globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 150-nedobíjí baterku, nebo jen slabě...
Zdravím, namontoval jsem baterku do své Jawy 150/352 a hodil ji na voltmetr,bylo mi ji tady poraděno, že by měla mít v klidu 6,3-6,4 V a při nastartování by to mělo stoupnout k 7 V. Nastartuji a nic nestoupá... zapnu světla, aby se ukázalo, jestli dobíjí to co dává do světel atd. a pořád i přes všechny zaplé světla nic nestoupá, ale ani neklesá, drží si konstantu na těch cca 6,3 V. Je to tak v pořádku, nebo budu to dobíjení spravit tak, aby dobíjela až k těm 7 V ? A popř. v čem je chyba ? Děkuji za odpověď.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 150-nedobíjí baterku, nebo jen slabě...

26.4.2014 v 22:54 | Nahoru | #1
J.M.K.> Nene, voltmetr jsem si napojil čistě na baterku a normálně nastartoval, abych viděl, jak při změnách polohy klíčku ve spínačce a zapínání světel a jiných spotřebičů klesá nebo stoupá napětí, držel jsem vyšší otáčky a sledoval... baterka prostě pořád měla svých 6,3 V jako před nastartováním a pozapínal jsem všechny světla co šli, abych viděl, jestli to motor bude vyrovnávat, nebo bude napětí i přes nastartovaný motor klesat, neklesalo a bylo téměř konstantní na těch cca 6,3 V. Pokud ale tlumivka a usměrňovač má za funkci tlumit napětí, jak tady vysvětloval jawarmaniak, tak pokud by byla ta tlumivka nebo sel. usměrňovač pořušený, tak by měl přijít o svou funkci a přestat dostatečně tlumit a pouštět vyšší napětí, než by po správnu měl ne? Nebo se mílím ? To nabuzení magneta bude zřejmě klíčové ! :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 150-nedobíjí baterku, nebo jen slabě...

27.4.2014 v 00:43 | Nahoru | #2
JawaCz150> Tak to pátrej spíš potom, jestli vůbec máš dobře elektriku zapojenou, jestli třeba není tlumivka přerušená, selen poškozený, vadné kontakty spínačky... vypadá to totiž na to, že baterka za provozu vůbec není připojená k elektrice motorky. Na chodu motoru to nepoznáš - už snad víš, že zapalování je tady na baterce zcela nezávislé (a světla při běžícím motoru jakbysmet) Ta motorka klidně může jezdit bez baterky, jen holt bez ní si bez běžícího motoru neposvítíš a nezatroubíš. A jestli motorka při stojícím motoru při patřičné poloze spínačky svítí, tak tím spíš hledej právě v kontaktech spínačky. A když svítí při stojícím motoru, poznáš to na voltmetru tak, že po zapnutí žárovek začne napětí na baterce pomalu klesat. Jinak to ani nejde. Hlavní je to, že jestli napětí na baterce nijak nereaguje na nastartování motoru a přepínání spínačky mezi pozicemi, v kterých motor běží, tak je jasné, že baterka v těchto polohách není k elektrice připojena.

jawarmaniak> I to je pravda... aby pak nemusel ještě navíc montovat omezovač. Našel jsem i přímo 6V verzi, ale k tomu "motokrámku" moc důvěry nemám (poté, co jsem zjistil, že klidně prodává přerušovač, který, jak jsem se nedávno dověděl, obvykle skoro vůbec nefunguje).

E: Tak i ve Zlíně ten 6V omezovač mají, neumím hledat.

Naposledy editováno 27.04.2014 00:46:19
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kejvačka 150/352 Jawa 150/352 hluska 2 13.12.2023 v 22:57 Kohlstein
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Dotaz Jawa 150/352 Šuánek 6 24.8.2023 v 22:34 Dolin
První moto pro dceru Jawa 150/352 olgabrodska1 19 21.8.2023 v 16:02 Lapchik-54
Samolepky na jawach Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 21 10.1.2023 v 18:28 Zdenalbenal


TOPlist