globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Video 270 km a za zatáčkou stojí kolona
12.5.2014 v 23:38
Reakce pilota na tý starý pelešině je naprosto příkladná...
aneb: co všechno může potkat svižného turistu na cestě pro rohlíky...

270 na starý pelešině a za zatáčkou STOP! - auta stojej v obou pruzích

3 reakcí na tento příspěvek Video 270 km a za zatáčkou stojí kolona

16.5.2014 v 16:48 | Nahoru | #1
Mám takovej dotaz, už sem měl taky podobnou krizovku před Blanskem (z Šebrova) jen né v takové rychlosti.. Před koncem dlouhé táhlé pravé skoro stála kolona za mlíkařem, no k mýmu štěstí "vlevo" nic nejelo.. Ale zpět k otázce: když se mi stane situace s krizovým bržděním, jdu automaticky na přední brzdu co si můžu dovolit, v tom (dle závažnosti situace - času na to něco dělat) podkopávám převodovku a začínám šlapat na zadní brzdu (jednou už i do krve).. Někteří tu píšou, že je zadní brzda poslala do skluzu, tak ji povolili, moto se srovnala a následně to snad i opakovali, jenže co sem slyšel, tak pustit zadní brzdu ve smyku, dá mi moto pěknou kopačku, takže "správně" bych ji měl držet a bez žádnýho pouštění to "usmykovat" až do zastavení nebo případně do minimální rychlosti (snad to říkal i Sršeň někde)

Tak co je pravda či lepší varianta? Nebo snad tu zadní můžu pustit jen v minimálním vychýlení?

Naposledy editováno 16.05.2014 17:37:32

(reakce na) Video 270 km a za zatáčkou stojí kolona

16.5.2014 v 17:12 | Nahoru | #2
Lisour_Jr> jedna z prvních dobře formulovanejch otázek... leč nedostaneš jednoznačnou odpověd...
Hodně, rychle jezdících pilotů i z okruhů ti řeknou, že zadní brzdu ani neznaj. Já jsem zase zastánce, že když tam ta brzda je, může mi něco přidat...jenže, ona může hodně zkomplikovat život - zejména na vysokokompresním dvouválcovým nízkozdvihu. Pominu-li krizovku - kde stejně jen přes spojku chytneš brzdy a o nějakým zkopávání kvaltů není řeč - na okruhu např. z rovinky letím 230km/h do retarderu, brzdím oběma, kopu kvalty dolů a vrkám plynem (nebudu psát meziplynuju-nebo sem příjde Creck a je vymalováno)vrkám právě kvůli tomu, že se nechci moc soustředit na pouštění spojky a rovnám si otáčky na spojce motorem ke kolu - kdybych to nedělal a měl sešlápej zadek a ještě do toho pustil brzdnej moment motoru, musím na brzdě neustále měnit tlak na zadek ... i tak se mi stane, že se občas rozeskáče. Pak musím jednoznačně nechat lehce klouznout vystavením spojku, zároveň odlehčím nohu na zadku a pustím znovu ...tím si to sedne - jde o cvik, ale naučíš se to reflexivně. Někdy dokonce cejtíš, že to kolo ještě není úplně v ose, ještě klouže a jedeš malinko šejdrem ale neskáče. Jinak, jasněnže tu zadní brzdu nemůžeš pustil hned naplno, když cejtíš že máš zadek 30°šejdrem od předního kola...prostě se ovládnout a povolovat to zlehka. Mě se to stálo v Sosonový a zadek jsem měl už dost "vedle", vymáčknout spojku a zadní brzdu postupně uvolňovat...a hlídat si předek...

Naposledy editováno 16.05.2014 17:14:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Video 270 km a za zatáčkou stojí kolona

16.5.2014 v 17:35 | Nahoru | #3

Lisour_Jr píše: Mám takovej dotaz, už sem měl taky podobnou krizovku před Blanskem (z Šebrova) jen né v takové rychlosti.. Před koncem dlouhé táhlé pravé skoro stála kolona za mlíkařem, no k mýmu štěstí "vlevo" nic nejelo.. Ale zpět k otázce: když se mi stane situace s křížovým brzděním, jdu automaticky na přední brzdu co si můžu dovolit, v tom podkopávám převodovku a došlapuju zadní brzdu.. Někteří tu píšou, že je zadní brzda poslala do skluzu, tak ji povolili, moto se srovnala a následně to snad i opakovali, jenže co sem slyšel, tak pustit zadní brzdu ve smyku, dá mi moto pěknou kopačku, takže "správně" bych ji měl držet a "usmykovat" to případně až do zastavení nebo do minimální rychlosti (snad to říkal i Sršeň někde)

Tak co je pravda či lepší varianta? Nebo snad tu zadní můžu pustit jen v minimálním vychýlení?



Pokud to nemáš vyzkoušené z nějaké větší plochy, tak při krizovce prostě používej jen spojku a přední brzdu. Přední kolo se ti může i na chvilku zablokovat, ale pokud jsi to silně nezamáčknul, zase se roztočí a regulovat to tak, tak, aby to nešlo na přední, asi umíš.
Zadní nemusí být k ničemu, pokud nebrzdíš se zadním kolem ve vzduchu, samozřejmě to něco přidá a, i když se blokne, nebývá problém to ustát, ale takové peripetie bych být tebou netestoval v provozu, ale někde mimo .

(reakce na) Video 270 km a za zatáčkou stojí kolona

16.5.2014 v 19:50 | Nahoru | #4

Lisour_Jr píše: Mám takovej dotaz, už sem měl taky podobnou krizovku před Blanskem (z Šebrova) jen né v takové rychlosti.. Před koncem dlouhé táhlé pravé skoro stála kolona za mlíkařem, no k mýmu štěstí "vlevo" nic nejelo.. Ale zpět k otázce: když se mi stane situace s krizovým bržděním, jdu automaticky na přední brzdu co si můžu dovolit, v tom (dle závažnosti situace - času na to něco dělat) podkopávám převodovku a začínám šlapat na zadní brzdu (jednou už i do krve).. Někteří tu píšou, že je zadní brzda poslala do skluzu, tak ji povolili, moto se srovnala a následně to snad i opakovali, jenže co sem slyšel, tak pustit zadní brzdu ve smyku, dá mi moto pěknou kopačku, takže "správně" bych ji měl držet a bez žádnýho pouštění to "usmykovat" až do zastavení nebo případně do minimální rychlosti (snad to říkal i Sršeň někde)

Tak co je pravda či lepší varianta? Nebo snad tu zadní můžu pustit jen v minimálním vychýlení?



konkrerni efektivni odpoved na tohle pro tebe neznam, ale vsichni hodne rychli jezdci na okruhu brzdej zadkem taky, duvod je vic..ale jednim z nich je i to, ze zpomalis o malicko drive, protoze i ten velice neefektivni zadek byt jen v jednotkach procent pomuze. ale pro ty, co to neumej, jako treba ja, to muze bejt kontraproduktivni. tzn aspon dle.meho nazoru, ze abys mohl efekrivne pouzivat zadni brzdu, je treba to.natrenovat, nejlepe vlna okruhu a letisti treba...tam mas cas pozorovat cos prave proved a jak se to projevuje, promyslet to a v pristi jizde to zopakovat znovu a lepe...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1176, 1177] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35309 Dnes v 05:46 Tommasson
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 3 Včera v 06:46 Gahan37
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ


TOPlist