globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Občasné chcípnutí při spadnutí otáček na volnoběh
Zdravím Vás,

delší dobu u mého TRka setrvává problém s občasným chcípnutím. Tak nějak jsem se s tím naučil jezdit. Jenže po tom, co jsem motorku zkulturnil, bych ji chtěl dostat aspoň do stavu bez kompromisu.
Za studena není problém. Problémy nastanou po zahřátí. Motorka sice jede a táhne, ale když při vytočeném motoru uberu plyn a zmáčknu spojku, tak je velice pravděpodobné, že motorka chcípne. Proto musím pořád regulovat otáčky motoru ručně. Při mírném povrkávání na neutrál sice nechcípne, ale otáčky klesnou pod volnoběh. Částečně se to dá eliminovat zvýšením volnoběžných otáček, ale jednoválec by měl bublat a ne hučet. Pro ujasnění mám nastaveno dle otáčkoměru 1700 ot/min.
Mám velké podezření na chudou směs, ale zkušenosti s tím nemám a mé znalosti jsou pouze teoretické.
Mám odstraněný katalyzátor a EGR ventil. Motorka nestřílí do výfuku.
Ještě mě napadá podtlak v nádrži, ale to je spíše blbost.
Koukal jsem na stavy svíček a příčiny poruch na googlu a dle toho bych ji měl mít O.K.
Izolátor je cihlový, akorát na iridiové elektrodě je trochu bílého (viz. přiložené foto).
Poraďte prosím čím to může být.







Naposledy editováno 29.05.2014 20:54:42

Občasné chcípnutí při spadnutí otáček na volnoběh

29.5.2014 v 22:35 | Nahoru | #1
mel jsem podobnej problem a bylo to bohata smes a uchcavala se svicka..s kamosem jsem to nastavil(je lepsi ve dvou,aby jeden srouboval a druhej drzel plyn nez se chytne volnobezka a ovladal sytic)..ale problem se objevil pote ,co jsem misto 100oktanu natankoval u pumpy jinej benal(90ku) ..musel jsem to nastavit jinak a mnohem hur to tahlo ..po vyjeti nadrze a doliti 100oktanu,opet nastavit puvodni hodnoty

Občasné chcípnutí při spadnutí otáček na volnoběh

Skvělá odpověď, děkuji! 30.5.2014 v 10:27 | Nahoru | #2
Dej jehlu na 4tý zářez od spoda, jak je to v servisnim manualu (jeden zářez nad střed) a šroub volnoběžných otáček zeshora karburatoru nastav na 3/4 až 1 otáčku od uplneho uzavření... taky jsem s tim laboroval a už jsem na to přišel.... mám na tebe dotaz... když ti to chcípne, jde motorka nastartovat se spojkou třeba na jrdničku, nebo musíš mít neutrál ?

1 reakcí na tento příspěvek Občasné chcípnutí při spadnutí otáček na volnoběh

30.5.2014 v 12:13 | Nahoru | #3
to bude spíš bohatá směs, když za studena to je Ok a za tepla ne. udělej co ti radí kolega nade mnou a já bych ještě přidal výměnu svíčky
Kdyby se ti to nezlepšilo, tak bych ještě zkusil ochudit volnoběh. Ale počítej s tím, že za studena bez sitiče ti to třeba bude chcípat. Holt jednoduché čínské karby..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Občasné chcípnutí při spadnutí otáček na volnoběh

30.5.2014 v 17:05 | Nahoru | #4

Dzgofmann píše: když ti to chcípne, jde motorka nastartovat se spojkou třeba na jrdničku, nebo musíš mít neutrál ?


Jo jo, když mi za tepla chcípne, tak v pohodě i se zařazenou rychlostí a se zmáčknutou spojkou nastartuju. Jestli ti to startuje jen na neutrál, tak bych to viděl na čidlo stojanu, potom možná čidlo spojky (vedou tam dva drátky, tak je zkontroluj jako první, jestli nejsou třeba odpojené). Já mám to čidlo stojanu jednoduše ustřihnutý a není problém. To by bylo, kdyby mi to v 80tce chcíplo a já bych v té rychlosti musel nakopat neutrál ..

O víkendu tedy budu dlubat do karburátoru a pak sem dám výsledek.

mi_psi píše: to bude spíš bohatá směs, když za studena to je Ok a za tepla ne. udělej co
ti radí kolega nade mnou a já bych ještě přidal výměnu svíčky
Kdyby se ti to nezlepšilo, tak bych ještě zkusil ochudit volnoběh. Ale počítej s tím, že za studena bez sitiče ti to třeba bude chcípat. Holt jednoduché čínské karby..


Tu svíčku mám jen 5000 km a je iridiová, tak ta musí vydržet ještě spousty kilometrů . A ten karbec je Mikuni, tak to je Japonská jednoduchost .

Naposledy editováno 30.05.2014 17:10:24

Občasné chcípnutí při spadnutí otáček na volnoběh

Skvělá odpověď, děkuji! 30.5.2014 v 19:46 | Nahoru | #5
i zázraak jako iridiová svíčka jde při špatné tepelné hodnotě nebo ěpatně nastavené směsi do kopru.





tady jsou barvy svíček i s popisem příčiny.

Občasné chcípnutí při spadnutí otáček na volnoběh

30.5.2014 v 21:21 | Nahoru | #6
Tipnul bych to na tu předposlední, takže to mám nějaký zly v tom motoru

(reakce na) Občasné chcípnutí při spadnutí otáček na volnoběh

Skvělá odpověď, děkuji! 30.5.2014 v 22:47 | Nahoru | #7

Lifer píše: Tu svíčku mám jen 5000 km a je iridiová, tak ta musí vydržet ještě spousty kilometrů . A ten karbec je Mikuni, tak to je Japonská jednoduchost .


no mikuiny to má na sobě jen nalitý .. já mám na taiwanu taky nálitek Keihin a skutek utek
Ta svíce má podle mě špatnou tepelnou hodnotou. Zkus koupit za pár desetikorun obyčejnou brisk ve správný tepelný hodnotě a uvidíš..

Občasné chcípnutí při spadnutí otáček na volnoběh

31.5.2014 v 22:36 | Nahoru | #8
Tak dnes jsem dal karbec do kupy. Díky Dzgofmann za tipy jak nastavit karburátor. Já to v manuálu nenašel.
Motorka se sice déle zahřívá (je nutný sytič) a otáčky teď padají z počátku rychle a těsně před volnoběhem pomaleji, díky čemuž to nechcípne jako před tím.
Tak teď šetřit na benzín
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vidlice yuki tr 125 Yuki TR 200 yukitr125cross 2 12.5.2020 v 22:14 MungoJerry
Koupím Yuki TR200 Yuki TR 200 Minister 14 7.2.2020 v 19:14 spacy
Tupe enduro na obcasne cestovani KTM LC4 Adventure, Yamaha XT 660 R, Yuki TR 200, AJP... DoctorOutdoor 5 25.7.2018 v 23:43 seikos
Zvýšenie výkonu 125 Yuki TR 125, Yuki TR 200 AlexDolin 22 14.5.2018 v 21:50 AlexDolin
Uchytenie rozety yuki 125 tr Yuki TR 125, Yuki TR 200 AlexDolin 7 19.4.2018 v 22:03 Matko1


TOPlist