paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawa 20 nestartuje
5.5.2014 v 15:06
Dobrý den mám menší problem s jawou 20 dneska sem si hezky vyjel na louky a najednou mě to chciplo a nešlo to nastartovat
popis:
když to chci nakopnout (coš fungovalo perfektně) tak ta "paka" na nastartováni nende prošlapnout dolů jak kdyby byla seklá
a na roztlačení to taky nefunguje ani motor se neozve co s tím??? prosím poraďte a taky sem zapoměl dodat že s té nakopávací paký teče trošku olej je to normalní ?? děkuju za odpovědi prosim o pomoc :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 20 nestartuje

5.5.2014 v 19:48 | Nahoru | #1
J.M.K.> děkuju mockrát a jak jsi psal nějakou dobu jeste pojede mam to chápat tak žeuž to nebude tak kvalitní ?? co s tim mám dělát

(reakce na) Jawa 20 nestartuje

5.5.2014 v 20:06 | Nahoru | #2
FuggyCz> jinak bych chtěl udělat to tou k.fosforečnou ale asi to nezvladnu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 20 nestartuje

5.5.2014 v 22:07 | Nahoru | #3

FuggyCz píše: J.M.K.> děkuju mockrát a jak jsi psal nějakou dobu jeste pojede mam to chápat tak žeuž to nebude tak kvalitní ?? co s tim mám dělát



Jde o to, že jestli se skutečně přidřel, nebo spíš zadřel píst ve válci (tomu odpovídá ta ztráta výkonu, pak náhlé zastavení motoru a nějakou dobu nemožnost motorem protočit - naštěstí se nezadřel úplně, takže po ochlazení se povedlo píst "utrhnout" a rozhýbat), tak na pístu, nebo i válci je místy "oleštěný" povrch, na kterém se logicky nemůže držet olej, takže v těchto místech bude mít píst tendenci znovu se zadírat. Navíc mohou být zapečené, nebo poškozené kroužky, stejně tak vydřené rýhy v povrchu válce a to vše zhoršuje kompresi = horší výkon motoru a zejména ztížené starty.
Proto bys měl sundat válec a píst dost možná bude vypadat takto (je to sice babetta, ale jde o totéž):



Ta tmavá "šmouha" na boku pístu je právě ono "zrcátko" po přidření. Pokud to bude jen takto mírně, tak stačí zrcátko zlehka "stáhnout" jemným pilníčkem (nikdy ne šmirglem - brusná zrna by mohla ulpět v materiálu pístu, následně se mohou uvolňovat a bude to, jako bys nasypal do motoru písek - rychle jej zničí). Válec nechat přehonovat a nebudou-li zapečené, nebo jinak poškozené kroužky, motor by měl běžet slušně. Hlavně motor neskládat "nasucho" = válec i píst před složením namáznout olejem. Toto vše ovšem za předpokladu, že se jen "líznul" píst ve válci a ložiska kliky a ojnice zůstala nepoškozená.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 11 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1
Barva Jawa 20 Jawa 50/20 Pionýr Mety21 7 3.5.2024 v 22:50 Kohlstein
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 9 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA
Trojka mlátí Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 2 27.4.2024 v 17:22 Frantas
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 38 6.4.2024 v 18:24 docent


TOPlist