globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Otáčky volnoběhu Jawa 350
17.5.2014 v 14:31
Mám dotaz na zkušené Jawaře. Začala mi stávkovat Jawička, kdy po otevření palivového kohoutu tekl benzín skrz celý karbec a vytékal otvorem dole. Karbec jsem sundal vypucoval a byl asi zaseknutý plovák. Teď to dělá jen někdy a stačí po karbci poklepat a přestane to. Ale objevil se další problém - a to otáčky volnoběhu.

Když nastartuju studený motor (což jde najednou i bez sytiče???) tak motor krásně běží, ale postupem času, když se zahřívá, tak musím přidávat otáčky šroubkem na karbci, tak aby to nezdechlo. Čím více se motor jízdou zahřívá, je nutné po zastavení šroubem otáčky zvednout, jinak motor zhasne. Při zastavení na křižovatce musím pořád na místě přidávat, aby to nezhaslo. Když pak motor zhasnu a nechám motorku chvíli stát, tak po startu vyletí motor do otáček vysokých jako svině a zase musím otáčky regulovat šroubkem na karbci směrem zpátky.

Nemám tušení, kde je zádrhel, když karbec jsem měl rozebraný, vyčištěný, trysky vyfoukané a palivový kohout je nový i se sítkem v nádrži + odkalovač. Obě gumové přechodky taky nové a vše dotáhnuto.

Že by to někde bralo falešný vzduch???

Otáčky volnoběhu Jawa 350

17.5.2014 v 15:04 | Nahoru | #1
Když motor za studena hravě chytne i bez cupáku a po ohřátí se začne dusit a musíš furt přidávat plyn, tak je přikrmený - buď pořád netěsní jehla, nebo jsi při čištění karbce nechtíc pohnul s hladinou. Ale to samovolné vybíhání otáček jasně ukazuje na falešluft - buď hrdlo pod karbcem, nebo gufero na pravé straně kliky (pod dynamem), ale to by haproval jen pravý válec. Koukni na svíčky podle barvy poznáš, jak na tom který válec je. Ale faleš může způsobovat dost nevyzpytatelné chování, včetně toho, jako by se motor hltil bohatou směsí.

Otáčky volnoběhu Jawa 350

17.5.2014 v 16:18 | Nahoru | #2
Jen bych doplnil J. M. K.: Nebud cune a neopravuj chybu chybou!
Kdyz musis poklepat karbec, abys zabranil preplaveni, taks ho bud spatne vycistil nebo sesadil. Tak demontaz identifikace zavady a oprava. Pak kontrola prip.serizeni hladiny a kontrlola priruby na valci a u airboxu. Naposled serizeni volnobehu po oprave. Kdyz tohle vsechno udelas peclive a kvalitne, neni duvod proc by se motor neodvedecil kultivovanym behem bez kolisani otacek! Vsechno je pristupny, za pulhodku hotovo

Naposledy editováno 17.05.2014 16:20:23

Otáčky volnoběhu Jawa 350

17.5.2014 v 20:21 | Nahoru | #3
většinou falešný vzduch dělá tu srandu s otáčkama...
nech to vrčet na volnoběh a postříkej přírubu něčím hořlavým, třeba čistící sprej, jesttli se zvednou otáčky, tak přisává! Pak jsou na řadě gufera na klice. Nejhorší varianta je přisávání mezi kartry...

Otáčky volnoběhu Jawa 350

17.5.2014 v 22:46 | Nahoru | #4
volnoběh se šteluje na zahřátém motoru. To co popisuješ vypadá že máš prve šoupě moc dole, tedy nesaje nic přes difuzor a vše přes volnoběžný vzdušník, kde to je bohaté, kor, jestli máš volnoběžnou směs taky přitaženou. Jak se to ohřívá, začíná se ulívat.
Osobně to vidím na rozštelovaný karburátor. Tedy - nastavit vonoběžnou směs, nastavit volnoběh a pak zjišťovat, jak to startuje za studena. Třeba to pak bude chtít sytič.

Falešný vzduch zvyšuje otáčky (chudá směs). Tím že zvedáš šoupě, tak přidáváš vzduch, tedy ochuzuješ, je to bohaté.

1 reakcí na tento příspěvek Otáčky volnoběhu Jawa 350

18.5.2014 v 00:00 | Nahoru | #5
Co to znamená, že mám prve šoupě moc dole? Jak mám nastavit volnoběžnou směs? U mé poruchy se otáčky volnoběhu se zahřívajícím motorem snižují, takže asi nepůjde o falešný vzduch - pochopil jsem to dobře?

Šroubek bohatosti směsi na karbci je povolen o jeden a půl otáčky z plného zatáhnutí a obě svíčky jsou černé.

(reakce na) Otáčky volnoběhu Jawa 350

18.5.2014 v 00:14 | Nahoru | #6
majstropava> co u tebe znamená z plného zatáhnutí?Jestli to utahuješ na krev a pak dáš 1,5 otáčky tak tam je možná problém.Utáhnout na citovku a pak 1,5 otáčky.U toho bych začal.

Otáčky volnoběhu Jawa 350

18.5.2014 v 12:22 | Nahoru | #7
obě svíčky černé - potvrzuje že je to bohaté. Volnoběžná směs se nastavuje na základ dle příučky a pak se dolaďuje dle reakce motoru na plyn. Následně se na teplém motoru nastavuje volnoběh - ten šroubek zvedá šoupě, tedy když ho vyšroubuješ, je šoupě dole, zašroubováváním ho zvedáš.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist