.2014 v 18:57 | Nahoru | #25
Dolph-cz> NO to ani ne, ale kdyz se podivas na zubovy cerpadlo, tak dost silne pochybuju, ze by se ten rozdil nejak projevil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

11.6.2014 v 20:25 | Nahoru | #26
gugo> já si taky nemyslím,že by tím vznikl nějak zásadně vyšší odpor,problém by hrozil možná snad při startu v -50°C ...

Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

11.6.2014 v 20:48 | Nahoru | #27
Malá připomínka - hustota nerovná se viskozita/ čili SAE /.

Určitě hodně z Vás bylo u Mekáče a pili jste brčkem colu nebo milkshake. A zkuste si vzpomenout kolik "práce" dalo nasát milkshake. A to je přesně to, co dělá čerpadlo při čerpání "hustého"/ milkshake/ nebo " řídkého" /cola/ oleje v motoru.

Všeobecně pro záběh raději použít minerální nebo méně aditivovaný olej, který "špatně" maže a rychleji zaběhne třecí plochy. Samozřejmě zkrátit výměnu. Existují i speciální záběhové oleje.

Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

11.6.2014 v 21:16 | Nahoru | #28
dej tam 10w40,nacpal jsem do moto pist wossner 101mm a zajel 1000 kilaku,vymenil olej a slape v poho neco pres tri roky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

11.6.2014 v 21:35 | Nahoru | #29
Dolph-cz> A co teprve pri absolutni nule

(reakce na) Wiseco píst, záběh s minerálním olejem?

11.6.2014 v 21:56 | Nahoru | #30

gugo píše: Dolph-cz> A co teprve pri absolutni nule



no,to už bude úplný průser
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 frool 16 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE Smrči-GSX-F 5 25.12.2023 v 23:51 2stroke
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... ZdendaZB 135 10.11.2022 v 08:49 Gahan37
Suzuki DR650 R Spojka Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE FerryUltra 13 28.10.2022 v 16:12 Drakl
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83


TOPlist