globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řešení problémů a úprav - MZ ETZ 150
3.5.2014 v 18:57
Nazdar chlapi,
smířil jsem se s tím, že si nějakej pátek nezajezdím ( Zde ). Zároveň k tomu jsem teď získal poměrně slušný prachy (12 tisíc), který můžu použít právě na opravu MZty.
Budu měnit takovej ten spotřebák jako pneu, brzdový obložení, řetězovku, ale taky přijde na řadu výbrus a převodovka + další drobnosti.
Potřebuju poradit ohledně určitých špeků, aby to bylo přehledný, napíšu to v bodech.

1) Su z Brna. Takže budu díly nakupovat v Brně. Pokud máte jak poradit, pište mi prosím rovnou jestli Vorel nebo dědula z táborské.
2) Když už budu dělat výbrus, chci to vzít z gruntu. 4 kanálový válec stojí okolo 6ti tisíc - pro mě zbytečně moc. Už jsem psal panu ing. Stejskalovi, ale ten teďka nemá čas a mám se mu ozvat až po sezóně. Víte někdo o někom, kdo je na úpravu starších dvoutaktů stejná kapacita jako p. ing. Stejskal? Nechce se mi na válec čekat do zimy.
3) Na jaký maximální vrtání se dá válec vyvrtat? A na jaký efektivně? Protože když změním poměr vrtání/zdvih, docílím jiné křivky motoru, jiných otáček... Je zde někdo kdo s tím nějak experimentoval?
4) Občas se seká nakopávačka. Např. když hodně spěchám a nemám čas opatrně dostat nakopávačku do záběru a lítám po tom jak blázen, tak se sekne tak v 1. desetině chodu, jako když se dva protichodné samosvorné kužely do sebe zakousnou. Motor jsem ještě rozhozenej neměl, ale ať vím co objednat /pokud je to jednoznačná závada/. Víte někdo co s tím?
5) Je zde někdo, kdo experimentoval s větším převodovým kolečkem? Můžete mi k tomu něco říct?
6) Je tu někdo v mém okolí (Brno-venkov), u koho bych si mohl za normální peníze odladit na brzdě výfuk? (Budu si vytvářet vlastní lauf, proto se ptám)
7) Zadní tlumiče. Jak se rozdělávají, jaký olej tam patří a jak se seřizují? Mám na nich dole na každým takovýho šulínka, předpokládám že se s ním otáčí vůči ose pérování, jak to funguje? předpětí pružiny nebo něco jinýho?
8) Přední vidle - opět to stejné, kontrola, seřízení, sborka a rozborka.
9) Je zde někdo, kdo umí přešít sedlo? Ze současného mě bolí záda + je prosezený.
10) Je u MZty normální kolísání napětí v síti v závislosti na otáčkách? Při volnoběhu, když sepne relátko dáva bez světel 13,9 v, při 6ti tisících 15,1 v. Nijak by mě to nevadilo, ale už jsem odpálil jednu žárovku blinkru a jedno relátko blinkru + ve vyšších otáčkách bliká blinkr jak šílenej, dalo by se říct že skoro soustavně svítí. Při zapnutí světel se mírně napětí sníží (neměřil jsem), takže blinkry blikají trochu pomaleji, furt je to ale masakr. Je tam dva roky stará baterka a pravděpodobně originální relátko (takový to klasický co bylo na každý Š120 nebo W353). Nejsem elektrikář, ale dával bych to za vinu právě tomu relátku, které slouží zároveň (tuším) jako regulátor. Pokud je tato závada z výroby, mohl by mi zde prosím někdo načrtnout schéma nějakého rozumného regulátoru napětí? Zapájet si nějakou robnost a vyleptat tišťák bych snad ještě zvládl.

To je asi tak všechno, jestli mě ještě něco napadne, hodím to sem. Díky moc všem, co mi nějak pomůžou.

Tomáš

Naposledy editováno 03.05.2014 19:30:17

Řešení problémů a úprav - MZ ETZ 150

3.5.2014 v 19:26 | Nahoru | #1
1, z česka neviem berem od nas zo SK www.sim-ba.sk diely celkom pohode kvalita aj cena a hlavne rychlost dodania na sk
3,s tym nešpekuluj ked tak si kup vačšiu moto akurat ti može po čase odist kluka ložiska atd...
4,maš zly štartovaci segment + ten protikus na spojkovom koši (možno iba segment)
5, špekuloval som akurat s menšim prevodovym kolečkom 12zubovym super tah na 1. a 2.prevodovom stupni maximalna okolo 105
6,ten vyfuk niekto vymyslel dal si s tym kopu roboty a prepočitaval to aby to bolo čo naj prečo to menit? možeš to akurat zhoršit...
7,tlmiče som nerozoberal ale mal by som su vytečene uplne
8,to je lahke neviem čo chceš na tom kontrolovat najlepšie vymenit gufera a olej gufera par centov a olej najlepšie hydroaulicky ak si dobre pametam na spodu su šroby ktore treba povolit a potom tie vrchne velke matky a cela vidla sa da vytiahnut smerom dole (neviem to presne)
9,mal som tiež taky isty problem potah som kupil so spominanej stranky a pridal som do vyplne kde som to mal vysedene trochu molitanu a pohoda
10,žiarovku mi odpalilo iba zadnu blinkre nemam ale neriešil som to iba ked mi začala svietit kontrolka dobijania mal som naopak deklik na reglere

Naposledy editováno 03.05.2014 19:29:19

1 reakcí na tento příspěvek Řešení problémů a úprav - MZ ETZ 150

3.5.2014 v 19:30 | Nahoru | #2
osobně bych se na to vybodl a koupil něco jiného, čtyřtaktního.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řešení problémů a úprav - MZ ETZ 150

3.5.2014 v 19:59 | Nahoru | #3
petrumr> Já jsem s MZtou spokojený a rád do ní ty peníze investuju. Navíc za 12 litrů nic kloudnýho nepořídím.

bmw3987> Díky za nějaký kloudný rady. Vrtání se dá měnit v řádech mm - není to že z toho udělám dvapůlu, je to jen drobná změna, navíc pri každém výbrusu se .25mm na průměru bere.
Výfuk někdo vymyslel tak, aby pracoval v určitých otáčkách, aby to tolik neřvalo, dobrej nástup výkonu, prostě aby to bylo hladký. S konstrukcí vlastních 2T výfuků už zkušenost mám, jen momentálně nemám nikoho u koho bych si to odbrzdil. A klidně se připravím o spodek za cenu masivního kopance třeba okolo 5ti tisíc - právě proto si to chci odladit na brzdě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řešení problémů a úprav - MZ ETZ 150

5.5.2014 v 18:58 | Nahoru | #4

Tombik píše: petrumr> Já jsem s MZtou spokojený a rád do ní ty peníze investuju. Navíc za 12 litrů nic kloudnýho nepořídím.

bmw3987> Díky za nějaký kloudný rady. Vrtání se dá měnit v řádech mm - není to že z toho udělám dvapůlu, je to jen drobná změna, navíc pri každém výbrusu se .25mm na průměru bere .
Výfuk někdo vymyslel tak, aby pracoval v určitých otáčkách, aby to tolik neřvalo, dobrej nástup výkonu, prostě aby to bylo hladký. S konstrukcí vlastních 2T výfuků už zkušenost mám, jen momentálně nemám nikoho u koho bych si to odbrzdil. A klidně se připravím o spodek za cenu masivního kopance třeba okolo 5ti tisíc - právě proto si to chci odladit na brzdě



o kurwa až tolko?

Řešení problémů a úprav - MZ ETZ 150

5.5.2014 v 20:36 | Nahoru | #5
Jen mě tak napadlo, A1 ti to stejně plnit nebude, a je jedno jestli to překračuješ o dvacet pět kubiku nebo sto, tak proč nekoupit dvě pade ? Když k těm dvanácti tácum přidáš prachy za prodej téhle, máš dvě pade ve slušným stavu...

Naposledy editováno 05.05.2014 20:39:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řešení problémů a úprav - MZ ETZ 150

6.5.2014 v 10:56 | Nahoru | #6
bmw3987> .25mm = 0.25mm. A ano, tolik se na průměru při výbrusu většinou bere.

Řešení problémů a úprav - MZ ETZ 150

8.5.2014 v 09:06 | Nahoru | #7
V MZtách se už nějakej ten rok vrtám. Problém je, že dneska už neseženeš kvalitní díl. Německý součástky už prakticky neexistujou a u druhovýrobních dílů se dá životnost počítat na hodiny. Na 251 se dělal 300ccm válec, ale vložka už je pak tak vybraná, že je jak papír. U 150 to můžeš taky nechat vrtnout na víc, ale chce to pak podložit válec, bude to pak zároveň dřív otevírat sací kanál a zachováš kompresní poměr. Kolísání napětí v tomhle rozsahu je už docela dost, vyměň regulátor za elektronickej třeba z felicie nebo prostě nějaký škodovky, stojí to asi 120 kč. Pokud jede motor dobře, dá se tam napasovat 17zub a jede to slušně, do kopců ale budeš i tak umírat, pokud vážíš víc jak 80 kg. Díly bych řešil přes vorla, nebo pak objednával z netu třeba moto-prodejna.cz.
Pak doporučuju toto http://www.mz-faq.ic.cz/
Jestli o tom chceš pokecat nějak víc, stav se zamnou do žabin, probereme to i s ukázkou co a jak funguje.
Dál dobře funguje a hodně to zlepší průběh, když tam napasuješ Vape a karbec Bing, ale je to celkem balík.
Kdybys hledal něco dalšího, tak http://mz-world.cz
S tím sedlem bych taky věděl, kam se vydat, ale neznám přesně adresu, musel bych se optat známýho. Jak říkám, máš to ke mě kousek, tak se ozvi a probereme to.
Jo ještě se u MZ experimentovalo s klapkou na sání

(reakce na) Řešení problémů a úprav - MZ ETZ 150

11.5.2014 v 13:10 | Nahoru | #8
Tombik> sory bodku som si nevsimol
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... Apo-Rider 39 Dnes v 18:28 krokoš
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 9 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 14 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122


TOPlist